Ervaringen Hamco Total Plus ruwvoer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chesss
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25-10-12

Ervaringen Hamco Total Plus ruwvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-17 22:06

Iemand die bekend is met Hamco Total plus?

Informatie die op de site staat:
De Total Plus is een van de hoofdproducten van Hamco en al twintig jaar op de markt. Dit ruwvoer zorgt voor een goede werking van de dikke darm en staat daarmee in relatie tot het goed functioneren van de longen. Het voordeel van deze mix van ruwvoer ten opzichte van enkelvoudig ruwvoer, zoals alleen hooi, stro, luzerne of silage, is dat de dikke darm niet in onbalans raakt wat betreft bacteriën, mineralen, etc.. Alle positieve punten van de enkelvoudige ruwvoerstoffen zijn in de Total Plus zo veel mogelijk behouden. Door het mengen van de verschillende ruwvoederbestanddelen is een zo goed mogelijke balans ontstaan in het totale ruwvoergedeelte voor het paard. Er zijn mineralen toegevoegd, afgestemd op de eigenschappen van de grondstoffen en het is een product zonder melasse, maar gemengd met olie. Het stofvrije product is zo verpakt dat het makkelijk is op te slaan of mee te nemen op wedstrijd.

Ik vind spannend om aan te schaffen voor mijn koliek en eiwitgevoelige paard die snel water bij de mest heeft.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014085

Chess. Aktion x Pion RIP
Alando JetsetD x Zeoliet RIP 16.06.2023


ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:08

Nog nooit van gehoord,maar wat zit er nou echt precies in dan aan ruwvoer?

Edit, zoekfunctie leverde een ouder topic op,waar het wel in genoemd word
[VS] Hamco Total +

Weet je de reden van het water bij de mest?
Ik heb zelf goede ervaringen met Havens gastro +, maakt de mest zeker veel steviger

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ervaringen Hamco Total Plus ruwvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:15

Klinkt nogal vaag, hoezo raken paardendarmen uit balans als ze alleen hooi of gras eten? Lijkt me onzin
En een goed functioneren van de darmen zorgt voor goede longen?

Zulke rare claims maken mij wantrouwig

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:17

troi schreef:
En een goed functioneren van de darmen zorgt voor goede longen?


ja dat vond ik ook een vage.........

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:52

Ik vind het op zich niet vaag, heb zelf copd en weet dat de conditie van je darmen in verband staat met je longen.
In de natuurgeneeskunde is er wel info over te vinden op google :j

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Ervaringen Hamco Total Plus ruwvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:19

Echt Ellepel? Ben astmatisch; echt nog nooit van gehoord. Maar dat wil natuurlijk niet alles zeggen :-)
Ik vind het niet een 1,2,3 logische gevolgtrekking.

En die zin die Troi eruit pikt lijkt mij persoonlijk ook onzin.

dus nee ik zou niet gelijk naar de winkel rennen :-)

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:51

Niet?
Weet je dan ook niet dat bijvoorbeeld het drinken van melk word afgeraden bij longproblemen en het eten van scherpe kruiden?
ben zelfs bij een dieetist geweest voor een copd dieet :j

Er staat veel info op google.
maar deze site vond ik wel handig
http://www.natuurdietisten.nl/detail.ph ... =431&page=

Gaat natuurlijk wel over mensen, maar toch... ;)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Ervaringen Hamco Total Plus ruwvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:12

ja dat van melk wist is maar lust ik toch niet haha. Maar wel interssant, ga het eens lezen. Thanks!


Sky_As

Berichten: 4666
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:20

Mocht je serieus overwegen om dit te gaan voeren zou ik zeker met Gerrit eens contact opnemen. Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje en het wat/waarom dat je paard koliek heeft.
Gerrit kijkt naar het totaalconcept en kan zeker toegevoegde waarde hebben! Veel verstand van voeren en het "interne" paard.

Het heeft mijn inziens weinig zin om Total+ te gaan voeren zonder de rest van je voerconcept eens onder de loep te nemen, Gerrit gaat je hier zeker in kunnen adviseren.
Er zijn mensen die maar wat uit het assortiment gaan voeren wat niet bij hun paard past, dan helpt het niet (als in, haver aan een al heet paard voeren, of een paard wat heter moet worden niet de juiste grondstoffen/voedingsstoffen geven etc.). Bij gericht voeren ga je zeker verschil voelen en zien aan je paard.

Wij zijn zeer tevreden met het Hamco assortiment, maar je moet er wel voor zorgen dat het paard het juiste voer krijgt.

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:57

troi schreef:
Klinkt nogal vaag, hoezo raken paardendarmen uit balans als ze alleen hooi of gras eten? Lijkt me onzin
En een goed functioneren van de darmen zorgt voor goede longen?

Zulke rare claims maken mij wantrouwig


Ik vind het niet vreemd. Paarden horen veel gevarieerder te eten dan alleen gras of hooi. Daarnaast is de kwaliteit in Nederland niet echt goed. Je ziet ook veel paarden met problemen.

Goede darmen zijn belangrijk voor het algeheel functioneren, dus ook de luchtwegen en longen. Alles staat met elkaar in verbinding en reageert op elkaar zowel direct als indirect.

TS, voor advies moet je veel meer info geven. Alles heeft met elkaar te maken. Wat krijgt hij verder? Hoelang krijgt hij vrije beweging en training. Wat voor type is je paard? Wat is de kwaliteit van je ruwvoer en of gras?
Het een gaat nooit zonder het ander.

Chesss
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Ervaringen Hamco Total Plus ruwvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-17 11:39

Dank voor de reacties. Ik was enkel op zoek naar ervaringen met het product niet naar advies tav voer etc.
Ik heb dit voer geadviseerd gekregen van mijn voedingsdeskundige omdat de ruwvoer kwaliteit bij ons op stal (vol pension) erg wisselend is. Het zou voor hem dan een stabiele basis vormen. Ik heb inmiddels al wel gesproken met Gerrit dank!

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014085

Chess. Aktion x Pion RIP
Alando JetsetD x Zeoliet RIP 16.06.2023

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaringen Hamco Total Plus ruwvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:10

Maar ervaringen zeggen niks. Alles hangt samen, dus alleen een compleet plaatje werkt.

Als ik alles verkeerd doe en koop zoiets, dan vind ik het misschien slecht. Terwijl het spul zelf prima kan zijn als je het goed doet.

Tegen een slechte kwaliteit of te weinig ruwvoer is altijd meer 1 oplossing en dat is goed ruwvoer en voldoende. van slecht ruwvoer hebben ze altijd last. Dan is elk ander voer erbij of supplement water naar de sloot brengen.

ikkeniet

Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Ervaringen Hamco Total Plus ruwvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:16

Ik heb het een paar jaar geleden gevoerd aan mijn paarden.
Vind het een heel mooi product, en mijn paarden deden het er erg goed op.
Zeker samen met de aanvulling van de andere producten die Hamco heeft.
Daarbij een goed advies van Gerrit.
Ik voer het helaas niet meer, omdat ik het per vervoeder moet laten komen,
en dan een pallet vol moet aanschaffen. Waar ik te lang over doe om op te voeren.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

touchofpink

Berichten: 529
Geregistreerd: 27-08-08
Woonplaats: In het mooie Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:32

Kan iemand mij vertellen wat er precies in de hamco total plus zit? En de voedingswaarde? Bijvoorbeeld met een foto van de zak. Zie in oude topics een samenstelling staan van oa gist en melasse maar dat schijnt er niet (meer) in te zitten.

Eerlijkheid duurt het langst!

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:51

Ik weet dat dit al een oud topic is.
Ik heb een foto van de zak en kan deze vanmiddag van op mijn telefoon hier nog plaatsen als daar interesse in is.

Deze voeding is namelijk bij ons op stal erg in trek omdat deze door een voedingsdeskundige (aangeraden door de osteopaat) werd aanbevolen voor een aantal paarden in combinatie met een ontgiftingskuur.

Er wordt namelijk zo lyrisch over gedaan alsof ze het vloeibare goed hebben uitgevonden en elk paard hier eigenlijk op zou moeten staan.

Ik ben een stuk kritischer dus wil wel eens weten waarom hier nu echt zo lyrisch over wordt gedaan?
Scheelt dit dan zoveel met een andere luzernemix etc?

“To the people who look at the stars and wish."
"To the stars who listen and the dreams that are answered.”


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chantal_1978, Googlebot en 6 bezoekers