Neue Schule bitjes ervaringen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Neue Schule bitjes ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:50

Verleden week op indoor Brabant, stond er een standje die (oa) Neue Schule bitten verkocht. Ik had er nog nooit van gehoord maar toen ik de bitten zag dacht ik, wauw dat kan wel eens iets zijn voor mijn merrie. Mijn oog viel op het type verbindend, in ik vermoed een 12mm. Het bitje voelde erg licht en zacht aan. Nu heb ik werkelijk al 200 bitten geprobeerd van duur tot goedkoop voor mijn merrie en het fijnste bitje waar ze op loopt is een Anatomische bustrens van HH in 13mm . Echter heb ik soms het idee, dat die voor haar nog steeds ietsje te dik is, al heeft een tandarts/bitfitter wel beaamt, dat dit bit erg prettig is voor haar mond.
Nu kan ik erg weinig info vinden over deze bitjes van Neue Schule. En vooral reviews lijken onvindbaar. De filmpjes op YouTube heb ik wel gevonden maar ik zou zo graag ervaringen horen van mensen die ook daadwerkelijk bekend zijn met deze bitjes en of hun paard er positief of negatief op reageerde. Ik rijd wedstrijden, dus het bit moet wel ook toegestaan zijn en met de nieuwe regels twijfel ik, of dat wel geldt voor het bit verbindend (al lijkt me dat juist een vriendelijk bit, maar dat terzijde)

Wie oh wie kan mij meer vertellen?

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-17 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt


Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Neue Schule bitjes ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:51

Ik volg even! Deze ook gezien op indoor brabant en oogt erg fijn! Ik ben op zoek naar stang en trens dus volg dit even voor ervaringen!

Formidable (v. Apache) ZZ zwaar + 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:55

Conny_ schreef:
Ik volg even! Deze ook gezien op indoor brabant en oogt erg fijn! Ik ben op zoek naar stang en trens dus volg dit even voor ervaringen!

Haha wees welkom! Had jij ze ook gezien bij K.iki van O.osterzee? Ze verkocht oa ook bridle2fit en trust.
Ik heb niet doorgevraagd op dat moment over de bitjes, omdat ze eigenlijk al bezig was met een andere klant en mij al even snel tussendoor hielp met een neusriem.

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:58

Ik heb er 1. Via een bifitter.
Eerst was ik tevreden, toen een jaar de kast in, nu weer ingedaan sinds een aantal weken, en paard loopt er weer super op.

Mag je ze niet testen zoals bij sprenger?

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:01

Euforie schreef:
Conny_ schreef:
Ik volg even! Deze ook gezien op indoor brabant en oogt erg fijn! Ik ben op zoek naar stang en trens dus volg dit even voor ervaringen!

Haha wees welkom! Had jij ze ook gezien bij K.iki van O.osterzee? Ze verkocht oa ook bridle2fit en trust.
Ik heb niet doorgevraagd op dat moment over de bitjes, omdat ze eigenlijk al bezig was met een andere klant en mij al even snel tussendoor hielp met een neusriem.


Juist, daar ja ;).
Vriendin heeft nu Trust gekocht dus wacht nog even die ervaring af. Maar die neue schule oogden fijn licht!

Formidable (v. Apache) ZZ zwaar + 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:02

En welke heb je dan smurvaas?
Ik kan eigenlijk niet echt verkoop punten vinden. Wellicht alleen via een bit fitter te koop? Ik heb dus ook geen idee of je net als bij sprenger mag testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:04

Ja idd, dat lijkt me vooral heel prettig voor mijn merrie, dat hij zo licht is (en dun). Die trust voelde dan gelijk zo zwaar aan hé?! Al lijken me daar ook wel fijne modelletjes tussen te zitten. :j

F3nn3

Berichten: 1253
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Midden-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:06

Ik rij al 2 jaar allebei mijn paarden met een 'elevator' van NS. Ben ontzettend tevreden. Voor mij niks anders meer. Afbeelding

Valesco: CEI ***
Angel Nashan : CEI**
http://www.fennekoppenol.nl

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:12

Euforie schreef:
En welke heb je dan smurvaas?
Ik kan eigenlijk niet echt verkoop punten vinden. Wellicht alleen via een bit fitter te koop? Ik heb dus ook geen idee of je net als bij sprenger mag testen.



Ik heb de team up.
Twijfelde toen tussen de watertrens van sprenger, de dynamic (heb ik nu in bustrens) en de team up, maar op de team up was hij toch net iets fijner nog.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Neue Schule bitjes ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:31

Geen idee hoe die van mij heten, maar ik heb een eenvoudige dubbel gebroken watertrens van NS. Diezelfde maar dan anatomisch gevormd en 2 maten S&T voor de paarden liggen(dus onderleg en stang met tongboog naar voren). En wow wat lopen de paarden er stuk voor stuk echt heerlijk op! Twee van die paarden die ermee gereden worden waren Lusitano's met erg kleine mondjes en weinig plaats. Met andere bitten waren ze erg onrustig in de mond of hadden deze zelfs open(ik heb een érg zachte hand), met die van NS hebben ze beiden mooi de tandjes op elkaar, de lippen aangesloten en de hoofdjes stil. Mijn eigen paard wilde op den duur in de winter door de kou zijj bitten met geen mogelijkheid meer in(verwend beest :') ) Nu heb ik al 5 jaar de NS S&T voor hem en doet altijd braaf zijn mond ervoor open:)

Ik zwéér erbij! Voorlopig niets anders meer :)

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Neue Schule bitjes ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:22

Ik heb NS Starter. Mijn paard loopt er erg fijn op moet ik zeggen. Heb ik via een bitfitter gekocht.


Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:25

Ik heb er eentje, volgens mij de tranz?
Ben er heel erg tevreden mee. Paard loopt er erg fijn op. Had in principe een bit dat niet heel verkeerd was, maar iets aan de dikke kant. Toen dit bit gekocht in combinatie met een anatomisch kopstuk (het kopstuk dat bij hem past) en de combinatie is gewoon perfect!

Vanwege het rijden van shows in een team (dus consistent in kleding en harnachement) droeg hij ook af en toe het oude hoofdstel met een standaard kopstuk, hij kantelde er meteen op en ging wat meer in de hand hangen. Met dit bit en kopstuk blijft hij super fijn van de hand af, super stille aanleuning.

De verschillen zijn af en toe zo klein dat je er naar mijn idee het beste een bitfitter bij kan hebben.

Anoniem

Re: Neue Schule bitjes ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:20

Tot nog toe alleen maar positieve ervaringen dus. Top! :)

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:38

Hou wel even ik de gaten dat een heel aantal anatomische bitten per 1 april niet meer toegestaan zijn bij de KNHS. Een heel aantal van Trust en NS. Dus om dure teleurstelling te voorkomen...

edit: [WD-V] Bit waar je wel mee mag starten?


TROY (2019) & LAYS (2014)

Anoniem

Re: Neue Schule bitjes ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:04

Ja precies. Daar doelde ik in de begin post ook op. Eens even het topic bekijken. Dank je!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Neue Schule bitjes ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:33

Super fijne bitjes zijn dat share, valesco heeft die ook die fenne op haar foto laat zien en Zembla heeft inmiddels ook een neue schule en die is niet makkelijk met bitjes maar deze accepteerd hij perfect!

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

reneemontana
Berichten: 260
Geregistreerd: 18-11-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Neue Schule bitjes ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:41

Je zou eens contact kunnen nemen met verapino. Die kent Kiki zelf en heeft ook 2 verschillende bitten van dat merk. Hebben ook paarden met een gevoelige/ zachte mond. Ben de zus van verapino;).

Montana (Imposant x Jashin x Exilio xx) Dr. Z1+10 startger. Z2 :D nieuwe carrière eventingpaard worden:D 22 years old they say but still going strong and feels like a 7 year old:D
Udiana (Haarlem x Roemer x Courville xx)Dr L2+2, Spr.L+1,SGW L+23 startger. M gestopt
Wildzang's Pasquino (Bokkesprong Czardas x Gredington Viceroy x Bryn Monarch) SGW B+ 8 :D helaas met pensioen:(

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:42

Euforie schreef:
Ja precies. Daar doelde ik in de begin post ook op. Eens even het topic bekijken. Dank je!

Ah ja zover had ik niet gelezen, sorry :')


TROY (2019) & LAYS (2014)

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Neue Schule bitjes ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:50

Uit welke omgeving kom je ? Ken een goede onafhankelijke bitfitster die oa NS heeft.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Neue Schule bitjes ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:45

Ik heb een starter nu een paar weken. Hij bevalt me prima. Op oude bit had ik nog wel eens een reactie van paard met stoppen en achteruit lopen als ik op links hem losser wilde maken. Met dit bit is dat nog niet gebeurd.

Alleen in bos ga ik wel oude bit erin hangen. Hij vond deze niet geweldig, maar kan ook aan voorjaar liggen.

Sinds 4 september 2014 eigenaar van mijn eigen vriendje! Helemaal happy met amethist. Helaas veel te kort van hem mogen genieten rip 12-8-2018

Sinds 4 november 2018 is hamilton m alias Harry van mij. Lekker genieten van elkaar.
Ondertussen stiekem Z1+1

Johnnydepony
Berichten: 1415
Geregistreerd: 15-05-11

Re: Neue Schule bitjes ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:35

Ik heb een 16 mm verbindend. Deze kon wel eens niet meer toegestaan zijn na 1 april maar eerlijk, daar heb ik maling aan. Een jury zal echt met zijn neus erop gaan staan en bijna het bit uit zijn mond moeten halen voordat ze zien welk type het is.

Ik merk echt een verschil met andere bitten die ik geprobeerd heb van sprenger en trust. Stubben heeft trouwens ook en bit wat erg verl op de verbindend lijkt qua vorm.

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:54

Ik moet nog even uitzoeken of de team up nog mag in april.

keeyzie

Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:55

Ik heb er ook een, weet alleen niet precies welke het is.
Altijd heel tevreden over geweest, helaas is hij te klein voor mijn nieuwe paard.

c_alsemgeest

Berichten: 20621
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:02

Mijn stang van mijn S&T is een NS.
Namelijk de Neue Schule Pacifier Weymouth, voor die van mij een uitkomst omdat die geen platte kon hebben... maar ook geen echte tongboog door zijn lagere verhemelte. De onderlegtrens die ik erbij heb is trouwens van trust... heel ander merk en andere kleur... maar op deze combi loopt die perfect. Net als op mijn reguliere trens van trust.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Anoniem

Re: Neue Schule bitjes ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:14

Weet iemand welk type dit is toevallig? De verkoper zegt 12mm maar weet het type zo 1,2,3 niet. Het lijkt mij de starter.. Maar die is er niet in 12mm?

Afbeelding
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ineke2, Schapenvacht, xLiez, xnienkevita en 98 bezoekers