Aangifte doen huiselijk geweld.. Hoe gaat dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Salora
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-02-17

Aangifte doen huiselijk geweld.. Hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-17 20:13

Zoals de titel al aangeeft..


Ik ben heel erg benieuwd hoe dat in zijn werk gaat..
Wat moet je doen. Wat word er gevraagd. Hoeveel bewijs moet je hebben..

Wie heeft het ooit zelf gedaan of kan me er meer over vertellen?

Via pb vertel ik graag waarom ik dit wil weten. Wil dit niet online zetten.


Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:36

ik heb ooit een uitgebreid verhaal van een politieman gehoord mbt aangifte seksueel geweld. Net niet hetzelfde, maar er is wel overlap.

Uiteraard is er verschil tussen noodsituatie/ spoedactie (vrouw komt lijkbleek het bureau inlopen en zegt toonloos "ik wil een vrouwelijke rechercheur spreken")(..al liggen alle vrouwen van zedenzaken op bed: die vrouw komt er heus!!)
...en aangiften waarbij het enige tijd geleden is.

In het laatste geval krijg je doorgaans eerst een oriënterend gesprek.
Advies: vertel alles wat je weet. Al dan niet na een tijdje grondig van alles ordenen en nazoeken.
(Ik ken een incestvrouw die door papa (huuu) mee op vakantie naar een hotel in Londen was genomen. Hoe het hotel heette wist ze niet meer, maar in de aangifte staat wel 'dat ik nog weet, dat het tapijt vaalrood was').

En wat goed is om te weten: de functie van de aangifte is oa dat de ellendeling straf krijgt. Dus rechtszaak. En in een rechtsstaat krijgt hij een advocaat, die er op toe hoort te zien dat hij een eerlijk proces krijgt.

In de aangifte "moet" je bij iedere actie die je pleegde, de advocaat van de ellendeling geen ammunitie geven.
Deze zelfde vrouw heeft nadrukkelijk in de aangifte laten zetten, 'dat ze als een berg opzag tegen samen naar een hotel in het buitenland, maar dat het de man niet was om te weigeren, tegen te spreken, dus ging ze maar mee, met lood in de schoenen'.
(Valt er niets meer te rotzooien 'dat ze zelf wilde', want ze ging toch mee...?)
...en wees er op voorbereid dat de agente dit soort vragen zal stellen. Zie dat als hulp, niet als aanval.

Het kan ook zinnig zijn om zelf een goede "sfeertekening" te maken - waar bleek uit, dat tegenspreken ellende betekende...? Hoe voelde iemand zich in zijn aanwezigheid? Of bijv voorbeelden van manipulatie, dreigen, liegen, isoleren, foute informatie geven etc. etc.

En neem de tijd: een hele dag kan zomaar. En plan die dag: 's'avonds bankhangen met een lieve vriendin, de volgende dag alleen een wandeling oid.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Salora
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-02-17

Re: Aangifte doen huiselijk geweld.. Hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-17 21:36

Ik vraag me vooral af of ik afdoende bewijzen heb..

Mijn woord tegen het zijne.. Hij krijgt iedereen op zijn hand..

Alle jaren met hem heb ik zo ver mogelijk verdrongen. En op het moment dat het bovenkomt doe ik noet veel anders dan huilen en niks kunnen vertellen.

Seksueel geweld was geen sprake van. Hoewel het ook absoluut geen fijn iets was. (Als mijn huidige vriend me in mijn slaap wilt aanraken knuffelen of over mijm rug kriebelen ofzo dan schijn ik enorm hard uit te halen. :( Ik heb nu de liefste man die er is. Ik zou hem nooit pijn willen doen :( Helaas gebeurt dit regelmatig.. ).

Hij heeft me 3 keer aangeraakt. De rest was verbaal en dreigen.. Dat hij me heeft aangeraakt is geen bewijs van..

Ik heb 2 bedreigen zwart op wit. Van officiele personen van instanties. (Gemeente en woningcoorperatie).

Ook is er al eenmaal politie bik te pas geweest na melding van mij. (Huis uit geschopt zonder kleding. Politie heeft de kleding moeten halem omdat ik huilend in de auto zat en er met geen voet meer binnen wilde stappen). Zou een dossier van moeten zijn?

Ook kinderbescherming en jeugdzorg geven allemaal aan dat hij een agressieprobleem heeft.


Maar is dit alles genoeg? Met enkel mijn verhaal kunnen ze niet veel lijkt me?

En wat gebeurt er na zon rechtzaak? Wat is de straf? Kan er dan een omgangsverbod komen?

Salora
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-02-17

Re: Aangifte doen huiselijk geweld.. Hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-17 21:38

Ik heb ook in een blijfvanmijnlijfhuis gewoont. Welke ook vele aantijgingen hebben aangehoord en aangezien. Ook bedreigingen.

Ik weet niet of die zouden willen getuigen..

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Aangifte doen huiselijk geweld.. Hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:31

Wat je kunt doen is eens contact opnemen met steunpunt huiselijk geweld. Zij begeleiden je ook als je dat wil.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:28

Wat de straf wordt is aan de rechter, die een individuele afweging moet maken.
Om een straat/ contact verbod kun je sowieso vragen in het kader van aangifte ivm rechtszaak.
De politie hoort tenminste een aantekening te hebben van die keer dat jij uit huis wetd gezet.

....en zo te lezen is het niet jouw woord tegen het zijne: het woord van een instantie als jeugdzorg weegt zwaar!
En de staf van het blijf van mijn lijf hus wil vast wel getuigen. Het feit dat je daar hebt gewoond zegt ook wel iets.

En zoek hulp naast de aangifte. :(:)
Het is zwaar.
Aangifte betekent in principe 'alles vertellen wat hij misdaan heeft', wat oefenen voor je op het bureau zit kan geen kwaad. De rechercheurs zedenzaken zijn echt niet boos als je een huilbui krijgt en een beetje troosten doen ze heus, maar het heeft zin om eerst te oefenen bij iemand bij wie jouw emoties centraal staan.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Aangifte doen huiselijk geweld.. Hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:52

Wat erg. Die ex van jouw is geen vrouw waard. Helaas zijn er veel van zulke mannen.

Anoniem

Re: Aangifte doen huiselijk geweld.. Hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:03

Ik heb aangifte gedaan tegen mijn ex.
Ben niet bij de rechtszaak geweest en nog spijt van. Geloof dat ie een taakstraf gehad heeft, lachtertje dus.
Evt via pb wil ik best eea vertellen het is alleen alweer 15 jaar geleden.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:13

Ik denk dat je vooral een aantal dingen moet afwegen voor jezelf.

Waarom wil je nu aangifte doen?
Denk ook na over wat je te weeg brengt door aangifte te doen. Hiermee vraag je onderzoek te gaan doen en dus eventueel naar een strafvervolging van de verdachte. Verdachte krijgt ook te weten dat jij deze aangifte gedaan hebt. Hierdoor is het mogelijk dat hij weer contact gaat zoeken oid.
En hiermee wil ik niet zeggen dat je geen aangifte moet gaan doen. Want ik geloof zeker dat hij jou een onprettig leven heeft gegeven op dat moment. Alleen ik zou voor mezelf vooral na gaan wat ik wil bereiken met het doen van die aangifte. Ik begrijp dat je nu een goede partner hebt en gelukkig bent?
Ik zou zelf er voor kiezen om hulp te zoeken om het verleden te verwerken ipv aangifte. Ik weet dat aangifte redelijk vaak weinig oplevert. Een rechtszaak kan zomaar pas over 2 jaar een keer voorkomen bij de rechtbank. En tot die tijd leeft de verdachte gewoon op vrije voet. Dit kan een hoop ellende weer veroorzaken. Tevens zit je met je bewijslast. Tuurlijk zijn instanties als veiligthuis etc ingeschakeld toentertijd die ook hiervan het een en ander kunnen ondersteunen. Maar veel 'heterdaad' huiselijk geweld zaken komt vaak geen veroordeling uit of hooguit een taakstraf.

Je kunt ten alle tijde aangifte doen! Dat staat je altijd vrij. Maar ik ben vooral benieuwd naar je doel achter de aangifte. Wat wil je er mee bereiken? Wil je dat hij gestraft wordt voor wat hij jou aangedaan heeft? Want zoals ik bovenstaand al schreef, veroordeling in Nederland gebeurt niet zo snel. Kan hele tijd overheen gaan.
Krijg je hier jouw! voldoening uit? Of is het meer het willen afsluiten voor jezelf?


ik werk bij de politie dus als je meer info wilt.
Pb staat open hoor :j :(:)

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:24

Anders dan de anderen ben ik van mening dat een aangfite wel degelijk iets goeds kan komen... Alleen al het versterkende effect dat het voor jezelf kan betekenen dat je je niet meer laat intimideren en het wereldkundig maakt, kan een zeer helende werking hebben, los van welke straf je kunt verwachten. Daarnaast is het ook een signaal dat huiselijk geweld niet wordt geaccepteerd!
Daarnaast kan het effect ook werken richting de toekomst, dossieropbouw mocht hij nog eens in een geweldsrelatie komen. Wat betreft omgang met de kinderen kan het ook een versterkende werking hebben.

Hoewel het een intensief traject is waarbij de uitkomst van een zaak vaak erg wisselend is, denk ik dat het doen van aangifte wel degelijk voor jezelf een positief effect kan hebben in de verwerking. Als je denkt dat je stevig genoeg in je schoenen staat, zou ik het zeker doen. Ook hier zou je ondersteuning in kunnen krijgen van slachtofferhulp of de reguliere hulpverlening.

Veel succe met je afweging en jij komt er wel als ik het zo hoor!

Salora
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-02-17

Re: Aangifte doen huiselijk geweld.. Hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-17 12:49

Ik reageer later even wat beter.

De reden dat ik eraan denk om aangifte te doen is omdat deze man mij nog steeds hewl veel angst bezorgt.
En omdat mijn dochter in het spel is.. Zij zal over een tijd weer aan omgang moeten..
Zoals jullie wel kunnen begrijpen wil ik er alles aan doen om ongang tegen te gaan.

Meisje is 5 jaar oud en doodsbang van der eigen vader..

Ook ikzelf ben doodsbang van deze man.. Ik wil mijn dochter daar niet mee in aanraking laten komen. Deze man heeft problemen. Wat ongetwijfeld ook op haar schoudertjes zal gaan rusten als ze er heen zou moeten..

Zelf ben ik ook nog niet van hem af. Hij blijft me tehenhouden en beheersen dat ik niet verder kan met mijn eigen leven.
Verhalen over me ophangen. Weigeren aan wat voor medewerking dan ook. Na een paar jaar nog niks van mijn bezittingen terug.

Voor mezelf wil ik het doen zodat ik hem van me af kan zetten. Ik wil verder met mijn leven.
Ik wil het ook doen zodat ik serieuzer word genomen ontrent mijm dochter.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:53

Salora schreef:
Ik reageer later even wat beter.

De reden dat ik eraan denk om aangifte te doen is omdat deze man mij nog steeds hewl veel angst bezorgt.
En omdat mijn dochter in het spel is.. Zij zal over een tijd weer aan omgang moeten..
Zoals jullie wel kunnen begrijpen wil ik er alles aan doen om ongang tegen te gaan.

Meisje is 5 jaar oud en doodsbang van der eigen vader..

Ook ikzelf ben doodsbang van deze man.. Ik wil mijn dochter daar niet mee in aanraking laten komen. Deze man heeft problemen. Wat ongetwijfeld ook op haar schoudertjes zal gaan rusten als ze er heen zou moeten..

Zelf ben ik ook nog niet van hem af. Hij blijft me tehenhouden en beheersen dat ik niet verder kan met mijn eigen leven.
Verhalen over me ophangen. Weigeren aan wat voor medewerking dan ook. Na een paar jaar nog niks van mijn bezittingen terug.

Voor mezelf wil ik het doen zodat ik hem van me af kan zetten. Ik wil verder met mijn leven.
Ik wil het ook doen zodat ik serieuzer word genomen ontrent mijm dochter.

Zoek hier professionals bij, volgens mij zijn er voldoende bewijzen dat je ex een gevaarlijk persoon kan zijn. Met alle drama's in het verleden zijn ze misschien tegenwoordig geneigd om er voor te zorgen dat het niet verkeerd loopt, voor jou maar vooral voor je dochter.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Salora
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-17 14:30

Janneke2 schreef:
Wat de straf wordt is aan de rechter, die een individuele afweging moet maken.
Om een straat/ contact verbod kun je sowieso vragen in het kader van aangifte ivm rechtszaak.
De politie hoort tenminste een aantekening te hebben van die keer dat jij uit huis wetd gezet.

....en zo te lezen is het niet jouw woord tegen het zijne: het woord van een instantie als jeugdzorg weegt zwaar!
En de staf van het blijf van mijn lijf hus wil vast wel getuigen. Het feit dat je daar hebt gewoond zegt ook wel iets.

En zoek hulp naast de aangifte. :(:)
Het is zwaar.
Aangifte betekent in principe 'alles vertellen wat hij misdaan heeft', wat oefenen voor je op het bureau zit kan geen kwaad. De rechercheurs zedenzaken zijn echt niet boos als je een huilbui krijgt en een beetje troosten doen ze heus, maar het heeft zin om eerst te oefenen bij iemand bij wie jouw emoties centraal staan.


Jeugdzorg geeft aan dat meneer een emotieregulatiestoornis heeft. Is dat voldoende?

Het huis was oorspronkelijk een blijfvanmijnlijfhuis maar er komen ook een hoop mensen met andere problemen. (Ook mannen). Dus het is niet dat omdat ik daar gezeten heb ik daarin bewijs heb.
Wel hebben zij mijn ex meegemaakt. Al met al een dikke 100 telefoontjes gehad waaronder vele met dreigementen en hoe verschrikkelijk is was.

Kwa oefenen met praten.. Ik kan uberhaupt niet praten. Dat is iets wat ik in mijn jeugd niet heb meegekregen en ook niet in mij zit. Schrijven gaat wel perfect. Mag ke bij een aangifte ook je ervaringen geschreven meenemen?

Salora
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-17 14:38

Anoniem schreef:
Ik heb aangifte gedaan tegen mijn ex.
Ben niet bij de rechtszaak geweest en nog spijt van. Geloof dat ie een taakstraf gehad heeft, lachtertje dus.
Evt via pb wil ik best eea vertellen het is alleen alweer 15 jaar geleden.


Van mij hoeft hij helemaal geen straf te hebben.

Ik wil graag dat het vast staat. Zodat ik sterker sta voor mijn dochter. Ik wil niet dat zij straks weer verplicht naar hem toe moet. Begeleide omgang gaat al niet voor haar.

Ook zou ik heel graag een verbod willen in mijn woonwijk. En waar mijn dochter op school zit.

Hoewel ik nu een geheim adres heb en hij niet weet welke school of waar. Hij weet nog niet welk dorp we wonen.

Anoniem

Re: Aangifte doen huiselijk geweld.. Hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:51

Ja nu ik jouw aanvulling gelezen heb snap ik wel dat t bij jou anders ligt.
Ik had meneer wel graag even vast gezien.

Salora
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-17 14:54

__Robijn__ schreef:
Ik denk dat je vooral een aantal dingen moet afwegen voor jezelf.

Waarom wil je nu aangifte doen?
Denk ook na over wat je te weeg brengt door aangifte te doen. Hiermee vraag je onderzoek te gaan doen en dus eventueel naar een strafvervolging van de verdachte. Verdachte krijgt ook te weten dat jij deze aangifte gedaan hebt. Hierdoor is het mogelijk dat hij weer contact gaat zoeken oid.
En hiermee wil ik niet zeggen dat je geen aangifte moet gaan doen. Want ik geloof zeker dat hij jou een onprettig leven heeft gegeven op dat moment. Alleen ik zou voor mezelf vooral na gaan wat ik wil bereiken met het doen van die aangifte. Ik begrijp dat je nu een goede partner hebt en gelukkig bent?
Ik zou zelf er voor kiezen om hulp te zoeken om het verleden te verwerken ipv aangifte. Ik weet dat aangifte redelijk vaak weinig oplevert. Een rechtszaak kan zomaar pas over 2 jaar een keer voorkomen bij de rechtbank. En tot die tijd leeft de verdachte gewoon op vrije voet. Dit kan een hoop ellende weer veroorzaken. Tevens zit je met je bewijslast. Tuurlijk zijn instanties als veiligthuis etc ingeschakeld toentertijd die ook hiervan het een en ander kunnen ondersteunen. Maar veel 'heterdaad' huiselijk geweld zaken komt vaak geen veroordeling uit of hooguit een taakstraf.

Je kunt ten alle tijde aangifte doen! Dat staat je altijd vrij. Maar ik ben vooral benieuwd naar je doel achter de aangifte. Wat wil je er mee bereiken? Wil je dat hij gestraft wordt voor wat hij jou aangedaan heeft? Want zoals ik bovenstaand al schreef, veroordeling in Nederland gebeurt niet zo snel. Kan hele tijd overheen gaan.
Krijg je hier jouw! voldoening uit? Of is het meer het willen afsluiten voor jezelf?


ik werk bij de politie dus als je meer info wilt.
Pb staat open hoor :j :(:)



Ik zou aangifte willen doen puur uit bescherming voor mijn dochter.

Straf hoeft hij van mij niet te krijgen.


Het liefst zou ik het lijntje tussen mijn dochter en hem geheel breken. Dat ze er nooit meer heen hoeft.

Hier ben ik mee bezig met advocaat samen. Waarschijnlijk komt er een naar schorsing.

Ik wil de aangifte ook doen om het voor mezelf af te kunnen sluiten. Ik blijf er steeds aan denken. Hij loopt vrij rond. Beschuldigd mij van liegen en beschuldigen en manipuleren. Terwijl ik dat niet doe! Hij probeerde ervoor te zorgen dat ik geen woning zou krijgen. Probeerde mijn uitkering te saboteren. En nu heeft hij gelogen voor de rechter.
Maar ik ben de gene die alles doet.

Ik wil me losmaken van hem. Van zijm leugens. En ik had het idee dat als ik aangifte doe (wat me overigens al heel lang word aangeraden maar wat ik moeilijk aandurf) dat ze hem gaan zien zoals hij is.

En dat het vooruitzicht voor mijn dochter beter word

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Aangifte doen huiselijk geweld.. Hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:57

Go you girl!
Het is vast niet gemakkelijk, maar doe wat je kunt.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Salora
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-17 14:58

Anoniem schreef:
Ja nu ik jouw aanvulling gelezen heb snap ik wel dat t bij jou anders ligt.
Ik had meneer wel graag even vast gezien.


Wat er mee gebeurt maakt me niet uit. Mijn part word hij miljonair op hawai met 100 vrouwen.


Ik wil alleen rust! Weg met die zwartmakerij. Geen angst dat mijm dochter er ooit weer heen moet. Geen angst dat haar hetzelfde kan gebeuren..


Als ik ergens een auto zie exact als zijne zak ik door de grond van angst..
Ik wil niet meer bang hoeven te zijm voor hem.

Salora
Berichten: 200
Geregistreerd: 14-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-17 15:05

senna21 schreef:
Go you girl!
Het is vast niet gemakkelijk, maar doe wat je kunt.

Dankjewel!




Wat ik me nu afvraag. Heb ik genoeg om aangifte te doen?

Ik heb;

Papieren van jeugdzorg waarin staat dat hulpverleners hem niet aan kunnen. Dat hij een emotieregulatiestoornis heeft en weigert hier hulp voor te nemen. (Hij heeft inmiddels hulp via huisarts maar volgens deze zelfde papieren is dat niet afdoende).

Papieren van gemeente dat hij mijn uitkering wilde dwarsbomen met daarbij bedreigingen.

Papieren van woningcoorperatie met dat hij woning wilde dwarsbomen. Ook met daarbij bedreigingen.

Ik heb een getuigenis van oud werknemer van het opvanghuis.

Ik kan vragen om getuigenis van mensen die er nog werken.

Mijn vader zou ook willen getuigen. (Die heeft er alles voor over om hem wat aan te doen).

Sta ik daarmee sterk genoeg? Ik wil me niet de hele zooi in mijn nek halen en dat het voor niks is geweest. Dan heb ik nadien meer problemen dan nu?

Sab123
Berichten: 390
Geregistreerd: 27-06-06

Re: Aangifte doen huiselijk geweld.. Hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:17

Als jou doel o.a. is dat jij geen omgangsregeling wilt met jullie dochter, dan zou je volgens mij een kort geding moeten gaan starten. Daarbij komt jeugdzorg ook aan te pas, dus misschien eerst dit voorleggen bij jeugdzorg en neem aan dat zij de procedure ook weten en dan is het dus ook noodzakelijk een advocaat in armen te nemen. Voor een contactverbod dien je indd aangifte te doen en gaat het verder ook via de rechter. Wat ik vanuit je verhaal verneem, heb je zeker genoeg materiaal om hier een zaak van te kunnen maken.
Sterkte en hoop dat het je gaat lukken!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:21

TS, bel het juridisch loket of zoek even contact met een maatschappelijk werker die jou hierover beter en zorgvuldiger kunnen informeren.

Als het zo belangrijk voor je is dat je goed beslagen ten ijs komt, ga het dan vooral níet op een internetforum vragen aan mensen die je niet kent en van wie je niet weet of ze jou juiste informatie geven.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:05

Salora schreef:
__Robijn__ schreef:
Ik denk dat je vooral een aantal dingen moet afwegen voor jezelf.

Waarom wil je nu aangifte doen?
Denk ook na over wat je te weeg brengt door aangifte te doen. Hiermee vraag je onderzoek te gaan doen en dus eventueel naar een strafvervolging van de verdachte. Verdachte krijgt ook te weten dat jij deze aangifte gedaan hebt. Hierdoor is het mogelijk dat hij weer contact gaat zoeken oid.
En hiermee wil ik niet zeggen dat je geen aangifte moet gaan doen. Want ik geloof zeker dat hij jou een onprettig leven heeft gegeven op dat moment. Alleen ik zou voor mezelf vooral na gaan wat ik wil bereiken met het doen van die aangifte. Ik begrijp dat je nu een goede partner hebt en gelukkig bent?
Ik zou zelf er voor kiezen om hulp te zoeken om het verleden te verwerken ipv aangifte. Ik weet dat aangifte redelijk vaak weinig oplevert. Een rechtszaak kan zomaar pas over 2 jaar een keer voorkomen bij de rechtbank. En tot die tijd leeft de verdachte gewoon op vrije voet. Dit kan een hoop ellende weer veroorzaken. Tevens zit je met je bewijslast. Tuurlijk zijn instanties als veiligthuis etc ingeschakeld toentertijd die ook hiervan het een en ander kunnen ondersteunen. Maar veel 'heterdaad' huiselijk geweld zaken komt vaak geen veroordeling uit of hooguit een taakstraf.

Je kunt ten alle tijde aangifte doen! Dat staat je altijd vrij. Maar ik ben vooral benieuwd naar je doel achter de aangifte. Wat wil je er mee bereiken? Wil je dat hij gestraft wordt voor wat hij jou aangedaan heeft? Want zoals ik bovenstaand al schreef, veroordeling in Nederland gebeurt niet zo snel. Kan hele tijd overheen gaan.
Krijg je hier jouw! voldoening uit? Of is het meer het willen afsluiten voor jezelf?


ik werk bij de politie dus als je meer info wilt.
Pb staat open hoor :j :(:)



Ik zou aangifte willen doen puur uit bescherming voor mijn dochter.

Straf hoeft hij van mij niet te krijgen.


Het liefst zou ik het lijntje tussen mijn dochter en hem geheel breken. Dat ze er nooit meer heen hoeft.

Hier ben ik mee bezig met advocaat samen. Waarschijnlijk komt er een naar schorsing.

Ik wil de aangifte ook doen om het voor mezelf af te kunnen sluiten. Ik blijf er steeds aan denken. Hij loopt vrij rond. Beschuldigd mij van liegen en beschuldigen en manipuleren. Terwijl ik dat niet doe! Hij probeerde ervoor te zorgen dat ik geen woning zou krijgen. Probeerde mijn uitkering te saboteren. En nu heeft hij gelogen voor de rechter.
Maar ik ben de gene die alles doet.

Ik wil me losmaken van hem. Van zijm leugens. En ik had het idee dat als ik aangifte doe (wat me overigens al heel lang word aangeraden maar wat ik moeilijk aandurf) dat ze hem gaan zien zoals hij is.

En dat het vooruitzicht voor mijn dochter beter word



zeker met deze aanvulling zou ik zeggen: Maak een afspraak en ga de aangifte doen!

Dit is veel meer dan alleen huiselijk geweld. Gezien hij nu nog steeds bezig is en blijft!

En als je het moeilijk vindt kun je ook vragen of de wijkagent een keer bij jou op gesprek wilt komen thuis. Dan kan hij ook wat meer vragen beantwoorden en wellicht jou op je gemak stellen?

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:15

Salora schreef:
Janneke2 schreef:
Wat de straf wordt is aan de rechter, die een individuele afweging moet maken.
Om een straat/ contact verbod kun je sowieso vragen in het kader van aangifte ivm rechtszaak.
De politie hoort tenminste een aantekening te hebben van die keer dat jij uit huis wetd gezet.

....en zo te lezen is het niet jouw woord tegen het zijne: het woord van een instantie als jeugdzorg weegt zwaar!
En de staf van het blijf van mijn lijf hus wil vast wel getuigen. Het feit dat je daar hebt gewoond zegt ook wel iets.

En zoek hulp naast de aangifte. :(:)
Het is zwaar.
Aangifte betekent in principe 'alles vertellen wat hij misdaan heeft', wat oefenen voor je op het bureau zit kan geen kwaad. De rechercheurs zedenzaken zijn echt niet boos als je een huilbui krijgt en een beetje troosten doen ze heus, maar het heeft zin om eerst te oefenen bij iemand bij wie jouw emoties centraal staan.


Jeugdzorg geeft aan dat meneer een emotieregulatiestoornis heeft. Is dat voldoende?

Het huis was oorspronkelijk een blijfvanmijnlijfhuis maar er komen ook een hoop mensen met andere problemen. (Ook mannen). Dus het is niet dat omdat ik daar gezeten heb ik daarin bewijs heb.
Wel hebben zij mijn ex meegemaakt. Al met al een dikke 100 telefoontjes gehad waaronder vele met dreigementen en hoe verschrikkelijk is was.

Kwa oefenen met praten.. Ik kan uberhaupt niet praten. Dat is iets wat ik in mijn jeugd niet heb meegekregen en ook niet in mij zit. Schrijven gaat wel perfect. Mag ke bij een aangifte ook je ervaringen geschreven meenemen?


Ik zou je willen vragen om na te denken waarom je aangifte wil doen.
Ik lees verschillende motieven, je dochter de toekomst, maar ook de gebeurtenissen uit het verleden waardoor je beschadigd bent.
Omdat je in het verleden geen aangifte hebt gedaan lijkt het dat de angst voor nieuwe problemen de hoofd reden is. (met name rondom voogdij/ je dochter / zaken waarbij je hem opnieuw kan tegen komen)

Een aangifte voor een strafzaak vraagd veel energie en ik ben bang dat de uitkomst door de verstreken jaren door voornamelijk geestelijk belastend geweld jouw niet een gevoel van gerechtigheid gaat geven als het al tot een veroordeling gaat komen.

Het andere geval is van een heel andere orde, ik denk dat je daaraan moet werken. Zoek hulp en doe alles wat nodig is om je weer veilig te voelen. Als het helpt doe je aangifte, niet voor een strafzaak, maar om een straatverbod of een bezoekregeling waarbij hij je dochter alleen kan zien als zij onder begeleiding van bv jeugdzorg staat.

wijsheid is je richten op een betere toekomst, ik wens je sterkte en rust.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:45

sabrina85 schreef:
Als jou doel o.a. is dat jij geen omgangsregeling wilt met jullie dochter, dan zou je volgens mij een kort geding moeten gaan starten. Daarbij komt jeugdzorg ook aan te pas, dus misschien eerst dit voorleggen bij jeugdzorg en neem aan dat zij de procedure ook weten en dan is het dus ook noodzakelijk een advocaat in armen te nemen. Voor een contactverbod dien je indd aangifte te doen en gaat het verder ook via de rechter. Wat ik vanuit je verhaal verneem, heb je zeker genoeg materiaal om hier een zaak van te kunnen maken.
Sterkte en hoop dat het je gaat lukken!


Zoek een goede familierechtadvocaat en laat die je adviseren over de te nemen stappen. Ik heb bij een advocatenkantoor gewerkt (administratie) en daar zaken voorbij zien komen waar een aangifte juist nadelig uitpakte in omgangsregelingen. Praat dus eerst met een advocaat!

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:50

Salora schreef:
Ik zou aangifte willen doen puur uit bescherming voor mijn dochter.

Je kind beschermen is zo ongeveer het belangrijkstewat er is!
Maar idd: informeer jezelf goed, wat de beste stappen zijn - soms is dat niet de route aangifte-rechtszaak.
Citaat:
Straf hoeft hij van mij niet te krijgen.

;) dat is lief van jou.
En binnen bepaalde grenzen erg verstandig: jezelf vastbijten in "de rechter moet en zal hem straffen" is niet goed voor je gemoedsrust.

Citaat:
Het liefst zou ik het lijntje tussen mijn dochter en hem geheel breken. Dat ze er nooit meer heen hoeft.

Hier ben ik mee bezig met advocaat samen. Waarschijnlijk komt er een naar schorsing.

Idd: een goede familierecht advocaat heeft hier kijk op.
Citaat:
Ik wil de aangifte ook doen om het voor mezelf af te kunnen sluiten. Ik blijf er steeds aan denken. Hij loopt vrij rond. Beschuldigd mij van liegen en beschuldigen en manipuleren. Terwijl ik dat niet doe! Hij probeerde ervoor te zorgen dat ik geen woning zou krijgen. Probeerde mijn uitkering te saboteren. En nu heeft hij gelogen voor de rechter.
Maar ik ben de gene die alles doet.

Ik wil me losmaken van hem. Van zijm leugens. En ik had het idee dat als ik aangifte doe (wat me overigens al heel lang word aangeraden maar wat ik moeilijk aandurf) dat ze hem gaan zien zoals hij is.

En dat het vooruitzicht voor mijn dochter beter word
....maar let op de valkuil "ik wil dat andere mensen hem etc etc".
(Ook niet goed voor jouw gemoedsrust!)

En je mag uiteraard geschreven teksten meenemen bij de aangifte.
Maar een goede hulpverleenster, ervaren rond huiselijk geweld en mannen die liegen, dreigen en wat al niet kan echt zin hebben.

Citaat:
Ik heb;

Papieren van jeugdzorg waarin staat dat hulpverleners hem niet aan kunnen. Dat hij een emotieregulatiestoornis heeft en weigert hier hulp voor te nemen. (Hij heeft inmiddels hulp via huisarts maar volgens deze zelfde papieren is dat niet afdoende).

Papieren van gemeente dat hij mijn uitkering wilde dwarsbomen met daarbij bedreigingen.

Papieren van woningcoorperatie met dat hij woning wilde dwarsbomen. Ook met daarbij bedreigingen.

Ik heb een getuigenis van oud werknemer van het opvanghuis.

Ik kan vragen om getuigenis van mensen die er nog werken.

Mijn vader zou ook willen getuigen. (Die heeft er alles voor over om hem wat aan te doen).

Sta ik daarmee sterk genoeg? Ik wil me niet de hele zooi in mijn nek halen en dat het voor niks is geweest. Dan heb ik nadien meer problemen

Voor alle bedreigingen gedaan waar getuigen bij waren kun je aangifte doen. (En ook als er geen getuigen zijn! Maar dan wordt 'de bewijslast' ingewikkeld.)

Nu is bedreiging zelf al strafbaar!
Maar bedreiging is uiteraard net niet huiselijk geweld (al komen deze 2 vaker samen voor).

Dat hij een emotie regulatie stoornis heeft, maakt jouw verhaal beslist geloofwaardig.
(De regel in Nederland is dat de verdachte wordt veroordeeld als de rechter zijn schuld "wettelijk en overtuigend" bewezen acht. Jouw aangifte plus getuigen kunnen wettelijk bewijs zijn, dat hij therapie nodig heeft voor zijn wangedrag en dat niet echt doet maakt een en ander overtuigend - al is dat uiteindelijk toch een soort gevoelskwestie.)

Enne - heeft hij jou direct of indirect ingepeperd "dat niemand jou zou geloven"...?
Nogal wat rotzakken doen dat...
Mij lijkt deze waslijst "lang genoeg "!!!
(Op de dure voorwaarde dat je dit niet als verwijt mag lezen: meis, :(:) ik vind m veel te lang... |(

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )