Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:25

Giraffe met kantelend hoofd hier op film, hoop hier binnenkort een antwoord bij te hebben.
Ze doet het vnl in stap en dan niet als je net begint met rijden, maar als je al tijdje gereden hebt, vooral als ze het idee heeft (denk ik) dat ze nog andere dingen moet gaan doen (Dus op haar manier wat druk is in haar hoofd, intentie tremor idee..). Ze doet het ook niet als je over de weg terug naar huis stapt.

Tumor in oor en op neus zit/zat links, dus zeer onwaarschijnlijk dat dat oorzaak is, ze kantelen namelijk hoofd naar aangedane zijde en zij kantelt haar hoofd naar rechts, niet links. Gebit afspraak staat, maar eerst tumor behandeling helemaal af hebben, echter gezien de onregelmatigheid van het giraffe lijkt het mij echt rijtechnisch ding. (hoe ergelijk ook om jezelf maar weer de schuld te moeten geven).


Giga giraffe in stap, halthouden wordt hier beloond omdat ze tijdje geleden acuut vergeten was wat halthouden was en opzij bleef lopen (aanleuningsprobleempje.. (wat niet, zal ik maar zeggen)).
Na het wegstappen zie je naast giraffe ook het kantelen naar links met haar hoofd en het schudden.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 782554545/

draf linkerhand
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 462552877/

draf linkerhand, bewust laag gereden.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 952553228/

gallop rechts.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 939219696/

gallop links
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 185887938/

Oh en jullie kunnen je voorstellen dat dit voor de wagen helemaal jammerlijk is en dat ik er dan helemaal niets mee kan... dus wagen blijft even in de stalling, moet eerst in ieder geval onder het zadel opgelost zijn.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:12

Yes ik ben ingeschreven voor het webinar.
Ik heb er ooit al veel gevolgd is altijd inspirerend weer. Dus ik ben benieuwd.

Verder een beginnetje gemaakt met mijn jonkie.
Zadel erop gehad. En ik heb hem opgemeten. Hij is nu 1m56. Nu al een beetje 6 cm te groot als connemara pony . Straks heb ik nog een heus paard *\o/*



Afbeelding

Afbeelding

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

daydream

Berichten: 595
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:58

Waar kan je je inschrijven voor t webinar? ik kon t niet vinden van t weekend...

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:07

daydream schreef:
Waar kan je je inschrijven voor t webinar? ik kon t niet vinden van t weekend...


Op de pagina Q&A. Als je naar de online training gaat, zie je die link onder de links naar de modules. :)

daydream

Berichten: 595
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:25

Thanks, gevonden! Echt de enige plek waar ik NIET had gezocht... ;-)

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:56

daydream schreef:
Thanks, gevonden! Echt de enige plek waar ik NIET had gezocht... ;-)


Fijn dat je het hebt gevonden. :) Waar had je verwacht dat het zou staan?


Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:32

connepon85 schreef:
daydream schreef:
Thanks, gevonden! Echt de enige plek waar ik NIET had gezocht... ;-)


Fijn dat je het hebt gevonden. :) Waar had je verwacht dat het zou staan?


ik vond het wel duidelijk eigenlijk zo :P
Was erg interessant! Ik hoop volgende keer ook een filmpje in te kunnen sturen :)

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

Mado1971
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:26

Ik heb me inmiddels aangemeld en het is erg de moeite waard!

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:20

Mado1971 schreef:
Ik heb me inmiddels aangemeld en het is erg de moeite waard!


Fijn om te horen! :)


Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:44

Ook ik ben (sinds vorig jaar) een blije gebruiker! Het gaat niet heel snel, mijn paard is in november erg ziek geweest en de opbouw moet met beleid. Daarnaast heb ik zelf een instabiele rug die veel pijn oplevert als ik overbelast. Maar dat ligt niet aan de online training. Zowel voor mezelf als voor mijn leerlingen een grote toegevoegde waarde, eindelijk in een logische opbouw en goed uitgelegd de manier van rijden waar ik me helemaal in kan vinden binnen handbereik. Paardvriendelijk en positief.

A Bonnie Lass (Abby) Tchaikovsky x Balzflug

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:21

connepon85 schreef:
Mocht je live Q&A gemist hebben; replay staat nu online op de website


Live Q&A?? Aha, dat bestaat dus ook, oke... check... leuk voor een volgende keer.... Zie dat er onderaan nu Q&A staat van 21 maart. Fijn dat ik overal altijd achter kom als het al geweest is :roll: Snapte er al niets van.

Bij 17.41 houdt bij mij het geluid en het beeld op? Hebben anderen dat ook? Gaat dan bij 21 nog wat weer verder met geluid en beeld, aha, hadden jullie dus ook :+ hoor ik nu bij 21 nogwat..

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:56

Ha ha, commentaar, iets brutaal, ehh, Heps is stik brutaal!!! (grijns en daarom zo gruwelijk leuk!). Maar kan wel wat met het commentaar liet op het stukje film inderdaad Heps even helemaal gaan om te laten zien wat ze doet, als je namelijk blijft rijden kan je het wel redelijk binnen de perken houden, echter je voelt dan wel het "gespartel" al zien anderen het dan niet meteen.

Trouwens leuk al die filmpjes en dat commentaar, heel veel herkenbare dingen! bv stelling en buiging, van binnen been naar buiten teugel rijden en vw rijden etc. echt handig dat commentaar.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:43

Hé Conny, leuk hoor die quiz :D

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 17:55

Ik had vandaag eindelijk weer eens iemand die wat plaatsjes geschoten heeft.
Zo leuk om dan terug te zien dat ze echt fijn loopt <3
Alleen ik erger me dood aan mijn (stoel)zit. Maar heb het zelf niet echt door, dus ben een beetje bang dat mn zadel niet meer optimaal ligt en mij wat meer in stoelzit drukt. Kan ook uiteraard weer komen door die veel te dikke buik (ze is drachtig dus dat mag :)) ).
lastig om dan t beslissen of er iemand langs moet komen. Ze verandert zo tijdens de dracht en straks weer na de dracht.

Maatgoed ik wilde jullie even een fijn plaatje laten zien *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

en wel leuk om te zien, na een klein stukje schouderbuiten en dan proberen weg te draven:

Afbeelding
Mooi dat achterbeentje, alleen kan ze het dan nog niet helemaal bolwerken en komt ze er nog wat uit. maar zo leuk om te zien dat ze echt achter meer gebruikt da`n :):)

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:21

Valt toch wel mee? Hoe lang moet ze nog? Ik zou denk ik maar gewoon laten als ze er verder geen last van heft tot ze geveulend heft en je weer aan het werk gaat.

Ze ziet er zo uit, dat ik er zo op zou willen stappen! Kortom lekker aan het lopen!

Quiz? ik heb weer iets gemist geloof ik, ga maar weer eens kijken.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:36

Op de andere foto's is t wel ergers Haha. Deze foto's valt indd nog redelijk mee. die laatste is meer als de anderen :o

Ze is pas eind juni uitgerekend dus ze heeft nog even. Tot die tijd blijven we lekker bezig :) ze heeft ook een tijd stil gestaan door het slechte weer. Vanaf vorige week weer op kunnen pakken :) dus ze mag qua spier weer wat groeien en qua lijf weer iets afvallen. Maar dat komt wel :) lastig om te bepalen wanneer je dan zoiets checkt in zon periode. Vind het vooral voor mezelf nu vervelend. Heb niet t idee dat paard er anders onder loopt. Ze is juist wel heel fijn :)

Puntje is wel dat er dan waarschijnlijk een nog bredere boom in moet en dan moet t zadel eigenlijk eerst naar Engeland want op t moment kan ie niet verwisseld worden. Dus ik wilde eigenlijk wachten tot we toch niet kunnen rijden en dan opsturen en dan daarna zadelpasser er bij.

Fijn om te horen dat je het een fijn beeld vind! :)

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:22

Mijn merrie had toen ze drachtig was in zeg September oktober al geen zin meer om te werken, heb dat maar gerespecteerd en laten gaan had ook geen zin om er baalproject voor ruiter en paard van te maken. Fijn dat de jouwe gewoon door wil werken.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:34

Ja verna rij ik meestal door tot een maand van te voren en dan de laatste maand nog heel rustigaan. Beetje hobbelen zonder zadel enzo, maar dan geen galop meer en vaak is ze dan ook al snel op. Verder heeft ze er wel nog echt plezier in en zeker nu gaat t allemaal nog prima :) eigenlijk verbazingwekkend goed na zon tijd stil staan.
Laatst bijgewerkt door Lauke op 29-03-17 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:50

Als ze er nog zelf zin in hebben juist lekker om ze beetje in conditie te houden toch?

Oh, voor het geval iedereen nu denkt na filmpje in de life chat dat die beige van mij echt niet te rijden is, dat valt ook nog wel mee (liet haar daar uiteraard helemaal gaan, aangezien het als je het beetje in toom houdt wel te voelen is, maar niet te zien is op film), maar het is echt leuk diertje echt heel werkwillig, wel heel brutaal, maar dat is ook haar grote kracht.

Ik had weer eens wat mafs gedaan, me opgegeven voor een WE wedstrijd (laagste klasse), terwijl Hepsie nog nooit een WE hindernis had gezien, dus ehmmm, hoezo wedstrijd voorbereiding. Gelukkig was er een clinic op 15 km van stal, dus meegedaan, wel week ervoor keer paar pionnen in de bak gezet en sinds kleine 2 wkn aw, stap-galop, gallop-stap gaan oefenen, maar aangezien ik maar heel weinig rijd kost dat best veel tijd.
Maar helemaal blij met haar op de clinic (grijns nu nog ze pakte het echt super op), vooral laatste stukje op de film, stap-galop, 1 handig rijden en het aw, wat maar paar pasjes aarzelend was die avond nog lang niet perfect, maar wel verder aw en ook stuurbaar (je moet in de WE ook de bocht om kunnen).


En wat veel mensen vergeten WE stijltrail, is gewoon dressuur met hindernissen :+ . (aanleuning bij ons is nog dingetje... net als in gewone dressuur en hier maakte ze kennis met nieuwe dingen)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

ieris

Berichten: 1758
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:47

Leuk om jullie ervaringen te lezen!
Klinkt als een fijne cursus.

Conny is deze cursus ook geschikt voor als je bitloos rijd?
Of is het wel de bedoeling dat je met bit gaat trainen?

Ik heb namelijk een 10 jarige merrie die nog helemaal geen bit kent, ben haar nu aan het inrijden, ze is altijd fokmerrie geweest en af en toe met halster bereden.
Ze reageerd erg fijn met sturen op een bitloos hoofdstel.
Ik heb haar nu aan het bit laten wennen eerst longeren, toen met rijden, maar ze schud heel erg met haar hoofd en is bijna niet te sturen met bit.
Daarom vroeg ik me eigenlijk af hoe Rien denkt over bitloos rijden, kun je dan ook een ontspannen en nageefelijk paard krijgen?

Sjolvir, leuk filmje van jullie wedstrijd!
Jullie zijn een leuk stel!

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:57

Lauke schreef:
en wel leuk om te zien, na een klein stukje schouderbuiten en dan proberen weg te draven:

Mooi dat achterbeentje, alleen kan ze het dan nog niet helemaal bolwerken en komt ze er nog wat uit. maar zo leuk om te zien dat ze echt achter meer gebruikt da`n :):)



Leuk om te zien Lauke, mijn Fries wordt ook altijd een stuk beter van dat schouder buiten aandraven. Wel onder protest (knorrend en al) want moeilijk dat het is :D Heel herkenbaar!

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 09:08

Sjolvir, klinkt goed! Kan je filmpje helaas niet zien, mobiel doet de laatste tijd wat lastig met filmpjes.

Leuk dat jij dezelfde ervaring hebt jillaroo! Echt aandraven vanauit t schouderbuiten gaat hier nog niet eigenlijk, maar ze stelt zich stiekem heel snel recht en draaft dan aan :+ Maargoed merk wel verschil. Ze snapt ook gewoon nog niet dat t ook anders kan :p

Alleen nu even bummer, verna was gister ineens onregelmatig. Ik denk zelf dat t al een tijdje sluimerd en nu komen alle puzzelstukjes op hun plek. Al een paar weken wil ze links achter niet goed onderbrengen en heeft de moeite met de linker buiging. (Dit was eerst juist haar fijne kant). Ook was ze de afgelopen weken niet vooruit te branden. Ik dacht eigenlijk dat ze het gewoon moeilijk vond en ik miss iets te veel had gedaan en in combinatie met het warme weer toen, dus wat rustiger aan gedaan. En toen gister met t inrijden was ze prima, wel weer traag, moeite linksom en nu ook af en toe rechtsom dat ze niet wilde ontspannen. Na het losrijden geprobeerd iets meer te activeren en pats boem, onregelmatig #)
En het leek links achter vandaan te komen. Wat dus al elke keer aanvoelde als een zwakke plek met rijden.
Gekke is dat ze sommige stukken weer goed liep en andere stukken echt kreupelde.
Balen dus! En weet niet zo goed wat ik er nu mee moet. Verna is een hele harde en geeft echt zelden pijn aan. Kan ook geen pijnlijke plek oid vinden.

Ik kijk het de komende dagen even aan. Even niet rijden en maar een stukje wandelen oid.
Vind dit altijd zo lastig :\

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:53

Lauke schreef:
Alleen nu even bummer, verna was gister ineens onregelmatig. Ik denk zelf dat t al een tijdje sluimerd en nu komen alle puzzelstukjes op hun plek. Al een paar weken wil ze links achter niet goed onderbrengen en heeft de moeite met de linker buiging. (Dit was eerst juist haar fijne kant). Ook was ze de afgelopen weken niet vooruit te branden. Ik dacht eigenlijk dat ze het gewoon moeilijk vond en ik miss iets te veel had gedaan en in combinatie met het warme weer toen, dus wat rustiger aan gedaan. En toen gister met t inrijden was ze prima, wel weer traag, moeite linksom en nu ook af en toe rechtsom dat ze niet wilde ontspannen. Na het losrijden geprobeerd iets meer te activeren en pats boem, onregelmatig #)
En het leek links achter vandaan te komen. Wat dus al elke keer aanvoelde als een zwakke plek met rijden.
Gekke is dat ze sommige stukken weer goed liep en andere stukken echt kreupelde.
Balen dus! En weet niet zo goed wat ik er nu mee moet. Verna is een hele harde en geeft echt zelden pijn aan. Kan ook geen pijnlijke plek oid vinden.

Ik kijk het de komende dagen even aan. Even niet rijden en maar een stukje wandelen oid.
Vind dit altijd zo lastig :\


Oh wat balen zeg. Staat ze achter wel goed binnendoor op de hoeven? Dat is voor Friezen vaak heel belangrijk, zeker als je de achterbenen/knieën gaat aanspreken. Ik hoop dat het meevalt en ze snel herstelt.

Mijn ruin heeft deze week zijn achterbenen echt 'ontdekt'. :D Zo ontzettend fijn. Het is nog maar kleine stukjes, maar het gaat. Echt waanzinnig en het horizontaal evenwicht komt ook opeens een stuk dichterbij.

Omdat bij mij hetzelfde gebeurt als bij jou, hij gaat wel schouderbuiten maar wordt dan stiekem snel recht voordat hij aandraaft, raadde mijn instructrice aan om eerst een lange zijde hele korte stukjes schouderbuitenwaarts te doen in stap. Dus paar passen sbw, dan weer recht, dan weer paar passen sbw, etc. Pas als hij het echt doet en naar mijn hand blijft lopen moet ik proberen een dribbel achter te krijgen en ook niet meer dan dat. Als dat lukt en hij naar de hand blijft lopen pas aandraven. Werkte heel goed voor mij en geeft nog meer controle. Ik hoop dat je het snel uit kunt proberen!

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:23

Geen idee eigenlijk :o Is niet mijn eigen paard, dus qua hoeven laat ik het aan de eigenaar over. Kan het eens bespreken mocht ze er langer last van houden :j Bedankt voor de tip :)
Ik ga morgen even een stukje lopen langs de weg. Komende dagen dan ook niks en dan eind van de week maar even voelen. Zo lastig als je niet weet waar het vandaan komt.

Wat leuk dat die van jou zo goed gaat!
Het schouderbuitenwaarts vind die van mij echt zo lastig. Het kruizen achter heeft ze nooit makkelijk gekund. altijd problemen mee gehad eigenlijk. Wijken kunnen wij ook niet goed O:) Dus dat is idd al een hele opgave voor zich. En toen ik ook nog eens been wilde geven, dacht verna echt :? en die wilde zo het hek in := En dat probeert ze nu elke keer als ik wil aandraven. Huppeltje achter wil nog niet want ze snapt er echt helemaal niks van _O- Maar ik ga je tip zeker toepassen, als we straks weer aan de slag kunnen. :)

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers