wie heeft er zelf weide gekocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

wie heeft er zelf weide gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 18:31

Ik heb de optie om mogelijk een stuk weide te kunnen kopen. De vraagprijs valt mee, ligt iets boven de normale waarde maar daar kan natuurlijk nog over gepraat worden.

Het is agrarische grond. Maar ik heb nog helemaal geen kaas gegeten van zulke dingen. Kan je gewoon naar de bank gaan en vragen wat je hiervoor mag lenen? of lenen banken helemaal geen geld in vorm van een hypotheek uit voor een stuk weidegrond? zijn er dan nog andere optie's?

Of ik het uiteindelijk ga kopen is natuurlijk nog even de vraag, maar nu dit zo op het pad komt, wil ik toch naar ervaringen vragen en opties uitzoeken. Wie heeft er een (extra) stuk weidegrond gekocht en hoe heb jij dit gefinancierd? en hoe is dit in zijn werk gegaan?

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: wie heeft er zelf weide gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:46

Krijg je niet geleend helaas. Flink sparen of duimen voor een erfenisje..

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:53

Waarom zou je dat niet geleend krijgen?
Grond is vrij waardevast....

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen Belgiƫ

Re: wie heeft er zelf weide gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:56

Lenen kan, maar via een andere lening niet via een hypotheek

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:56

Wij hebben jaren geleden een krediet hypotheek afgesloten voor als we ooit een stuk grond tegen kwamen dat we geschikt vonden als wei voor onze paarden.
Je reserveert als het ware een bedrag, en gaat voor het lenen ervan pas betalen als je het gebruikt.
we huren al bijna 30 jaar een weiland op een prachtige plek. Dus het is er nooit van gekomen, maar we wilden ooit iets van ons zelf.
de krediethypotheek laten we staan, want je weet maar nooit.....

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:58

Wij konden wel een hypotheek krijgen voor een weiland maar met het koophuis als onderpand. Nu in mijn huurhuis moest ik mijn hypotheek aflossen.

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 20:59

dingogirl schreef:
Wij hebben jaren geleden een krediet hypotheek afgesloten voor als we ooit een stuk grond tegen kwamen dat we geschikt vonden als wei voor onze paarden.
Je reserveert als het ware een bedrag, en gaat voor het lenen ervan pas betalen als je het gebruikt.
we huren al bijna 30 jaar een weiland op een prachtige plek. Dus het is er nooit van gekomen, maar we wilden ooit iets van ons zelf.
de krediethypotheek laten we staan, want je weet maar nooit.....

bedankt! ik zal daar de opties eens van bekijken. :)

Amalarab schreef:
Wij konden wel een hypotheek krijgen voor een weiland maar met het koophuis als onderpand. Nu in mijn huurhuis moest ik mijn hypotheek aflossen.

bedankt voor je de reactie! ik heb helaas geen koophuis dus dat aanbieden als onderpand word lastig..

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: wie heeft er zelf weide gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:39

Vraag eens na bij een agrarische makelaar wat er kan. Van wat ik voorbij heb zien komen zit je wel aan 20% eigen geld. Anders overleggen met de verkoper hoe te betalen, misschien dat daar een regeling af te spreken valt.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: wie heeft er zelf weide gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:11

Ik heb hier 2 jaar geleden contact over gehad omdat ik ook een stuk wilde kopen en zo een hypotheek op een stuk grond zonder onderpand wil idd niet. Dan zou je een lening moeten afsluiten.

Zitten er verder geen "eisen" of voorwaarden aan agrarische grond?

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 08:44

Zamora schreef:
Ik heb hier 2 jaar geleden contact over gehad omdat ik ook een stuk wilde kopen en zo een hypotheek op een stuk grond zonder onderpand wil idd niet. Dan zou je een lening moeten afsluiten.

Zitten er verder geen "eisen" of voorwaarden aan agrarische grond?


Bedoel je kwa koop of wat je er mee mag?

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 08:47

tamary schreef:
Vraag eens na bij een agrarische makelaar wat er kan. Van wat ik voorbij heb zien komen zit je wel aan 20% eigen geld. Anders overleggen met de verkoper hoe te betalen, misschien dat daar een regeling af te spreken valt.


Dat kan ik ook nog even doen ja. En regeling met verkoper is inderdaad ook een optie, daar kan ik ook even naar kijken.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: wie heeft er zelf weide gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:53

De rentestanden zijn laag, dus een persoonlijk krediet oid is ook niet perse oninteressant.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: wie heeft er zelf weide gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:13

En zoveel mogelijk van je spaargeld zelf betalen... brengt toch niks op bij de banken.

Cococo
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Geen lid meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:35

Paar jaar geleden ben ik ook eens rond wezen kijken, had mooi stuk op het oog.
Maar het was agrarische grond, omdat ik er paarden op wilde zetten werd de bestemming veranderd, paarden is recreatie, zou de grond veel duurder worden.
Dus zou het zelf niet meer doen, tenzij je er een huis bij hebt.

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 10:43

Cococo schreef:
Paar jaar geleden ben ik ook eens rond wezen kijken, had mooi stuk op het oog.
Maar het was agrarische grond, omdat ik er paarden op wilde zetten werd de bestemming veranderd, paarden is recreatie, zou de grond veel duurder worden.
Dus zou het zelf niet meer doen, tenzij je er een huis bij hebt.


Er staan nu ook al jaren paarden op weet ik. Ik wil eerst opties bekijken wat mogelijk is, voordat ik een keuze maak. Ik kan het ook een jaar eerst huren om te kijken of de locatie bevalt. En omdat koop een optie is was ik zeer benieuwd hoe mensen dit gedaan hebben kwa financiering, en de mogelijkheden daarin.


Iedereen tot nu toe bedankt voor de reacties heb nou wat dingen waar Ik naar kan gaan kijken als optie :)