Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-17 21:47

bokt
Dressuur

Afbeelding
Adelinde Cornelissen
Foto: Matthias van Bloemendaal via comons.wikimedia

Adelinde Conelissen heeft vandaag met Aqiedo de Grand Prix Special in Lier gewonnen. Afgelopen vrijdag wist ze ook al de Grand Prix te winnen. Vandaag reed de amazone naar een score van 73.039%.

Op de tweede plaats eindigde de Belgische Laurence Roos, die met Fil Rouge naar een score van 72,725% reed. Met 72,569% was de derde plaats voor Gareth Hughes met Don Carissimo.


Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:03

Ik zal wel een azijnpisser zijn, maar dit is gewoon niet waar ik gelukkig van word.
Dat zoiets wint.. Ach ja, de hedendaagse dressuur. :roll:
Ik gun het haar wel, maar ik zie gewoon parzival 2.0 qua rijden.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:13

Vreselijk, dat getrek aan de voorkant. Zo jammer.

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:33

Pff... ik zie een onderhals, het ziet er allemaal erg "zwaar" en gedwongen uit en het dier loopt ook nog de halve tijd met zijn mond open. Dit stopt alleen wanneer de punten naar de combinaties gaan die een harmonische kur laten zien. Dan maar iets minder "spectaculair"..

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:39

Poeh dat dit wint. Hoe slecht heeft de rest dan wel niet gereden. Inderdaad jammer dat dit is wat ze willen zien. Wel erg mooi beenwerk maar wat een druk in die mond. Sonde.vind adelinde ook wel heel erg veel meebewegen in de beweging van het paard en daardoor stoort het in de mond.

Mijn bonte trots Ufurio
Mijn kleine liefde Chris
Kleine stippel vriend Bobbie
Mooie prinses Tova

Anoniem

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:35

Ik snap wel dat ze blij is dat ze hier punten voor gekregen heeft. :j
:x

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:53

Jeetje heb echt met plaatsvervangende pijn in m'n mond zitten kijken. Wat een ongelofelijke slechte aanleuning. Paard loopt de hele rit met de kin op de borst getrokken in een enge knik. Die handen van haar geven geen cm mee.
Hoe kan een hengst die geen enkele mogelijkheid tot verruimen heeft trouwens goedgekeurd zijn bij het kwpn. Vind dit geen vaderdier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 01:58

_Zsazsa_ schreef:
Jeetje heb echt met plaatsvervangende pijn in m'n mond zitten kijken. Wat een ongelofelijke slechte aanleuning. Paard loopt de hele rit met de kin op de borst getrokken in een enge knik. Die handen van haar geven geen cm mee.
Hoe kan een hengst die geen enkele mogelijkheid tot verruimen heeft trouwens goedgekeurd zijn bij het kwpn. Vind dit geen vaderdier.


Blijkbaar is het een jurydier... :')

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:31

Krijg het er benauwd van, wat loopt dat dier kort in de hals. En regelmatig gewoonweg in een eindstand wat betreft de positie van halswervelkolom. Dat moet erg veel spanning geven zowel in de nekregio als op de cervico-thoracale overgang (overgang halswervels-borstwervels).

Ik ben vooral heel benieuwd hoe dit paard zou ogen als hij met een open aanleuning en met halslengte gereden zou worden. Het beeld hier is erg onprettig, ongemakkelijk om naar te kijken. Ik zie niet zozeer getrek, maar het fixeren in een zeer vaste , strakke aanleuning. En daardoor een statische hals waarbij het paard alleen wat doorveert achter de kaak (ondat ie daar ook zo iel is, is toch geopereerd ofzo?) en ter hoogte van de 2e/3e halswervelkolom (ofwel valse knik), maar geen enkele deining/beweging vertoont in de rest van de hals. Zelfs bij het uitstrekken komt er geen lucht/rek in de aanleuning. Inderdaad merkwaardig dat de jury hiervoor een puntentotaal geeft boven de 70%.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:42

Erg dat dit tegenwoordig een 'rolmodel' voor de jeugd moet voorstellen...

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:09

Wat een spuuglelijk paard vind ik dit zeg >;)
Ik hoor mijn leraar nóg vloeken en tieren toen bekend werd dat hij goedgekeurd was :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:17

Ik denk dat het gros van de GP paarden niet meer or minder onderhals heeft dan deze. bij deze valt het alleen meer op door dat geopereerde halsje.
Desalniettemin kan ik ook niet blij worden van dit beeld maar ik kan maar van weinig GP combinaties blij worden tegenwoordig. Adelinde is daar gewoon geen uitzondering op.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:20

Tja vind je het gek dat PVDD er dan over valt.. dit ziet er toch alles behalve fijn uit. Dit is heel slecht voor de reputatie van de paardensport.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:24

Ik kan hier niet blij van worden, ik vind het ook onvoorstelbaar dat deze combinatie kan winnen.

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:31

Wát een ramp zeg. Heb haar nooit een sympathieke amazone gevonden en dit onderschrijft weer waarom. Ze hangt met haar volle gewicht in zijn mond. Haar handen zijn nog geen seconde stil. Mooi voorbeeld. Nemen ze in de basissport allemaal over zo.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:33

Daar hebben ze echt Adelinde niet voor nodig. :D

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Fabj3

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:40

Toen ik het filmpje zag dacht ik echt jeetje..
Was erg benieuwd hoe jullie zouden reageren, of ik het niet verkeerd heb gezien.
Het lijkt wel of Adelinde met elke vering welke ze mee beweegt het paard in de mond trekt. :(

Dat ik van je hou , dat is geen wonder. Maar dat jij om mij geeft dat is heel bijzonder.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:44

pfff je ziet gewoon elke pas een rukje aan de teugels van haar waardoor dat paard elke keer een knik in zn hoofd maakt nog dichter tegen zn borstkas aan...... ;(

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:47

Ik kan me voorstellen dat zijn hals al snel een minder gunstig beeld geeft, dat hij neigt om wat door te knikken in plaats van ertegenaan te rijden is, wellicht erg loperig is.... "het het volle gewicht erin hangen" durf ik nog wel te betwijfelen. Paarden die erg licht zijn in de hand kunnen al snel dit beeld geven als de ruiter de aanleuning wil 'bewaren'.

De proef en de overgangen in principe keurig, veel potentie! Maar wat zou het mooi zijn als hij meer op en voor de loodlijn kan komen en niet iedere pas dat knikje heeft in de aanleuning. Dit oogt strak en streng, geen fijn beeld.
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 06-03-17 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:48

Grof schandaal dat ze wint. Terug naar harmonie en ontspanning, niet dit nare getrek en gesleur.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:51

Kelly_ann schreef:
Ik kan me voorstellen dat zijn hals al snel een minder gunstig beeld geeft, dat hij neigt om wat door te knikken in plaats van ertegenaan te rijden is, wellicht erg loperig is.... "het het volle gewicht erin hangen" durf ik nog wel te betwijfelen. Paarden die erg licht zijn in de hand kunnen al snel dit beeld geven als de ruiter de aanleuning wil 'bewaren'.

De proef en de overgangen in principe keurig, veel potentie! Maar wat zou het mooi zijn als hij meer op en voor de loodlijn kan komen en niet iedere pas dat knikje heeft in de aanleuning. Dit oogt strak en streng, geen fijn beeld.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:53

Voor haar manier van rijden heeft ze iig wel het minst gunstige paard gekozen... Je ziet alles wat er bij het hoofd gebeurt op deze manier. Tsja, ik heb haar nooit graag zien rijden en nu dus ook niet. Mijn inziens mist de harmonie altijd en dat vind ik juist een van de speerpunten in het rijden.

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:56

Ik kan wel een compliment kwijt: wat is de proef mooi gefilmd :)
Spuuglelijk paard, dat vind ik echt te ver gaan. Het paard heeft zo te zien heel veel ritme en takt, lijkt me heerlijk om te rijden. Echter hoe langer de proef duurt hoe minder dat wordt. Ontzettend jammer om te zien dat zijn mond de hele proef 5 cm van zijn borst verwijderd is. Ik snap best dat veel mensen hierover vallen. Daarbij kauwt hij ook heel gek op het bit. Vooral aan het eind kan je dat zien. Adelinde haar handen bewegen wel maar ik zie niet echt dat ze trekt. Ze houd het gewoon veel te strak naar mijn idee. Verder liggen haar benen wel echt super stil!

Anoniem

Re: Adelinde Cornelissen en Aqiedo winnen Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:05

Ik snap niet dat zo'n aanleuning geaccepteerd word op dit niveau. Schandalig. :n

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:08

Die nek is echt apart! Eng dun aan de bovenkant.
Vind het idd geen gezicht van adelinde. Geeft dat paard eens lucht! Helemaal verkeerde bespiering op de hals.

Afbeelding

Brightlin-s Dressuur B+20 L1+19 L2+22 M1+15
Olvira v. Legaat b+18
Jamaica Wobbes v.Rhodium
verkocht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ellen_ov, judenjul, lovefi, lovemyhorse1, michaz81, Nietsmar, SemrushBot, Supertje, vilo en 55 bezoekers