Vraagprijs: paarden rijden voor verkoper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moodie123

Berichten: 26
Geregistreerd: 04-04-16

Vraagprijs: paarden rijden voor verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 10:12

Hallo allemaal, :)

Afgelopen week stelde een verkoper van paarden mij voor om voor hem elke week enkele paarden te rijden. Hij vroeg hoeveel euro ik vraag per paard.

Hebben jullie een idee wat ik kan vragen?

branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Vraagprijs: paarden rijden voor verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:20

Hoelang denk je bezig te zijn met een paard?
Doe je dit wit of zwart?
Hoeveel paarden per week?
Welk niveau moet er gereden worden of welk niveau loopt het paard?

Hangen veel dingen vanaf.

Happyfeet2

Berichten: 202
Geregistreerd: 03-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:22

Hangt inderdaad van veel dingen af. Zwart of wit, wat is je leeftijd, hoeveel tijd zal het per paard in beslag nemen, wat is jouw niveau (heb je echt iets bij te dragen etc) en wat wil je eraan over houden.

Stel je vraagt 5 euro per paard, en bent daar ongeveer 1.5 uur mee bezig. Niet echt rendabel, maar wel leuk als hobby bijbaantje. Ligt dus echt aan wat je zelf wil bereiken en wat de eigenaar verwacht. Maak wel goede afspraken, zowel bij een zwarte of witte omgang samen. Vraag even aan de verzekering hoe het zit etc, mocht er iets misgaan (paard of jij geblesseerd) dan wil je niet in de problemen komen.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Vraagprijs: paarden rijden voor verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:46

En dan kun je kiezen voor een bedrag per uur, een bedrag per paard of een percentage van de winst.
Of een combinatie van deze.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Vraagprijs: paarden rijden voor verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:51

Ik kreeg voeger 10% van de winst.
En de paarden die ik op wedstrijd uitbracht betaalde hij de inschrijving, ik mocht het prijzengeld houden.
En hij betaalde de les van een hele fijne springruiter.

Cococo
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Geen lid meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:55

En ook, wat heb je te bieden?
Rijd je ze gewoon lekker om te rijden, of wordt er van je verwacht dat je ze gaat trainen.

Als het is om ze aan de gang te houden, zonder doelgerichte vraag, zou ik bv 5 euro per paard vragen half uur rijden en op/afzadelen. Ongeacht of dit zwart of wit is, 5 euro hou je onder aan de streep over.

Als het echt je werk is, en het is een loon waar je nog alles aan af moet dragen, zou ik eens aan freelancers of zzp-ers navragen hoe dat zit.

Als het echt training is, daar heb ik totaal geen idee van hoe de tarieven liggen.
Of hoe de verdelingen liggen, maar zo te lezen, veel ervaring mee.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Vraagprijs: paarden rijden voor verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:12

Is het ook de bedoeling dat je paarden gaat inrijden en lastige paarden gaat "corrigeren", dat zou in mijn ogen de prijs per paard doen verhogen omdat je een groter risico neemt.

Moodie123

Berichten: 26
Geregistreerd: 04-04-16

Re: Vraagprijs: paarden rijden voor verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 11:17

Per paard ben ik zon 3 kwartier bezig. Hoe lang ik ermee rij hangt af van hoe ze lopen en wat het probleem is. Het rijden gebeurd meer om de paarden te corrigeren. Paarden die verkocht zijn omwille van problemen. Paarden die om een of andere reden schrik hebben opgelopen, een enorm karakter hebben, op wedstrijd heel anders zijn etc. Om die dan na een tijd weer door te verkopen wanneer ze beter lopen.

Moodie123

Berichten: 26
Geregistreerd: 04-04-16

Re: Vraagprijs: paarden rijden voor verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 11:18

En op wedstrijd wordt de inschrijving sowieso betaald.

sik
Berichten: 194
Geregistreerd: 16-04-07

Re: Vraagprijs: paarden rijden voor verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:23

Ik en nog wat kennissen van mij hebben ooit aan een prof. ruiter gevraagd wat we konden vragen per uur of per paard. Zij zei dat we 15 euro per paard konden vragen, dit kregen we dan ook als we paarden beleerden, doorreden of corrigeerden.. Dit is inmiddels wel 10 jaar geleden..

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Vraagprijs: paarden rijden voor verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:44

Het ligt er ook aan of je risico loopt bij het berijden of de omgang met een paard.Voor het corrigeren van gevaarlijke paarden moet je goed betaald worden en een goede verzekering hebben.Voor het in beweging houden van brave paarden zou eerder de ruiter moeten betalen vind ik.Moeilijk zoiets.Dit gaat er echt overal anders aan toe. Doe wat voor jou goed voelt.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vraagprijs: paarden rijden voor verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:03

10 of 15 euro per uur zwart is redelijk normaal..als je echt heel goed bent {ook qua niveau kun je meer vragen} denk wel aan de risico's voor jezelf en maak daar eventueel ook duidelijke afspraken over..zwart op wit.

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Vraagprijs: paarden rijden voor verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:10

ik zou persoonlijk afspreken, per paard / per keer dat je het paard rijd.

Zo krijg je nooit de discussie, dat je de ene dag 55 minuten hebt gereden en een andere dag maar 45 bijvoorbeeld.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Vraagprijs: paarden rijden voor verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:31

Ik kreeg €15,- per uur, was gemiddeld 3x in de week 3/4uren bezig.