Tenerife! Waar te beginnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Tenerife! Waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 17:05

Hoi hoi!
Ik ga met mijn familie deze zomer naar Tenerife toe, en ik werd al helemaal blij toen ik het idee hoorde <3
Echter na wat foto's bekeken te hebben sprak het me niet echt aan, maar eh, om realistisch te zijn, hoe kan je nou met google earth een plek ontdekken :+
Het leek me een goed idee om wat research te doen naar leuke dingen die we daar kunnen bezoeken of bekijken, we zijn vaak dol op mooie uitzichtpunten in de bergen (als je er tenminste kan komen, we zijn niet heel ervaren in bergbeklimmen of autorijden door lastige wegen) en daarnaast is de rest meer van het zon zee strand. Ik zou graag wat meer willen zien, maar ik weet niet zo goed wat er te zien is op Tenerife :')
Ik heb al een paardrijgelegenheid gevonden, dat ziet er erg leuk uit om te doen, mijn familie rijdt geen paard, maar sinds ik dat vorig jaar op Sint Maarten heb gedaan wil ik eigenlijk graag nog een keer *\o/*

Wellicht zijn er bokkers bekend met Tenerife en kunnen jullie mij wat dingen aanraden? :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tenerife! Waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:14

Toen ik nog thuis woonde gingen we elk jaar naar Tenerife en ik vind het nog steeds fantastisch. Welke plaats gaan jullie? Welk hotel?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Tenerife! Waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:16

Tenerife is leuk, althans, dat vind ik :D Siam park is een leuk waterpark, en op de Teide "moet" je ook zijn geweest :j

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Tenerife! Waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:18

De teide, Los Gigantes, en het Loro Parc.
Maar... ik ben er in 2000 geweest :+

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:25

Ik ben vorig jaar een week in Los Gigantes geweest en dat was echt geweldig! Ga vooral dolfijnen en walvissen spotten, dat is het gaafste wat ik ooit heb gedaan :D

Er is echt heel veel moois te zien, er wordt hier al van alles genoemd maar de natuur is ook gewoon heel mooi op het eiland.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 17:34

Dat Siam Park spreekt me wel heel erg aan! Zie ik nou goed dat je daar door de haaien heen glijbaant? o.o
Loro Parc is van wat er op google staat ook wel grappig.
Ik wil ook graag mooie natuur zien, dus denk dat we ook wel wat gaan doen in de natuur, dan kan ik mijn camera meenemen :D

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Tenerife! Waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:38

Wij hebben een auto gehuurd en hebben de hele week het eiland rondgecrosst :))

Siam Park is echt geweldig en ik heb veel "geneusd" op tripadvisor.

Wij hadden een hotel in Los Gigantes.

Mnique
Berichten: 299
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:43

Inderdaad! Walvissen en dolfijnen spotten, daar is Tenerife echt perfect voor :D Het Loro parque hebben wij overgeslagen (walvissen in gevangenschap...) maar schijnt wel erg mooi te zijn met verder goede verblijven.

Siam park inderdaad zeker doen! Verder is het de moeite om met een auto het eiland te verkennen, vooral het gebied vulkanisch gebied rondom de El Teide is erg mooi.
Wat ik een geweldige ervaring vond was het beklimmen van de Teide, daar is een hut waar je kunt overnachten en dan de volgende ochtend, voor zonsopgang, verder door naar de top. Met goede schoenen en een beetje conditie is dat goed te doen, je moet alleen even uitzoeken hoe dat nu zit want volgens mij moet je dat wel boeken/toestemming voor vragen... Maar als je de mogelijkheid hebt is dat wel echt een absolute aanrader.

Wat wij o.a. ook nog hebben gedaan is de Masca walk, een tocht waarbij je van het dorpje Masca door de natuur loopt en onderaan de kliffen uitkomt. Vanaf daar kun je dan met de boot weer terug naar Los Gigantes.

Genoeg te doen in ieder geval 8-)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Tenerife! Waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:04

Mnique, Ohja, das waar... in 2000 waren die er nog niet.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Tenerife! Waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 19:00

We zitten in een bungalowpark in het centrum van de drukste stad (dat zei mam :+)
Hele leuke suggesties komen hier voorbij! :D

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Tenerife! Waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:46

Ik ben er ook een weekje, alleen geweest. En heb het er naar mijn zin gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:08

Ik ben twee keer op Tenerife geweest. Heb vooral veel geshopt :+
Siam Park is sowieso een aanrader! Je gaat inderdaad door een haaienbasin maar je gaat zo hard dat je niet kunt kijken.
Dit schatje zit er oa in O:)
Afbeelding

Je kan via de bootjes ook nog door het basin waarin je ze wel kunt zien, dan zwemmen ze boven en naast je.
De glijbanen met de 2 of 4 persoonsbanden zijn heel gaaf! Alleen daarom wil ik nog een keer terug naar Tenerife. Zulke glijbanen ga je in Europa niet vinden.

Loro Parque ben ik ook geweest, wou de orca's graag in het echt zien na alle verhalen en de docu Blackfish. Maar werd er niet erg gelukkig van.
Wel een erg mooi park verder met de gorilla's. Erg indrukwekkende dieren, veel groter dan ik verwacht had. Je kan ze erg goed zien door de grote glazen wand. Hing nog een foto aan de wand dat Michael Jackson er ook is geweest.

En verder zijn er heel wat leuke shoppingmalls!