[ENQ] Introduceren van een paard in een groep

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

[ENQ] Introduceren van een paard in een groep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 17:47

Mijn afstudeeronderzoek gaat over het introduceren van paarden in een groep van minimaal 2 andere paarden. Door middel van deze enquête wil ik graag een beeld krijgen van de praktijk hoe paarden worden geïntroduceerd in een nieuwe groep. Zouden jullie deze willen invullen wanneer je hier ervaring mee hebt?

http://www.thesistools.com/web/?id=529994

Alvast bedankt!! :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [ENQ] Introduceren van een paard in een groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:50

Ik zou wel willen invullen maar loop op de tweede bladzijde al vast. Ik ben partikulier maar heb ik mijn paardenleven al meer dan 10 dieren moeten introduceren in een groep. Met verschillende leeftijden en geslachten.

Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 17:57

@karuna: fijn dat je wilt helpen! De enquête is ingericht voor de situatie van 1 paard. Dat staat ook aangegeven boven aan de tweede pagina. De bedoeling is de rest van de vragen over 1 van de introducties in te vullen. Het mag ook over een gemiddelde introductie als je dat gemakkelijker vind :)
En je mag natuurlijk altijd de enquête meerdere malen over verschillende introducties invullen :Y)

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [ENQ] Introduceren van een paard in een groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:10

Ik heb hem ingevuld over de introductie van Alex in de babykudde van de fokker. Als je nog vragen hebt, die enquête over minishetlanders komt dus van mij. Het hengstveulen is nu een twenter en heerlijk Alex aan het terroriseren. Alex ging overigens de jaarling merrie toen destijds ook bewust uit de weg, zij mocht hem gewoon niet. Hij gaat nu nog altijd heel rustig met de twenter om, wordt niet snel boos, maar geeft wel zijn grenzen aan.

Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 10:17

Stand van zaken nu: 20 ingevulde enquêtes. Dat is nog te weinig voor een goed resultaat, maar voor één avond en nacht mag ik best tevreden zijn.

Maar..: heb je ervaring met het introduceren van een paard in een groep en heb je de enquête nog niet ingevuld, dan kan dat nog steeds :D

@Alle invullers: Heel erg bedankt! +:)+
@Fennadev: Ah, ik zie dat je in het invulveld 'minishetlanders' hebt ingevuld (even daar op gezocht in de resultaten, 1 hit). Daardoor weet ik nu welke van jou is. Had je dat niet gedaan, dan had ik hem niet kunnen terugvinden. Het is echt anoniem ;)
- van de groep heb je ingevuld dat het jongste paard 6 jaar is en de oudste een jaarling. Is andersom dan neem ik aan? ;)

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [ENQ] Introduceren van een paard in een groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:01

Ik had 6 maanden ingevuld. Dus maanden erachter gezet. Dus twee van 6 maanden en een jaarling. Het was zeg maar de afspeenkudde zonder volwassen merries. En een hengstveulen konden ze niet houden, omdat ze zelf verder geen ruinen hebben. Dus die had ik al gekocht toen hij een maand was en daarna op 6 maanden zijn de veulens en de jaarling merrie afgescheiden van de grotere kudde. En toen mocht mijn ruin erbij in om te zien of het klikte.

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [ENQ] Introduceren van een paard in een groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:16

Leuke enquête, duidelijk en netjes opgezet. Ben benieuwd naar je uitkomsten.

Wat ik zelf nog interessant gevonden had was om te weten of de paarden 24/7 buiten staan of s nachts op stal gaan. Mijn ervaring is dat de introductie in een (stabiele) 24/7 kudde makkelijker gaat dan in een groep die s nachts op stal gaat. Maar goed, ik snap ook dat je ergens een grens moet trekken aan info die je verwerkt in je onderzoek. Succes.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:22

Ingevuld voor de gemiddelde introductie die ik begeleid heb.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: [ENQ] Introduceren van een paard in een groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:34

Heb het ook ingevuld voor je.

Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 12:06

@Fennadev: Ah, ok. Sorry, ik zie het nu inderdaad (ik moet ook nog even wennen aan de manier waarop ik de resultaten binnen krijg)
@Ir111: Dat vind ik leuk om te horen, dank je wel! :) Ik snap je opmerking en ik heb daar ook aan gedacht. De focus van deze enquête ligt op de methode van introductie, dus de stappen die genomen worden en de impact op het te introduceren paard. Het 's nachts op stal gaan van de groep heb ik een tijdje in mijn vorige versies gehad maar uiteindelijk laten gaan, omdat ik de stabiliteit al op een andere manier uitvraag en ik de vraagstelling niet goed genoeg kreeg. Voor de compleetheid zou ik dan namelijk ook graag willen weten of het paard op stal naast een groepsgenoot staat of niet en of ze dan contact kunnen hebben onderling of niet (want dan gaat de introductie naar 1 groepslid gewoon door 's nachts) en zo heb je al weer 3 vragen extra.. :')
@eilleen333: Dank je wel! :)
@NenaC: Dank je wel! :)

Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 12:40

Ik heb nu 51 ingevulde enquêtes, dus aan alle invullers: heel erg bedankt!! +:)+

Maar er mogen er nog meer bij. Dus heb je ervaring met het introduceren van een paard in een groep en wil je me helpen door het invullen van de enquête, dan kan dat nog steeds! :)