Kpn dreigt met herinneringskosten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 21:28

Ik vind dit iets wat vreemd.
En ben benieuwd hoe jullie in deze zouden reageren.

Ik ben overgestapt van kpn (mobiel) naar telfort.
Netjes tot het einde van het contract gewacht en tot zover ook geen probleem.
Echter krijg ik gister een mail met een factuur voor een afkoopsom >;)
Hier uiteraard achteraan gegaan en zoals al gedacht is deze onterecht.
Dit geeft kpn ook gewoon zwart op wit toe :j

Echter dien ik deze afkoopsom wel te betalen >;)
Dan mag ik een maandje op mijn geld wachten en boeken hun het retour.

Deze gang van zaken vindt ik erg vreemd want ik zeg op mijn beurt jullie hebben geen euro van mij tegoed dus ik sorneer de boel.
Nu dreigen ze echter wanneer ik dit doe ze herinneringskosten in rekening brengen en als ik deze dan niet betaal de deurwaarder langs zullen sturen.

Ik sta echt perplex.
Hoe bedoel je krom >;) want zoals ik al aangaf is het een fout van hun en ik ben de bank van lening niet.

Nu ben ik geneigd om de boel alsnog te storneren.
Iemand die dit ook heeft meegemaakt?

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:31

ik typ het in op google en kom al gelijk heel veel soortgelijke situaties tegen..
Ik neem aan dat je dit toch echt niet hoeft te betalen, alleen zodat ze het terug kunnen sturen? wat stom zeg

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:11

Niet betalen. Laat ze maar een deurwaarder sturen. Er is mocht het tot een rechtzaak komen vanwege de onterechte vordering geen rechter die de kpn in het gelijk stelt.

Alles bewaren en als ze het tot een deurwaarder laten komen kan je daar al gaan aangeven dat de vordering onterecht is door middel van je bewijsstukken.

Anoniem

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:02

Gewoon storneren.. Uiteindelijk zullen ze gewoon je openstaande factuur weg laten vallen tegen de correctie.. Gaan ze echt niet mee naar een deurwaarder. Wel zorgen dat je alles goed zwart op wit hebt..

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 23:12

Relaxed schreef:
Gewoon storneren.. Uiteindelijk zullen ze gewoon je openstaande factuur weg laten vallen tegen de correctie.. Gaan ze echt niet mee naar een deurwaarder. Wel zorgen dat je alles goed zwart op wit hebt..



Die mogelijkheid is er volgens de medewerker niet.
Ik blijf aangeven het niet eens te zijn met de gang van zaken (eerst betalen dan pas terug krijgen) en zij blijven maar herhalen dat storneren gaat leiden tot herinneringskosten en een procedure omdat hun systeem dit zo ziet.

Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:24

Hou op schei uit met KPN. Vreselijke organisatie.
Storneren en voet bij stuk houden. Het wordt tijd dat zij eens wat aan dat achtelijke systeem gaan doen.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:31

En al staat er een deurwaarder op de stoep. Als jij bewijs op schrift hebt staan doet de deurwaarder :evaw: naar KPN.

Ik kom het veel tegen bij een bepaalde zorgverzekeraar. Zonder betalingskenmerk kunnen ze de betaling niet plaatsen (ook al vermeld je naam en klantnummer). Met printscreens van de betalingen wens je ze vervolgens veel plezier, en een eventueel ingeschakelde deurwaarder onderneemt ook geen verdere stappen.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 00:02

Raar, ik heb geen ervaring met kpn maar als ik bij mij op het werk kijk. Als er iets gecorrigeert moet worden wordt dit gewoon gedaan en dan zie je gelijk als je op een 0 balans uit komt. Of met nog een te goed.

Is er in nl niet zo iets als ombudsdienst voor telecomunicatie ? :)

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:46

Raar van KPN.
Kan je geen contact opnemen met de Consumentenbond of een juridisch loket?

Ik zou niet betalen.

Zinzi_jewelJarig

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:54

Schijnt idd zo te gaan bij KPN
Zou dus je contact mail telefoon gesprekken opnemen en bewaren .
Laat ze maar een deurwaarder zenden .
Ik heb dit soort ge eikel gehad met een andere aanbieder .
Gsm en alles terug gestuurd aangezien t een erkende fout van hun was
Kreeg ik toch rekening van gsm
Lange adem nodig gehad maar t is gelukt
Succes met KPN

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:13

Ik heb ook een jaar in de clinch met KPN gezeten .
Het nadeel van telefonisch is, dat je later vaak niet meer weet wie je gesproken hebt. Met iemand van de klantenservice die gaat over de administratie, kan je nogmaals je ongenoegen neerleggen. Doe dit per mail! Kan je het altijd na kijken.( En je kan je mail ook zakelijker beschrijven, dan telefonisch, waarin je toch boos wordt, zodat de ander in de verdediging schiet.)
De persoon van de klantenservice zal zoeken naar een oplossing, is mijn ervaring. Dat je geen maand op je geld wil wachten, wordt hopelijk wel begrepen.
Met de beroemde stroop bereik je meer, dan met de mededeling dat je niet betaald. Want JIJ zit dan al die tijd in de zenuwen, waarschijnlijk voor niets, dat dan weer wel.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:17

Het is hier een paar keer gebeurd en ik heb het altijd maar gewoon laten afschrijven. Op één keer na werd het altijd binnen 2 weken teruggestort, die laatste keer ben ik er na een maand achteraan gegaan en toen is het diezelfde dag nog geregeld. Volgens mij kun je prima storneren en sta je gewoon in je recht maar ik had geen zin in al dat gedoe met bellen en brieven en weet ik het wat. Maargoed dankzij mensen zoals ik doen ze dus ook geen enkele moeite om hun brakke systeem aan te passen :n

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:43

Haha grapjassen... ze kunnen gewoon een creditnota maken en de factuur en deze tegen elkaar afboeken.
Wat een onzin. Geen euro betalen dus.
Anders kan jij achter jou onterecht betaalde geld aan ;)

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:41

Pattypaard schreef:
Haha grapjassen... ze kunnen gewoon een creditnota maken en de factuur en deze tegen elkaar afboeken.
Wat een onzin. Geen euro betalen dus.
Anders kan jij achter jou onterecht betaalde geld aan ;)


Ik had precies dezelde situatie en dit is wat ze bij mij gedaan hebben. Het bedrag dat zou worden afgeschreven werd een maand uitgesteld. Die afschrijving werd dus op dezelfde dag gezet als dat zij het aan mij terug zouden storten.
Het werd bij mij dus afgeschreven, maar op dezelfde dag werd het door hen weer bijgeschreven.
Geen idee waarom het zo moeilijk moest, maar zo schiet je het in ieder geval niet lang voor.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:55

Ach ja, de systemen van KPN... Ik heb ook een soortgelijke ervaring. Is uiteindelijk wel netjes opgelost na heel wat belletjes, mails en brieven. Maar super frustrerend dat al het menselijke eraf is en je inderdaad gewoon dat soort "dreigementen" naar je hoofd krijgt -:(- De eerstelijns klantenservice is gewoon een ramp. Volgens mij is dat ook extern geregeld. Zodra je bij een afdeling intern terecht komt (ik ben fan van de afdeling opzeggen, en dat bedoel ik niet cynisch :p) gaat het al stukken beter qua klantvriendelijkheid. Anyway, hoe irritant en belachelijk het ook is, ik zou het toch gewoon zo laten als ze hebben toegezegd het terug te storten. Kost alleen maar energie en stress als je straks herinneringen en aanmaningen krijgt.

Evelyne79

Berichten: 4001
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:12

Dreig maar terug met radar of consumentenbond, wedden dat het dan wel ineens kan.
en zo niet, dan schakel ze daadwerkelijk maar in :D

Zoolgangster

Berichten: 9581
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:15

Ze zijn "slim" bezig... met zulke fratsen bedenk ik me wel tien keer voor ik overstap naar KPN.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 22:21

Het gaat in dit geval om een klein bedrag maar vindt het meer een principe kwestie :o
Kpn maakt een fout en een hun fout moet in mijn ogen nooit het probleem van de klant worden.

Kreeg vandaag nog even een brief in de bus met de "openstaande" factuur inclusief wanneer deze niet voor volgende week betaald is zullen er herinneringskosten in rekening worden gebracht.

Zit in dubio wat ik zal doen :o
Een touwtrek spelletje zit ik ook niet op te wachten maar ik ben het ook niet eens met de gang van zaken.
Moeilijk %)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:26

uit principe zou ik ze al geen geld storten...laat het maar lekker voor komen. Neem aan dat je alles op email/schrift hebt?.

Is toch idioot eerst moeten betalen dan pas terug krijgen...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:40

Heb je idd op papier of mail dat die rekening niet klopt?
Dan zou ik ze idd gewoon uit principe de hik laten krijgen :evaw:
Ik kan daar zo ontzettend niet tegen :n

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 22:42

Sonja_vR schreef:
Heb je idd op papier of mail dat die rekening niet klopt?
Dan zou ik ze idd gewoon uit principe de hik laten krijgen :evaw:
Ik kan daar zo ontzettend niet tegen :n


Ik heb het in een Facebook messenger staan ja.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:29


Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Kpn dreigt met herinneringskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:32

Staat er een mailadres in die brief? Ik zou zeker wel reageren, met dat je niet gaat betalen en waarom niet. Dat ze zelf maar moeten zorgen dat ze het tegen elkaar wegstrepen.
Betalen zou ik niet doen, zou veel teveel ingaan tegen mijn principe. Maar ik dat nog wel even per mail laten weten, dan heb je iig bewijs dat je erop gereageerd hebt.