ben ik de enige?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 10:01

Zijn er hier meer mensen die op een gegeven moment gewoon even niks meer mogen kopen voor hun verzorg paard of eigen paard? Van je ouders? Ja inderdaad ik koop veel voor mijn verzorg shet maar heb hard gewerkt voor dat geld. Ben ik de enigste?

ellis2912

Berichten: 15
Geregistreerd: 07-06-15
Woonplaats: utrecht

Re: ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:22

Mijn ouders laten me helemaal met mijn geld omgaan hoe ik zelf wil, dus als ik iets voor mijn paard wil kopen gaan ze zich dr niet mee bemoeien. Wel geef ik veeel te snel mijn geld uit en kàn ik uiteindelijk helemaal geen paardenspullen meer kopen, dan moet ik wachten tot de nieuwe maand :+

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:24

Ik verplaats dit topic naar Young Rider Talk waar het hoort.

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:26

Ik mag van mijn ouders kopen wat ik wil (ik ben dan ook 28 met een fulltime baan). Maar ik verbied mezelf regelmatig om dingen te kopen. Ik zou best nog vanalles willen hebben, maar waarom zou ik nog een halster kopen als het halster wat ik heb nog prima is? Waarom zou ik dekjes kopen, of hoofdstellen, of wat dan ook, als wat ik heb gewoon prima functioneert?

Ik snap je ouders wel; ze proberen je te leren om niet gedachteloos geld uit te geven

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:31

Van m'n ouders mag ik doen wat ik wil ik ben immers volwassen en woon niet meer thuis. Maar mijn vriend vind het al gauw overdreven. Dus koop alleen wat ik echt nodig heb en af en toe iets leuks. En vaak kijk ik op marktplaats want dat scheelt toch weer geld.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:45

Ik ben 31 dus kan kopen wat ik wil. Maar toen ik jong was verboden me ouders me ook wel eens om bepaalde dingen te kopen. Dat vond ik toen af en toe echt niet leuk, maar ben ze er nu dankbaar voor. Want zo leer je wel met geld om gaan. En doordat ik altijd veel heb gespaard kon ik later makkelijk een eigen paard kopen en onderhouden.
Als je een keer wat koopt voor een verzorg paard is prima. Maar om steeds spullen voor andermans paard te kopen is echt zonde. Want hoeveel heb je echt nodig. Dat geld kan je beter sparen voor een eigen paard of dat geld steken in lessen zodat je veel leert.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:47

Ik verbied het mezelf :+.

Ik zie genoeg leuke dingen, maar dan moet ik even realistisch zijn. Dan is het, maar ze heeft al 5 paar peesbeschermers, 12 dekjes, 4 halsters etc.

Dekens ed. als dat kapot gaat dan komt er gelijk een nieuwe, maar bij luxe producten ga ik eerst even na of ik het echt nodig heb :+.

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:49

Ik heb nu twee paarden en hiervoor verschillende verzorg paarden en pony's gehad. ik heb vrijwel alle benodigdheden maar ik ben echt zo iemand die alles wil hebben voor mijn paarden. voor mijn springpaard heb ik nu dan ook weer t zoveelste nieuwe hoofdstel op het oog.. en wat dat betreft is het ergens wel handig dat mijn ouders het meestal niet goed vinden dat ik iets koop wat ik eigenlijk niet nodig heb, ook al ben ik het er vaak niet mee eens. maar nu is het t geval dat mijn dressuur paard een nieuw zadel nodig heeft omdat ze veel is afgevallen en het oude niet meer lekker ligt, maar ook dit vinden mijn ouders niet goed (ze weten niet zo veel van paarden). ik vind het heel belangrijk dat een zadel gewoon prefect past en laat ze dan ook altijd door mijn zadelmaker aanmeten en aanpassen (dit kan niet meer bij mijn oude zadel) en dat mag van mij dan ook wel wat kosten. het belang van mijn paard gaat voor. Dus ja hier is het ook het geval..

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Re: ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:01

Je kunt je ook afvragen of je wel echt meer spullen moet kopen. 'Nodig' is een relatief begrip. Ik vond ook altijd dat mijn paard regelmatig een nieuw halster nodig had. Nodig betekende voor mij dat iets wat ik niet had mooier was dan datgene wat ik wel had. Ik vind het nog steeds leuk om m'n paard met een mooi halster te zien, maar ik realiseer me ook dat met 2x rollen in het land het mooie er waarschijnlijk wel vanaf is. Dat een nieuw hoofdstel kopen leuk is, maar dat 5 hoofdstellen in goede conditie houden veel werk is. Dat heel veel dekjes leuk zijn, maar dat je ze ook allemaal moet wassen en opslaan.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:12

Ik heb laatst een wit voorbreng hoofdstel gekocht. Niet zo heel duur (tweede hands via bokt) en wilde de gok wel wagen. Ondanks dat ik het van mezelf eigenlijk niet mocht.. Maar voor 11 euro wilde ik het wel proberen en de gok wagen. Nu met opknappen 13 euro kwijt.. Maar owh wat ben ik blij! <3
Nu mag ik niks meer kopen voor hem. Ja hooguit voer als dat op is. :P

Gelukkig wordt hij bijna 2, dus voorlopig nog geen 50 dekjes, hoofdstellen etc. in huis. :+

Hooguit zoek ik een longeerlijn tweedehands die ik kan ophalen voor een lage prijs. Maar in de buurt vaak al snel verkocht.. Gelukkig nog niet nodig, maar straks wel. Dus hopelijk in die tijd een goedkope gevonden. Scheelt weer geld. Het is al duur genoeg. :))

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 11:26

Voor 2 euro opknappen?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:53

Wat goed van je ouders dat ze je leren om verantwoord met geld om te gaan en dat materialisme niet nodig is :)

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:05

Ja van gelig naar spierwit. :)

Bovenste is gister en onderste is hoe het was. :D
Afbeelding

MarritRuiter

Berichten: 8
Geregistreerd: 18-03-17
Woonplaats: Friesland

Re: ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:20

Haha herkenbaar! Op een gegeven moment mag ik ook even niks meer kopen, maar soms denk ik wel eens: heb ik het echt nodig?