Abortus, hoe denkt bokt er over?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Abortus, hoe denkt bokt er over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-17 01:05

De verkiezingen staan weer voor de deur, en inmiddels is dit een veel besproken onderwerp. Na een filmpje op dumpert over protesterende mensen voor een abortuskliniek, bleef dit me toch erg bezig houden. Daarom open ik deze discussie hier (en hoop ik dat dit mag).

Ik ben me er zeker van bewust dat dit een heel gevoelig onderwerp is, en ik wil ook echt meedelen dat ik ontzettend veel respect heb voor iemand die een abortus heeft ondergaan. Ik hoop hiermee dan ook niemand voor het hoofd te stoten.


Ik vraag mij vooral erg af, waarom zijn mensen zo tegen een abortus? Ik ben zelf niet gelovig oid, dus waarschijnlijk zal dit gecompliceerder liggen dan ik zelf denk.
Vaak zijn mensen vanuit geloof ernstig tegen abortus omdat iedereen recht op leven heeft. En daar ben ik het in zekere zin mee eens. Maar wat als er sprake is van ongewenste zwangerschap? Verkrachting? Etc etc. Het kind zal zijn hele leven de herinneringen bij de moeder omhoog halen aan de misschien wel verschrikkelijke dingen die haar zijn aangedaan. Maar wiens belangen worden dan vooropgesteld? Die van het kind, die recht op leven heeft? Of die van de moeder? Die misschien al trauma's heeft, en die op deze manier haar hele leven wordt achtervolgd?

Ik wil absoluut geen mensen voor het hoofd stoten, laat ik daar duidelijk in zijn! Ik ben gewoon erg benieuwd naar hoe anderen hier over denken.


Let op: Modopmerking op pagina 6
Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een aantal berichten verwijderd die aanvallend of beledigend waren. Ook in felle discussies verwachten we dat jullie respectvol met elkaar omgaan. Ik wil jullie dus vragen om geen beledigende of aanvallende reacties te plaatsen, en te accepteren dat er verschillende meningen over dit onderwerp bestaan en dat het soms erg gevoelig ligt. Wees een beetje aardig voor elkaar, dat komt de discussie alleen ten goede.

Love is our resistance


Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Abortus, hoe denkt bokt er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:08

Hier een groot voorstander van abortus! Al zou het imo geen gek idee zijn om "veelplegers" (bij meer dan 5 abortussen) anders aan te pakken. 24 weken grens mag wat mij betreft ook naar 20 weken. Mensen mogen zich wel eens wat bewuster worden...

Celiien

Berichten: 13254
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:09

Ik ga dit even volgen. Ik deel dezelfde mening als jij, echter met de opmerking erbij dat het tegenwoordig soms net lijkt alsof abortus een 'nieuw anticonceptiemiddel' is. 'Oh mocht t fout gaan kan je zo naar de kliniek'. En dat vind ik níet Oke en daar zou misschien wel iets aan moeten gedaan worden. Maarja .. op welke manier zou ik niet weten.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:11

Abortus.. hoe denk ik er over..

Ik zou het zelf niet kunnen, omdat ik te veel nadenk en dan bang ben dat ze iets beschadigen van binnen, waardoor ik nooit meer kinderen krijgen kan.

Maar ik begrijp ook, dat het in sommige situaties beter voor het kind is..
want niet iedereen is er aan toe om een kind op te voeden.

En onveilig seks hebben doet iedereen imo. Want op een puberende leeftijd is het niet stoer om die rubbertje te gebruiken. Of gewoon gênant om een rubbertje te kopen.

Maar beter voorkomen dan moeten verhelpen denk ik dan.

Maar soms is het gewoon beter. En dan niet alleen voor de zwangere vrouw, maar ook voor het kindje dat er eventueel komen kan!

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-17 01:12

Bedankt voor jullie reactie, een waardevolle toevoeging!

Wildgirl, ik vind 5 nog best veel! Het ligt natuurlijk ook wel aan de situatie waar je in zit. Als je 5 keer geen voorbehoedsmiddelen gebruikt vind ik dit heel veel. Maar als het kind bijv niet levensvatbaar is kan niemand er wat aan doen...
Laatst bijgewerkt door HappyBuddha op 08-03-17 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Love is our resistance

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:13

ik ben een groot voorstander van abortus!

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:15

aMomentLT schreef:
Abortus.. hoe denk ik er over..

Maar soms is het gewoon beter. En dan niet alleen voor de zwangere vrouw, maar ook voor het kindje dat er eventueel komen kan!


Dat laatste he...de beslissing zou altijd op het ongeboren kind gebaseerd moeten zijn. De moeder heeft het er vast zwaar mee maar he, dan had ze de beentjes maar bij elkaar moeten houden.
Het kind is imo de enige wiens belang in deze keuze telt.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:16

Wildgirl schreef:
aMomentLT schreef:
Abortus.. hoe denk ik er over..

Maar soms is het gewoon beter. En dan niet alleen voor de zwangere vrouw, maar ook voor het kindje dat er eventueel komen kan!


Dat laatste he...de beslissing zou altijd op het ongeboren kind gebaseerd moeten zijn. De moeder heeft het er vast zwaar mee maar he, dan had ze de beentjes maar bij elkaar moeten houden.
Het kind is imo de enige wiens belang in deze keuze telt.


Daar ben ik het zeker mee eens.

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:17

SophieFT schreef:
Bedankt voor jullie reactie, een waardevolle toevoeging!

Wildgirl, ik vind 5 nog best veel! Het ligt natuurlijk ook wel aan de situatie waar je in zit. Als je 5 keer geen voorbehoedsmiddelen gebruikt vind ik dit heel veel. Maar als het kind bijv niet levensvatbaar is kan niemand er wat aan doen...


Geloof me, gezien het door de staat betaald wordt zijn er meiden die rustig vaker dan 5 keer gaan...


RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:18

Ik probeer het zo goed mogelijk te verwoorden maar soms is het lastig.

In de basis vind ik abortus onwenselijk. Ik zie het als een 'last resort', waarbij er dus voor de zwangere geen andere uitkomst is dan het weg laten halen. Maar ik vind eigenlijk dat er genoeg opties zijn om een abortus te kunnen voorkomen waardoor de kans erg klein is om ongewenst zwanger te raken (uitzonderingen daar gelaten). De pil, condoom, spiraal. Er is zelfs nu een nieuw systeem wat wordt gezien als anticonceptie, waarbij je elke ochtend je thempratuur moet opmeten om te kijken of je 'vruchtbaar' bent op die dag.
Ik hoorde laatste iemand zeggen geen condoom te willen gebruiken omdat het niet echt voelt en zij was ook niet aan de pil oid. Dat vind ik wel kwalijk. Dat is bewust de risico's aangaan en waarom? Om een lekker gevoel?

Ik denk dat we in Nederland wel een goede seksuele voorlichting hebben over het algemeen. Als we dat in alle landen zouden hebben, geloof ik dat het abortus cijfer ontzettend omlaag zal gaan.
Maar ik vind dat jij als vrouw zelf moet kunnen kiezen of jij moeder wordt of niet. Mocht je wel de zwangerschap willen volbrengen maar geen ouder willen of kunnen worden, dan is er nog altijd adoptie. Ik denk overigens dat het in veel gevallen geen kwestie van willen is, maar van kunnen. Op dit moment in mijn leven zou ik geen goede moeder kunnen zijn, dus mocht ik ondanks mijn voorzorgsmaatregelen toch nog zwanger worden, vermoed ik het ook weg te laten halen.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-17 01:19

Bedankt voor de reacties!
Wildgirl schreef:
aMomentLT schreef:
Abortus.. hoe denk ik er over..

Maar soms is het gewoon beter. En dan niet alleen voor de zwangere vrouw, maar ook voor het kindje dat er eventueel komen kan!


Dat laatste he...de beslissing zou altijd op het ongeboren kind gebaseerd moeten zijn. De moeder heeft het er vast zwaar mee maar he, dan had ze de beentjes maar bij elkaar moeten houden.
Het kind is imo de enige wiens belang in deze keuze telt.

Om even hier op in te haken, hoe denk jij er over bij een verkrachting oid?

Love is our resistance

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:19

Wildgirl schreef:
aMomentLT schreef:
Abortus.. hoe denk ik er over..

Maar soms is het gewoon beter. En dan niet alleen voor de zwangere vrouw, maar ook voor het kindje dat er eventueel komen kan!


Dat laatste he...de beslissing zou altijd op het ongeboren kind gebaseerd moeten zijn. De moeder heeft het er vast zwaar mee maar he, dan had ze de beentjes maar bij elkaar moeten houden.
Het kind is imo de enige wiens belang in deze keuze telt.


Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik vind dat de keuze overal op gebaseerd mag zijn: zowel het belang van het kind als het belang / gevoel van de moeder. Een moeder die opziet tegen het moederschap wordt daar zelf niet gelukkiger van. Uiteindelijk komt dat ook echt wel weer bij het kind terecht.

Wat mij betreft moet iedereen voor zich bepalen wat acceptabel is en wat niet.

De 24 weken grens is trouwens alleen voor kinderen die met een flinke afwijking geboren gaan worden, een 'gewone' abortus is volgens mij maar tot 20 weken.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:20

In principe zou een regel zoals: 2 worden er vergoed, en de rest mag je mooi zelf betalen, imo wel heel nuttig zijn.. (tenzij er een medische noodzaak is)

Bedoel heel veel jongeren zijn er niet bang van.
En je ziet ook steeds jongere moeders.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:25

aMomentLT schreef:
In principe zou een regel zoals: 2 worden er vergoed, en de rest mag je mooi zelf betalen, imo wel heel nuttig zijn.. (tenzij er een medische noodzaak is)

Bedoel heel veel jongeren zijn er niet bang van.
En je ziet ook steeds jongere moeders.


Das onzin. Tot 100 jaar geleden was het doodnormaal om op je 14de al moeder te worden, afhankelijk van je sociale klasse. Sterker nog: best een flinke kans dat je dat deed met een vent die een flink eind ouder was ook. En voila, het is nog steeds de lagere sociale klasse die zo jong kinderen krijgt.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:25

Ik ben voor abortus, vind ook dat het stigma wel eens mag wegvallen. Vind de argumenten van gelovigen en anti abortus mensen vaak idioot. Een kind opvoeden vergt veel tijd, geld,en inzet. Dit kun je niet van iemand eisen als die er niet achterstaat.

Anti mensen roepen altijd dat je een mensje vermoord, dat hij een kans op het leven moet hebben. Maar dat er vervolgens geen geld voor het kindje is als die geboren wordt, wordt niks Gezegt. Mijn Oma zei altijd, laat het dan adopteren, dit is ook een keuze maar er zijn twee punten die aandacht nodig hebben in deze situatie.
1 veel kinderen wachten al op adoptie, dan komt zo n kind dus in een systeem terecht waar die misschien nooit meer uitkomt.
2 zwangerschap voor een mens is een van de gevaarlijkste zwangerschappen uit het dierenrijk. Er zitten veel risico s aan verbonden, en ook die moet je aan willen gaan.


En dat er een limiet op moet van 20 dagen vind ik persoonlijk onzin. Vrouwen zijn zich niet altijd bewust van wat er gebeurd in hun lichaam. Ik ken iemand die op het moment van bevallen er achter kwam dat ze zwanger was.


Dus kort weg zie ik het zo, ik ben pro choice. Wil je absoluut geen abortus, prima. Maar dring niet jou geloof op aan andere mensen. Mensen waarvan je de situatie niet Kent.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Re: Abortus, hoe denkt bokt er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:30

Ik lees mee omdat ik vorig jaar een gedwongen abortus heb moeten ondergaan, waar ik het nog steeds heel moeilijk mee heb.

Omdat ik het helaas heb moeten meemaken, ga ik mijn mening er verder niet over geven.
Het enige wat ik erover kan zeggen is dat het een litteken is voor de rest van je(mijn) leven.

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:30

Vjestagirl schreef:
aMomentLT schreef:
In principe zou een regel zoals: 2 worden er vergoed, en de rest mag je mooi zelf betalen, imo wel heel nuttig zijn.. (tenzij er een medische noodzaak is)

Bedoel heel veel jongeren zijn er niet bang van.
En je ziet ook steeds jongere moeders.


Das onzin. Tot 100 jaar geleden was het doodnormaal om op je 14de al moeder te worden, afhankelijk van je sociale klasse. Sterker nog: best een flinke kans dat je dat deed met een vent die een flink eind ouder was ook. En voila, het is nog steeds de lagere sociale klasse die zo jong kinderen krijgt.

Klopt niet (helemaal).
100 jaar terug werd een vrouw gemiddeld op haar 18de pas ongesteld (nu 11/12 jaar).
Dus was het niet "doodnormaal' om op je 14de al zwanger te worden.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:39

Ik ben absoluut vóór abortus.
Er worden jaarlijks ongelooflijk veel kinderen geboren, terwijl deze aarde al veel en veel te vol is. Dus het afbreken van een zwangerschap (voor of op de 20 wekengrens, later vind ik eigenlijk te laat) die ontstaan is door een geknapt condoom, verkrachting of wat dan ook, iig "ongewenst", vind ik absoluut geen kwalijke zaak.
Mensen die, zoals hierboven al genoemd, een abortus zien als een soort van anticonceptie (ach, als ik zwanger word laat ik het wel weer weghalen) mogen ze wat mij betreft op verplichte anticonceptie zetten, net zoals mensen die geestelijk of financieel (nog) niet voor een kind kunnen zorgen.

Overigens begrijp ik wel dat mensen vinden/denken dat een 20 weken oude foetus al een levend wezentje is, of dat die recht heeft op leven, maar er zijn gevallen waar het wat mij betreft serieus beter zou zijn als het kind niet geboren was. (geloof me, ik ken meerdere mensen met een kind dat verwaarloosd of mishandeld word uit onkunde en onmacht van de ouders, en voordat je het vraagt, nee, jeugdzorg doet er niks aan)

Daarnaast zorgen abortussen voor een daling van de misdaadcijfers, en daarmee ook kosten voor de samenleving.
(voor wie het interessant vind, zie volgende link voor een boekrecensie met uitleg over bovenstaande)
http://www.volkskrant.nl/recensies/abor ... t~a685282/


Zelf heb ik absoluut geen kinderwens, ik vind dat er genoeg kinderen op deze aarde zijn, ik heb er de mentale stabiliteit niet voor, noch de financiële middelen.
Zou ik nu zwanger raken, zou ik sterk aan abortus denken (al weet ik dat natuurlijk niet als ik niet in die situatie zit, maar dit is wat ik van mezelf verwacht :) )
Over een paar jaar is dat misschien anders, dat weet je maar nooit.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-17 01:46

Guess_NH schreef:
Ik lees mee omdat ik vorig jaar een gedwongen abortus heb moeten ondergaan, waar ik het nog steeds heel moeilijk mee heb.

Omdat ik het helaas heb moeten meemaken, ga ik mijn mening er verder niet over geven.
Het enige wat ik erover kan zeggen is dat het een litteken is voor de rest van je(mijn) leven.

Heel veel sterkte alsnog! Het lijkt me verschrikkelijk...

Love is our resistance

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:58

Ik heb nog niet zo lang geleden zelf bijna een abortus moeten ondergaan. Een gevalletje van het spiraaltje werkte niet naar behoren. Gelukkig voor mij kreeg ik met vijf en een halve week een miskraam. (ik woon in Spanje en hier mag abortus pas vanaf 6 weken)

Ik ben voorstander. Van abortus. Ik ben ook voorstander van het verstand gebruiken. Oftewel doe aan anticonceptie, op wat voor een wijze dan ook. Hierin zie ik echter dat er grote fouten gemaakt worden.

Abortus is een noodoplossing. Bij verkrachting, gescheurde condooms, spiraaltjes die niet werken, etc.

Abortus is er, imo, niet voor de pil maar weer eens vergeten in te nemen, het condoom vergeten om te doen of de afspraak bij de huisarts voor een nieuwe spiraal/prikpil/hormoonstaafje/whatever gewoon niet maken. Het valt mij op, en soms ook in het anticonceptie-topic hier op bokt, dat er gewoon niet word nagedacht. Dat er zo laks mee omgegaan word. "Het gebeurd mij heus niet" voert een beetje de boventoon. Dat is jammer en niet nodig. Iedere huisarts in NL werkt mee aan anticonceptie. Zoniet kun je een ander zoeken. Condooms zijn overal verkrijgbaar. En toch zoveel vrouwen ongewenst zwanger door eigen laksheid. Dát is imo een veel groter probleem dan een abortus. We moeten terug naar het tijdperk van betere voorlichting. En niet alleen voor de tieners. ;)

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 02:44

Damned schreef:
ik ben een groot voorstander van abortus!

O, ik hoop toch zo dat jij eigenlijk "de mogelijkheid tot/vrijheid om te kiezen voor" vergeten bent :o

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Abortus, hoe denkt bokt er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 03:28

Ik denk dat je een groot deel van de abortussen kan terugdringen door de anticonceptie gewoon geheel te vergoeden.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Abortus, hoe denkt bokt er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 03:43

Abortus zou naar mijn mening een laatste toevlucht moeten zijn; wil je geen kinderen, dan moet je daar vantevoren rekening mee houden.

Desondanks ben ik ongelofelijk blij dat de mogelijkheid er is. Er zijn zoveel redenen waarom iets fout kan gaan, en zoveel redenen waarom iemand wil/moet beslissen abortus te laten plegen.

Ik ben ook nog geen mensen tegengekomen die 'veelplegers' zijn, of er heel licht over denken.

Ik ben dus blij dat het mogelijk is een abortus te laten plegen

tamary

Berichten: 29165
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 04:11

Brainless schreef:
Vjestagirl schreef:
Das onzin. Tot 100 jaar geleden was het doodnormaal om op je 14de al moeder te worden, afhankelijk van je sociale klasse. Sterker nog: best een flinke kans dat je dat deed met een vent die een flink eind ouder was ook. En voila, het is nog steeds de lagere sociale klasse die zo jong kinderen krijgt.

Klopt niet (helemaal).
100 jaar terug werd een vrouw gemiddeld op haar 18de pas ongesteld (nu 11/12 jaar).
Dus was het niet "doodnormaal' om op je 14de al zwanger te worden.

Zeker 1 engelse koningin van meer dan 100 jaar geleden kreeg op 12 jaar baby (en was vervolgens onvruchtbaar door de schade). Nu zal daar deels goede voeding een rol spelen, maar dan nog is 14-15 een stuk waarschijnlijker. En vruchtbaar zijn loopt bij veel diersoorten een stuk voor op volwassenheid (dus fysiek uitgegroeid).

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Abortus, hoe denkt bokt er over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 06:33

Ik ben pro abortus.

In sommige gevallen is het beter om geen kinderen te krijgen. Helaas maakt ik dat nu mee in mijn directe omgeving.

Ik vind dat abortus een absoluut noodmiddel moet zijn. Dus wanneer de pil niet werkt,condoom gescheurd en gelijkwaardige situaties. Tevens wanneer de gezinsituatie zo dusdanig slecht is dat het beter voor het kind zou zijn dat het niet geboren zou worden.

Ik heb wel altijd voor mezelf gehouden mocht er een oeps zijn bij mij en ik heb de mogelijkheid om het op te voeden dan word een abortus een no go. Dan vind ik dat ikzelf verantwoording voor mijn daad moet nemen. Heb ik niet de middelen om het op te voeden dan ben ik wel van mening dat het beter is om de abortus te plegen.

Ik kan wel ultiem kwaad worden wanneer een vriendin meent dat ze zwanger is omdat ze een paar keer de pil was "vergeten",geen condoom wilde of de"pull out" methode heeft gebruikt. Heb er eentje zo bont gehad dat ze zelf geen zwangerschap test durfte te halen of ik dat voor haar wilde doen. Die heb ik aan der haren naar de kruitvat binnen geslingerd en prijzen laten vergelijken. Wat een aantal pakken condooms vs een jaar voorraad luiers kost. Mevrouw kwam met het smoesje dat zij en hij geen zin hadden om condooms te kopen dus de pull out methode hadden gebruikt. Kon der kop afrukken toen ze dat zei.

Be happy eat a snackkie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BanjerLief, nafkedemi en 64 bezoekers