Veegmachine

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-17 00:24

Leuke hobby, paardenhouden :D

Wij hebben een paddock paradise met een prachtig grote verharde paddock (betonplaten) welke ik / wij dagelijks veeg / vegen. Binnenkort komt daar een nog groter erf bij om (niet dagelijks gelukkig) netjes te houden. Mijn lijf protesteert inmiddels, dus het is tijd voor een veegmachine.

We lieten ons oog vallen op de Texas Handy sweep 650TG
http://www.gideonse.nl/tuin-%20en%20par ... hine-650TG

Ik ben benieuwd naar ervaringen met een veegmachine, of zelfs deze veegmachine. Of tips voor andere veegmachines?


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Rizette
Berichten: 4329
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:28

Geen idee hoe jullie het in gedachten hebben en wat jullie allemaal vegen maar een bladblazer is soms ook heel handig.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-17 00:34

Die blaast geen mestresten weg, en al helemaal niet als het nat is :n


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Ginger1991
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:58

Kijk eens bij de Welkoop (mocht je die in de buurt hebben) die verkopen ze ook maar dan van het merk Stiga.
Een wat bekender merk en als het goed is staan ze maandag ook in de folder.
Plus je kan hem in het echt zien.

Ik heb hem zelf ook bij mij in de winkel staan en het lijkt mij een ideaal ding om paden schoon te krijgen.
Het scheelt jezelf een hele hoop kracht omdat ze op benzine zijn.
(Ongeacht merk hoor het type apparaat lijkt me erg makkelijk op een dieren bedrijf)

Een bladblazer mist inderdaad de power om mest en modder weg te blazen.

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 01:18

Wij hebben er 2 van Msweep, eentje op accu en 1 voor op de minishovel.
De veegmachine op accu heeft een ronde borstel die met de klok mee of tegen de klok in draait en daarmee dus de troep maar links of rechts zwiept. Je veegt alles in 1 strook en opscheppen maar!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 01:32

Wij hebben zo'n borstel achter de mini tractor en dat werkt prima. Ik verwacht daarom dat dit ook wel zal werken.
Wij vegen er de parkeerplaats mee, dus geen ervaring met mest. Als je hem veel gaat gebruiken houdt er dan wel rekening mee dat je borstel ook vrij snel zal slijten

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 06:18

Wij hebben er ook 2, 1 voor de quat en een ander waar je achter loopt.
Ik vind het beide niks. :D
Wij doen het hier ook met een bladblazer.

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:41

Chubby schreef:
Die blaast geen mestresten weg, en al helemaal niet als het nat is :n

Bij nat weer krijg je het er ook niet afgeveegd. Bladblazer waar de gemeente mee blazen krijg je alles mee weggeblazen.

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:01

Onze vegertjes doen het beide trouwens prima met echt zware mest. Met de minishovel mesten we de loopstallen uit en daar komt echt heel veel uit, valt ook allemaal op het pad natuurlijk. Potstal idee maar dan natuurlijk minder erg. Dit is nat, zwaar en met een gewone bezem niet led weg te krijgen. Maar de kleinere, mobiele veger draait dat zonder problemen weg +:)+ Onlangs heeft ie een nieuwe borstel gekregen en hij is weer als nieuw.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:22

paardje1983 schreef:
Chubby schreef:
Die blaast geen mestresten weg, en al helemaal niet als het nat is :n

Bij nat weer krijg je het er ook niet afgeveegd. Bladblazer waar de gemeente mee blazen krijg je alles mee weggeblazen.


Grinnik ik wilde al net schrijven, ligt er echt aan wat voor bladblazer je hebt :D :P Ik heb een Dolmar en die blaast echt alles weg, nat of niet nat.

Maar een veegmachine hebben we ook, een eenasser waar een veegmachine aangebouwd kan worden. Die van ons heeft een werkbreedte van 105 cm, en dat is al wandelen en wandelen. Met maar 60 cm werkbreedte komt er aan je wandeling geen einde :+ Je kan nl nooit de complete werkbreedte gebruiken. Je moet overlappen anders veeg je alleen maar alles opzij en niet weg. En als er teveel troep voor de veger komt heb je kans dat hij het alleen maar over de borstels naar achter wegwerkt.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:57

Tegenwoordig kan je tielburger veegmachines aan een groot aantal zitmaaiers koppelen. Zo scheuren wij ook rond, waarom lopen als je ook kan rijden :D

I am because you were

tengeltje11
Berichten: 7131
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:25

wij vonden dat ook een 'leuk idee' en kochten een veegmachine voor op onze bobcat.

helaas pindakaas vind ik dat een onding.
echt proper werken die dingen totaal niet.
er blijft dus een boel vuil(vooral fijner vuil dan) achter,hoeken,draaien,.....is al helemaal een ramp.

hier komt hij binnenkort terug te koop.

wij hebben alles graag echt proper en hoopten dat dit een leuke,makkelijke oplossing was,maar niets in minder waar.

(werkt met hetzelfde type borstels,dus het resultaat zal ook gelijkaardig zijn denk ik)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:31

Bij ons op stal wordt ook alles met de bladblazer gedaan gezien onze paarden op een vierkante 'binnenplaats' hebben waar alles nog met kasseien is. Heel mooi landelijk en echt een plaatje, maar een pest om aan te vegen. Na het mesten en opstrooien gaat het stalpersoneel er met de bladblazer door en is het weer helemaal spik en span! Ook bij nat weer :)

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:43

Op mijn vorige pension stal hadden ze een quad of mini tractor met daarachter een rubberen schuif! Je schuift dan zo de mest van de paden af!

Rizette
Berichten: 4329
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:51

Chubby schreef:
Die blaast geen mestresten weg, en al helemaal niet als het nat is :n

Heb je er eentje met een snoertje dan? Zo'n frummeldingetje?. Een goede bladblazer blaast je gaten in je grasperk als je niet uit kijkt.

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:03

Mijn ouders hebben een hako veger, maar gebruiken die amper omdat wij een kleine handbladblazer hebben op dezelfde accu als een boormachine. Die word voornamelijk voor droge zooi gebruikt en dan hebben we nog een zware om de wei in te kunnen en de bak blad vrij te krijgen.

Kinke

Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:05

Je hebt geen trekker Chubby? Er zijn ook veegmachines die je achter de trekker doet, echt ideaal :)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 21:58

We hebben helaas geen trekker of quad ofzoiets nee. Wie weet ooit, maar we hebben het afgelopen halfjaar echt al onze reserves geïnvesteerd. Die €700 voor een veegmachine is al op een houtje bijten hoor ;)

We hebben een bladblazer op benzine, maar ben er geen vriendjes mee.

Wel lastig met zo'n uiteenlopende ervaringen! Het is nogal een uitgave.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Kinke

Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:09

tip van m'n hubbie, neem geen axiaal veger, die stuiven verschrikkelijk, in je gezicht. Radiaal is beter, en elektrisch is niet zo sterk als benzine.


Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:14

Wij hebben een oudje, maar ben er ook geen vriendjes mee. Ons erf is zo her en der wat verzakt, dat veegt hij dus gewoon niet mee. Soms ben ik sneller met de hand. Bij de buren hoor ik idd altijd een blad blazer, werkt zo te lezen dus beter!

Utixo

Berichten: 6562
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:17

Ik heb 1 keer een veegmachine gehad. Een goede. 1 grote hoop mest en dat was het einde. Ik blijf echt bij de bladblazer, heb een Echo en die blaast echt alles weg. Heb hem tweedehands gekocht, helemaal nagekeken. Topding.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:18

http://www.m-mulder.nl

Afbeelding
Dit is ongeveer de onze, deze is veel nieuwer, die wij hebben is al een oudje. Maar echt een wereldding.

xxbaukje
Berichten: 36
Geregistreerd: 28-04-13

Re: Veegmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:45

Ik gebruik naast de bezem ook de bladblazer haha. Paarden zijn er al aan gewend!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 23:09

Kinke schreef:
tip van m'n hubbie, neem geen axiaal veger, die stuiven verschrikkelijk, in je gezicht. Radiaal is beter, en elektrisch is niet zo sterk als benzine.


Help me even, wat is radiaal en wat is axiaal?

Degene die wij op het oog hebben, heeft/ krijgt een opvangbak. Lijkt me wel zo handig.

Een echt goede bladblazer moest ik ook maar eens proberen dan!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:21

Opvangbak hebben wij er dan vanaf gehaald, dat vonden wij voor geen meter werken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 126 bezoekers