Ongewenst ziek gemeld, maar ik ben NIET ziek..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Ongewenst ziek gemeld, maar ik ben NIET ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 20:14

Ik ben er stiekem een beetje boos om -:(-

Ik ben dus alles behalve ziek, maar door de wisselende temperaturen en slechte droge lucht op kantoor een beetje aan het kuchen. Niet extreem, maar zo af en toe een kuchje. Vanochtend voor ik naar kantoor ging, heb ik netjes thee en honing ingepakt om te slurpen tijdens het werk om te voorkomen dat ik anderen zou irriteren met mijn kuchjes zo af en toe.

Nog geen uur op kantoor werd ik ineens aangesproken of ik per direct het pand wou verlaten want ik was ziek. Nee, ik ben niet ziek. Ik voel me niet ziek, ik voel me niet grieperig, ik heb geen hoofdpijn niks. Kan ik eventueel in een aparte ruimte werken dan? Nee kon niet. En het kon ze niet schelen dat ik me prima voel, ik moest maar naar huis en ziekteverzuim gaan halen voor 3 dagen |o

Toen had ik ook wel even zoiets van tsja.. Als het zo moet, prima! En ben lekker uitgebreid voor mezelf gaan koken, boodschappen gaan doen spelletjes gaan spelen en ik heb een paar uurtjes zitten zonnen op mijn balkon :+ . Als het dan perse moet he..

Maar nu realiseer ik me net dat ik morgen een feestje heb. Ik sta dus (voor mij ongewenst) ziek gemeld, mijn werkgever weet dat ik me niet ziek voel en niet ziek wilde melden, maar ik heb ook zoiets van tsja.. Overdag ziek, 's avonds ook ziek. Alleen ben ik helemaal niet ziek!

Moet ik nu een feestje missen omdat ze op mijn werk vinden dat ik te ziek ben, terwijl ik me zelf gewoon 100% voel met een beetje een droge keel? Wel naar het feestje gaan terwijl ik "ziek" ben gaat rechtstreeks in tegen mijn norm en waarden, maar in dit geval was het geen keus van mij om me ziek te melden.

Ik baal hier van! Om scheve gezichten te voorkomen zou ik niet moeten gaan, maar het is wel het afscheidsfeestje van een vriendin van me die ik daarna tenminste een half jaar niet meer zal zien... :( Wat zouden jullie doen in dit geval?

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Ongewenst ziek gemeld, maar ik ben NIET ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:17

Euhm... gewoon gaan? Je bent toch niet ziek :? Dat zij dat vinden is hun pakkie an.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:17

Hoe groot is de kans dat je collega's tegenkomt?

Verder zou ik vooral gaan, helemaal omdat je meerdere keren hebt gezegd dat er niks mis met je is. Wel een vreemde gang van zaken daar zeg...

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:17

Als jij duidelijk hebt aangegeven dat jij je prima voelt en ze je toch naar huis sturen.. ja dan zou ik gewoon gaan, zeker als je diegene zo lang niet ziet! Misschien kun je nog eens bellen naar het werk en het uitleggen? Ook dat je gewoon zou kunnen werken, misschien tref je iemand die er anders over denkt dan degene die jou heeft weggestuurd?

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:18

Gewoon gaan naar feest en overigens ging ik niet zomaar akkoord met naar huis sturen zonder ziek te zijn.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:18

Nou ik zou heel makkelijk zijn en gewoon gaan...jij wilde je niet ziekmelden, maar moest. Nouja hun probleem

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:19

Dan ga je morgenochtend doodleuk naar je werk, meldt je weer beter, probleem opgelost......

Maar even los daarvan; get rid of them!
Werkgevers die zo met hun personeel omgaan moet je zo snel mogelijk buiten trappen!

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:20

Als ik jou was zou ik morgen gewoon naar het werk gaan. Als jij je in staat voelt om te werken waarom niet? Je zal heus niet hele kantoor aansteken want zoals je zelf zegt je bent niet echt ziek.
Anders 's morgens eerst even met huisarts overleggen wat die vindt?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ongewenst ziek gemeld, maar ik ben NIET ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:23

Op zich kan ik begrijpen dat een werkgever probeert te voorkomen dat een werknemer bacillen aan het verspreiden is en zo mogelijk meer mensen aansteekt waardoor hij kans heeft op onderbezetting. De manier waarop is wel een beetje vreemd, maar in goed overleg kan ik me dit wel voorstellen. Ik zou in zo'n geval ook gewoon naar het feestje gaan, zeker omdat je hebt aangegeven dat jij vindt dat je niet ziek bent.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:32

gewoon morgen weer beter melden en naar je werk gaan...en daarna naar dat feestje.

Bizar zeg dat je gedwongen werd ziekteverzuim op te nemen. Waar ik werk zijn de eerste 2 ziektedagen voor jezelf, dus die krijg je niet betaald.....hopelijk is dat bij jou niet zo, want dan hebben ze je mooi ook nog ff een dag loon door de neus geboort...en dat om een kriebel in de keel vanwege een droge, schrapende keel.
Moet toch niet gekker worden.

En willen ze niet de betermelding aannemen; dan gewoon naar dat feestje gaan.

Maar eerst bij je betermelding even goed uitleggen waar je hoestje van komt, anders zit je morgen na een uurtje weer met hetzelfde.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ongewenst ziek gemeld, maar ik ben NIET ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:34

Jij komt zeker uit Belgie, worden daar de ziektedagen door de werkgever of door een andere instantie betaald. Misschien heeft je werkgever het zwaar en drukt hij zo de kosten.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:38

Misschien kun je morgen naar je werk bellen, om nogmaals aan te geven dat je niet ziek bent.

Desnoods kun je aangeven contact te hebben gehad met de huisarts, en dat je kriebelhoest hebt maar verder niks?

Ik vind het een beetje vreemd dat op wat hoesten wordt bepaald dat je naar huis moet. Klinkt over-betrokken; misschien moet jouw werkgever met die van mij eens praten, wij zaten met 40 graden koorts achter de pc :+

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Ongewenst ziek gemeld, maar ik ben NIET ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:44

hehe ja mijn werkgever net zo; had me ziek gemeld met zware griep, koorts...dat ook aangegeven...werd ik de volgende dag al weer gebeld of ik al weer goed genoeg was om naar mn werk te komen. Uh nee, een flinke griep is niet in 24 uur al over, dus nee ben nog niet in staat te komen.
En dat elke dag weer....

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:47

wie heeft je dan naar huis gestuurd? Je directe baas? Ik zou gewoon naar het feestje gaan. En als iemand er over begint dan zeg je, dat krijg je als je mensen ziek naar huis stuurt die nergens last van hebben.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:47

Wat een rare actie. Heb je het idee dat het werkelijk om bezorgdheid over jou gezondheid gaat of speelt er wat anders?
Gewoon gaan hoor.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:50

Dat klinkt me als een fijne baas,ik zou morgen gewoon weer naar het werk komen en als ze je weer naar huis sturen zeggen dat je dan wel naar een feestje gaat

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 20:52

De eerste 3 dagen worden gelukkig volledig doorbetaald hier. Dat scheelt al. Het kost ze dus enkel en alleen maar centen dat ik er niet ben en het zal inderdaad met het aansteken van andere collega's te maken hebben. En dat snap ik ook wel, maar ik vind het in dit geval wel een beetje overtrokken.

Helaas is het ook zo dat je nadat je een ziekteverzuim hebt, dit niet meer terug te draaien valt. Stel je pleurt van de trap en kneust je enkel en de dokter schrijft je een ziekteverzuim voor van 3 weken, maar na 3 dagen kun je wel weer naar kantoor dan moet je nog steeds verplicht die 3 weken thuis zitten. Dit komt doordat de verzekering anders niks vergoed mocht er iets gebeuren op het werk.

Er heerst momenteel een flinke griep, waar ik mensen ook echt over heb horen klagen (met de hele voor-achter-zij-boven-onderkant reutemeteut erbij). Maar als ik dat had gehad was ik niet op kantoor geweest.

Ik moet nog even kijken wat ik ga doen met het feestje, maar ik denk dat ik maar gewoon ga. De kans dat ik collega's tegen zal komen is vrij groot, maar die weten ook dat ik mij in de 2 jaar dat ik hier nu werk pas 1 maal ziek heb moeten melden en heb vandaag genoeg aandacht in de discussie met mijn werkgever opgeroepen dat iedereen wel snapt dat ik me niet ziek voel en het er niet mee eens was.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:56

Lekker gaan hoor!
Jij hebt je niet ziek gemeld. Je leidinggevende/baas heeft je ziek gemeld en naar huis gestuurd, ondanks dat jij hebt aangegeven helemaal niet ziek te zijn.

En kom je een collega tegen dan vertel je gewoon dat je niet ziek bent, maar dat je voor 3 dagen door je leidinggevende/baas weg bent gestuurd omdat je wat hoest.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:00

Maar heb je dan geen attest moeten halen bij je huisarts? Of mag een werkgever je ook ziek melden voor een bepaald aantal dagen.

Ik vind dat toch echt apart dat je als je toch eerder beter bent, je niet mag werken. En dat je voor een griep naar de huisarts moet om een briefje, terwijl hij toch niks voor je kan betekenen. En dat de huisarts een glazen bol heeft waarin hij ziet hoe lang je ziek bent :+

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 21:17

Delphi schreef:
Maar heb je dan geen attest moeten halen bij je huisarts? Of mag een werkgever je ook ziek melden voor een bepaald aantal dagen.

Ik vind dat toch echt apart dat je als je toch eerder beter bent, je niet mag werken. En dat je voor een griep naar de huisarts moet om een briefje, terwijl hij toch niks voor je kan betekenen. En dat de huisarts een glazen bol heeft waarin hij ziet hoe lang je ziek bent :+


Jawel. Ik ben daar ook binnen gelopen met; Hoi! Zoals je kunt horen en zien ben ik niet ziek, maar volgens mijn werkgever wel dus ik heb een ziekteverlof nodig :') Gelukkig was dat geen probleem.

En tsja.. Ik vraag het me ook af.. Als je langs de huisarts gaat krijg je ook standaard 8 verschillende medicijnen voorgeschreven :') Een paar maanden terug was m'n kaak op slot geslagen, dus toch even langs om ernaar te laten kijken en ik kreeg me toch een bak voorschriften mee. Mijn hemeltje! Een beetje spierontspannende creme was meer dan genoeg geweest. Maar ik heb in ieder geval genoeg pijnstillers voor de komende 5 jaar :')

Griepje? Antibiotica. Kuchje? Antibiotica. Oh, je wil even naar de gynaecoloog om wat te laten checken? Hier heb je alvast antibiotica? :? Alle voorschriften die ik tot nu toe heb gehad (behalve die voor de spierontspanner) zijn linea direct de kliko in gegaan.

Hoe ze het allemaal voorspellen is mij ook een raadsel. Ik weet dat die ene keer dat ik ziek was ik me na 3 dagen thuis de pleuris verveelde en niets liever wilde dan gewoon naar kantoor want ik voelde me wel weer prima. Wat dat betreft vind ik het Nederlandse systeem toch een stuk beter! Griep? In bed, telefoontje plegen en klaar. Geen gedoe met naar de huisarts strompelen en onderweg midden op straat over je huig gaan etc. Oh... wonen in het buitenland :P Je moet er wat voor over hebben..

Anoniem

Re: Ongewenst ziek gemeld, maar ik ben NIET ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:30

Zo slecht vind ik het Belgische systeem niet. Juist een beetje controle over 'nep' ziek zijn.

Maar euhn buiten dat om, als jij een attest hebt gekregen van de huisarts zou daar normaal gesproken op moeten staan 'patiënt mag het huis verlaten' en daarmee neemt dat alles twijfels weg. Je huisarts heeft je immers op een briefje mee gegeven dat je vrij bent om te zijn waar je wilt en dus ook in de avond.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:33

Hebben jullie airco op het werk?
Zo ja, dan moet hij deze eens na laten kijken.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:38

Judith_ schreef:
Zo slecht vind ik het Belgische systeem niet. Juist een beetje controle over 'nep' ziek zijn.

Maar euhn buiten dat om, als jij een attest hebt gekregen van de huisarts zou daar normaal gesproken op moeten staan 'patiënt mag het huis verlaten' en daarmee neemt dat alles twijfels weg. Je huisarts heeft je immers op een briefje mee gegeven dat je vrij bent om te zijn waar je wilt en dus ook in de avond.


Blijkbaar niet als de huisarts er gewoon aan mee werkt en TS een attest meegeeft terwijl ze ook daar aangeeft niet ziek te zijn :') En ook als ik hoor dat als je een week thuis geschreven wordt en je na 3 dagen beter bent, je gewoon de overige werkdagen vrij bent.

En de mensen die echt nepziek willen zijn, kunnen vast prima een toneelspelletje spelen bij de huisarts lijkt me.
Als ik echt ziek ben en iedere 5 min. moet overgeven en amper op mijn benen kan staan, voel ik me zelfs te ziek om langs de dokter te gaan.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Ongewenst ziek gemeld, maar ik ben NIET ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:44

Uhm... ts woont toch in Bulgarije, en niet in België? Of haal ik nu mensen door elkaar...

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Ongewenst ziek gemeld, maar ik ben NIET ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:48

Heeft je baas smetvrees? :+

Ik zou gewoon lekker naar het feestje gaan, je hebt duidelijk aangegeven dat je niet ziek bent.. En je moet jezelf van hem ziekmelden, niet omdat jij daar behoefte aan hebt..
dus lekker gaan feesten!