Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 10:49

Bokt.nl / KBTX-TV
In memoriam, Western

Afbeelding
Foto door Marylon Brouwer

Afgelopen weekend is de tienjarige Piper Faust om het leven gekomen tijdens de Caldwell Rodeo in Texas. Piper was de overwinning in de barrelrace nabij toen ze om een van de barrels stuurde en haar paard schrok. Het paard kwam overeind en viel achterover op de jonge amazone.

"De hele gemeenschap is kapot van het ongeluk. Piper was een zeer geliefd meisje. Ze was altijd levendig en behulpzaam. Iedereen die haar ontmoette voelde zich meteen tot haar aangetrokken", zegt vader Brian Faust.
"Piper was af en toe een heethoofd en kon erg fanatiek zijn in de rodeo, maar ook met haar andere hobby's dansen en softbal. Ze had een innemende glimlach die iedereen betoverde", vertelt haar moeder Rhonda Faust. "De afgelopen maanden is ze met al haar activiteiten gestopt om zich volledig te kunnen concentreren op datgene waar ze het meeste van hield, de rodeo. Haar hart stopte in de arena, ze overleed op de plaats waar ze het gelukkigst was."

Piper is gisteren in Caldwell begraven.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:40

Jeetje, wat triest...

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:51

Ik zag het idd al voorbij komen op facebook, triest.... zo jong nog.
Maar vol overgave met haar liefste sport en vriendje bezig.....

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:58

Och wat erg, een nachtmerrie voor de ouders..

She died doing the thing she loved most..

Het stukje van het filmpje gezien, ze gaat ook wel kneiter hard met haar paard! Durfal!

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:08

ja sorry maar wat doet een meisje van TIEN bij een RODEO?? een paard is een levend dier... en dan dit... niet dat ik het paard de schuld geef... maar zijb de ouders niet de schuld hiervan? om zo'n jong kind mee te laten doen met dit?

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:12

In Amerika is het heel normaal dat ook jonge kinderen mee doen met barrelracing ed het is een soort traditie, ik denk als ouders zijnde dat die regelmatig hun adem hebben ingehouden als ze bezig was.

Het is echt vette pech geweest dat dit is gebeurd en zo afgelopen, heel triest. maar risico van de sport

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:12

Maar Horsedude, dit kan bij elke tak van de paardensport gebeuren.
Schrikken, omhoog komen en naar achter vallen...

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:15

Had gisteren op facebook al de ontelbare foto's voorbij zien komen. Erg dat zo'n jong kind erbij moet sterven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:17

Ik denk dat er niemand schuldig is aan dit ongeluk. Het is een ongeluk zoals bij elke sport kan voorkomen. Een turnster kan ook ongelukkig vallen en de nek breken. Rodeo is daar nou eenmaal een stuk groter en bekender dan hier, net zoals cheerleaden. Ook erg gevaarlijk, en ook erg populair. En quad rijden/ motercrossen, zie je daar ook door jonge knaapjes al gebeuren.
Mijn dochter is 5 en rijd ook paard. Ook zij kan ongelukkig vallen. Maar ze kan ook van de fiets af vallen en daarbij met haar hoofd op de stoeprand komen en overlijden. Het zelfde kan op skeelers of op de step gebeuren. Moet ik haar dan alles waarbij ze kan vallen verbieden? En ook het geen waar zij het meest van houdt?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:21

HorseyDude schreef:
ja sorry maar wat doet een meisje van TIEN bij een RODEO?? een paard is een levend dier... en dan dit... niet dat ik het paard de schuld geef... maar zijb de ouders niet de schuld hiervan? om zo'n jong kind mee te laten doen met dit?

Lol, wat is t verschil tussen een springwedstrijdje of shetlander races en barrel racing? Sowieso is de cultuur daar heel anders en zitten 10 jarige (of zelfs jonger) kinderen ook op een bokkende koe. Terwijl ze ons helemaal gestoord vinden dat wij onze kinderen (of onszelf zelfs!) zonder helm laten fietsen. Dat heeft te maken met de cultuur en hier is niet over te oordelen. Ongelukken heb je overal.

Heel sneu.. erg sneu voor de ouders ook.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:25

Jeetje.... een ongeluk kan gebeuren, laatst is er hier op een manege nog een klein meisje verongelukt wat bleef hangen in de beugel. Elke dag rijden er overal miljoenen kleine kinderen op paarden..... een ongeluk zit in een klein hoekje, vooral met overeind komen en vallen... hier heb je de bixie.... daar bij de rodeo ook kids classes....

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:28

noem me maar een zeikerd maar nog vindt ik het onverantwoordelijk van de ouders, hadden verder moeten kijken dan hun neus lang is.... en nou zitten ze met de brokken

Pien63
Berichten: 172
Geregistreerd: 28-07-07

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:38

Lijkt net of die kinderen met een soor band om de benen vastgesnoerd zitten in het zadel. Dat is bij het racen natuurlijk handig maar niet als je paard valt ...

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:44

Pien63 schreef:
Lijkt net of die kinderen met een soor band om de benen vastgesnoerd zitten in het zadel. Dat is bij het racen natuurlijk handig maar niet als je paard valt ...


Had ik ook al opgemerkt........de vraag is natuurlijk of het zonder band anders was afgelopen. :') .

Qua leeftijd, ik heb in Amerika koters van 5 zien barrelracen op grote paarden en ongelukken kunnen altijd gebeuren zelfs tijdens een rustig stapritje. Triest dat zeker.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:06

Vreselijk...wat een verlies zal dit zijn. In werken met paarden zit voor iedereen altijd een risico, maar zo'n jonge meid met haar hele leven voor zich.

Weet iemand misschien hoe het met het paard gaat? Niet om onbeleefd te zijn, maar dat zal ook een klap hebben gehad

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:09

HorseyDude schreef:
noem me maar een zeikerd maar nog vindt ik het onverantwoordelijk van de ouders, hadden verder moeten kijken dan hun neus lang is.... en nou zitten ze met de brokken


Deze reactie getuigt van het gemis van iedere vorm van respect! Deze mensen zijn hun kind verloren!
Heb je het bijbehorende artikel en filmpje überhaupt wel gezien? Het gaat het om een barrel race en niet om een rodeo zoals jij die waarschijnlijk in je hoofd hebt.
Een ongeluk met een paard kan te allen tijde gebeuren, of je nu barrelracing of een stap ritje in het bos maakt.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:14

Ylana schreef:
Maar Horsedude, dit kan bij elke tak van de paardensport gebeuren.
Schrikken, omhoog komen en naar achter vallen...


Idd. dit kan zelfs op de Kermis gebeuren bij een ritje op een paard.
Al is het risico natuurlijk wel stukken minder. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:24

HorseyDude schreef:
noem me maar een zeikerd maar nog vindt ik het onverantwoordelijk van de ouders, hadden verder moeten kijken dan hun neus lang is.... en nou zitten ze met de brokken


Dit kan iedereen gebeuren, 10 jaar of 30 jaar oud, heeft niks met verder kijken dan je neus lang is maar met een ongeluk. Ik denk dat de ouders zelf al spijt genoeg hebben en denken hadden we maar niet, maar dan moet je je kind ook niet het verkeer in laten gaan want de kans dat er daar echt iets mis gaat is groter dan de kans dat dit gebeurd.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:31

HorseyDude schreef:
noem me maar een zeikerd maar nog vindt ik het onverantwoordelijk van de ouders, hadden verder moeten kijken dan hun neus lang is.... en nou zitten ze met de brokken


Wat erg om dit zo te zeggen. Het zal je kind maar zijn, kapót zijn die ouders er van.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:36

HorseyDude schreef:
noem me maar een zeikerd maar nog vindt ik het onverantwoordelijk van de ouders, hadden verder moeten kijken dan hun neus lang is.... en nou zitten ze met de brokken



Ik vind dit wel zo'n onbeschofte reactie! Denk eens na voordat je iets zegt.. er zijn zat kinderen van 10 die springen, die buiten rijden, die galopperen en draven en stappen, een paard is een dier en zulke dingen kunnen gebeuren. 'Nu zitten ze met de brokken' echt waar, denk eens na joh

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:39

HorseyDude schreef:
noem me maar een zeikerd maar nog vindt ik het onverantwoordelijk van de ouders, hadden verder moeten kijken dan hun neus lang is.... en nou zitten ze met de brokken



Misschien is het bij sommige reacties handig als je eerst even iemand laat lezen voordat je post? Deze reactie is niet echt respectvol. (zullen de ouders dit gelukkig niet lezen) maar kijk uit dat je geen mensen kwetst

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:41

Jongens HD heeft het wat moeilijker met zich uit drukken. :)

Anoniem

Re: Tienjarig meisje overlijdt tijdens Caldwell Rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:46

Mensen horen het woord Rodeo en beginnen al te steigeren.
Allemaal vooroordelen.
Vreselijk voor de ouders zeg. Maar nee ze hadden het niet kunnen voorkomen, zulke dingen gebeuren.. en dat is erg genoeg.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:49

Ayasha schreef:
Jongens HD heeft het wat moeilijker met zich uit drukken. :)



Ik weet het daarom ook advies om eerst even iemand te laten lezen

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:50

Ayasha schreef:
Jongens HD heeft het wat moeilijker met zich uit drukken. :)

ik ontvolg dit maar. voordat ik een boze bokt tsunami over me heen krijg...