Painted Black ter dekking bij hengstenhouderij van Olst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Painted Black ter dekking bij hengstenhouderij van Olst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 18:23

van olst horses / wiki
Fokkerij, Dressuur

Afbeelding
Morgan Barbançon met Painted Black Foto door bokker Sieltjuh

De keurhengst Painted Black staat voor het dekseizoen 2017 ter dekking bij Hengstenhouderij Gertjan van Olst te Den Hout. De gitzwarte Gribaldi-zoon heeft inmiddels zijn stal betrokken bij Van Olst Horses.

Van Olst prijst zich zeer gelukkig dat de zwarte keurhengst het hengstenbestand in Den Hout komt versterken. Painted Black kan bogen op een geweldig goede en lange sportcarrière. Vanaf vierjarige leeftijd is hij tot aan zijn afscheid op 19-jarige leeftijd zeer succesvol geweest in de sport. Painted Black was vanaf 2000 tot 2003 onder het zadel van Hans-Peter Minderhoud te zien en kwam daarna onder het zadel van Anky van Grunsven, die hem opleidde tot Grand Prix niveau. In 2004 werd de hengst bij het KWPN goedgekeurd en in 2007 voor het Hannoveraanse stamboek, daarnaast is hij ook goedgekeurd voor het NRPS, Oldenburg en het AES stamboek. In 2010 is Painted Black verkocht aan de Spaanse amazone Morgan Barbancon, die hem op Grand Prix niveau uitbracht. Daarnaast heeft hij inmiddels een ongekend groot aantal kinderen in de (inter)nationale sport lopen. Met zijn index van 169 (90% betrouwbaarheid) neemt hij een zeer respectabele 3e plaats in op de KWPN index en kan zich mede door zijn keurpredicaat tot het kleine groepje ‘’topverervers’’ rekenen.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Eifelopfok

Berichten: 225
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Neuerburg, Duitsland

Re: Painted Black ter dekking bij hengstenhouderij van Olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:53

Fijn dat het dekgeld gehalveerd is! Vorig jaar stond hij in Duitsland voor 3000 euro.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Painted Black ter dekking bij hengstenhouderij van Olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:07

Zo dat is wel een verrassing zeg.

Elisa2

Berichten: 37050
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Painted Black ter dekking bij hengstenhouderij van Olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:44

Top dat hij weer beschikbaar is, hij brengt hele goede nakomelingen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anoniem

Re: Painted Black ter dekking bij hengstenhouderij van Olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:15

1500 euro? Dat vind ik wel schappelijk voor een grand prix hengst

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Painted Black ter dekking bij hengstenhouderij van Olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:50

Wauw wat leuk, ik heb ooit een van de eerste nakomelingen gefokt van deze hengst. Hij stond toen ook bij Van Olst. Leuk dat hij weer 'thuis' is na zijn sportcarriére.

Ik kan mij de topics over hem hier op bokt nog herinneren dat hij werd uitgemaakt voor lelijke dikke pony die nooit GP zou kunnen lopen en waar we over een paar jaar nooit meer iets van zouden horen. Het keurpredicaat, zijn eigen prestatie en de 3e plaats op de KWPN index zijn toch mooi. Overigens heb ik toen iets van 600,- aan dekgeld betaald.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Elisa2

Berichten: 37050
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Painted Black ter dekking bij hengstenhouderij van Olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:57

Kan ik me ook nog herinneren, was hij niet eerst alleen nrps ggk? en was er niet iets dat hij niet tactmatig oid zou lopen als jong paard?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:33

Elisa2 schreef:
Kan ik me ook nog herinneren, was hij niet eerst alleen nrps ggk? en was er niet iets dat hij niet tactmatig oid zou lopen als jong paard?


Staat mij ook iets van bij! Maar misschien door alle goede nakomelingen? Ik vind het een geweldige hengst.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:05

Elisa2 schreef:
Kan ik me ook nog herinneren, was hij niet eerst alleen nrps ggk? en was er niet iets dat hij niet tactmatig oid zou lopen als jong paard?

Zijn volle broer was in elk geval gekeurd geweest bij het NRPS onder de naam Genesis. Geen idee of Painted Black zelf ook gekeurd is geweest.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Painted Black ter dekking bij hengstenhouderij van Olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:24

Painted Black was eerst bij het AES gekeurd, daar heb ik toen een dekbon van gekregen en Primavera werd toen ingeschreven als Reg. A.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, BulletjeBeer, carola, catootje, criollo_yess, Eve_16, flora, Ilse_123, Jacksie, jen, Kayleigh__, kyrkelover, MayoNeighs, meniekske, oscar1996, purny, RoosDeG, SemrushBot, spookyskippy, Ubermetrics, x_Elise en 54 bezoekers