Spookrijder schept twee ruiters te paard

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Spookrijder schept twee ruiters te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 11:22

hln.be
Overige
Ingezonden door Xanthippe en Safina

In het Engelse plaatsje Witcham (Cambridge) vond dit weekend een vreselijk ongeval plaats waarbij twee paarden omver werden gereden door een spookrijder.

Twee ruiters te paard werden plots verrast door een aanstormende auto die aan de verkeerde kant van de weg reed. Met hoge snelheid kwam de bestuurder uit een bocht, waarna hij de dieren niet meer kon ontwijken. Als bij wonder hielden de paarden en ruiters er slechts lichte verwondingen aan over. Een van de twee paarden had wel enkele hechtingen nodig, maar zou volledig herstellen. Volgens Britse media zou de bestuurder een beroerte hebben gehad achter het stuur, maar de politie wil of kan die informatie niet bevestigen. Deze wacht het onderzoek naar het ongeval nog af.

Onderstaande video bevat beelden van het ongeluk. Waarschuwing: De video bevat heftige beelden.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:24

Halleluja wat een mazzel hebben die gehad dat de verwondingen meevallen :wow:

[o]

Dancyy
Berichten: 2696
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:24

Jeetje :oo wonder dat iedereen er goed vanaf is gekomen

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:25

Wow, heftig ongeval. Hier zijn veel engeltjes aan het week geweest!!!

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:26

dat wilt niemand meemaken :oo wat een geluk dat het meevalt _/-\o_

My happy place is at the barn :D


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:27

Nou echt wel, had ook anders af kunnen lopen. Maar gelukkig is dat niet gebeurd.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:31

Inderdaad hier is een heel peloton bescherm engeltjes aan het werk.
Wat heftig!!

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:31

Jeetje en het lijkt erop dat de bestuurder ook nog wegrijdt maar dat kun je niet meer zien. Beste klap geweest, arme beesten. Het gaat ook zo snel, anders hadden ze misschien nog dat gras op kunnen gaan. De ene ruiter blijft wel stul liggen... een wonder dat de schade meevalt maar geestelijk zullen ze wel langer last houden zowel ruiters als paarden

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:31

Holy sh*t :wow:

JudithGigi

Berichten: 4160
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:34

En daarbij alleen lichte verwondingen? Jeeezus dan hebben ze geluk gehad! Wat een naar ongeluk.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:38

Rivjenn schreef:
Jeetje en het lijkt erop dat de bestuurder ook nog wegrijdt maar dat kun je niet meer zien.

Ik heb het filmpje net bekeken en ik snap wat je bedoelt. Wel kan ik zien dat de bestuurder echt richting de berm rijd. Kan dus ook zijn dat die de auto net buiten beeld in de berm neerzet.

Theeglas

Berichten: 2542
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:39

Jeetje wat eng en wat een mazzel dat het slechts bij lichte verwondingen is gebleven!

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:40

Holyshit :wow:....
Echt ongelooflijk dat er geen gebroken benen en ruggen zijn :wow:

Als de bestuurder een beroerte gehad zou hebben zou de auto toch niet zo 'keurig' stilstaan na de klap? :o


TROY (2019) & LAYS (2014)

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:40

Rivjenn schreef:
Jeetje en het lijkt erop dat de bestuurder ook nog wegrijdt maar dat kun je niet meer zien. Beste klap geweest, arme beesten. Het gaat ook zo snel, anders hadden ze misschien nog dat gras op kunnen gaan. De ene ruiter blijft wel stul liggen... een wonder dat de schade meevalt maar geestelijk zullen ze wel langer last houden zowel ruiters als paarden

Daar zat ik ook naar te kijken, zou die bestuurder gewoon door rijden?

Maar wauw, wat een klap en dan alleen maar lichte verwondingen. Idd een hoop beschermengeltjes.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:44

Renske_W schreef:
Rivjenn schreef:
Jeetje en het lijkt erop dat de bestuurder ook nog wegrijdt maar dat kun je niet meer zien. Beste klap geweest, arme beesten. Het gaat ook zo snel, anders hadden ze misschien nog dat gras op kunnen gaan. De ene ruiter blijft wel stul liggen... een wonder dat de schade meevalt maar geestelijk zullen ze wel langer last houden zowel ruiters als paarden

Daar zat ik ook naar te kijken, zou die bestuurder gewoon door rijden?

Maar wauw, wat een klap en dan alleen maar lichte verwondingen. Idd een hoop beschermengeltjes.


het lijkt mij dat hij aan de kant gaat om de weg vrij te maken

My happy place is at the barn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:45

Koude rillingen ... dit is toch je ergste nachtmerrie als je de straat op gaat.
Wat een geluk hebben beide gehad zeg, en wat een brave paarden ook!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Spookrijder schept twee ruiters te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:47

De bestuurder lijkt de auto te parkeren in de berm.

Maar die beroerte, die geloof ik ook niet.
Want direct bij de aanrijding staat hij stil. Zo hard op de rem trappen kan hij dan ook niet lijkt me als hij niet eens op de juiste weg helft kan rijden door zijn beroerte.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:47

Potverdorie wat hebben die een mazzel gehad zeg!!!

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

spatter

Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:48

Het lijkt wel of de bestuurder eerst wil afslaan en zich bedenkt.

Geloof nooit in een beroerte, dan staat iemand niet gelijk stil en rijdt pas later weer aan.

Wat een enorm geluk hebben ruiters en paarden gehad, wat een knal!

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:50

Die voorste ruiter gaat ook echt stilstaan. Wat zou er op zo'n moment door je heen gaan.

Die hebben een legiment engeltjes op de schouders zeg

Rockes <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:51

Die hebben echt geluk gehad dat het alleen lichte verwondingen is. Bonte paard komt ook netjes op vier benen terecht.

Beroerte lijkt mij ook niet echt heel reeel. Of het moet een korte tia zijn geweest met een black out even.

Wat me verbaasd is dat de ruiters en ook auto niet lijken te reageren tot daadwerkelijk het moment van de botsing. Je ziet de ruiter op bonte paard nog een arm uitsteken en een langzaam gebaar maken maar blijven wel stug doorstappen.

Zo op een afstand lijkt er genoeg reactie tijd om opzij te gaan van de weg af. Zo zie je hoe menselijke hersens soms apart reageren op nare situaties.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:52

Wauw wat ziet die auto er nog netjes uit na die klap. Ik heb dit zelf meegemaakt, in veel lagere snelheid, maar die auto was weinig meer van over. Als je ziet hoe snel dit gaat hebben alle partijen ontzettend veel mazzel gehad!

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:54

sjees die op die bonte maakt een klap zeg, niet normaal. ik zou zelf toch echt richting berm gestuurd hebben, want je ziet de auto aan de verkeerde kant op je af komen. en het lijkt ook alsof de voorste ruiter daar enigzins op in wil spelen met de arm, en het achterste paard gaat namelijk voor de klap al wel een stukje richting de berm.

het kan wel dat de auto zo netjes stilstaat, als dat ding automatische afstand meter heeft, dan remt ie vanzelf. alleen als er plotseling iets voor komt, geeft de auto aan dat je de rem moet gebruiken (als bestuurder), en als je dat te laat of niet doet, vliegt ie er wel tegenaan, maar staat daarna stil.

ok wel bijzonder dat er helemaal niemand in eerste stantie iets lijkt te doen na het ongeluk, de ruiter loopt naar het bonte paard, auto glijdt als het ware naar de andere weghelft, maar er komt helemaal niemand helpen. Zou het daar zo afgelegen zijn?
Laatst bijgewerkt door Oehlala op 07-03-17 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Xanthippe

Berichten: 1720
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:56

bruintje123 schreef:
De bestuurder lijkt de auto te parkeren in de berm.

Maar die beroerte, die geloof ik ook niet.
Want direct bij de aanrijding staat hij stil. Zo hard op de rem trappen kan hij dan ook niet lijkt me als hij niet eens op de juiste weg helft kan rijden door zijn beroerte.


Mijn gedacht dus ook!
Daarom dat ik het ingezonden had, ik wou eens horen of er nog iemand zo over dacht.

Gelukkig vallen de verwondingen mee!

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:57

karuna schreef:
Wat me verbaasd is dat de ruiters en ook auto niet lijken te reageren tot daadwerkelijk het moment van de botsing. Je ziet de ruiter op bonte paard nog een arm uitsteken en een langzaam gebaar maken maar blijven wel stug doorstappen.

Zo op een afstand lijkt er genoeg reactie tijd om opzij te gaan van de weg af. Zo zie je hoe menselijke hersens soms apart reageren op nare situaties.


Ik snap de reactie van de ruiters helemaal, ze zijn goed in het zicht en verwachten dus dat de auto op tijd voor ze aan de kant gaat, zeker aangezien die aan de foute kant van de weg rijdt... maar ja achteraf gezien hadden ze inderdaad beter meteen de berm in kunnen gaan!

Edit: needless to say, wat een bizar ongeluk :wow: en ongelooflijk dat niemand ernstige verwondingen heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers