Pony last van knieën, in laten spuiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Rafel
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-01-17

Pony last van knieën, in laten spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 00:05

Hallo bokkers,

Wie kan mij helpen?
Mijn pony heeft last van van rechter achterknie, ze gaat trappen als ik eraan zit..
In oktober 2016 zijn beide achter knieën ingespoten, haar kniebanden waren uitgerekt. Ze moest 2 weken rustig aan doen en daarna zou ze eigenlijk alles weer mogen doen. 25 februari zijn we voor het eerst weer balkjes gaan lopen. Direct daarna had ze weer last.
We denken dat het weer haar kniebanden zijn..
Doordat de knieën al een keer ingespoten zijn, wil ik ze liever niet nog een keer laten inspuiten. De dierenarts komt langs.
We trainen op m2 niveau en ze is 6 jaar

Wie heeft ervaring of tips???

Groetjes
Laatst bijgewerkt door _Rafel op 07-03-17 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt


ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Pony last van knieën, in laten spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:07

Hoe is je opbouw geweest? Balkjes lopen is natuurlijk goed maar lijkt mij wel een pittige belasting als ze net ingespoten zijn.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:07

Als de knie op slot gaat of blijft haken is binnendoor bekappen een optie, doordat de stand iets veranderd blijft de knie minder snel haken.
Verder de spieren in het achterbeen/achterhand sterkte maken.

Sterkte

_Rafel
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 00:09

ruitje schreef:
Hoe is je opbouw geweest? Balkjes lopen is natuurlijk goed maar lijkt mij wel een pittige belasting als ze net ingespoten zijn.


Ze zou na 2 weken alweer mogen springen, dus de opbouw is heel voorzichtig geweest.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:10

En training aanpassen? Dus gericht gaan trainen op/voor de achterhand?
Kan je paard ondertreden?
Het gewricht is nog goed?

Ik zou persoonlijk ook (nog) niet kiezen voor inspuiten.

Fleur ❤️

_Rafel
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-01-17

Re: Pony last van knieën, in laten spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 00:12

We zijn nu een week heel rustig aan het trainen, geen zijgangen, galop, achterwaarts en geen krappe wendingen. Er zijn in oktober ook foto's gemaakt daar was niks op te zien..

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:14

Volgens mij is het juist de bedoeling redelijk snel de training te hervatten als de knieen zijn ingespoten. Zelf zie ik dit de laatste tijd veel terug komen en het lijkt een soort van hype te worden. Waarbij ik overigens niet zeg dat dit van toepassing is bij dit topic.

Is er ook een echo gemaakt van de knie of is er alleen klinisch gekeken waarbij de vaststelling van een losse knieband is gemaakt?

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

_Rafel
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 00:15

Balou_k schreef:
Volgens mij is het juist de bedoeling redelijk snel de training te hervatten als de knieen zijn ingespoten. Zelf zie ik dit de laatste tijd veel terug komen en het lijkt een soort van hype te worden. Waarbij ik overigens niet zeg dat dit van toepassing is bij dit topic.

Is er ook een echo gemaakt van de knie of is er alleen klinisch gekeken waarbij de vaststelling van een losse knieband is gemaakt?


Er is geen echo gemaakt, wel foto's, dit omdat ze da bijna zeker wist dat het haar kniebanden waren. Dit was ook zo, ze heeft ook een periode geen geen last gehad

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:17

_Rafel schreef:
Balou_k schreef:
Volgens mij is het juist de bedoeling redelijk snel de training te hervatten als de knieen zijn ingespoten. Zelf zie ik dit de laatste tijd veel terug komen en het lijkt een soort van hype te worden. Waarbij ik overigens niet zeg dat dit van toepassing is bij dit topic.

Is er ook een echo gemaakt van de knie of is er alleen klinisch gekeken waarbij de vaststelling van een losse knieband is gemaakt?


Er is geen echo gemaakt, wel foto's, dit omdat ze da bijna zeker wist dat het haar kniebanden waren. Dit was ook zo, ze heeft ook een periode geen geen last gehad


Wanneer is zij ingespoten en hoe lang vertoonde ze hierna geen last?
Behalve losse kniebanden hebben ze geen ontsteking etc. gezien? Die zou bijvoorbeeld niet direct opgelost zijn door een inspuiting.

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:18

Is je paard ook slap in de achterhand?

Kan het ondertreden en zijn bekken kantelen? Hoe loopt het achterwaarts (rustig en beheerst?)?

Fleur ❤️


_Rafel
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 00:21

No_No schreef:
Is je paard ook slap in de achterhand?

Kan het ondertreden en zijn bekken kantelen? Hoe loopt het achterwaarts (rustig en beheerst?)?


Ze heeft een hele sterke achterhand. Achterwaarts is de ene keer goed en de andere keer te snel.
Bekken kantelen kan ze goed

_Rafel
Berichten: 10
Geregistreerd: 19-01-17

Re: Pony last van knieën, in laten spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-17 00:22

Ze is heel sterk in de achterhand...

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:33

Ulfeino schreef:
Als de knie op slot gaat of blijft haken is binnendoor bekappen een optie, doordat de stand iets veranderd blijft de knie minder snel haken.
Verder de spieren in het achterbeen/achterhand sterkte maken.

Sterkte

Binnendoor bekappen is inderdaad heel belangrijk!

Enkele pony's te koop

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Pony last van knieën, in laten spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:51

Je hebt het over slappe kniebanden, wat is het probleem in de beweging dan? Ik lees alleen dat ze schopt als je aan de knie wil komen.

Fleur ❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, janderegelaa, kiki1976, schaapie18, Theseus en 59 bezoekers

cron