Deken lekt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Deken lekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 18:32

Hallo bokkers

Net mijn eerste paardje gekocht en dus ook dekens aangeschaft. All haar dekens zijn van Premier Equine, op papier zijn ze beter dan de Rambo's! Link naar de set: http://www.premierequine.co.uk/buster-t ... 2x21443659

Nu stond mijn paard voor 40min in Lichte/medium regen. Zelf was ze niet zeiknat. Maar het hele deken was aan het lekken aan de onderkant en op haar kont. Overal waar een naad zit dus.

Afbeelding

Dekens zijn nog maar 1 week uit de verpakking.

Vinden jullie dit acceptable? Bij Premier equine vertelden ze met dat dit gewoon normaal is.

De set heeft me 400 euro gekost - dan verwatch je toch betere qualiteit of niet?

Dank je voor het lezen.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Deken lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:36

Aan de zijkanten kan het ook nat geworden zijn door beweging en inregenen vanaf de zijkant? Alleen die bij de staartflap is wel vreemd, dat zou niet mogen imo. Maar misschien heeft daar de stof (bies) het geabsorbeerd en doorgegeven ofzo?

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Deken lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:46

In theorie zal het best zo zijn dat de stof zelf goed waterproof is. Alleen mis ik in het hele verhaal een beetje de getapete naden... kan zijn dat ik er zo snel over heen lees hoor maar als de naden niet getaped zijn, zijn ze ook niet waterdicht...

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:49

De foto is de plek waar het soms nog inregend, is het op de rug ook nat?
Als het bij alle stiksel lekt dan trekt het ook in de binnenvoering zou je zeggen?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:55

Het lijkt idd ( bij de staartflap) bij de naden te lekken?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 19:01

Hallo Iedereen. Idd de naden zijn duidelijk het probleem, trekt in de binnevoering en spreid zich zo uit. Op de rug is het niet nat maar ik vrees dat als ze langer buiten zou staan het mogelijk wel uitspreid naar de rug!

Of ze getapete naden hebben weet ik niet... het is zowiso een deken voor buiten.

Ik heb er heel veel goeide verhalen over gelezen op engelse forums. Dus ik verwachte er voor de prijs en de goede reviews toch meer van.

Ik denk dat mijn vaag het volgende is; vinden jullie dit accptable voor een deken in die prijsklasse*? Of ben ik nou moeilijk aan het doen?

* 400 euro voor 1 buitendeken, 3 onderdekens, 2x halsstukken. Vergelijkbaar met het horseware liner systeem.

MarloesHJ

Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Deken lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:06

Er wordt ook bij Horseware gezegd dat de dekens op de naden door kunnen lekken omdat de stof daar niet meer waterdicht is door het stikken (naald met de draad gaat door de stof heen waardoor de stof niet meer heel is en dan daardoor dus "lek")

Eerlijk gezegd snap ik hun reactie wel, op de naden doorlekken kan bij elke deken gebeuren en daarom moeten de naden ook getaped worden omdat te voorkomen/verminderen. Weet niet of er in de specificatie ook staat dat de naden getaped zijn?

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:08

Ik vind dat je voor die prijs mag verwachten dat het waterdicht is. Ik heb simpele pagony tiger dekens. Goed waterdicht ( hele dag buiten in de stromende regen en nog droog) en voor 400 euro heb ik er 3 in verschillende diktes, al dan niet met halsstukken.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Deken lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:11

Jeetje, wat een drama. Na lichte regen al doorgelekt, hoe moet dat met paarden die 24 uur buiten staan en de nederlandse regenbuien?
Ik zou het niet acceptabel vinden, zeker niet voor dat bedrag.

Hopelijk ga je hier op een prettige manier uitkomen. Sterkte!

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:11

Ik heb wel eens een harry's horse deken gehad die lekte op de staartflap. Hh vond dit ook heel normaal!
Gelukkig vond de verkoper dit niet en heeft de deken teruggenomen.

Ik zou het niet accepteren!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:49

Met HH dekens nog nooit problemen gehad (pas nadat een ander paard er een gat in had gebeten en dit moest gestikt/gerepareerd worden ging de deken lekken). Zelfs niet met HH die al 20 jaar oud zijn en al tig keer gewassen. Ik heb nu een Premiere deken maar die hoef ik nooit meer. Slechte pasvorm, volgens mij blijft hij wel redelijk waterdicht. Alleen die was laaaaang zo duur niet?! Volgens mij onder de 100 Euro? Dus ik vraag me af of het wel om dezelfde Premiere gaat als die jij hier noemt.

Staat er op de verpakking dat die waterdicht zou moeten zijn? Want in dat geval vind ik voor 400 Euro en het beetje regen dat het niet moet kunnen. Ik zou voet bij stuk houden en terug gaan naar de winkel.

Overigens heb ik voor mijn jonkie nu een Amigo regendeken gehaald. Flink afgeprijst en eindelijk een deken die fijn op hem past. Gisteren heeft het VEEL geregend maar hij was kurkdroog onder de deken toen ik hem binnen deed (buiten gestaan van 6 uur 's morgens tot 9 uur 's avonds).
Dus probeer of je de Premiere kunt terugbrengen en ruilen voor een andere Premiere. Of ga voor een ander merk.

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Deken lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:52

Persoonlijk vind ik dat niet echt kunnen voor die prijs. Onder de goedkope dekens van pagony en ej blijft mijn paard zonder problemen droog, ongeacht hoe hard het regent

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:55

Ik heb Amigo's en weatherbeeta's en een paard wat 24/7 buitenstaat.Dit herken ik toch niet.En dan zijn de Amigo's geen eens echte dure dekens.Ik zou hier voor 400 euro niet blij mee zijn. :n

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 10:56

Ter verduidelijking - het merk is Premier equine, dit is niet hetzelfde als Premiere

Bedankt iedereen. Ik ga het proberen op te lossen met de winkel. Hopelijke nemen zij het wel terug.

Dan zit je een hele week te fanatiek te googlen, om toch het beste deken te vinden en dan krijg je dit 8)7

Deze ochtend ook ondervonden dat mijn nieuwe auto helemaal bagger is! wat maak ik toch goede keuzes in het leven :')

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Deken lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:07

Tja, het is een gevalletje pech met deze deken. Of de deken is toch gewoon niet zo goed. Ik zou het niet kunnen zeggen.

Weet alleen dat mijn goedkope dekens eigenlijk ook altijd goed droog blijven (dan heb ik het over rond de 80 Euro). De Amigo was in de aanbieding 115 Euro, dat is de duurste die ik ooit gekocht heb.
Ik hoop dat je er met de winkel uit kunt komen.

En de nieuwe auto..... zit daar niet nog garantie op? (maar dat is een ander topic ;) )

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Deken lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:22

Mocht je er nou niet uit komen met de winkel; koop een bus spray van Bucas en spuit dat op de naden. Ik heb met dat spul dekens met reparaties weer waterdicht gekregen die zo lek waren als een vergiet.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 11:34

Nies_ schreef:
Mocht je er nou niet uit komen met de winkel; koop een bus spray van Bucas en spuit dat op de naden. Ik heb met dat spul dekens met reparaties weer waterdicht gekregen die zo lek waren als een vergiet.


Wat een goeie tip! dank je

Is het deze? https://www.paardendrogist.nl/product/b ... er/111511/
Laatst bijgewerkt door FatCat op 09-03-17 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 11:37

Scum schreef:
En de nieuwe auto..... zit daar niet nog garantie op? (maar dat is een ander topic ;) )


Het is een tweede hansje. Dus geen garantie. Ach ja, het is zo. Raar maar waar het lekkende deken geeft me meer kopzorgen!

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:29

Als de deken gewassen is boven de 30 graden is hij niet meer waterdicht. Dat staat op het wasvoorschrift.
Dus misschien lekker heet gewassen?
Dan is hij direkt lek. Dan je je rerug gebruiken van horseware.

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Deken lekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:40

Hmm
Had dit gister ook geconstateerd met mijn nagenoeg nieuwe Bucas
Nat aan de staartflap precies waar de naad loopt

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 19:42

Wiske2 schreef:
Als de deken gewassen is boven de 30 graden is hij niet meer waterdicht. Dat staat op het wasvoorschrift.
Dus misschien lekker heet gewassen?
Dan is hij direkt lek. Dan je je rerug gebruiken van horseware.


Nee hoor, deken is helemaal nieuw :)

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:23

O sorry, dat tweedehandsje was je auto :D