Zon, Strand, Frankrijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Zon, Strand, Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 11:43

Lieve Bokkers :wave: ,

Een vriendin en ik denken erover om samen met de hond op vakantie te gaan naar Zuid-Frankrijk. Nu ben ik nog nooit naar Frankrijk geweest en heb ik wel horror verhalen gehoord over de Campings en vooral de WC's of uhmm...het gebrek aan een normale waar je op kan zitten..Ik heb dit wel ervaren in Tunesië en daar kon ik dat dus echt niet :') |(

Ik vroeg mij dus eigenlijk af wat jullie ervaringen zijn met kamperen met een tentje in Zuid-Frankrijk :)* ?
Waar we naar opzoek zijn:
* Hond mee
* Liefst in de buurt van strand/zee
* Actieve vakantie mogelijkheden zoals wandelen
* Niet te duur (ik ben een student...)

Ben benieuwd!

xx :evaw:

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Zon, Strand, Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:01

Zat campings met normale wc hoor, er zijn ook veel Nederlanders die een camping hebben met keurig sanitair.
Ik weet niet of je wil boeken zo niet kan je toch even rondje camping doen en dan beslissen doen wij ook altijd.

Denk wel voor de hond aan de verplichte inentingen en zeker voor Zuid-Frankrijk als je terugkomt pilletjes tegen gevolgen van bv zandvlooien. Let op, sommige hondenrassen of kruisingen mogen Frankrijk niet in.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Zon, Strand, Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 14:09

@rumay dankjewel voor je antwoord! Dat van die hondenrassen wist ik niet dus dat is wel iets om even uit te zoeken!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Zon, Strand, Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:12

Zoek eens op saint-marie-de-la-mer. Super leuk plaatsje, direct aan de zee. Weet niet of het per se iets voor jou is maar ik ben er 2x geweest en super naar mijn zin gehad

Goof

Berichten: 28785
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Zon, Strand, Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:14

Even praktisch; hoe ga je dat doen met je hond?
Het kan in Frankrijk snikheet zijn in de zomer. Je zal hem niet mee kunnen nemen naar het strand. In de tent laten kan ook niet. Heeft je hond er überhaupt iets aan?

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:19

Goof schreef:
Even praktisch; hoe ga je dat doen met je hond?
Het kan in Frankrijk snikheet zijn in de zomer. Je zal hem niet mee kunnen nemen naar het strand. In de tent laten kan ook niet. Heeft je hond er überhaupt iets aan?

Precies wat ik wou vragen

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Zon, Strand, Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 14:26

Goof het is de hond van een vriendin en zij wilt hem meenemen. Maar ik weet ook nog niet in hoeverre het een 'praktisch' plan gaat zijn...wel zeker nog een goed punt om over na te denken. We willen wel veel gaan wandelen en gewoon sporten oa hardlopen en bootcampen buiten dus dan kan hij gewoon mee, maar stand is idd niet 'handig' en voor hem niet zo fijn denk ik

Goof

Berichten: 28785
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Zon, Strand, Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:28

Nou ja, hardlopen en sporten lijkt me voor een hond met die temperaturen ook niet ideaal. Verre van zelfs. Ik zou haar er nog eens goed over na laten denken.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Zon, Strand, Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 14:30

Ja ik ben er zelf nog nooit geweest dus ook geen ervaring met de temperaturen daar. Maar gezien google helpt kan het daar ook wel de 30 aantikken en over heen gaan. Ik ga t zeker nog eens met der bespreken. Bedankt voor de tip!

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:30

Mij lijkt de Franse warmte in de zomer niet zo handig met een hond of ga je niet in de zomer? En in een tent kan het helemaal bloedheet worden. Daarbij kan de hond bijna nergens mee qua restaurants enzovoorts laat je hem dan in de tent achter?

Wil je met de auto? Hou rekening met de tolwegen, als je die niet mijd kan het erg duur worden voor 2 personen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:36

Loes1996 schreef:
Goof het is de hond van een vriendin en zij wilt hem meenemen. Maar ik weet ook nog niet in hoeverre het een 'praktisch' plan gaat zijn...wel zeker nog een goed punt om over na te denken. We willen wel veel gaan wandelen en gewoon sporten oa hardlopen en bootcampen buiten dus dan kan hij gewoon mee, maar stand is idd niet 'handig' en voor hem niet zo fijn denk ik


Ga je in het hoogseizoen? Veel succes met hardlopen en bootcampen dan...
Ik ga al jaren naar zuid-Frankrijk en en 35+ graden is het lopen van en naar het strand me al bijna te veel :')

En doe die hond een lol en stop hem in een pension :(:)

Als je boven Lyon blijft heb je kans dat het minder warm is, dus dat is misschien beter? :)

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:45

Wij zoeken als we met hond gaan altijd een camping uit met water waar de hond lekker kan afkoelen, geen probleem hoor.
Daarom ook altijd een kleinere camping met bomen dus tent in de schaduw, en een schaduwdoek mee extra.
Boodschappen doen vroeg in de ochtend en dan als het kan auto in de schaduw, raam ver genoeg open en de supermache even doorrennen of de ander blijft met de hond lekker buiten in de schaduw, wandelen of in de ochtend lekker lang of begin van de avond als het koeler is.
Nooit een probleem geweest.
Er wonen toch ook honden in Zuid-Frankrijk?

En tuurlijk is het niet altijd even handig maar ja dat is het met kinderen ook niet altijd.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Zon, Strand, Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:53

Ik wil wel even zeggen dat je de inentingen niet moet vergeten; inclusief een band tegen zandvliegjes als je naar Zuid-Frankrijk gaat!

Camping Le Rocher de la Granelle is waar wij heen gaan, aan een rivier gelegen, honden toegestaan.
Geen strand of zee, maar is dat wel wat je wilt met de hond?

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Zon, Strand, Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 20:44

We willen naar het strand kunnen maar zijn wel opzoek naar een plekje met bomen/bos zodat er voldoende schaduw voor de hond is. Een meertje moet ook kunnen vind ik

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Zon, Strand, Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:16

Rivieren zijn ook leuke zwem/zon gelegenheden. Maar niet echt hetzelfde natuurlijk. :+

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:34

Wij zijn al meerdere malen naar Argles Sur Mer geweest en dan de camping Le Marsouin. Super prettige camping, waarvan wij verbaasd waren hoe schoon het sanitair was. We sliepen zelf in een stacaravan maar met een gezin van 5 en douchen gingen we geregeld naar het sanitair gebouw ook om de ruimte. Het was dikke prima. De omgeving is ook heel mooi vonden wij. Het grenst aan de Pyrineeen. Strand was denk ik 10 min lopen met de auto zelfs 5 minuten denk ik wel. Het kan er wel warm zijn, maar aan zee voelt het echt anders vond ik altijd. Je hebt een andere soort warmte. Niet te vergelijken met Nederland.
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 16-03-17 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:38

In het plaatsje Canet en Roussillon heb je ook een wat kleinere camping op 3 km van het strand, supermarkt zit om de hoek (lidl), en richting Saint-Nazaire kun je heel mooi wandelen en fietsen. De hond meenemen zou ik zoals anderen al aangeven misschien maar niet doen, hij mag bijna op geen enkel strand mee. Overigens vind ik de warmte in dit gebied wel meevallen. Het is wel 30-35 graden, maar je hebt te maken met een harde wind (mistral invloed).

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:51

Welk ras gaat het om?