Touwproducten verkoop?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Touwproducten verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 16:52

Hoi bokkers!

{Hoop dat hij zo goed staat}
Ik maak en verkoop zelf touwproducten en was wel benieuwd wie dat nog meer doen! En doen jullie dat dan via facebook, instagram, website of nog iets anders? Hebben jullie ook sponsors die spulletjes voor jullie testen en hoevaak stuur je dan producten op?

Hele vragenlijst haha zou het leuk vinden als mensen reageren!

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Touwproducten verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:58

ik zie dat je 11 jaar bent?

hopelijk snap je ook de risico's hiervan?
ik veronderstel dat dit niet aangegeven is en dus zwartwerk omvat?
als iemand je zou aangeven hiervoor,kan dit grote gevolgen hebben voor jezelf en je ouders.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Touwproducten verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:36

Beetje overdreven?

Leuk TS. Heb je ook foto's van je spulletjes?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:48

tengeltje11 schreef:
ik zie dat je 11 jaar bent?

hopelijk snap je ook de risico's hiervan?
ik veronderstel dat dit niet aangegeven is en dus zwartwerk omvat?
als iemand je zou aangeven hiervoor,kan dit grote gevolgen hebben voor jezelf en je ouders.


Een 11-jarige aangeven omdat ze met touw knutselt en wel eens wat verkoopt :+ de belastingdienst zal in lachen uitbarsten.

Leuk dat je dat doet! Ik maakte vroeger ook spulletjes die ik verkocht op marktjes enzo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:08

tengeltje11 schreef:
ik zie dat je 11 jaar bent?

hopelijk snap je ook de risico's hiervan?
ik veronderstel dat dit niet aangegeven is en dus zwartwerk omvat?
als iemand je zou aangeven hiervoor,kan dit grote gevolgen hebben voor jezelf en je ouders.

Bang voor concurrentie van een 11-jarig meisje? Ik zie dat jij ook touwproducten verkoopt namelijk. Wat een vreemde reactie. Alsof er echt mensen zijn die een kleine meid die lekker creatief bezig is gaan aangeven.

Ontopic: leuk hoor TS, dat je dat allemaal kunt maken. Heb je foto's van je creaties? Ben er wel benieuwd naar :)!

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:38

tengeltje11 schreef:
ik zie dat je 11 jaar bent?

hopelijk snap je ook de risico's hiervan?
ik veronderstel dat dit niet aangegeven is en dus zwartwerk omvat?
als iemand je zou aangeven hiervoor,kan dit grote gevolgen hebben voor jezelf en je ouders.



onder de 2500(?) euro per jaar verdienst hoef je je niet aan te melden bij de KvK ed.

Enne ook ik verkoop touwproducten. eerst via insta en nu alleen nog via website. Ik heb nooit sponsors gehad, om eerlijk te zijn is het gewoon gratis je spullen weggeven, want tenzij je echt iemand hebt die je ermee helpt (goede en nuttige recensie geeft en ook echt test), helpt een sponsor helemaal niets dus een sponsor zou ik afraden. Gewoon reclame maken en er plezier in hebben!

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:17

heeft totaal niets met concurentie te maken,maar met de realiteit.

zo'n 'verkopers' schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond,waardoor er effectief controles op komen.
ook bv mensen die massaal dingen kopen en verkopen via kapaza,marktplaats,....verdienen daar soms behoorlijke bedragen mee,was deze week zelfs nog in het nieuws dat ze beginnen met erop te contoleren.

mensen doen maar wat,en staan soms niet stil bij de gevolgen hiervan.

uiteindelijk,hoe je het ook draait of keert,zijn zo'n dingen niet eerlijk.

net als bv alle 'hobbyfotografen' en zo kan je nog tal van voorbeelden verzinnen.

mensen betalen behoorlijk wat geld om in orde te zijn met alles als je als zelfstandige start/bent.

als andere mensen al die kosten niet hebben door dingen in het zwart te gaan verkopen,is dat gewoon oneerlijke concurrentie,hoe je het ook draait of keert.

nu,voor mij is dat geen concurrentie,mijn webshop verkoopt eigenlijk voor 90% de touwen per meter,dus amper de afgewerkte producten,maar mijn klanten zijn wel vooral mensen met btw nummer,die de producten maken.

dus ja,ergens is zoiets oneerlijk,hoe klein ook,je drijft handel en je verkoopt in het zwart.
vooral als je daar dan nog reclame om gaat maken.
als je dan iets maakt en dit verkoopt aan vrienden en kenissen,tot daar aan toe,maar een site maken?een facebookpagina,....?
dan drijf je handel.

in belgie moet je bij eender welke handel sowieso een btw nummer aanvragen.
verdien je minder dan een bep bedrag per jaar,betaal je geen sociale bijdragen enzo,maar je moet wel in orde zijn met alles.

wat ik eigenlijk niet meer dan normaal vindt.

waarom zou persoon a behoorlijk wat per jaar moeten betalen en persoon b niets omdat die het lekker 'hobbymatig doet en maar 11 jaar is'?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:34

tengeltje11 schreef:
ik zie dat je 11 jaar bent?
.

Misschien heb je ook gezien dat dit het Young Rider Talk forum is?
Daar hebben ouwe zuurpruimen als wij niets te zoeken.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Touwproducten verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:44

^) tengeltje hou eens op zeg...

Meiske stelt hier wen gewone vraag op YOUNG rider talk...

Ik verkocht vroeger zelfgebakken (niet te vreten) koekjes en cakes in de straat. Is de bakker ook niet slechter van geworden...

Juist goed voor 11-jarigen. Zo leren ze dat voor niets de zo'n op gaat en ze voor de rest moeten werken. Ik vind het heerlijk om te zien dat kinderen al zo ondernemend kunnen zijn.
En nee, ik kan me niet voorstellen dat er nu een 'echt bedrijf' verlies draait omdat er een elfjarige ook wat met touwtjes knutselt :n
Dus laat het gewoon :) de belastingdienst is echt niet geïnteresseerd in elfjarigen, tenzij ze op grote schaal de boel tillen.

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:46

tengeltje11 schreef:
heeft totaal niets met concurentie te maken,maar met de realiteit.

zo'n 'verkopers' schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond,waardoor er effectief controles op komen.
ook bv mensen die massaal dingen kopen en verkopen via kapaza,marktplaats,....verdienen daar soms behoorlijke bedragen mee,was deze week zelfs nog in het nieuws dat ze beginnen met erop te contoleren.

mensen doen maar wat,en staan soms niet stil bij de gevolgen hiervan.

uiteindelijk,hoe je het ook draait of keert,zijn zo'n dingen niet eerlijk.

net als bv alle 'hobbyfotografen' en zo kan je nog tal van voorbeelden verzinnen.

mensen betalen behoorlijk wat geld om in orde te zijn met alles als je als zelfstandige start/bent.

als andere mensen al die kosten niet hebben door dingen in het zwart te gaan verkopen,is dat gewoon oneerlijke concurrentie,hoe je het ook draait of keert.

nu,voor mij is dat geen concurrentie,mijn webshop verkoopt eigenlijk voor 90% de touwen per meter,dus amper de afgewerkte producten,maar mijn klanten zijn wel vooral mensen met btw nummer,die de producten maken.

dus ja,ergens is zoiets oneerlijk,hoe klein ook,je drijft handel en je verkoopt in het zwart.
vooral als je daar dan nog reclame om gaat maken.
als je dan iets maakt en dit verkoopt aan vrienden en kenissen,tot daar aan toe,maar een site maken?een facebookpagina,....?
dan drijf je handel.

in belgie moet je bij eender welke handel sowieso een btw nummer aanvragen.
verdien je minder dan een bep bedrag per jaar,betaal je geen sociale bijdragen enzo,maar je moet wel in orde zijn met alles.

wat ik eigenlijk niet meer dan normaal vindt.

waarom zou persoon a behoorlijk wat per jaar moeten betalen en persoon b niets omdat die het lekker 'hobbymatig doet en maar 11 jaar is'?



Omdat persoon a er ook echt wat op verdient en persoon b weinig tot niets erop verdient

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:50

tengeltje11 schreef:
heeft totaal niets met concurentie te maken,maar met de realiteit.

zo'n 'verkopers' schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond,waardoor er effectief controles op komen.
ook bv mensen die massaal dingen kopen en verkopen via kapaza,marktplaats,....verdienen daar soms behoorlijke bedragen mee,was deze week zelfs nog in het nieuws dat ze beginnen met erop te contoleren.

mensen doen maar wat,en staan soms niet stil bij de gevolgen hiervan.

uiteindelijk,hoe je het ook draait of keert,zijn zo'n dingen niet eerlijk.

net als bv alle 'hobbyfotografen' en zo kan je nog tal van voorbeelden verzinnen.

mensen betalen behoorlijk wat geld om in orde te zijn met alles als je als zelfstandige start/bent.

als andere mensen al die kosten niet hebben door dingen in het zwart te gaan verkopen,is dat gewoon oneerlijke concurrentie,hoe je het ook draait of keert.

nu,voor mij is dat geen concurrentie,mijn webshop verkoopt eigenlijk voor 90% de touwen per meter,dus amper de afgewerkte producten,maar mijn klanten zijn wel vooral mensen met btw nummer,die de producten maken.

dus ja,ergens is zoiets oneerlijk,hoe klein ook,je drijft handel en je verkoopt in het zwart.
vooral als je daar dan nog reclame om gaat maken.
als je dan iets maakt en dit verkoopt aan vrienden en kenissen,tot daar aan toe,maar een site maken?een facebookpagina,....?
dan drijf je handel.

in belgie moet je bij eender welke handel sowieso een btw nummer aanvragen.
verdien je minder dan een bep bedrag per jaar,betaal je geen sociale bijdragen enzo,maar je moet wel in orde zijn met alles.

wat ik eigenlijk niet meer dan normaal vindt.

waarom zou persoon a behoorlijk wat per jaar moeten betalen en persoon b niets omdat die het lekker 'hobbymatig doet en maar 11 jaar is'?


Zo is het idd. Ongeacht wat mensen er van vinden.

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:51

ik heb 'vroeger' of nouja een jaar of 2 gelden, ook schleich tuig en breyer tuig verkocht dat ik zelf maakte, en ook brooch dingen die je op je wedstrijdjasjes kon spelden verkocht, en brooch dingen voor aan het zadel.. voornamenlijk van kralen, touwhalsters heb ik nooit gedaan, maar doe je ding! veel plezier er mee :)

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:51

Super leuk msxhorse!!!

Ik kocht vroeger voor weinig geld tweedehands konijnenhokken, rattenkooien en hamsterkooien op.
Deze maakt ik helemaal netjes schoon, knapte ze op en verkocht ze daarna voor meer door. Daar heb ik aardig wat centen mee verdiend op 10-jarige leeftijd.

Ik denk dat bij mensen zoals wij toch dat ondernemers-instinct erin gebakken zit.

Vroeger hadden we nog geen facebook, instagram etc. Ik deed dat via marktplaats en via mond-op-mond reclame.
Er is een tijd geweest dat ik zelfs kooien en hokken in bestelling had staan. Mensen moesten er gewoon op wachten! :D :D :D

Echt super leuk dat je er zo lekker mee bezig bent.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:54

msxhorse schreef:
Hoi bokkers!

{Hoop dat hij zo goed staat}
Ik maak en verkoop zelf touwproducten en was wel benieuwd wie dat nog meer doen! En doen jullie dat dan via facebook, instagram, website of nog iets anders? Hebben jullie ook sponsors die spulletjes voor jullie testen en hoevaak stuur je dan producten op?

Hele vragenlijst haha zou het leuk vinden als mensen reageren!


Ik ben wek benieuwd wat je zoal dan maakt. Heb je er voorbeeld foto's van?

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:55

En mensen eerlijk is eerlijk, de mensen die er een hoop geld in steken (aanmelden bij kvk etc) verdienen er uiteindelijk echt op. De tieners (ja, ook ik) vragen geen kvk aan, doen het vooral voor de leuk en verdienen er weinig aan en zijn ook eigenlijk helemaal geen concurrentie voor de "beroeps".

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:23

ik vind het zo'n zever antwoorden in de aard van 'omdat ze er niet veel aan verdienen en de zelfstandigen wel'

als tiener a van 11j,tiener b van 14j en tiener c van 16 jaar allemaal touwhalsters maken,vinden dat ze er niet veel moeten aan verdienen,ze verkopen voor bv 10 euro.
hier een facebookpagina over maken en volop reclame maken.

wat denk je dan dat prof. kunnen vragen?
wie gaat bij hen hetzelfde halster kopen voor 14 of 16 euro?

(want een halster met bv neusbandje kan een 11-jarige met wat handigheid even mooi maken als iemand die er een zelfstandige zaak mee heeft)

juist ja,bitter weinig mensen,dus moeten die zelfstandigen,als ze willen verkopen,ook hun prijs laten zakken.

vaak zijn de aankoopprijzen van de touwen zo goed als gelijk.

alleen heeft de zelfstandige er nog een hoop extra kosten aan.
de tiener die het hobbymatig doet niet.

dus zomaar zeggen dat a er amper aan verdient en b wel,is totaal uit de bocht en dan weet je niet waar je het over hebt.

zo'n kinderen,jongeren,mensen maken de markt voor mensen die prof bezig zijn met zo'n dingen maken,behoorlijk kapot.

dus ik ben zeker dat er hier op wordt gecontroleerd,want het is gewoon oneerlijk,hoe je het ook draait of keert.

het voorbeeld van 'ik maakte cakejes' ed gaan hier helemaal niet op,daar maak je geen website rond,daar ga je geen reclame rond maken,.....

vanaf het moment dat je dat wel doet,ben je actief handel aan het voeren en hoor je gewoon,net zoals andere zelfstandigen,in orde te zijn met alles.

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:25

[quote="tengeltje11"]ik vind het zo'n zever antwoorden in de aard van 'omdat ze er niet veel aan verdienen en de zelfstandigen wel'

als tiener a van 11j,tiener b van 14j en tiener c van 16 jaar allemaal touwhalsters maken,vinden dat ze er niet veel moeten aan verdienen,ze verkopen voor bv 10 euro.
hier een facebookpagina over maken en volop reclame maken.

wat denk je dan dat prof. kunnen vragen?
wie gaat bij hen hetzelfde halster kopen voor 14 of 16 euro?

(want een halster met bv neusbandje kan een 11-jarige met wat handigheid even mooi maken als iemand die er een zelfstandige zaak mee heeft)

juist ja,bitter weinig mensen,dus moeten die zelfstandigen,als ze willen verkopen,ook hun prijs laten zakken.

vaak zijn de aankoopprijzen van de touwen zo goed als gelijk.

quote]

Om eerlijk te zijn zie ik er (helaas) bizar veel die de touwhalsters verkeerd knopen, en ik zie toch echt duidelijk verschil tussen bv HorsecharmsEU en gewoon een bedrijfje van een tiener op instagram.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Touwproducten verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:28

maar dat is weer zo iets.
veel mensen kopen tegenwoordig een setje voor een fotoshoot of omdat het leuk staat.
maakt hen niet veel uit of het juist geknoopt is,want ze gebruiken het toch niet echt.

ik zie zelfs veel 'prof' website's met totaal misknoopte touwhalsters,dus ook daar kan je niet zomaar een onderscheidt maken tussen nu bv een 11-jarige en iemand die er een bedrijfje van gemaakt heeft.

ook weten veel mensen niet waar de knopen juist horen te zitten en hoe het er correct uit hoor te zien(kopers bedoel ik doen),dus die kunnen ook niet beoordelen of hun koop een goeie koop is.

als het de juiste kleurtjes heeft en er leuk uitziet,volstaat het voor veel mensen.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:31

Nou tengeltje11... Dan vind ik dat diegene die prof. bezig zijn met het maken van touwproducten ook maar moeten stoppen. En dan vooral de webwinkeltjes Want die zitten de groothandels en de echte winkels dwars en kapen daar inkomsten weg. Want de groothandels en winkels hebben nog meer kosten.

Laat dat meisje toch. Ze is hartstikke leuk bezig!

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:34

tengeltje11 schreef:
maar dat is weer zo iets.
veel mensen kopen tegenwoordig een setje voor een fotoshoot of omdat het leuk staat.
maakt hen niet veel uit of het juist geknoopt is,want ze gebruiken het toch niet echt.

ik zie zelfs veel 'prof' website's met totaal misknoopte touwhalsters,dus ook daar kan je niet zomaar een onderscheidt maken tussen nu bv een 11-jarige en iemand die er een bedrijfje van gemaakt heeft.

ook weten veel mensen niet waar de knopen juist horen te zitten en hoe het er correct uit hoor te zien(kopers bedoel ik doen),dus die kunnen ook niet beoordelen of hun koop een goeie koop is.

als het de juiste kleurtjes heeft en er leuk uitziet,volstaat het voor veel mensen.



Dat zou kunnen, de mensen in mijn omgeving letten daar echter wel op, veiligheid en welzijn staat toch voorop? Het lijkt mij dat paardeneigenaren echt wel zo verstandig zijn om te kijken of het wel save is voor het paard "het staat leuk voor de foto" kan eigenlijk niet, want de foto is verpest omdat het Touwhalster niet juist is.

Dit is iig mijn mening en ik denk ook van veel anderen

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:36

@horsetopshop,dat heet toch gewoon concurrentie?
ik ken bitter weinig ruitershops(online of met een winkel),die dergelijke producten aanbieden(touwhalster naar keuze,al dan niet afgewerkt met eender wat),dus de concurrentie erin mis ik dan.

als je zo begint,dan moeten alle webshops maar verdwijnen,want die kapen klanten van gewone winkels weg.....

dat is gewoon eerlijke concurrentie.
niemand houdt een ruitershop tegen om ook online een dito service aan te bieden.
beiden zullen evenveel kosten hebben,en evenveel verdienen.

kan je niet vergelijken met mensen die dit als hobby doen,die hebben gewoon geen kosten.

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:40

tengeltje11 schreef:
kan je niet vergelijken met mensen die dit als hobby doen,die hebben gewoon geen kosten.


Maar zoals al eerder gezegd, de mensen die dit als hobby doen verdienen minder als 2500€ per jaar en hoeven dus geen kvk etc te hebben, de profs verdienen dit dus wel en hebben een kvk etc. Dus eig zijn de hobby mensen dus geen concurrentie, en als hun shop wel groter word moeten ze wel kvk etc aanvragen

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:44

Gut, laten we een heitje voor een karweitje ook steeds braaf bij de belastingdienst melden, of de euro voor het stofzuigen van de auto, of de zelfgemaakte armbandjes van electriciteitsdraad danwel de zelf geregen kettinkjes :')

TS, lekker verder gaan met knutselen.
zolang je waarschijnlijk nog niet eens genoeg eraan verdient voor 1 rijles per week dan is er totaal niets aan de hand en juist een leuke bezigheid waar je veel van kan leren :j

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:59

tengeltje11 schreef:
niemand houdt een ruitershop tegen om ook online een dito service aan te bieden.
beiden zullen evenveel kosten hebben,en evenveel verdienen.


Meen je dit nou serieus???

Heeft een webwinkel ook de huur van een pand á 8000 euro per maand? Huur, gas, licht, verzekeringen, inbraakalarm, camera's, detectiepoortjes, inventaris, kosten van een pinautomaat, personeel.... en ga zo maar door.

Ik geloof dat je even een paar dingetjes mist over eerlijke concurrentie.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:04

Jongens doe even normaal, als je echt over oneerlijke concurrentie wil praten ga het dan hebben over sweat work in grote getalen uit lage lonen landen die de europese productie de grond in boren, niet dat hobby knopen van een creatief kind 8)7
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 04-03-17 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt