Beginnen met tekenen, welk materiaal is aan te raden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Beginnen met tekenen, welk materiaal is aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-17 20:02

Hoi Bokkers,

Ik wil graag beginnen met tekenen, uiteindelijk wil ik realistisch gaan tekenen.
In eerste instantie wil ik dit gaan doen in zwart/grijs/wit. Nu ben ik mij een beetje aan het oriënteren op goed beginnersmateriaal, maar omdat ik geen idee heb of het mij gaat lukken,moet het ook niet al te duur zijn :o.

Ik ben opzoek naar:
- Een schetsboek met goede kwaliteit papier.
- Setje potloden (HB, 2B? wat is goed beginnersmateriaal)
- En een goede gum.

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van de spullen? Wat zijn goede merken e.d?


Selina

Berichten: 14250
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Beginnen met tekenen, welk materiaal is aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:24

Papier van Canson werkt fijn. Verder een kneedgum en ik heb ook een 'gewone' gum, beide van Faber Castell. Potloden weet ik niet, ikzelf gebruik kleurpotloden.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl


_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:41

Als je niet zeker weet of je er niet mee door wilt gaan en op je budget wilt letten, zou ik gewoon even binnenlopen bij een tekenzaak en om advies vragen. :) Daar hebben ze vaak ook heel degelijke huismerken of merken die wellicht niet zo bekend zijn als Canson, Schut, Derwent, Faber Castell etc. (dat zijn sowieso goede merken, maar dat zie je ook terug in de prijzen :)) ), maar wel goed om mee te starten en te oefenen.

Een kneedgum kun je gewoon voor een euro bij de Bruna kopen. Mijn andere gum is volgens mij ook gewoon een standaard dingetje van een paar cent, dat werkt voor mij prima. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een kneedgum, deels ook omdat die niet afgeven.

    Νέων Χαμιου, στρατιότης τέρτη Κυρνακέ, ἐτῶν λʹ.

    — PPUAES IIA 3.349

Telpeva

Berichten: 14671
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Beginnen met tekenen, welk materiaal is aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:50

In mijn ervaring is eigen merk materiaal uit speciaalzaken trouwens meestal wel prettiger in gebruik dan bijvoorbeeld spullen van de Action, kruidvat, Lidl of Blokker vandaan. Vaak is de prijs maar iets duurder dan dat, maar het werkt wel al veel prettiger :) Of het voor potloden ook zo is durf ik eigenlijk niet te zeggen, maar met papier, verf en penselen en dergelijke is het meestal al wel het geval.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers