[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:47

Arme Harf :( vreselijk sneu... ze hadden het je idd op zijn minst kunnen melden, zodat je kon helpen zoeken naar een nieuw maatje.

Hopelijk voelt hij zich beter als er straks een nieuwe vriend (in) voor hem is. Wat fijn dat die pony er zo lang bij mag!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:50

Ach wat sneu...

Dakota F12+1 / L1+4

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-17 00:08

Dank jullie wel!

Baal wel dat de hoefschoenen nog niet binnen zijn. Die zouden afgelopen donderdag binnen zijn gekomen (maar waren uitverkocht wat niet op de site vermeld was, zucht), en dan had ik kunnen zien of zijn kreupelheid aan zijn gevoelige hoeven lag of niet. Als ik de schoenen komende week ontvang en hij loopt daar nog steeds kreupel mee, weet ik niet zeker meer of het zijn hoeven zijn of door de val komt.

Ben erg blij dat we een pony mogen lenen! Harvey is heel sociaal en nooit gemeen (onderdanig), en die pony schijnt echt een oud schatje te zijn dus komt vast goed :)

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:17

hartverscheurend dat geroep. Afgelopen zomer ging mijn zoon met onze 2 andere paarden een weekje op vakantie. Mijne bleef alleen achter. gelukkig ook een maatje voor een week kunnen regelen, maar evengoed heeft ze 2dagen lopen roepen |( .

het leven is goed met een engels volbloed

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-17 23:27

Nou de pony staat er hoor! Ze heet Bee, heeft wat regenrot en slechte tanden. Ze ziet er ook echt uit als 26.

Ontmoeting ging met wat gegil en gestamp maar verder ok. Harvey was helemaal verbaasd, rende eerst weg, maar heeft ook blij wat rondjes gedraafd en gebokt.

Ik moet haar tweemaal per dag bietenpulp met gras/noten mix (geweekt) voeren, en op de dekens letten ivm gewichtverlies. Maar heb het er allemaal voor over. Zij regelt de smid en koopt voer en ik mag haar zonder einddatum hebben! Mijn dochter mag er zelfs op rijden/zitten, ze hebben tuig en alles. Zo lief allemaal...

Ik heb wel het idee dat ze beetje onrustig is op haar nieuwe plekje, af en toe probeert ze te hinniken en ze loopt veel heen en weer. Volkomen logisch natuurlijk maar wel sneu om te zien. Harvey volgt haar wel. Maar als ik er ben of andere mensen dan jaagt hij haar weg, jaloezie denk ik? Net was ik er namelijk om eventuele nieuwe staller rond te leiden en Harvey vond de aandacht wel leuk maar deed terwijl ook heel lelijk tegen Bee (dreigen met oren plat). Zo ken ik hem niet. Lady jaagde Harvey altijd weg als ik kwam aaien...

Ik laat ze nog even inburgeren voordat ik Harvey de wei uit haal om weer wat werk op te pakken. Maar heb het hem wel vast verteld, dat we binnenkort gaan stoppen met het zijn van een ongeduldige kleuter en een volwassen paard gaan worden en lekker samen gaan werken. Daarbij stond ik voor hem, was aan het aaien,
en hij liet op hetzelfde moment zijn hoofd zakken en oortjes hangen, met zijn neus tegen m'n buik := gaf me wel hoop.

Harvey vond het maar lang duren voordat Bee klaar was met haar emmer avondeten. Zij stond in de stal en hij stond ervoor.


Afbeelding

Afbeelding

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 12:30

Afbeelding

Samen op de uitkijk. Ze zijn al stuk rustiger.

Hier foto van zijn ex zweerhoef, de snee groeit mooi naar beneden maar hij heeft er wel last van, hij tilt de hoef steeds op als hij op het harde staat.

Afbeelding

Op de huid vlak boven zijn linker achterhoef is er modder vast gaan kleve aan zijn huid, en volgens mij jeukt dat. Ik krijg de klonten er niet af, hij tilt steeds zijn hoef hoog op. Denk dat het wondjes zijn als de modder eraf komt. Heb lang de waterslag erop gezet en wat geborsteld maar nog niet alles is weg, het is goed hard... ingesmeerd met vaseline (flink uitgeschoten ook want hij hield z'n been niet stil), weet niet of dat goed is maar dan kan ik terwijl even info opzoeken. Vaseline is volgens mij vrij veilig?

Afbeelding

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:03

Kan mok zijn. Dan is het logisch dat het zo vast zit. Klei moet er gewoon af gaan na water.

Dan is vaseline alleen niet goed als het mok is. Dan kan je beter sudocreme gebruiken.

Als het geen mok is kan vaseline weinig kwaad. Even goed in de gaten houden of het er dus een wondje onderzit.

[o]

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 13:07

PanamaD schreef:
Kan mok zijn. Dan is het logisch dat het zo vast zit. Klei moet er gewoon af gaan na water.

Dan is vaseline alleen niet goed als het mok is. Dan kan je beter sudocreme gebruiken.

Als het geen mok is kan vaseline weinig kwaad. Even goed in de gaten houden of het er dus een wondje onderzit.


O haha nu jij sudocreme zegt denk ik ineens: dát bedoel ik! Het is ook wit net zoals op de foto natuurlijk, vaseline is soort doorzichtig geel. Sorry, was in de war! Ik heb lichtgrijs met rood potje en wit smeersel gebruikt.

Ik dacht dat mok meestal in de kootholte zat...? Heb ook hier weer geen ervaring mee... meestal poets ik elke dag maar had dat nu een paar dagen niet gedaan, door van alles. Zit er nu weer bovenop in ieder geval!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:17

O kijk je bent goed bezig jo!

Korstjes van de mok er niet af halen. Wel drogen met een handoek bijvoorbeeld en daarna elke keer sudocreme op smeren. Dan komt het goed!

[o]

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 13:34

PanamaD schreef:
O kijk je bent goed bezig jo!

Korstjes van de mok er niet af halen. Wel drogen met een handoek bijvoorbeeld en daarna elke keer sudocreme op smeren. Dan komt het goed!


Thanks!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:50

Lang geleden dat ik gereageerd heb. Maar wat ben je nog steeds goed bezig! Zo jammer dat ze op korte termijn lady hebben weggehaald, maar erg fijn dat je deze pony mag "lenen". Volgens mij kunnen dat best wel eens maatjes worden!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:23

Die snee/scheur ziet er ook niet fijn uit zeg! Zit daar verder geen vieze prut onder?

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 16:29

Maartje1990 schreef:
Die snee/scheur ziet er ook niet fijn uit zeg! Zit daar verder geen vieze prut onder?


Voor zover ik weet niet, het is heel stijf, kan er niet inkijken of het optillen/bewegen. Heb nooit iets geroken of iets gezien daar in de buurt. Dit was 27/1 gebeurd en keek er zowat elke dag naar. Geen gekke dingen, ook geen bloed. Apart hè...

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:53

Hoe is het met Harvey?

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-17 14:52

Haha ik heb geen idee of ik goed of slecht moet zeggen :')

Heb sinds vrijdag pijnstilling in zijn voer zitten, lijkt goed te helpen want hij loopt minder twijfelend. Wel nog kreupel, zowel in de wei (minder erg) als op het harde (erger). Denk echt dat het die snee in zijn hiel is.

Ga er twee x per dag heen om benen af te spuiten, droog te maken, mok in te smeren met Sudocreme en die snee in te sprayen met antibacteriele spray van Red Horse. En natuurlijk omdat de pony tweemaal eten moet. Ben er maar druk mee...

Verder is hij vrolijk en zelfverzekerd. Hij galopeert op me af als ik er ben (want ik heb voer) :Y). Doe niet teveel buiten de wei met hem vanwege de pijn met lopen op het harde, maar af en toe clickeren we en vanmorgen heb ik hem zonder lieflijk gedoe meegenomen naar een lekker stukje gras buiten de wei en voor een korte wandeling en dat ging top. Niet zeiken, gewoon mee :+
De pony hinnikte erop los, Harvey deed bijna mee maar toen hij een hinnik inzette en z'n staart omhoog ging, gaf ik een klein rukje aan het loshangende touw, en toen bedacht hij zich toch :+

Heb de smid gevraagd langs te komen deze week, wie weet kan hij iets aan die snee doen. Het komt steeds meer los namelijk.



Zodra hij pijnvrij is gaan we lekker aan de gang in de bak. Wil erop!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-17 15:07


Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:02

Lief <3

Dakota F12+1 / L1+4

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:03

Fijne update! Ik duim voor je dat het snel lekker zomer gaat worden en droog buiten... Harvey ziet er weer gelukkig uit!

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 11:41

Afbeelding

Nieuwe foto van de snee. Links (rode pijl) begint het ook los te komen... zijn hoef is ook best scheef zie ik nu, maar de hoefsmid komt deze week gelukkig :)

Het is de rechterhoef


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door woepsie90 op 07-03-17 11:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:44

Vond de snee in het begin er al niet fijn uit zien, maar begin mij wat af te vragen en dat is niet positief. :=

En ga voor nu heel hard duimen dat dit het niet is.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:48

Fijn als dat er straks uigegroeid is. Arme harvey.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 11:49

Nou maak je me nieuwsgierig Marcella ;) bedoel je hoefkanker?

De meeste mensen bij Paard Natuurlijk FB denken dubbele zool/straal... ik denk dat ook, als gevolg van de zweer die er in januari zat... DA denkt hoefzweer. Smid denkt dat zijn hoeven nat zijn 8)7

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:51

Heb je even pb gestuurd.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:55

Marcella schreef:
Vond de snee in het begin er al niet fijn uit zien, maar begin mij wat af te vragen en dat is niet positief. :=

En ga voor nu heel hard duimen dat dit het niet is.


Ben toch ook wel nieuwschierig wat je je dan afvraagd wat niet positief zou zijn?

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:05

Laat ik voor nu even heel hard aan het hopen zijn dat ik helemaal mis zit. Ts moet nu gewoon even goed overleggen met hoefsmid.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 100 bezoekers