op dieet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

op dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 10:08

Ik ben opzoek naar leuke en goedkope recepten.

Ik weet hoe ik op dieet moet, en wat ik moet doen enz. Ik heb namelijk eerder gedaan. Ik volg geen sonja of wat dan ook. Ik doe het op mijn manier. en dat is om de 2/3 uur wat eten, al is het maar kwark of fruitshake.

Maar wat ik erg moeilijk vind is goede lekkere recepten. Vaak moet ik van alles en nog wat kopen, wat ik miss maar 1x gebruikt (en dan heb ik het vooral over kruiden, ik weet je kan ze lang bewaren maar toch)

Ik vind het echt duur!! maar om elke dag kip en rijst, en soep te eten zie ik ook niet zitten. Ook vind ik het zonde om het weg te gooien.

bijv. carpaccio is gezond maarja dan koop ik zakje rucoloa van 1 euro. ik pak er een plukje uit en de rest kan ik weg gooien. Want zoiets kan je niet langer dan 2/3 dagen in de koelkast bewaren.

Zo ook met wraps koop ik warps voor een zalm wrap, want zalm is gezond. Dan heb ik 6 of 8 van die dingen. En om nou 3/4 dagen lang zalmwarps te eten is ook niet echt de bedoeling.

dit zijn maar enkele voorbeelden. Ik vind het gewoon echt zonde om weg te gooien. Ook vind ik niet altijd alles lekker. En ben ik echte vleeseter,zoetkauwer. Dus voor mij over gaan op sla en meer groente is al een hele opgave..


_Daniella

Berichten: 8005
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Friesland

Re: op dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:12

Wraps kun je invriezen en rucola kun je voor meer dingen gebruiken?
Kies zo je ingrediënten uit dat je ze in meerdere gerechten kunt verwerken :)
En kies daarnaast dingen die zoals bv de Wraps kunt invriezen.

Daarnaast kun je ook met Wraps andere dingen doen dan ze oprollen ;)
Denk aan lekkere quesadillas maken, gezonde pizza met Wrap als bodem. Even creatief zijn

Je kunt vaak zoveel meer met producten.

[EV-ITP] Foto impressie Apassionata "Time for dreams"

Daniella Zwarts Fotografie || www.DZFotografie.com || Like DZ Fotografie op Facebook! ----> *KLIK*


-31

rien10
Berichten: 14619
Geregistreerd: 01-06-10

Re: op dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:14

Wraps zou ik niet doen. Bevatten veel en veel meer calorieen dan een gewone boterham.


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 10:23

rien10 schreef:
Wraps zou ik niet doen. Bevatten veel en veel meer calorieen dan een gewone boterham.


ow echt... dat wist ik niet hahah

en dat je warps in kon vriezen wist ik ook niet haha.. dacht dat wordt dan zo snottig van haha.

ik ga eens creatief zijn. Wat ik ook heb, als ik veel te vaak iets een dat ik het dan zat ben.. Dus daar moet ik ook iets op verzinnen. En als ik voormezelf een schema maak van dan eet ik dat en dat, zit ik de hele tijd alleen maar aan het eten te denken.. van yes over 2 uur mag ik dat of dat eten..

zowizo wil ik koolydraad arm brood bestellen.

wil ik minimaal 2x per week hardlopen. Gelukkig is het al langer licht buiten. probeer ik zeker minimaal 2 liter water te drinken. al vind ik water op gegeven moment ook niet lekker meer haha. Maar ik moet niet zeuren maar doorzetten haha.

daarnaarst rij ik nog paard enz.

Na een sportschool of elke week na een sportles vind ik te duur!. Mn ouders hebben een hardloop band en een hometrainer fiets. Dus kan ik daar altijd terecht haha.

Ik wil van de winter voor mezelf een hardloopband kopen. MAar hardlopen doe ik vaak met me herder, net als fietsen. wandelen doe ik ook veel met haar.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:26

Als je voor één persoon kookt, moet je soms een beetje creatief zijn en goed gebruik maken van je vriezer :)) Zo kun je bijvoorbeeld pastasauzen prima invriezen. Dus maak één keer een pan pastasaus, vries deze in porties in telkens als je pasta wilt eten, ontdooi je een portie en kook je de pasta er vers bij. Hetzelfde kun je bijvoorbeeld doen met curry's.
Zoals _Daniella zegt kun je veel ingrediënten op verschillende manieren klaarmaken. Stel dat je een broccoli koopt: de ene helft roerbak je met noedels, kip en sojasaus. De andere helft kun je verwerken tot een broccolistamppotje.

Wist je dat de Allerhande een heleboel recepten heeft met 450 kcal of minder? Die staan hier: https://www.ah.nl/allerhande/recepten/R ... allerhande. Daar zit vast wel iets tussen wat je aanspreekt!

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:07

recepten kan ik je niet echt geven, maar wel tips over hoe en wat ik gebruik gezien ik alleen ben.

- wraps, als je ze oprold en luchtdicht weg kan steken (zip-loc zakje) kan je ze echt wel een week gebruiken. Je kan veel wisselen met de vulling of zelfs restjes van een wokgerecht.
- couscous: makkelijk per portie te bereiden zonder lange kooktijd
- kant-en-klare wokmixen: voor mij was 1 zakje 2 maaltijden
- diepvries groentenmixen: kan je nemen wat je wil en de rest in de vriezer laten.
- vlees: overschotten invriezen per portie zodat je geen grote klomp moet ontdooien en vervolgens opeten.
- rucolarestjes in een tomaatmozarella slaatje verwerken
- sla: zelf gesneden ijsbergsla kan je ook makkelijk 3-4 dagen in de koelkast bewaren.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: op dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:38

Wat ik altijd een super recept vind ik couscous. Je kunt er eigenlijk van alles bij gooien qua groenten (ook ideaal voor restjes). Qua kruiden kan er van alles bij en het is super eenvoudig klaar te maken. Couscous met kokend water en de rest even bakken in de koekenpan. Zelf maak ik het altijd met een beetje feta, maar je zou het ook goed met kip of rundvlees kunnen combineren.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: op dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:57

Ik maak wel gebruik van sonja, bij ons (vooral mij) ging het mis sinds mijn vriend en ik samen wonen. Eigenlijk daar voor al aangezien ik toen intern op stage was en steeds voor 1 persoon moest koken maar toen had ik de nodige beweging extra. Ik vind het heel fijn dat wij dankzij sonja andere dingen leren eten, en nieuwe recepten leren. Verder heb ik gewoon crackers die ik afwisselend eet met wat anders. Ik heb geen beschikking tot een koelkast op mijn huidige stage maar kan hier bij de horeca dan wel weer plakjes jonge kaas halen die ik op mijn crackers eet. Of eens iets van appelstroop (ik hou er niet van, maar eet het wel). Verder eet ik nu in plaats van puntjes met hagelslag (hier ook een enorme zoetekauw) een krentenbol met jonge kaas. In het begin had ik veel honger maar dat valt nu ontzettend mee. Ik volg de schema's verder niet extreem want ook hier zit ik met het probleem dat we veel gewoon weg kunnen gooien omdat het niet op komt. Verder probeer ik dingen als smoothies te drinken, opkikkers etc. Ik haal gewoon veel van de dingen die ik eet of drink uit het boek. Lust ik iets niet, pak ik gewoon een andere dag. Als ik weet dat ik bijvoorbeeld zaterdag bij mijn ouders eet, en dinsdag moet ik iets eten dat ik totaal niet lust, bijvoorbeeld zuurkool, dan pak ik het gerecht dat we zaterdag moeten eten. In mijn ogen hoef je het boek dus niet precies te volgen maar er staat wel heel veen inspiratie in.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:03

Om de 3 dagen een smoothie maken met de groente die je over hebt, banaan erin voor de zoete smaak of een soep voor de lunch met de overgebleven groente.
Vis bij de visboer halen, dan kan je zelf weten hoeveel gram je neemt.
Wraps kan je ook heel simpel zelf maken en invriezen.
Kijk maar eens op sites als Chicks love food of Dayenne's foodblog. eenvoudig en gezond eten

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 06:42

tucola is zoveel te gebruiken!
broodje kipfilet met tucola en lekkere kruiden, kaas met komkommer en tucola en filet American met tucola huttekase met tucola en snoeptomaatjes

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:05

Bonnyyyyyy schreef:
tucola is zoveel te gebruiken!
broodje kipfilet met tucola en lekkere kruiden, kaas met komkommer en tucola en filet American met tucola huttekase met tucola en snoeptomaatjes


Tucola? Ik denk dat je rucola bedoelt? Anders ben ik benieuwd wat tucola is haha.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: op dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 05:47

Sorry had nieuwe telefoon typen ging nog lastig. Indd rucola

ik lees meer mee dan dat ik post!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers