Een kaart van de paadjes / bos Steenwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Een kaart van de paadjes / bos Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-17 13:04

Sinds kort is het bedrijf waar ik bij rijd verhuisd naar omgeving Steenwijk / de Bult.
Gisteren hebben we direct het bos verkend wat daar naast zit, heerlijk!
Echter gingen we nu op pad zonder kaart etc.
Maar... er is vast ergens een gedetailleerdere kaart met de bospaadjes. Helaas is dat op Maps ook niet goed zichtbaar.
Wie o wie heeft daar een (digitale) kaart van?
Het gaat om het stuk aan de Noordzijde v.d. snelweg bij de Bult en Eese.


JoycexEnyaJarig

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:11


Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-17 13:14

JoycexEnya schreef:
Je bedoelt de woldberg/ eese
kijk is op ruiterenmennen.nl
Je zit denk ik die manege of niet?


Ik ben daar nog totaal niet bekend haha, dus ik ken verder niet echt namen.
Maar zo te zien is het inderdaad de Woldberg :j
Bedankt voor de tip! Ik zal even kijken op de site.
Het bedrijf zit nu inderdaad in de manege daar.

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Een kaart van de paadjes / bos Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-17 13:17

Er heeft geloof ik van alles in gezeten inderdaad de afgelopen tijd.
Nu komt er een bedrijf in (moet nog even settelen) waar o.a. veel praktijklessen gegeven worden, stageplaatsen, menlessen, ruiterbewijs etc.
Een echt super bedrijf met hele fijne mensen en paarden.
Maar zodra ze gesetteld zijn zullen ze het denk ik wel aankondigen. Ze zitten op dit moment in de overgangsfase.
Het is niet aan mij om bekend te maken welk bedrijf er nu in komt. Ze zullen het vast snel laten weten.

JoycexEnyaJarig

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Een kaart van de paadjes / bos Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:24

Dat snap ik, maar ons werd verteld dat er een school van Drachten in zit.
Ik ben benieuwd dat ruiterbewijs en menlessen spreken mij wel aan.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Een kaart van de paadjes / bos Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 18:35

Het gaat inderdaad om een bedrijf uit Drachten, PMO (PaardMensOnderwijs) ;) En hun: Groeiteam (voorheen Mennen voor Mensen).
Inmiddels hebben ze het zelf ook al op FB en op de site van de instructieweken geplaatst.
Een super leuk bedrijf!
Het ruiterbewijs komt er vast weer aan. Voor het menbewijs is volgens mij al iets gepland qua data.

Ruiterinstructieweken van PMO:
http://www.paardenruiterinstructieweken ... modatie-2/

Adrija

Berichten: 1894
Geregistreerd: 28-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 09:48

Volgens mij is daar geen kaart van te koop cq beschikbaar. Tineke had ooit een kaartje op haar website staan. Anders de boswachter vragen.

(Off topic. Er heeft idd de laatste periode van alles gezeten Ik hoop voor iedereen dat dit bedrijf er langer zit. Ik was er verdrietig van dat de hele manege-gemeenschap ineens weg moest en dat de paarden 'ineens' weg waren, allemaal verkocht in één partij. Nelson, Kayar, Rindert, Bo, Bonny, Why not, Sponty enz ik hoop dat ze uiteindelijk een goed plekje hebben gevonden, maar bijv. een Kayar was al zo oud |( )

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-17 11:59

Adrija schreef:
Volgens mij is daar geen kaart van te koop cq beschikbaar. Tineke had ooit een kaartje op haar website staan. Anders de boswachter vragen.

(Off topic. Er heeft idd de laatste periode van alles gezeten Ik hoop voor iedereen dat dit bedrijf er langer zit. Ik was er verdrietig van dat de hele manege-gemeenschap ineens weg moest en dat de paarden 'ineens' weg waren, allemaal verkocht in één partij. Nelson, Kayar, Rindert, Bo, Bonny, Why not, Sponty enz ik hoop dat ze uiteindelijk een goed plekje hebben gevonden, maar bijv. een Kayar was al zo oud |( )


Ja snap ik dat dat lastig is! Garona en Deifeld zijn overgekocht door het bedrijf en staan nu alsnog weer op dezelfde manege.
Het bedrijf is overgekocht en niet verhuurd. Daarvoor was het al een goedlopend bedrijf, dus dat komt wel goed hoor.
Er zit ook nog gedeeltelijk een ander bedrijf in 'Het lage woud'. Misschien dat je het kent.
Ze zijn al heel druk bezig om er een mooi eigen plekje van te maken met heel wat klussen, onderhoud etc.


IwanLuver
Berichten: 1879
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Een kaart van de paadjes / bos Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:58

Ik geloof niet dat er echt een kaart van ruiterpaden zijn. Veel ruiterpaden zijn ook niet meer aangegeven. Maar ik wil best een keer met je rijden om je het bos te laten zien. Ik sta met mijn paard aan de andere kant van de tunnel.
Ik rij al 23 jaar in dit bos, dus ik ken het als mijn broekzak..

Maar ik ben inderdaad ook erg blij dat er in de manege weer iemand zit. Hopelijk krijgen ze het goed van de grond!

Het is moeilijk om iemand die over het paard getild is, weer in het zadel te krijgen

Adrija

Berichten: 1894
Geregistreerd: 28-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:00

Pasha_2011 schreef:
Adrija schreef:
Volgens mij is daar geen kaart van te koop cq beschikbaar. Tineke had ooit een kaartje op haar website staan. Anders de boswachter vragen.

(Off topic. Er heeft idd de laatste periode van alles gezeten Ik hoop voor iedereen dat dit bedrijf er langer zit. Ik was er verdrietig van dat de hele manege-gemeenschap ineens weg moest en dat de paarden 'ineens' weg waren, allemaal verkocht in één partij. Nelson, Kayar, Rindert, Bo, Bonny, Why not, Sponty enz ik hoop dat ze uiteindelijk een goed plekje hebben gevonden, maar bijv. een Kayar was al zo oud |( )


Ja snap ik dat dat lastig is! Garona en Deifeld zijn overgekocht door het bedrijf en staan nu alsnog weer op dezelfde manege.
Het bedrijf is overgekocht en niet verhuurd. Daarvoor was het al een goedlopend bedrijf, dus dat komt wel goed hoor.
Er zit ook nog gedeeltelijk een ander bedrijf in 'Het lage woud'. Misschien dat je het kent.
Ze zijn al heel druk bezig om er een mooi eigen plekje van te maken met heel wat klussen, onderhoud etc.


De accommodatie is overgekocht, begrijp ik, dat verandert de situatie.
Garona en Deifeld ken ik niet. Zijn wsl gekomen nadat alle manegepaarden in okt 2015 in een keer verkocht zijn. Toen ben ik afgehaakt, geen zin in het risico om hetzelfde verhaal nog een keer mee te maken (accommodatie was toen niet verkocht).

Veel succes voor die twee bedrijven. Het is een mooi plekje!!

JoycexEnyaJarig

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Een kaart van de paadjes / bos Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:09

Garona en Deifeld zijn leuke paarden. Wij hebben er jaren gestaan vorig jaar in de winter ook en deze winter ook. Tot we horen dat het verkocht is, en geen manege en pension zal worden.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Een kaart van de paadjes / bos Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-17 23:28

Ja heel begrijpelijk Adrija ! Ik weet helaas heel goed hoe het is als de manege stopt.
Geen idee van wanneer Garona en Deifeld er zijn. Die zijn ergens eind 2016 of begin 2017 naar Drachten gekomen.
Daarna zijn ze weer mee (terug) verhuisd naar de locatie in Steenwijk.
Het is idd overgekocht en het bedrijf loopt gelukkig goed. Ze zijn al volop bezig met allerlei activiteiten en plannen.

JoycexEnya jaa het zijn twee leukerds!
Het wordt inderdaad geen manege manege. Pension lijkt het nu inderdaad ook niet te worden.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:08

Pasha_2011 schreef:
Sinds kort is het bedrijf waar ik bij rijd verhuisd naar omgeving Steenwijk / de Bult.
Gisteren hebben we direct het bos verkend wat daar naast zit, heerlijk!
Echter gingen we nu op pad zonder kaart etc.
Maar... er is vast ergens een gedetailleerdere kaart met de bospaadjes. Helaas is dat op Maps ook niet goed zichtbaar.
Wie o wie heeft daar een (digitale) kaart van?
Het gaat om het stuk aan de Noordzijde v.d. snelweg bij de Bult en Eese.




http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =666#stap4

Routeplanner speciaal voor ruiters en menners. Zet voor een goed overzicht je scherm op Full Screen(links boven). Ook kun je switchen tussen kaart-en satellietbeeld (rechtboven) voor een goed indruk van waar je gaar rijden.Je kunt thuis jeroute plannen en het kaartje uitprinten, of het gpx-bestand downloaden voor gps-apparaat of smartphone navigatie-app. Zo hoef je nooit meer te verdwalen in een onbekende omgeving. Veel plezier.
Wanneer je vragen hebt kun je altijd terecht bij Ruiteren & Mennen.

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-17 16:03

IwanLuver schreef:
Ik geloof niet dat er echt een kaart van ruiterpaden zijn. Veel ruiterpaden zijn ook niet meer aangegeven. Maar ik wil best een keer met je rijden om je het bos te laten zien. Ik sta met mijn paard aan de andere kant van de tunnel.
Ik rij al 23 jaar in dit bos, dus ik ken het als mijn broekzak..

Maar ik ben inderdaad ook erg blij dat er in de manege weer iemand zit. Hopelijk krijgen ze het goed van de grond!


Ik heb via de andere bokkers hier een link gekregen waar al wel veel details en ruiterpaden op staan.
Woensdag en vrijdag ben ik voor de tweede en derde keer daar op pad gegaan.
Inmiddels hebben we de doorgang naar het stukje heide iets noordelijker ook gevonden.
Er wordt gezegd dat er ergens een vennetje is waar je met de paarden doorheen kan, klopt dat?
Ik heb dit nog niet kunnen vinden op de kaart of in het echt.
Eens samen rijden lijkt me leuk! *\o/*

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Een kaart van de paadjes / bos Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:10

Wordt met dat vennetje niet de Genieput bedoeld? Dat zit bij Havelte.

Oy with the poodles, already

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-17 16:18

Hilary schreef:
Wordt met dat vennetje niet de Genieput bedoeld? Dat zit bij Havelte.


Nee, dat is veel verder weg. Het moest ergens in de omgeving zijn.

JoycexEnyaJarig

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Een kaart van de paadjes / bos Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:40

In een weiland is een vennetje en bij de hei vlak bij de manege. Maar daar gaan geen ruiterpaden heen.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-17 16:42

Kan dit het zijn?
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers