Hoofd rechtop houden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TamaraG

Berichten: 56
Geregistreerd: 01-01-17

Hoofd rechtop houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 14:43

Hoi!

Ik heb zelf altijd dat ik naar beneden kijk, (naar mijn pony's nek) en mijn hoofd heel erg naar mijn linkerschouder toe trek.

Iemand tips om dit 'af te leren'? :)

Anoniem

Re: Hoofd rechtop houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:44

Een briefje aan de manen hangen dat je naar voren moet kijken :))

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hoofd rechtop houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:47

Ah, kijken hoe mooi je paard is. Dat ken ik! :j

Ik heb het mezelf afgeleerd door na de warming up zoveel figuren te rijden dat ik wel moest kijken! En iemand meenemen om het tegen je te zeggen is ook handig!

Alicia2u

Berichten: 3418
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:36

In dit filmpje geef ik specifieke oefeningen voor onder andere naar benden kijken:


nikkijoan

Berichten: 235
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:19

Ik deed precies hetzelfde! Ook ik keek naar beneden en trok naar mijn linker schouder. Ik ben eerst begonnen met het recht houden van mijn hoofd en toen dat goed ging met het naar voren kijken. Ik heb elke week privé les en mijn instructrice corrigeerde mij iedere keer als ik weer schuin trok. Zo heb ik het 'afgeleerd', iemand die mij vanaf de zijlijn corrigeerde. Maaaar! Je bent al goed op weg want je bent je er al bewust van :D

brittkalijn

Berichten: 77
Geregistreerd: 18-01-16

Re: Hoofd rechtop houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:55

Een irritante maar denk wel goede manier en wordt hierboven ook al genoemd: zet iemand langs de zijlijn die télkens als jij naar beneden kijkt, daar wat van zegt. Dat kan heeel vaak worden maar je leert het wel af :)

Anoniem

Re: Hoofd rechtop houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:03

Gekleurd strikje in de manen vlechten (of een strikje in de manen doen) zodat het goed zichtbaar is...
Elke keer als je naar de mooie hals van je pony kijkt zie je dat strikje... En weet je dus dat je weer omhoog moet kijken!

Al is iemand langs de zijlijn zetten wel effectiever! Je wordt steeds gecorrigeerd, want vaak doe je het toch onbewust.


Super dat je erover nadenkt!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Hoofd rechtop houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:19

Doe eens een les centered riding, met oefeningetjes waarbij je leert je rug netjes boven je bekken te stapelen en je hoofd als een ballonnetje daarboven te houden. Klinkt raar, maar daarna weet je precies waarom je niet de hele tijd naar dat mooie paard hoeft te kijken :))

TamaraG

Berichten: 56
Geregistreerd: 01-01-17

Re: Hoofd rechtop houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 22:07

Dankjewel allemaal:) Ik ga zeker alles uitproberen, ook al gaat het de laatste tijd al beter met een moeder langs de zijlijn :')