Contractverlenging.. Of misschien toch niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Contractverlenging.. Of misschien toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 21:51

Hey bokkers,

Ik ben sinds vorig jaar werkzaam bij de Jumbo hier bij mij in de buurt. Ik ben begonnen met 22 uur op de kassa afdeling. Ik ben altijd eerder te vroeg dan te laat, nooit ziek en Altijd met een lach achter de kassa. Ik kan terug tellen en al snel kwamen er meer verantwoordelijkheden. Afgelopen november werd ik gevraagd of ik op de dkw afdeling kwam werken 40 uur. Dikke prima, hier had ik ervaring in (vuller en vulploegleider geweest 7 jaar eerder voor jumbo)

In 7 weken tijd heb ik me zo laten zien dat ze me bekroond hadden tot 1e medewerker dkw. Loonsverhoging en kreeg een proeftijd van 3 tot 6 maanden om mijzelf te bewijzen. Ik heb die kans aangepakt en maakte weken van 45+, heb stappen gemaakt met ons team van vullers en vulploegleiders, de voorraad onder controle gekregen en een goed en fijn gevoel met mijn andere collega's. De werkdruk was soms wel hoog maar ik vind het zo leuk dat overuren maken erbij hoorde.

Nu werd ik maandag op kantoor geroepen. Sta vanaf maandag op een andere afdeling en ben geen 1e medewerker meer... Ik voel me verslagen, ik snap het niet. Heb nooit commentaar gehad altijd schouderklopjes... En nu ineens dit.

Mijn contract loopt eind april af, en nu ben ik zo bang dat ik geen verlenging krijg. Voel me zo genaait en verdrietig.

Voordat ik deze baan kreeg zat ik ruim een jaar thuis zonder werk.. Ik was zo blij eindelijk weer te werken.. Ik word 26, zonder diploma's waar je wat aan hebt..

Heb om duidelijkheid gevragen, paar weken geleden zeiden ze dat ze hem zouden verlengen en nu ineens weten ze het niet.. De filiaalmanager niet, en mijn dkw chef niet. Er word aan alle kanten er om heen gedraait, zeer spijtig want dat werkt zo niet voor mij.. Ik word er paranoïde van en vertrouw het voor geen meter meer.. Hoe moet ik hier mee om gaan? Hebben jullie tips of gelijkwaardige situaties?

Bedankt voor het lezen,

Hopelijk hebben jullie tips!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Contractverlenging.. Of misschien toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:54

Wat een lastige situatie zeg! Heb je ook gevraagd waarom je terug gezet bent?

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:57

Staat de jumbo er niet om bekend om mensen er bij een bepaalde leeftijd uit te knikkeren?

Dat was wel zo toen ik er zelf werkte. Maar het lijkt wel dat jij die leeftijdsgrens al voorbij was toen ze je aannamen dus dat zou niet meteen het geval te hoeven zijn.

Enorm balen dat je geen zekerheid hebt. Ik vind het niet kunnen. Daarom zou ik heel duidelijk zijn en vragen om een antwoord. Stevig in je schoenen staan. Vaak wordt dat ook wel gewaardeerd want je laat meteen zien dat de baan je veel waard is.

Supermarkten zijn een vak apart..

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 21:59

Ja, ze vonden dat ik de afgelopen 2 weken wat kortaf was ( naar mijn idee ben ik gewoon hetzelfde maargoed) en een andere jongen die een opleiding volgt via jumbo en nu medewerker is willen ze hem de kans geven. Maar tegen mij word gezegd dat hij het niet goed doet een schop onder z'n kont nodig heeft en daarom naar een heftigere afdeling moet. Als hij het daar niet goed doet moest hij maar een andere baan zoeken...

Hoeveel vraagtekens wil je bij mij oproepen???

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Contractverlenging.. Of misschien toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 22:01

Mendel,
Ik sta sterk in m'n schoenen, soms iets te sterk omdat ze weten wat ze aan me hebben als iets onredelijk is of wat dan ook zeg ik het wel. Oa in mijn vorige werk geen vast contract gekregen. Dit keer alles heel anders aangepakt en overal op heel goed na denken wat je wel en niet kunt zeggen. Maar indd, een vak apart die wereld haha

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Contractverlenging.. Of misschien toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:03

Elke wereld is een vak apart. Maar je hebt het over eind april. Dan heb je toch nog even om je goede kant te laten zien? Ga het gesprek aan, en vraag wat ze verwachten. Weet je zeker dat je niet naar een andere afdeling bent om daar de boel wellicht ook zo te ordenen als bij dkw?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:04

Andere baan zoeken...alvast..mochten ze verlengen gewoon tekenen maar ondertussen gaan zoeken.

En zou eens gaan kijken naar iets van een opleiding UWV kan je daarbij echt helpen..vooral als je dreigt werkloos te worden moet je je toch melden. Zonde om het nu niet hard op te pakken en wat te maken van je leven.

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Contractverlenging.. Of misschien toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 22:11

Daarom hoop ik ook snel op duidelijkheid, ik hou van hard werken en wil ze dat ook zeker laten zien.. Maar door de onzekerheid voel ik een rem...om mezelf weer opnieuw in een paar weken te moeten bewijzen aan een afdelingshoofd die naar mijn mening niet in een winkel thuis hoort.. Ben ook al rond aan het kijken om weer naar ander werk te gaan zoeken en ik wil zeker wat van mijn leven maken, maar het is een flinke klus! Bedankt allemaal vast voor jullie reacties :)

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Contractverlenging.. Of misschien toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:14

Als 2 weken 'wat kortaf' zijn een reden is om zo te doen dan zegt dat in mijn ogen genoeg. Klinkt niet als een goede werkgever.

Liesjeloef

Berichten: 1882
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:17

Alsof ik het verhaal van een vriend van me lees. Precies hetzelfde,maar dan op de afdeling AGF. Werd ook 1e medewerker, >40 uur per week. Ook de rommel van een ander opgeruimd en toen wilden ze hem eigenlijk terug naar brood hebben als 1e medewerker maar moest ook op kantoor komen en werd ook bedankt maar hij kon als ie wilde nog wel terecht als 1e medewerker aan de andere kant van de provincie of kon dus weer gewoon als verkoper terug op de broodafdeling en flink terug in uren. Vervolgens werd een collega van hem 1e medewerker AGF zonder ooit op die afdeling te hebben gewerkt. Hij is toen ook zsm gestopt.

Wat dat betreft sta je als medewerker een beetje machteloos. Buiten proberen achter de reden aan te gaan.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:19

Ze mogen je toch zomaar niet terugzetten in functie? Heb je een contract?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:19

Helaas mag een werkgever jou zonder 'reden' geen contractverlenging geven. Klopt het dat je aan het einde van je contract er zo'n 2 jaar werkt?

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Contractverlenging.. Of misschien toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 22:33

Nee, ik werk er dan 1 jaar en 3 maanden. Dus ze verlengen steeds met 7 maanden.. Ze kunnen nog 1x verlengen tot een vast contract

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:42

Blackflag schreef:
Nee, ik werk er dan 1 jaar en 3 maanden. Dus ze verlengen steeds met 7 maanden.. Ze kunnen nog 1x verlengen tot een vast contract

Hmm.. dacht ook al aan de Transitie vergoeding waar je na twee jaar recht op hebt..

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:48

Jeeej lekker bezig daar op het werk!
Ik kan wel met je mee praten....


Vorig jaar 4 maanden de benen onder mn lijf uit gewerkt bij een goedkope sportketen. Wekelijks mn 4 uur van mn contract gewerkt bij de grote gele M. Na 4.5 maand werd mn contract niet verlengd, 2 weken van te voren gehoord.


Nu mn rug gebroken dus zit ik thuis en loopt in juli mijn gele contract af.. dus ben alvast druk aan het solliciteren.

Werkgevers en dan zeker de grote ketens gooien je echt zo zonder pardon eruit en dat vind ik echt shokking!

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:58

@Jeanine
Je blijft gewoon in de ziektewet hoor (alleen gaat het UWV uitbetalen); ook als je contract ondertussen afloopt.
Je werkgever moet dit aanmelden bij het UWV.
Citaat:
Mijn dienstverband eindigt tijdens mijn ziekte

Vanaf het moment dat uw dienstverband eindigt, hoeft uw werkgever u geen loon meer te betalen. U krijgt dan een Ziektewet-uitkering. Uw werkgever vraagt de Ziektewet-uitkering voor u aan bij ons.

http://www.uwv.nl/particulieren/ziek/zi ... ijn-ziekte

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Contractverlenging.. Of misschien toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:11

Helaas ooit hetzelfde meegemaakt, ik werkte lang lang geleden bij shell, en net voordat het moeilijk ging worden om van me af te komen, werd mijn contract niet verlengt. Terwijl daarvoor ik de hemel ingeprezen werd. Gelukkig daarna een andere baan gevonden.

Ik zou naar je leidinggevende toestappen en zeggen dat je het idee krijgt dat je contract niet verlengt gaat worden. Dat je dat niet wilt en wat je eraan kunt doen om wel in dienst te mogen blijven. Met dat antwoord kom je hopelijk verder.
Blijft het antwoord vaag, zoek dan een andere leuke supermarkt.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:23

Brainless schreef:
@Jeanine
Je blijft gewoon in de ziektewet hoor (alleen gaat het UWV uitbetalen); ook als je contract ondertussen afloopt.
Je werkgever moet dit aanmelden bij het UWV.
Citaat:
Mijn dienstverband eindigt tijdens mijn ziekte

Vanaf het moment dat uw dienstverband eindigt, hoeft uw werkgever u geen loon meer te betalen. U krijgt dan een Ziektewet-uitkering. Uw werkgever vraagt de Ziektewet-uitkering voor u aan bij ons.

http://www.uwv.nl/particulieren/ziek/zi ... ijn-ziekte



En check het na of ze dat wel doen.
Ik had een werkgever die dat niet deed omdat ze bang waren dat ze nog jaren aan mij vast zouden zittten!. Ik heb toen wel even moeten praten. }>

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:24

Oud collega van mij was werknemer van het jaar. Feestje, bloemen etc etc niks was te gek.
Een week later stond ze zonder pardon op straat.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:25

Brainless schreef:
@Jeanine
Je blijft gewoon in de ziektewet hoor (alleen gaat het UWV uitbetalen); ook als je contract ondertussen afloopt.
Je werkgever moet dit aanmelden bij het UWV.
Citaat:
Mijn dienstverband eindigt tijdens mijn ziekte

Vanaf het moment dat uw dienstverband eindigt, hoeft uw werkgever u geen loon meer te betalen. U krijgt dan een Ziektewet-uitkering. Uw werkgever vraagt de Ziektewet-uitkering voor u aan bij ons.

http://www.uwv.nl/particulieren/ziek/zi ... ijn-ziekte



Thanks dat had ik indd ook gezien! Maar een vastcontract geven ze je dan niet. En juli 2 jaar in dienst... dus dit komt ongelegen.

Ts ik zou het ook gaan vragen aan je leidinggevende/manager. Maar ook weer niet te! Want ik heb het maar 2x gevraagd bij de H ema en toen werd ik als zeur bestempeld.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:57

Mendel schreef:
Staat de jumbo er niet om bekend om mensen er bij een bepaalde leeftijd uit te knikkeren?

Dat was wel zo toen ik er zelf werkte. Maar het lijkt wel dat jij die leeftijdsgrens al voorbij was toen ze je aannamen dus dat zou niet meteen het geval te hoeven zijn.

Enorm balen dat je geen zekerheid hebt. Ik vind het niet kunnen. Daarom zou ik heel duidelijk zijn en vragen om een antwoord. Stevig in je schoenen staan. Vaak wordt dat ook wel gewaardeerd want je laat meteen zien dat de baan je veel waard is.

Supermarkten zijn een vak apart..


Jup :j

Mij is verteld toen mijn contract niet verlengd werd dat jumbo geen mensen vast aan wil nemen omdat dit niet in hun flexibiliteitsvisie past.

Maar ga eens in gesprek met je leidinggevende over waarom je terug gezet bent. Als ze je geen feedback geven kun je natuurlijk ook niet verbeteren.

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Contractverlenging.. Of misschien toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 18:06

Vandaag helaas te horen gekregen dat hij niet verlengd word.. Het lag niet aan mij. Zakelijke kwestie.. Zucht ;(

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Contractverlenging.. Of misschien toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:38

Het wat rot TS! Zijn er filialen in de buurt die je wellicht kan bellen? Je bent al ingewerkt op vrijwel alles, dat is natuurlijk ideaal. Misschien een andere keten, Albert Heijn of Plus?

Peetje99

Berichten: 93
Geregistreerd: 24-12-16

Re: Contractverlenging.. Of misschien toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:16

he bah !! dat is niet leuk TS

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Contractverlenging.. Of misschien toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:18

Als het niet aan jou ligt in ieder geval om een goede referentie vragen altijd Handig als je die hebt