Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 21:32

Ik ben best een beetje gefrustreerd...
Na enkele maanden heb ik vandaag op mijn oude stal mijn spullen opgehaald.
Ik ben altijd zuinig op mijn spullen geweest en vind het totaal niet erg als anderen mijn spullen gebruiken mits ze gewoon weer netjes schoon terug worden gehangen.
Ze was namelijk ook de eigenaar van mijn bijrijdpaard dus ik vond het geen enkel probleem.

Helaas kwam ik er tijdens het spullen ophalen achter dat mijn peesbeschermers onder een dikke laag modder zaten...
Door privé redenen en een drukke klusperiode heb ik ze niet eerder op kunnen halen.
Bij thuiskomt meteen schoongeborsteld en in een emmer met groene zeep gelegd.
Daarna in de wasmachine op 30 graden gedaan maar tevergeefs...
Ze zijn nog steeds vies en zeker niet in dezelfde staat als toen ik ze voor het laatst weg hing.

Voor mijn doen waren ze redelijk prijzig, en ik baal er enorm van.
Dus ik wilde graag even de frustratie van me afschrijven.
Maar ik ben erg benieuwd hoe jullie de peesbeschermers altijd weer schoon krijgen.
Ik ga ze morgen nog eens flink proberen te schrobben maar ik ben er bang voor...
Het zijn BR ultimo peesbeschermers.

Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft, want ik baal enorm! |(

;edit:
Hierbij foto's in de staat zoals ik ze aantrof.

Afbeelding
Afbeelding

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:46

Wauw wat is daarmee gebeurd. Heeft ze ze in een baggerpoel gedrukt ofzo. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dit komt van een paar keer rijden

Edit. Ik deed de mijne altijd in een emmertje warm water met biotex en dan even laten weken en daarna goed uitspoelen. Maar die waren nooit zo goor als die jij daar laat zien
Laatst bijgewerkt door leestmee op 20-03-17 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Myhorse20

Berichten: 50
Geregistreerd: 04-05-15
Woonplaats: Urmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:47

hmmm lastig ik zou het effe met de eigenaar oppakken kijken wat zij zegt en dan samen voor een oplossing zoeken want het kan gewoon niet wij paardenmensen hebben het geld ook niet op de rug groeien toch? het paardenleven is gewoon duur

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:54

Ik zou het er wat betreft die persoon lekker bij laten. Ze zijn niet kapot, alleen vies. Toch? Jij hebt het er zelf allemaal maandenlang laten liggen. Ook al heb je het druk, even één keertje op en neer rijden om je spullen op te halen is echt niet zo moeilijk. Gemakzucht is makkelijk.

Heb je een foto van hoe ze nu zijn, na je eerste poging van schoonmaken?

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 21:57

GamblersCup schreef:
Ik zou het er wat betreft die persoon lekker bij laten. Ze zijn niet kapot, alleen vies. Toch? Jij hebt het er zelf allemaal maandenlang laten liggen. Ook al heb je het druk, even één keertje op en neer rijden om je spullen op te halen is echt niet zo moeilijk. Gemakzucht is makkelijk.

Heb je een foto van hoe ze nu zijn, na je eerste poging van schoonmaken?


Helaas beschik ik zelf niet over een auto + rijbewijs dus was het voor mij lastig om op de momenten dat ik zelf vrij was iemand te regelen, vandaar.
Was absoluut geen gemakzucht.
Had ook verwacht als het weer rustig was bij mij het rijden weer op te gaan pakken daar, maar dat werd hem niet van beide kanten.

Zal zo even foto's maken.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 22:03

Ik vind het jammer dat ik geen foto meer heb van ervoor.
Sommige vinden dit waarschijnlijk schoon genoeg, maar ik was er echt zuinig op.
De witte randjes in de elastische bandjes kreeg ik altijd weer netjes wit, de binnenkant was altijd het zand uit maar dit krijg ik er nu nog nauwelijks uit.
Ze waren nog zowat als nieuw en had ze nog niet lang, en dat ik ze nu zo lastig schoonkrijg is gewoon balen.
Ja ik ben er enkele maanden niet meer geweest, klopt helemaal.
Echter was mijn situatie daar niet naar, en ik vind persoonlijk dat als je ander mans spullen gebruikt/leent je er zuinig op hoort te zijn en ze in dezelfde staat gewoon weer moet terughangen.
Heb ik ook altijd netjes met haar spullen gedaan dus begrijp het niet zo goed...

Afbeelding
Afbeelding

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Altijd zuinig op mijn spullen en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:08

Ik zou het toch even aangeven bij de staleigenaar en even overleggen hoe dit opgelost gaat worden. Als jij een tijd de spullen niet ophaald heeft een ander nog niet het recht om jouw spul zo te gebruiken..

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:11

Ai, dat is niet schoon nee, jammer hoor van je bijna nieuwe spullen! Ik ga ook zuinig met andermans spullen om, zou het niet in mijn hoofd halen ze zo schandalig smerig te maken, laat staan ze zo "op te ruimen" na gebruik. Maar de ervaring leert dat niet iedereen netjes met spullen van een ander omgaat. Ik zou het alleen toch laten zitten, omdat je je spullen daar maanden lang hebt laten liggen. Wilde je je spullen nou een week na vertrek op gaan halen en dán zien je spullen er zo uit, dan had ik ze zeker weten laten vergoeden. Zo'n lange tijd zou voor mij zeker meespelen, ze heeft er waarschijnlijk niet eens maar aan gedácht dat ze van jou waren.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:12

Goh. Het is een gebruiksvoorwerp. Als je witte randjes wit had willen houden had je ze veilig in de verpakking thuis moeten neerleggen.
Het is balen hoor, maar zolang ze doen waarvoor je ze hebt gekocht.... prima toch.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:12

Hoe duidelijk was het dat de spullen nog een eigenaar hadden? Bij mij op stal lagen soms ook maanden spullen zonder gebruikt te worden op vreemde plekken (dus niet in of op een kast maar naast de poetsplaats bijvoorbeeld). Tja als die er na maanden nog liggen en ze worden nooit gebruikt dan gebruik ik ze wel.

Dus hoe duidelijk was het dat die peesbeschermers van jou waren en je ze nog wilde ophalen?

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:13

Je kunt ze prima in de wasmachine doen. Zijn ze weer blinkend schoon.

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:15

Het is een gebruiksvoorwerp. Logisch dat het na een paar keer rijden niet meer als nieuw uit ziet. Maar ze had het wel kunnen vragen!
Ik hoop dat er goede tips gaan komen om ze alsnog schoon te krijgen.
Ik ben verbaasd dat de wasmachine ze niet schoongekregen heeft.
Zou voortaan wel sneller Mn spullen ophalen.
Mijn ervaring is bij verschillende stallen dat je anders gewoon dingen kwijtraakt.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:18

Het mag dan een gebruiksvoorwerp zijn, maar er is een verschil tussen netjes houden wat bij normaal gebruik hoort, en zo idioot smerig terug leggen als op de foto's, dat vindt ik eerlijk gezegd niet echt normaal. Je eigen beschermers spoel je op z'n minst toch even af als ze er na gebruik zó uitzien? Waarom dan die van een ander niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:18

Ik zou ze iets warmer wassen ook dan 30 graden .

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:19

Als ik in een natte buitenbak rij worden ze ook zo vies. Dus denk niet dat er extreem slonsig mee om is gegaan.

Meestal laat ik het opdrogen en dan met een borstel er over maar super schoon krijg ik ze niet.

Misschien nog poetsen met babydoekjes?

Verder erg lastig. Hangt echt van de situatie af of ik iemand zou aanspreken of niet.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 22:20

Kaus schreef:
Hoe duidelijk was het dat de spullen nog een eigenaar hadden? Bij mij op stal lagen soms ook maanden spullen zonder gebruikt te worden op vreemde plekken (dus niet in of op een kast maar naast de poetsplaats bijvoorbeeld). Tja als die er na maanden nog liggen en ze worden nooit gebruikt dan gebruik ik ze wel.

Dus hoe duidelijk was het dat die peesbeschermers van jou waren en je ze nog wilde ophalen?


We hadden gewoon onze eigen schuur met stallen op het terrein.
Ik was de enige die daar (op hun na) mijn spullen daar had liggen en hun weten ook heel goed welke spullen van hun zijn want ze hadden ze al voor me uitgesorteerd voordat ik ze kwam ophalen.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 22:20

Partyflappel schreef:
Ik zou ze iets warmer wassen ook dan 30 graden .


Kan dat gewoon? Ik heb namelijk geen idee.. Hoe warm zou jij ze wassen?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:21

Plastic zou ik schoonmaken met een oude tandenborstel en tandpasta, denk dat je er dan nog best wat van kan maken.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:23

Ik snap beide kanten die hier benoemd worden.
1. Het is niet sociaal en onfatsoenlijk hoe er met je spul is omgegaan.
2. Aan de andere kant, voor veel mensen zijn peesbeschermers maar iets kleins en hebben waarschijnlijk gedacht dat je het na maanden of vergeten was, of niet meer hoefde.
Een meisje verzorgde bij ons thuis de shet. Na een half jaar lag haar helm er nogsteeds. Toen is m'n vriend hem maar gaan gebruiken. Daarbij kwam natuurlijk wel de kans dat het kapot zou gaan, maar dat neem je dan voor lief. Nu 2 jaar later heeft ze nooit meer erom gevraagd.. dat is dus de andere kant van zo'n verhaal.. als iemand zo lang z'n spullen bij mij laat liggen gebruik ik het ook. Zal ik niet overdreven zuinig zijn. Maar dit was wel absurt vies :x

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 22:26

suikermeisje schreef:
Ik snap beide kanten die hier benoemd worden.
1. Het is niet sociaal en onfatsoenlijk hoe er met je spul is omgegaan.
2. Aan de andere kant, voor veel mensen zijn peesbeschermers maar iets kleins en hebben waarschijnlijk gedacht dat je het na maanden of vergeten was, of niet meer hoefde.
Een meisje verzorgde bij ons thuis de shet. Na een half jaar lag haar helm er nogsteeds. Toen is m'n vriend hem maar gaan gebruiken. Daarbij kwam natuurlijk wel de kans dat het kapot zou gaan, maar dat neem je dan voor lief. Nu 2 jaar later heeft ze nooit meer erom gevraagd.. dat is dus de andere kant van zo'n verhaal.. als iemand zo lang z'n spullen bij mij laat liggen gebruik ik het ook. Zal ik niet overdreven zuinig zijn. Maar dit was wel absurt vies :x


Het heeft 2.5 á 3 maand geduurd voordat ik ze heb opgehaald.
Heb daarvoor zowiezo al aangegeven dat als het bij mij weer rustig was ik zowiezo weer wilde komen rijden maar dat het op dat moment even niet lekker liep en het er niet van kwam.
Ze wist dus dat ik enige tijd niet zou komen.
Tot voor kort toch samen besloten uit elkaar te gaan.
Ze hadden zelf al de spullen uitgezocht en gesorteerd dus ze wisten wel degelijk dat ik ze kwam halen en dat alle spullen van mij waren.

Ik laat geen zadelkast, poetskits en een bult dekjes liggen :P
Enkel een cap of set peesbeschermers is natuurlijk een ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door tijger22 op 20-03-17 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

doerakje
Berichten: 2462
Geregistreerd: 17-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:27

Sorry to say maar eigen schuld dikke bult..

Als je echt zo zuinig op je spullen bent laat je het niet maanden lang ergens liggen.
En als je echt nooit een moment hebt gehad om de bus, de fiets, of even met iemands anders auto langs te rijden had je ook even kunnen bellen en vragen of ze je spullen in een tasje voor je konden weg leggen..

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 22:28

doerakje schreef:
Sorry to say maar eigen schuld dikke bult..

Als je echt zo zuinig op je spullen bent laat je het niet maanden lang ergens liggen.
En als je echt nooit een moment hebt gehad om de bus, de fiets, of even met iemands anders auto langs te rijden had je ook even kunnen bellen en vragen of ze je spullen in een tasje voor je konden weg leggen..


Lees even hierboven.
Ging niet enkel om een tasje maar om echt een kast, bult dekjes en poetskist.
Neem je helaas niet zo maar even mee op de fiets, anders had ik dit uiteraard gedaan.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:29

Het is natuurlijk heel rot om je spullen zo terug te vinden.

Maar wat verwacht je nu dan van die mensen TS? Wil je dat zij die beschermers vergoeden? Wil je dat zij ze schoonmaken? Wat is je bedoeling?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:31

Ossengal er op en in laten trekken. Dan met groene zeep eraf schrobben. Dat zou je kunnen proberen. Als het dan nog niet schoon is, wordt het dat ook niet meer.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 22:32

Koper schreef:
Het is natuurlijk heel rot om je spullen zo terug te vinden.

Maar wat verwacht je nu dan van die mensen TS? Wil je dat zij die beschermers vergoeden? Wil je dat zij ze schoonmaken? Wat is je bedoeling?


Als je nogmaals even leest wilde ik ten eerst mijn frustratie kwijt en ten tweede vroeg ik Bokkers om tips om ze weer schoon te krijgen :)