Ik word helemaal gek!!....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Ik word helemaal gek!!....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-17 20:31

Van de vele vele vele foto's over de app van m'n schoonzus. %)


We hebben dus geen goed contact. Ik moest bijvoorbeeld via via horen dat er een huwelijk aanzoek was geweest (zij vroeg hem). Hierover dan weer niet eens een appje.

Nu werden mijn vriend en ik vorige week ineens toegevoegd aan een app groep met daarin wij, mijn broertje, m'n moeder en zij.
De app groep is naar mijn neefje van 1 jaar genoemd (broer en zij zijn 3 jaar samen trouwens maar dat terzijde).

De groep werd geopend met 34 foto's van mijn neefje. Sindsdien dagelijks zeker 12 foto's van hem of van de verbouwing van de badkamer. 12 foto's van een kale muur.... |o

Ik moet ook zeggen dat ik niet veel heb met kinderen (mijn leven en keuze, ben 33 en al heel lang samen, ben er echt zeker van) en sorry ik vind ze ook niet bepaald schattig. Aangezien we geen goede band hebben heb ik dus ook weinig gevoel bij m'n neefje. Maar nog meer, ik krijg de kriebels van haar :x

Ik weet, heel veel tekortkomingen van mijn kant maar ik erger me dus groen en geel als ik weer zo'n hele bups foto's binnen krijg.

De eerste dag gereageerd dat m'n neefje zo gegroeid was en op m'n broertje lijkt. Daarna niet meer gereageerd en m'n vriend ook niet. Maar toch moet ik 3 x per dag zien en lezen hoe het met hun bloody badkamer gaat. Argh!

Ik geef eerlijk toe; het probleem ligt voor groot deel aan mij maar ik irriteer me nu eenmaal heel snel aan haar. En er is gewoon echt wel aardig wat gebeurd en nu ineens vanuit het complete niets die app groep waardoor ik dagelijks meerdere keren met haar wordt geconfronteerd


Wat zouden jullie (met hogere tolerantie dan ik haha ;) ) doen?
Afmelden, iets van zeggen, zelf dagelijks 100 fotos van mn paard plaatsen, lijden in stilte?? :+ andere meningen?


MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:33

Gewoon uit de groepsapp stappen lijkt me? Ik zal zelf ook helemaal gek worden. :')

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:33

Negeren. ;) gewoon in groepje blijven maar verder niet reageren. Misschien kun je bij dat groepje de meldingen uit zetten?

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Ik word helemaal gek!!....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:35

Ik zou ook de meldingen uitzetten. Eens per dag helemaal naar onder scrollen als het je stoort dat er een cijfertje bij je app staat :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:35

Ik heb van groepsapps sowieso het geluid uit staan

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:38

Meldingen uit zetten, en instellen dat je foto's niet automatisch download?
Of natuurlijk gewoon uit de groep stappen :))

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:39

Ik zou leuk reageren, en de volgende dag eens een foto van m'n paard neerzetten, of iig iets van mezelf.
Reageren hun daar niet op, dan trek ik mijn conclusies en reageer ik niet meer. :P
(En dan meldingen uit.)

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:40

tja dat is lastig, als je uit de groep gaat word je er wrs op aangekeken. Kun je het voor je zelf niet proberen te filteren dus geluid uit, en eind vd dag alles wissen van de app?

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:41

Uit de groepsapp gaan? Als je er niet om hebt gevraagd om in die app te gaan, dan zou ik dat netjes zeggen en eruit gaan. Het is ook maar whatsapp, je bent niks verplicht.
Als je dit vervelend vindt kan je hem ook op dempen zetten en het verder negeren. :)

Zit je broer zelf niet in die groepsapp?

Edit: hij zit er wel in, verkeerd gelezen :D
Laatst bijgewerkt door Danielleeee_ op 19-03-17 20:43, in het totaal 2 keer bewerkt

*pum*

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:42

Laurievc schreef:
Ik zou ook de meldingen uitzetten. Eens per dag helemaal naar onder scrollen als het je stoort dat er een cijfertje bij je app staat :+


Dit lijkt me inderdaad het beste, als je geen scheve gezichten wil krijgen omdat je eruit bent gegaan.

Mocht je die scheve gezichten niks uitmaken, dan zal ik gewoon vriendelijk melden dat je het een beetje een overdaad aan foto's vindt. En er vervolgens uitstappen. :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ik word helemaal gek!!....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:42

Je kunt de foto's gewoon niet aanklikken en dus niet openen?


magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:43

Ik herken het, maar dan met een ander onderwerp. Ik heb het destijds subtiel aangegeven, wat niet hielp en toen met iedere foto die ik kreeg, een andere van mij retour gestuurd (zij een foto van haar hond, ik een van mijn koffie) toen viel het kwartje al snel. Foto's delen is leuk, maar niet met tientallen op een dag. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:51

Foto's automatisch downloaden uitzetten en de groep dempen? Dan heb je er niet echt 'last' van en word je niet vreemd aangekeken op het verlaten van de app.

Al vind ik je paardenspam ook wel een leuke :o Van ieder klein dingetje een foto sturen 'Kijk, hij eet hooi!' 'Hij heeft op zijn potje geplast' :D

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:54

Is de groepsapp voor zijn eerste verjaardag? Of een ongevraagde kletsapp.

Is het een kletsapp, eruit stappen!!
Is het een verjaardags app, erin blijven, maar vragen of ze het beperkt tot het onderwerp willen houden. Na de verjaardag er uit stappen!

Succes

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:56

xJitskee schreef:
Foto's automatisch downloaden uitzetten en de groep dempen? Dan heb je er niet echt 'last' van en word je niet vreemd aangekeken op het verlaten van de app.

Al vind ik je paardenspam ook wel een leuke :o Van ieder klein dingetje een foto sturen 'Kijk, hij eet hooi!' 'Hij heeft op zijn potje geplast' :D


Ik zou inderdaad met zoiets beginnen. 1 onderwerp uikiezen en daar de gehele dag foto's over sturen. Bijvoorbeeld je paard, hond, kat of eigen badkamer. Bij hen zal waarschijnlijk het kwartje vallen dat het bloed irritant is, dan stoppen ze hopelijk ook met sturen. En anders daarna uit de groep stappen.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:58

Zeg gewoon dat je mobiel vast loopt van de berichten en foto's en dat het daarom handiger is om uit de chat te gaan? :')
Mijn mobiel heeft dit echt (en ik zit daarom ook in haast geen groepsgesprekken) dus het kan zegmaar wel, hahah.

Edit; of inderdaad foto's spammen van je paard de hele dag, is wel leuker hahaha. Die ga ik onthouden. :')

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ik word helemaal gek!!....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:03

Ik ben niet zo van de groepsapp, maar sommige moeten helaas wel, daar hebben we echt een no spam regel en wordt men meteen teruggefloten als het 1 op 1 gesprek worden, dat doe je maar buiten de groepsapp. In dit geval zou ik de foto's niet automatisch laten downloaden en de groep laten dempen en geen meldingen laten geven.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-17 21:03

Ik heb het geluid en meldingen idd al uit staan.

De reden dat ik er niet uit durf te stappen is dat ik zeker weet dat zij dan bij m'n moeder gaat zitten zeuren dat zij zo haar best doet en ik niet lief mee speel en dat dus alle problemen mijn fout zijn. Heeft ze al eerder gedaan.
Wil m'n ouders natuurlijk geen verdriet doen. Die hebben er al genoeg verdriet om. M'n moeder had iets gezegd wat haar niet aan stond en toen mocht m'n moeder m'n neefje een paar weken niet zien. Zo'n meisje is het en daarom wil ik er zó graag vanaf maar met zo min mogelijk problemen.

Het geheugen van m'n sd kaart is vol dus zat idd al te denken om screenshot te maken en te zeggen dat m'n telefoon vast loopt op zoveel foto's.

Wel heel fijn dat jullie het een soort van eens zijn. Verwachtte eigenlijk veel weerstand over dat ik zo'n onaardig mens ben en dus maar mee moest doen. Heerlijk dat jullie het een beetje begrijpen :o

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-17 21:05

ierusju schreef:
xJitskee schreef:
Foto's automatisch downloaden uitzetten en de groep dempen? Dan heb je er niet echt 'last' van en word je niet vreemd aangekeken op het verlaten van de app.

Al vind ik je paardenspam ook wel een leuke :o Van ieder klein dingetje een foto sturen 'Kijk, hij eet hooi!' 'Hij heeft op zijn potje geplast' :D


Ik zou inderdaad met zoiets beginnen. 1 onderwerp uikiezen en daar de gehele dag foto's over sturen. Bijvoorbeeld je paard, hond, kat of eigen badkamer. Bij hen zal waarschijnlijk het kwartje vallen dat het bloed irritant is, dan stoppen ze hopelijk ook met sturen. En anders daarna uit de groep stappen.



Haha ja dat zat ik dus ook te denken. M'n neefje was ziek dus hele verhalen over z'n poep. Dus zat te denken om ook over m'n hond z'n stoelgang te vertellen incl foto's :')

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:20

Haha, mijn moeder heeft dat al jaren met m'n schoonzus en wordt er ook helemaal gek van! Ik reageer gewoon nooit dus bij mij is ze het wel afgeleerd, alhoewel ik dan natuurlijk wel degene ben die niet aardig is. O:) Maar dat heb ik er wel voor over. Ik vind een groepsapp sowieso afschuwelijk...
Mijn moeder durft het niet en ontvangt soms dagelijks 14 foto's van haarzelf met de hond in de sneeuw of d'r cavia die een stukje paprika eet. :')

Ik zou als ik jou was inderdaad het geluid uitzetten en negeren. Na een paar weken kun je wel eens melden dat je er gewoon geen tijd voor hebt en daarom de groepsapp maar beter kan verlaten.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:28

Gewoon in de groep zetten dat je niet van de groepapps bent, omdat je telefoon dan steeds vol loopt met berichtjes. En dan ''we komen binnenkort wel eens naar het resultaat kijken''! Dan een lachsmiley, zwaaiende smiley en fijn de groep verlaten :D

Sizzle

Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ik word helemaal gek!!....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:34

Daarim heb ik gewoon geen App :+
Zo heb ik nergens last van en beledig ook niemand :)

lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ik word helemaal gek!!....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:36

Ik ben heel simpel, ergert een app me dan stap ik eruit.
Gaan ze ernaar vragen dan geef ik ook gewoon aan waarom ik uit de app vertrokken ben.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Ik word helemaal gek!!....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:45

Ik heb me gewoon uit de groepsapps van mijn schoonfamilie verwijderd (waren er twee, eentje voor het gezin en eentje met de ooms en tantes en neven en nichten). Zij interesseren zich niet voor mij, waarom zou ik dan meelezen met hun verhalen? Sowieso als een groepsapp me stoort of voor eindeloos geleuter wordt gebruikt houd ik ermee op. Net zo simpel. :)

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:51

Je kunt vragen wat precies de bedoeling is van de groepsap, dan kun je altijd nog beslissen om eruit te vertrekken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anouck, Amazonbot, Arlette1991, LisaVH96 en 119 bezoekers