Duikende bokkers?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:25

Ik ben een NL duiker. Op mn 17de eerst open water gehaald en was 19 met mn rescue.

Denk vanaf begin 4 jaar fanatiek gedoken, toen vanwege blessures tijdje niet. En toen wilde ik het weer gaan oppakken kreeg ik een conflict met mn vaste buddy, die wilde meer dan ik wilde... :s

Inmiddels eigen huisje met mn vriend, die alleen niet duikt en er niks mee heeft!

Maar ga over 3 maanden op vakantie naar Kaapverdie en daar schijn je te kunnen duiken... dus misschien daar weer 1x gaan!


ivy_power89

Berichten: 5827
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 13:27

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar een duikbuddy is natuurlijk zo gevonden :D

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:43

ivy_power89 schreef:
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar een duikbuddy is natuurlijk zo gevonden :D


Klopt indd!
Moet eerst een nieuw duikpak die van mij is veelste klein.

En ben nu ook ander werk aan het zoeken waar ik misschien een nieuwe opleiding voor nodig heb. Dus hoop op vakantie een duik te kunnen maken en dan volgend jaar wil ik hier weer gaan duiken als alles gaat zoals ik wil :)

Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 18:10

Misschien is een skill-update wel slim dan, als je zo lang al niet meer gedoken hebt? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik merk nu wel na een paar maanden (=winter) weinig tot niet duiken dat ik echt weer even moet wennen :o In de winter zijn er wel zwembadtrainingen (conditie en perslucht) bij onze duikclub, alleen ben ik daar afgelopen winter niet zo veel geweest..

Ws zondag weer duiken! :)

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:39

Djaikha schreef:
Misschien is een skill-update wel slim dan, als je zo lang al niet meer gedoken hebt? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik merk nu wel na een paar maanden (=winter) weinig tot niet duiken dat ik echt weer even moet wennen :o In de winter zijn er wel zwembadtrainingen (conditie en perslucht) bij onze duikclub, alleen ben ik daar afgelopen winter niet zo veel geweest..

Ws zondag weer duiken! :)


Klopt wil ik indd ook doen! Maar ook tzt opzoek naar een andere club. Zwemmen doe ik al 1x per week :)
Op vakantie hebben we beide 1 zwembad intro duik erbij zitten en misschien dat ik een duikje ga maken maar dat weet ik allemaal nog niet :)

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:14

Vandaag gedoken, morgen naar Vinkeveen, weer duiken. En dan als het mooi weer is komende week ook nog 1 of 2 avonden. Ik krijg er niet genoeg van :D

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

ivy_power89

Berichten: 5827
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-17 17:24

Wat is de watertemperatuur op dit moment? Wij twijfelen of we ook niet weer eens een keer het water in gaan :)

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:59

ivy_power89 schreef:
Wat is de watertemperatuur op dit moment? Wij twijfelen of we ook niet weer eens een keer het water in gaan :)

5.5-6 graden

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:29

Twee weken terug waren onze bottomtimers het niet eens over de temperatuur. Die van mij vond het 4 graden, maar die van mijn man 5. De waarheid zal ergens in het midden hebben gelegen. Maar het water begint dus weer op te warmen, fijn :)

@x_Jeanine_x: Goede voorbereiding, dus :) Dan alvast een heel fijne vakantie!! (erg vroeg, ik weet het..)

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:53

Djaikha schreef:
Twee weken terug waren onze bottomtimers het niet eens over de temperatuur. Die van mij vond het 4 graden, maar die van mijn man 5. De waarheid zal ergens in het midden hebben gelegen. Maar het water begint dus weer op te warmen, fijn :)

@x_Jeanine_x: Goede voorbereiding, dus :) Dan alvast een heel fijne vakantie!! (erg vroeg, ik weet het..)

Zeker, als het water eenmaal weer 6 graden is, dan kan ik gewoon weer 2 uur duiken zonder koud te worden. Daar onder ben ik gewoon koud.
Ik heb mijn heating klaarliggen voor morgen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

ivy_power89

Berichten: 5827
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-17 19:11

mmm, misschien toch maar binnenkort eens een duikje gaan wagen :D

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:46

Het water was vandaag in Vinkeveen 5.6 graden aan de oppervlakte. Veel baars, verder geen vis gezien. Maar even 2 mooie decoduiken gemaakt, dus lekker de diepte in.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


ivy_power89

Berichten: 5827
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 08:35

Brrrrr...... toch wel pittig dus.
Laatste keer was voor mij in oktober, toen was het 8 graden en had ik het met een dubbel 7 al snel koud. Door mn fibromyalgie kreeg ik daardoor ook snel kramp.

Maar gisteren met mn kerel afgesproken dat we vanaf april gewoon weer gaan!

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:52

@Danique; wat leuk in Dubai! Wij zijn op zoek naar een freelance divemaster/assistant instructor dus mocht je nog een uitstapje willen doen!

Hoe staan de temperaturen in Nederland ervoor? Ik heb net mijn 5mm in de kast gestopt want het is alweer 24 graden water, dus nog even een weekje of 2/3 in 3mm en dan weer lekker in korte broek!

ivy_power89

Berichten: 5827
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-17 17:48

Ik begreep dat het op de meeste plekken nu rond de 8 graden is. Zondag ga ik weer voor het eerst dit jaar een duikje doen.......

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:28

kehdra schreef:
@Danique; wat leuk in Dubai! Wij zijn op zoek naar een freelance divemaster/assistant instructor dus mocht je nog een uitstapje willen doen!

Hoe staan de temperaturen in Nederland ervoor? Ik heb net mijn 5mm in de kast gestopt want het is alweer 24 graden water, dus nog even een weekje of 2/3 in 3mm en dan weer lekker in korte broek!

:D Voorlopig zit ik hier nog even prima maar ik hou je zeker in gedachten, leuk!!!

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:02

Het water is 8 tot 9 graden. Vorige week naar 40m geweest zonder heating, uiteraard in droogpak. Ik duik nu ondiep (tot 20m) al weer met 5 vinger handschoenen i.p.v. wanten.
Over een paar weken naar Frankrijk, naar de Middellandse zee. Een paar cursisten wilden daar graag hun cursus afronden. Dus dan gaan we dat doen :D Wrakken tot 70m diepte. Op de terugweg natuurlijk nog grotduiken.
Vandaag sidemounten denk ik. Mijn nieuwe droogpak (met PINK) testen :D
Ik heb tot eind juni elk weekend al weer volgepland met duikactiviteiten. Hemmoor, Ardeche, Cavalaire, Lot/Dordogne, Vinkeveen. Volgende week nog even gassen halen (trimix, zuurstof, ean50)

Volgende week gaan de beginners van de club aan hun eerste duiken beginnen. Dus ik zal ook wel weer een paar duiken met mijn dubbelsetje met longhose met een beginner met een 7 of 10 liter op pad zijn. Hoewel ik geen rebreather meeneem als ik weet met een beginner die skills moeten doen voor een brevet onderweg te zijn (heb ik wel eens gehad, ga ik voor een soloduikje is het 'zou je ons kunnen helpen met een beginner?', Nou eh, ik heb niet de meest ideale tools bij me, maar is goed. En ik zit zowieso al nooit op een platform (bij mij leert men alles zwevend), maar een automaat terugvinden met een rebreather gaat niet, want die zit er niet aan zeg maar. :Y)
Een bril klaren kan wel. Lucht delen moet ik van de loop af, of mijn bailout doneren. :o
Maar het is altijd leuk om een duikleider/lijder te melden dat je 2 keer 3 liter bij je hebt en een 11 liter. Met 60 bar in de 3 liters en een volle 11 liter en dan na een duik van 60 minuten kunt melden: 30 bar zuurstof nog over, 40 bar diluent en 200 bar in de 11 liter. Dat soort gegevens kunnen ze niet kwijt op de lijst. :')


Maar in water van 24 graden duikt een droogpak ook nog steeds fijn hoor ;)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:26

Wij gaan halverwege mei duiken bij TODI in België. Ben er wel benieuwd naar! Als verjaardagsuitje.met vriendin bij gebrek aan mooie duik vakantie voorlopig. Lijkt me best chill om even te oefenen. Volgens mij ben je wel op elkaar aang wezen dus dat is wel.weer even anders dan tijdens duiken in zee in een groep

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:41

Dat TODI lijkt me wel bijzonder, ik vraag me alleen of of er wel wat te doen is, of is het echt een soort van zwembad duik, een rondje doen en klaar?

Hier liggen de pakken allemaal weer in de kast en weer lekker in rashguard en shorts aan het duiken! We hebben morgen weer 11 discovery scuba duik studenten, 4 open water, 2 rescue en 5 divemaster trainingen te doen... In 43 graden! Het water is gelukkig een perfecte 28 graden nu, met hier en daar een koude plek, maar boven het water is het mij straks al te warm hoor!

Oh en Germie; je hebt gelijk, na je post over de splitfins heb ik de Scubapro Jetfins van m'n man geleend, en Jeetje wat een verschil! Ik snap nu helemaal waarom je splitfins banned :P. Voor m'n verjaardag dus maar een paar Jetfins besteld in m'n eigen maat :)

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:49

Ik ben afgelopen winter in Todi geweest.
Op zich is het grappig hoor, er zit veel vis in en er is decoratie (een bar, wat autowrakken, een grotje etc.) dus wat dat betreft valt er wel wat te zien.
Het is een handige locatie om even een keertje te duiken als beginner, want het is in principe een veredeld zwembad.

Erg groot is het niet, en toen wij er waren was het super druk en dat vond ik niet helemaal oké voor a) jezelf; je krijgt constant een vin in je gezin van een ander en b) de vissen; ze kunnen nergens heen vluchten omdat er overal duikers rondhangen. Ik vond ze gestrest overkomen.
Ze hadden ook niet genoeg duikmateriaal beschikbaar toen wij er waren (een deel moet je van daar huren), dus ik hoop dat het bij ons een fout in de boeking was waardoor er te veel mensen tegelijk waren en dit niet de normale toegestane aantallen in het bad zijn.

Voor een keer dus oké maar ik zal er niet snel nog een keer heen gaan ;)

Ik hoop gewoon dat het buitenwater snel wat warmer wordt. Lag er afgelopen weekend zonder duikpak in (Mudmasters) en dat was wel heul erg koud! :')

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:49

Oh dat lijkt me vervelend als het zo druk is! Nou ja, ik snap het ook wel als er verder niks fantsoenlijks te duiken is!

Ik heb afgelopen weekend wat filmpjes gemaakt (in aanvulling op de 180 foto's :P ) en die in een filmpje gegoten :), ik was erg druk dus alleen een paar filmpjes van vroeg in de morgen en wat wiebelig onderwater; ik moet nog wat oefenen met die grote camera, maar het is beter dan niks:


Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:38

Leuk filmpje!
Wat zijn dat voor 'stippel-streepjes' op het einde van je filmpje? (beste beschrijving ooit :') )

Ik heb dit weekend een meevaller gehad :)
Kennissen van mijn ouders duiken al jaren fanatiek, en toen ze hoorden dat ik nog geen spullen had mocht ik wel even door hun oude spullen rommelen.

En nu heb ik voor een vriendenprijsje vinnen, handschoenen, schoenen, een duiktas (met heerlijke oude schuurtjes-schimmel-geur, die kan wel even een goede schoonmaakbeurt gebruiken :+ ) en een trimvest met geïntegreerd lood!
De inflator van het trimvest zit helaas vast (hij blijft lucht pakken), maar de eigenaar van onze duikschool (+vereniging/winkel) wil er naar kijken en kan het hopelijk oplossen.

Ik ben dolgelukkig met de start van mijn set :D

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 04:07

die stippel streepjes is salp. Weet daarde nederlandse naam niet voor maar is een soort plankton!

De inflator voor de BCD kan je soms oplossen door het los te maken van de slang (zit met een tye ripje vast), en flink met WD40 in te spuiten. even inwerken en dan naspoelen :), vaak doet die het dan gewoon weer :)

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:27

Een inflator van een trimvest is zo gefixed. Kun je ook zelf als je de speciale sleutel hebt die je veelal nodig hebt (bij mares en scubapro kun je ze zonder sleutel demonteren). Dus geen zorgen om maken.

Ik ben net weer terug van een weekje wrakduiken en grotduiken. Dit keer heb ik mijn rebreather thuisgelaten en gewoon oc meegedoken. We hebben tot 66m diepte gedoken.

Even wat mensen lekker maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en natuurlijk grotduiken op de terugweg:
Afbeelding

Afbeelding

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

annikavolder

Berichten: 748
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:41

Wat een leuk topic! Nooit eerder gezien, dus ik kom even binnenvallen!
Ik heb al sinds mn 15e (inmiddels ruim 18 jaar) mn open water brevet en duik alleen in warme oorden als ik daar op vakantie ben. Heb bijna 100 duiken in m'n logboek staan inmiddels

Afbeelding

Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, ComscoreBot, Jadero, Lizzah, LvA1993, Polarize, Wistaire en 52 bezoekers