Incello gaat bitloos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Incello gaat bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 14:03

Hoi!

Ik ben mijn computer aan het opruimen en het leek me leuk om deze foto's van afgelopen zomer te delen.
Mijn paard Incello kwam toen een maand in training te staan bij een Portugese ruiter. Jammer genoeg krijg hij na enkele sessies een wondje in de mondhoek en ik wilde toen de training stopzetten, maar dit was best duur en ik kreeg hier niets van terug. Dus dacht ik "laten we dan eens bitloos proberen"!

Allemaal goed en wel maar mijn paard is altijd al met bit gereden dus ik had er geen idee van hoe hij hierop ging reageren. Om gewoon te rijden is hij heel erg braaf, maar als je echt gaat trainen en veel gaat vragen durft hij wel eens te testen. Ik ben er eerst heel even zonder bit opgegaan in de binnenpiste om toch even zeker te zijn dat dit wel ging lukken, ik wilde die ruiter natuurlijk niet alle kanten zien opvliegen ofzo.

Hier zijn geen foto's van, maar dit ging dus eigenlijk heel goed! Het was eigenlijk een kaakgekruist hoofdstel maar dat snapte hij echt voor geen meter. Gelukkig kon je dit ook gewoon als sidepull gebruiken als je een beetje knutselt dus dat hebben we dan gedaan. Hier even het resultaat van mijn paard de eerste keer bitloos!

*we hebben dit maar 1 keer gedaan, de ruiter wou niet dit doen omdat hij vond dat hij zo niet kon werken met mijn paard zoals het hoort, dus dan toch maar de training stop gezet!*



1. Incello had op dit moment een probleem in zijn oog, zoals je ziet. Dit is mooi behandelt en genezen!

Afbeelding


2. Even aftasten of schouderbinnen lukt (uiteraard is er eerst opgewarmd maar er zijn weinig foto's )


Afbeelding


3. Lukt al aardig!


Afbeelding


4. Doet hij flink!


Afbeelding


5. Even een galopje!


Afbeelding


6. Nog 1tje van de galop


Afbeelding








Zo, dat was het dan! Wat vinden jullie hier van?
Ik vond dat mijn paard het écht wel flink deed, ik vond het dan ook heel spijtig dat de ruiter weigerde verder te werken met hem zonder bit. Een bit erin steken was voor mij geen optie met een wonde in de mondhoek. Liever geld kwijt en een pijnvrij paard! :j

Anoniem

Re: Incello gaat bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:14

Ik vind het er erg netjes uitzien! Ben dan ook wel benieuwd naar de rede dat de ruiter zo niet verder wou werken, weet je dat?
Want zo vanaf de foto's lijkt je paard het gewoon prima te begrijpen en zie ikzelf geen rede om zo niet door te trainen :)

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 14:23

Anoniem schreef:
Ik vind het er erg netjes uitzien! Ben dan ook wel benieuwd naar de rede dat de ruiter zo niet verder wou werken, weet je dat?
Want zo vanaf de foto's lijkt je paard het gewoon prima te begrijpen en zie ikzelf geen rede om zo niet door te trainen :)


Hij sprak enkel een klein beetje engels en portugees dus ik kon natuurlijk niet zo heel goed met hem erop ingaan. Maar het kwam er gewoon op neer dat hij niet vond dat hij mijn paard fatsoenlijk kon trainen zonder bit. Persoonlijk denk ik dat hij het een klein beetje eng vond. Je ziet misschien wel dat het een heel kleine man is, en hij natuurlijk veel compactere paarden gewoon. Ik zag dat hij met bit erin soms een beetje moeite had om mijn paard goed bij hem te houden, misschien dacht hij dat dat zonder bit niet zou lukken in moeilijkere oefeningen? Ik weet het zelf niet goed...

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Incello gaat bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:57

Omdat TS zelf niet op het paard zit en de foto's niet rij-technisch beoordeeld hoeven te worden, verplaats ik het topic naar RIJ-ITP.

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Re: Incello gaat bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:01

Ziet er echt super uit ! Leuk paard !

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Incello gaat bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:55

Euh pardon...ik neem aan dat meneer de ruiter dat wondje in de mondhoek heeft veroorzaakt? Zo ja... dan vind ik het erg sneu voor jullie dat hij uiteindelijk nog alles betaald heeft gekregen ook terwijl hij zelf jullie paard heeft verwond dmv de 'training'? mooie grappenmaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:56

Ellen_ov schreef:
Euh pardon...ik neem aan dat meneer de ruiter dat wondje in de mondhoek heeft veroorzaakt? Zo ja... dan vind ik het erg sneu voor jullie dat hij uiteindelijk nog alles betaald heeft gekregen ook terwijl hij zelf jullie paard heeft verwond dmv de 'training'? mooie grappenmaker.


Dat wou ik net zeggen inderdaad...

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:58

Ellen_ov schreef:
Euh pardon...ik neem aan dat meneer de ruiter dat wondje in de mondhoek heeft veroorzaakt? Zo ja... dan vind ik het erg sneu voor jullie dat hij uiteindelijk nog alles betaald heeft gekregen ook terwijl hij zelf jullie paard heeft verwond dmv de 'training'? mooie grappenmaker.

En wie zegt dat die wond door een bit is veroorzaakt? Paard kan net zo goed ergens tegen gelopen zijn of zich losgetrokken hebben waardoor hij zichzelf verwond heeft. En volgens mij werkt TS al heel lang samen met deze trainer en is ze waarschijnlijk niet van plan om dat dus zomaar stop te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:02

Heleennn schreef:
Ellen_ov schreef:
Euh pardon...ik neem aan dat meneer de ruiter dat wondje in de mondhoek heeft veroorzaakt? Zo ja... dan vind ik het erg sneu voor jullie dat hij uiteindelijk nog alles betaald heeft gekregen ook terwijl hij zelf jullie paard heeft verwond dmv de 'training'? mooie grappenmaker.

En wie zegt dat die wond door een bit is veroorzaakt? Paard kan net zo goed ergens tegen gelopen zijn of zich losgetrokken hebben waardoor hij zichzelf verwond heeft. En volgens mij werkt TS al heel lang samen met deze trainer en is ze waarschijnlijk niet van plan om dat dus zomaar stop te zetten.


"Wondje in de mondhoek" + als ik naar een paar van deze foto's kijk vind ik de man in kwestie best hangen aan je paard... 1+1=2 voor mij op die manier.
Maar het fijne weet ik er niet vanaf nee, de OP komt inderdaad over alsof het wondje door rijden gekomen is (wondje in de mondhoek is 9 vd 10 keer door het bit). En dan nog kan dat per ongeluk of door miscommunicatie tussen paard en ruiter komen en hoeft het echt geen "opzet" geweest te zijn :)
Maar mocht het inderdaad door de ruiter komen vind ik dit geen nette gang van zaken... Ook al gebeurde het dus per ongeluk en normaal niet.

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 17:12

Agossie schreef:
Omdat TS zelf niet op het paard zit en de foto's niet rij-technisch beoordeeld hoeven te worden, verplaats ik het topic naar RIJ-ITP.

Oeps, mijn excuses! Bedankt voor de verplaatsing!

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 17:16

Even voor de duidelijkheid, dit was NIET mijn vaste trainer dus ik heb de samenwerking wel degelijk gewoon stopgezet. De man die mijn paard heel lang vast heeft getraind was Spaans! Het lijkt wel alsof een simpele belg niet goed genoeg is ofzo :')

Ik wilde er niets van zeggen maar idd, paard heeft nooit eerder wondjes gehad in de mondhoeken, en tijdens zijn training wel. Ligt dat dan aan hem? Kans is groot :p

Aan het hoofdstel of bit was niets verandert dus aan het tuig heeft het niet gelegen... Ik vond dit ook een heel lastige situatie en wist niet goed wat doen vrees ik.. uiteindelijk heeft hij dus nog niet de helft van de afgesproken tijd getraind en heb ik het volle bedrag betaald en niets teruggekregen...

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 17:18

Heleennn schreef:
En wie zegt dat die wond door een bit is veroorzaakt? Paard kan net zo goed ergens tegen gelopen zijn of zich losgetrokken hebben waardoor hij zichzelf verwond heeft. En volgens mij werkt TS al heel lang samen met deze trainer en is ze waarschijnlijk niet van plan om dat dus zomaar stop te zetten.


Ik ben vrij zeker dat het in dit geval de ruiter zijn fout was, ik heb niets aan bit of hoofdstel verandert en normaal heeft mijn paard nooit wondjes... Dit was niet mijn vaste trainer hoor! Die was gelukkig een stuk vriendelijker voor mijn paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:29

IncelloAndMe schreef:
Even voor de duidelijkheid, dit was NIET mijn vaste trainer dus ik heb de samenwerking wel degelijk gewoon stopgezet. De man die mijn paard heel lang vast heeft getraind was Spaans! Het lijkt wel alsof een simpele belg niet goed genoeg is ofzo :')

Ik wilde er niets van zeggen maar idd, paard heeft nooit eerder wondjes gehad in de mondhoeken, en tijdens zijn training wel. Ligt dat dan aan hem? Kans is groot :p

Aan het hoofdstel of bit was niets verandert dus aan het tuig heeft het niet gelegen... Ik vond dit ook een heel lastige situatie en wist niet goed wat doen vrees ik.. uiteindelijk heeft hij dus nog niet de helft van de afgesproken tijd getraind en heb ik het volle bedrag betaald en niets teruggekregen...


Daar zou ik toch even werk van maken als ik jou was... Zeker omdat door zijn schuld de training niet voort gezet kan worden.
Als het om een wat hoger bedrag gaat zou ik mij hier niet zomaar bij neer leggen!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:40

IncelloAndMe schreef:
Heleennn schreef:
En wie zegt dat die wond door een bit is veroorzaakt? Paard kan net zo goed ergens tegen gelopen zijn of zich losgetrokken hebben waardoor hij zichzelf verwond heeft. En volgens mij werkt TS al heel lang samen met deze trainer en is ze waarschijnlijk niet van plan om dat dus zomaar stop te zetten.


Ik ben vrij zeker dat het in dit geval de ruiter zijn fout was, ik heb niets aan bit of hoofdstel verandert en normaal heeft mijn paard nooit wondjes... Dit was niet mijn vaste trainer hoor! Die was gelukkig een stuk vriendelijker voor mijn paard!

Ja dat verschil zie ik natuurlijk niet, ik volg jullie op fb ook en dacht dat dit die man was die hem zo netjes rond kon sturen elke keer! Vandaar mijn idee dat het vast niet door hem zou komen. Jammer van deze trainer zeg, wat zonde! Van je geld en van je paard...

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 17:51

Anoniem schreef:
IncelloAndMe schreef:
Even voor de duidelijkheid, dit was NIET mijn vaste trainer dus ik heb de samenwerking wel degelijk gewoon stopgezet. De man die mijn paard heel lang vast heeft getraind was Spaans! Het lijkt wel alsof een simpele belg niet goed genoeg is ofzo :')

Ik wilde er niets van zeggen maar idd, paard heeft nooit eerder wondjes gehad in de mondhoeken, en tijdens zijn training wel. Ligt dat dan aan hem? Kans is groot :p

Aan het hoofdstel of bit was niets verandert dus aan het tuig heeft het niet gelegen... Ik vond dit ook een heel lastige situatie en wist niet goed wat doen vrees ik.. uiteindelijk heeft hij dus nog niet de helft van de afgesproken tijd getraind en heb ik het volle bedrag betaald en niets teruggekregen...


Daar zou ik toch even werk van maken als ik jou was... Zeker omdat door zijn schuld de training niet voort gezet kan worden.
Als het om een wat hoger bedrag gaat zou ik mij hier niet zomaar bij neer leggen!


Is nu ook bijna een jaar geleden en ik ga die man niet even in portugal gaan opzoeken. Was zeker een spijtige zaak hoor, daar niet van... Ging ook allemaal langs een kennis van me die er niet over te spreken is dat ik vind dat het zijn fout is, want zij was gewoon wel heel tevreden enzo. Nu ja, ik denk niet dat ik nog aan dan geld kom en gelukkig was het maar een wondje in de mondhoek, er zijn ergere dingen denk ik dan!

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 17:52

Heleennn schreef:
Ja dat verschil zie ik natuurlijk niet, ik volg jullie op fb ook en dacht dat dit die man was die hem zo netjes rond kon sturen elke keer! Vandaar mijn idee dat het vast niet door hem zou komen. Jammer van deze trainer zeg, wat zonde! Van je geld en van je paard...

Oh super fijn om te horen dat ik hier volgers heb! Nee, de goeie trainer, Carlos, die is spijtig genoeg terug naar Spanje verhuisd dus lessen bij hem was niet langer mogelijk. Ik vind dat nog steeds suuuuuper spijtig want die man leverde echt TOP werk!

Anoniem

Re: Incello gaat bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:55

IncelloAndMe je hebt gelijk, er zijn zeker ergere dingen :) Dan maar je verlies nemen, wel erg zonde en een slechte gang van zaken!

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 18:00

Anoniem schreef:
IncelloAndMe je hebt gelijk, er zijn zeker ergere dingen :) Dan maar je verlies nemen, wel erg zonde en een slechte gang van zaken!


Dat zeker, die ruiter is dan ook niet langer welkom!

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Incello gaat bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:03

Erg jammer van je paard en de training, hopelijk in de mond verder niets kapot gegaan?

Ik wou zeggen, je trainer was een Spanjaard en die had je paard zeker fijn aan het lopen.

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 20:18

Ellen_ov schreef:
Erg jammer van je paard en de training, hopelijk in de mond verder niets kapot gegaan?

Ik wou zeggen, je trainer was een Spanjaard en die had je paard zeker fijn aan het lopen.

Neen gelukkig verder niets kapot gegaan hoor :)

Ja, mijn vaste trainer deed het écht zalig met mijn paard. Zo een trainer is echt goud waard. :j

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Incello gaat bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:09

Ik dacht eerst ook: huh? is dat nou dezelfde ruiter, wat een hangtype zeg. Maar 'gelukkig', deze komt er dus niet meer op. Wijs besluit :) Hopelijk vind je iemand die net zo netjes rijdt als die oude instructeur.

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:57

Wat een leuk paard!

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 12:05

Kinke schreef:
Ik dacht eerst ook: huh? is dat nou dezelfde ruiter, wat een hangtype zeg. Maar 'gelukkig', deze komt er dus niet meer op. Wijs besluit :) Hopelijk vind je iemand die net zo netjes rijdt als die oude instructeur.

dat hoop ik ook, maar dat is echt wel moeilijk! En inderdaad, deze komt er nooit meer op! Ik dacht dat het dezelfde stijl ging zijn maar dat was dus niet het geval.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Incello gaat bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:10

Nou je staat er toch mee in uitgelicht! :D

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 18:41

Heleennn schreef:
Nou je staat er toch mee in uitgelicht! :D


Zag het ook, super trots!