Safety halster met vaste ring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sanniejtjuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 11-12-06

Safety halster met vaste ring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-17 15:25

Ik wil dit jaar voor op het weiland graag een safety halster/veiligheidshalster. Mijn paard draagt een netje voor pollenalergie en een vliegengordijnetje.

Nu hebben de meeste halster de ring waar je met touw aan leid los zitten en dus niet met twee uiteindes "vast" in het halster. Hellaas krijg ik met een losse ring schuurplekjes doordat deze blijkbaar tegen de kin komt met grazen.

Een masker is helaas geen optie voor mijn piet paniek :') die gaat letterlijk voor dood liggen :D


Afbeelding

Ik bedoel met ring zoals bovenstaand. Iemand sugeties?


snorkel1986

Berichten: 3003
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Safety halster met vaste ring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:30

Euh.. een gewoon goed afgesteld halster op met netje

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:37

Ik gebruik ook altijd die halsters die jij bedoelt, omdat ze met zo'n losse ring wel eens achter het bovenste haakje van een prikpaaltje blijven hangen :+
Maar ik snap je vraag niet goed :? Kun je toch in elke ruitersportzaak kopen? Of zelfs in de tuin en dier hebben ze dat hier. Ook ooit wel eens in Ierland besteld, was maar 8euries per stuk :D

naomivl

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:49


Telpeva

Berichten: 14671
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:53

Wij hadden gewoon de goedkoopste van de Epplejeck met een vaste ring, die hielden het gemiddeld net wat langer uit dan goedkope halsters van andere merken + als ze vast kwamen te zitten dan trokken ze het ijzer wel ergens kapot. Het nylon zelf breekt niet zo snel, maar de tussenstukjes van ijzer wel. Op die plekken gingen de halsters hier altijd kapot.

Je hebt ook nog safety halsters zonder ijzerwerk met enkel klitteband, misschien dat je dat een prettig alternatief vind? zelf heb ik ze nooit gehad dus ik kan er verder niks zinnigs over zeggen, maar als je een paard hebt dat nog wel eens in problemen komt dan zou ik zelf ook zoiets overwegen.
https://www.horseshopinternational.nl/w ... lster.html

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Johnnydepony
Berichten: 1415
Geregistreerd: 15-05-11

Re: Safety halster met vaste ring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:04

Ik heb zo'n kavalistichalster, vind het ideaal. Als je hem goed afstelt dan trekken ze hem van hun hoofd als ze ergens achter blijven haken zonder dat het ding meteen stuk is. Nadeel, je moet door de wei baggeren om hem terug te vinden. En ik gebruik hem niet op de trailer.

Sanniejtjuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-17 16:26

naomivl schreef:


Ja super, zoiets zoek ik dus! Misschien was mijn vraag niet geheel duidelijk maar ik wil dus juist graag een veiligheidshalster. Ik had voorheen inderdaad de goedkopere halsters maar ik vind dit toch niet prettig om ze hiermee lang buiten te hebben staan.

Maar de meeste veiligheidshalster hebben dus wel een losse ring, en dan zit ik met schuurplekken :Y)

Sanniejtjuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-17 16:30

Telpeva schreef:
Wij hadden gewoon de goedkoopste van de Epplejeck met een vaste ring, die hielden het gemiddeld net wat langer uit dan goedkope halsters van andere merken + als ze vast kwamen te zitten dan trokken ze het ijzer wel ergens kapot. Het nylon zelf breekt niet zo snel, maar de tussenstukjes van ijzer wel. Op die plekken gingen de halsters hier altijd kapot.

Je hebt ook nog safety halsters zonder ijzerwerk met enkel klitteband, misschien dat je dat een prettig alternatief vind? zelf heb ik ze nooit gehad dus ik kan er verder niks zinnigs over zeggen, maar als je een paard hebt dat nog wel eens in problemen komt dan zou ik zelf ook zoiets overwegen.
https://www.horseshopinternational.nl/w ... lster.html


Lijkt me het proberen waard die enkel met klittenband.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Safety halster met vaste ring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:42

Wij maakten gewoon zelf een safety halster van een oud halster. Je vervangt het kopstuk gewoon door een stuk leer (stuk riem of stuk van een tas bijv). Leer breekt sneller, dus dat zou dan breken mochten ze vast komen te zitten.


tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Safety halster met vaste ring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:03

Je zou ook tussen de gesp en de ring van een normaal halster een stukje klittenband kunnen doen, dat schiet ook makkelijk los.

Kieck <3

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 06:37


kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Safety halster met vaste ring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 07:23

Ik denk dat ts gewoon een halster zoekt dat bij paniek op de weide opengaat,
zelf lopen mijn paarden zonder halster en de blessen smeren we in met zonnebrand .
maar het kan idd dat je paard zich ophangt dat hebben kennisen van ons jaren geleden gehad, en niets wat brak of scheurde geen ring nog leer nog de stiksels.
Zelf had ik een pony die er altijd tussen uit kneep en daar heb ik gewoon een weidehalster de stiksels aan een kant uitgehaald en met een dun draadje terug vast gezet dat werkte ook.
Ook is er een barefoot safty halster dat heeft de kennis van het verstiktepaard nu en dat werkt ook goed.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Sanniejtjuh

Berichten: 1208
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 10:02

Dat klopt Kwita, dat geeft me toch een prettiger gevoel. Helaas had ik afgelopen weideseizoen uiteindelijk een flinke schuurplek doordat een lose ring dan wrijving geeft.

Bedankt voor alle tips!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Julimy en 44 bezoekers