Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:18

Lekker Joki, dat het zo goed gaat.

@Kitobeer, en in een leuke Koppel staan is en social contact en meer beweging, ideaal inderdaad.

@Connepon, verkeer is voor ons echt belangrijk, moet echt over die drukke straat, dus les 1 voor de paarden hier is zo ongeveer verkeersles, hoewel dit soort dingen nou niet echt standaard zijn.
Overigens heb ik van de week ook nog passage en piaffe geoeffend op straat hoor, meisje met een springtouw (kwam ik pas na 5 minuten achter, ik had haar nooit gezien of gehoord natuurlijk, maar die aag van me wel.)

Ben wel blij dat contactteugel weer beter gaat, zit in ieder geval vooruitgang in, stappen aan het begin gaat goed, maar las je stuk gereden hebt en dan gaat stappen is het wel weer eens moeilijker. Maar als het maar vooruit gaat, zo veel rij ik nou ook niet en ook niet intensief. (kan ik zelf niet)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:44


connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:54

Jee, zie ik net dat iemand zich uit Chili heeft aangemeld voor de Engelse versie. Toch echt bizar dat je mensen aan de andere kant van de wereld op die manier kunt helpen! Ik denk dat het is gekomen door het artikel van Eurodressage.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:07

Wel leuk! En denk dat het in Chili best lastig is leuk les te krijgen, dus dan is zo'n online cursus natuurlijk heel leuk. En gokje.. als je daar een paard hebt (voor dressuur althans) dan heb je ook het geld wel voor de cursus.
En de cursus is zo lekker simpel te volgen, gewoon duidelijk geen moeilijke taal.

Vond het stukje tekst didn't look professional wel grappig, weet je hoe belachelijk je je voelt als je je contact teugeltje aan het oefenen bent en met minigiraffe zonder stelling of buiging (ehhhh, geloof zelfs contra stelling) door de baan tuft en er iemand anders les heeft die vooral met de binnenhand paard in de krul moet zien te krijgen.. Dan heb je echt een hilarische combi in de bak zitten. (Aangezien die minigriaffe bij tikje rukje en mini plukje ook wel in valse krul te rijden is, maar ja... aan die valse... heb je dan weer niets).

Goed wij oefenen gewoon braaf verder op goede dagen en ooit gaat het wel lukken.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:39

connepon85 schreef:
Hehe Sjolvir, ik herken je gevoel ;)



Leuk he?! Dan voel je je af en toe compleet belachelijk..
Maar ach.. voor aantal mensen ben ik toch al raar gezien mijn keuze in paarden. (voor zover het keuze is en niet het lot :+ )

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:56

Sjolvir schreef:
connepon85 schreef:
Hehe Sjolvir, ik herken je gevoel ;)



Leuk he?! Dan voel je je af en toe compleet belachelijk..
Maar ach.. voor aantal mensen ben ik toch al raar gezien mijn keuze in paarden. (voor zover het keuze is en niet het lot :+ )


Ach ja, uiteindelijk heb je met niemand anders te maken. Maar het fijne is dat je uiteindelijk een beter resultaat krijgt. Ik merk dat nu echt heel erg aan mijn paard. Die begint echt heel fijn te lopen. Zonder dat ik iets aan de voorkant hoef te doen.

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:54

connepon85 schreef:
Sjolvir schreef:



Leuk he?! Dan voel je je af en toe compleet belachelijk..
Maar ach.. voor aantal mensen ben ik toch al raar gezien mijn keuze in paarden. (voor zover het keuze is en niet het lot :+ )


Oh ja, dit is heel herkenbaar! Gewoon doen alsof er niets vreemds aan de hand is, lekker arrogant rechtop op je giraf gaan zitten en blijven oefenen. _/-\o_

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:01

connepon85 schreef:
Ha ladies, morgen ben ik bij Rien om alle vragen en filmpjes door te nemen! *\o/*

En wat goed dat je je eigen fouten zag. Het is inderdaad heel leerzaam en confronterend om jezelf op camera terug te zien. Goed van je hoor!

Ik kan eigenlijk ook gewoon weleens de camera op statief neerzetten ipv te wachten op dat mijn vriend eens zin heeft om mee te gaan en te filmen.



Ja statief is heel handig hoor. Al rijd ik ook wel eens per ongeluk uit beeld dan. Voordeel is dat ik niet extra mijn best zit te doen op het moment dat de camera aan staat. Dat leidt bij mij meestal tot een slechter resultaat dan wanneer ik gewoon mijn ding doe. :o

_bloempje01_

Berichten: 1405
Geregistreerd: 24-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:31

Gisteren terug gekomen uit Wenum wiesel waar ik 3 dagen super fijn les heb gehad van Romy, en natuurlijk niet kon stoppen met kijken naar hun rijden =)

Net jullie topic gevonden en leuk om al jullie enthousiaste verhalen en ervaringen te lezen!

En aangezien ik er toch fanatiek mee door wil gaan ga ik mij straks in de laatste uurtjes nog snel aanmelden online. Ik ben super benieuwd!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:59

Bloempje je krijgt er geen spijt van.

Ik heb afgelopen meegedaan op Facebook aan de relax en ride challenge. Waarin je via choaching en video's gaat nadenken over vragen van jou met je paard en in 5 dagen naar een inzicht gaat.
O ook dit was super gaaf.
Mijn routine met buitenrijden is er stilaan aan het uitgaan. Omdat de tijd mij ontbreekt.
Hierdoor denk ik nog steeds dat ik wel in mijn routine zit en op dezelfde manier kan buiten rijden.
Maar op de 1 of andere manier geraak ik gespannen van een aantal prikkels en oo wat kom ik dan met een vreselijk gevoel terug op stal.

Maar sinds gisteren zo helder als een glas water voor mij . En dit door de juiste vragen te beantwoorden.
Dus ik loop op roze wolken onder het regentapijt.
Vooruit in de bak en vooruit in het bos dat is toch leuk.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

_bloempje01_

Berichten: 1405
Geregistreerd: 24-10-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:03

Wat leuk om te horen Kitobeer, zo denken kunnen waarschijnlijk veel mensen toepassen in het rijden.

Ik ga het zo direct eens opzoeken!

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:40

Zojuist nieuwe antwoorden op vragen toegevoegd en nog een paar filmpjes van leden. Mogelijk komen er nog twee bij, maar daar moet ik nog toestemming voor krijgen.

Binnenkort gaan we starten met de live Q&A maar daarover meer in de mail!

Maandag heb ik weer een bespreking met Rien en gaan we ook het werkboek doornemen. Hopelijk kan hij daarna online!

Babette

Berichten: 1775
Geregistreerd: 13-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:53

Oh leuk, kan niet wachten om in het werkboek te gluren! 1 April komt mn nieuwe project dus ben nu niet
heel actief op de site. Maar het werkboek ben ik zo benieuwd naar!

Aitske Ymkje /3 B+10/L1+11/L2 +12/M1+0
Meino Fan Ferwalde /3 B+1 <3
www.babettevanderwal.nl

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:17

Ik ga proberen of ik het zelfde aan de lange lijn kan tewerkstellen. Lijkt mij wel leuk met jonkie

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:52

Oh, staan er weer nieuwe dingen op leuk! Ga het binnenkort bekijken!

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:46

Net de toegevoegde filmpjes bekeken, die zijn leerzaam, juist omdat het gewone ruiters zijn met gewone paarden met hele herkenbare problemen.
Ik had toestemming gegeven toch om die van mij te plaatsen?

Overigens vandaar voor het eerst sinds oktober op mijn zwarte gezeten! Die had sinds okt. alleen aan de hand gewandeld. Aangezien kleine vandaag vrij had omdat ze gisteren weer is behandeld in Utrecht, dacht ik, moet maar weer... (als ik hem april/mei de wie in wil hebben moet ie wel wat aan het werk zijn).
Wel de trailer gepakt, leek me in zijn geval even lichtelijk overdriven om langs betonslijpende bouwvakkers in droogdok met noodbruggen te gaan rijden, had best kans dat ie daar braaf langs zou gaan, maar ook kans dat ie heel snel terug naar stal zou rennen (blijft een vreemde vogel).
Hij was hartstikke braaf! 5 minuten gedraafd en daardoor flink nat, hij is voorzien van veel vacht zal ik maar zeggen. Ook bij hem gewoon met contactteugel gereden, moet wel weer beter aan het been worden, maar ik ben allang blij dat ik er niet af ben gevlogen en dat ie zo braaf was.
(had wel mijn b.p. aan en had er slof aan gehangen, die hing wel los, maar met zijn renverleden, had ik zo iets van... beter mee verlegen, dan om verlegen.... en had ook geen hulp vanochtend dus was overleven, maar goed overleefd!!)

Kop is er dus weer af... Zwartje officieel weer onder het zadel.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:46

Goed gedaan sjlovir. En ik vind dat je het goed hebt aangepakt. Safety first uiteraard. Ook al is het spannend bij jou en je zwartje.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:59

Kop is eraf, instructie kan er zo weer op... Kost wat maar heb je ook wat (kan zelf niet veel rijden, dus zit met opbouwen ook hopeloos in de knoop)

2 dagen met slof gereden, was het ding toen helemaal zat, aangezien die eigenlijk net te kort is als je je paard lang wil laten. En heel hilarisch (het is natuurlijk ook ineens best warm) gewoon een bezweet paard van 5 minuten draf en nog moe ook!
Hij tufte lekker aan contact teugel rond, kan hem niet echt lang laten, want dan wordt ie echt laanngggg. :+ als je draaft.

Heps heb ik deze week dus in zijn geheel uitbesteed, dit was al te veel. Beetje schipperen met wie wat wanneer hoeveel, creatief inhuren van bijrijders en instructie.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:34

*Update* *Update* *Update*

Het werkboek van module 1 staat online en volgende dinsdag live Q&A!

(Zie ook de mail die ik erover heb verstuurd)

aestate
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-01-15

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:53

Is er eigenlijk een aparte nederlandse en internationale website? Ik kwam er namelijk net achter dat als ik via de mail inlog ik geen toegang heb tot de module (en die pagina is in het nederlands). Als ik dit doe door gewoon dressagepro op te zoeken, kom ik op de internationale pagina kom en heb ik wel toegang, maar dat daar staat het werkboek nog niet op.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:29

aestate schreef:
Is er eigenlijk een aparte nederlandse en internationale website? Ik kwam er namelijk net achter dat als ik via de mail inlog ik geen toegang heb tot de module (en die pagina is in het nederlands). Als ik dit doe door gewoon dressagepro op te zoeken, kom ik op de internationale pagina kom en heb ik wel toegang, maar dat daar staat het werkboek nog niet op.


Er is inderdaad sinds eind januari een aparte Nederlandse versie. Zou je me misschien even kunnen mailen op info@dressagepro.com? Dan kan ik ervoor zorgen dat je toegang hebt. Voor de Nederlandse versie moet je hier inloggen: http://training.dressagepro.nl

Je kunt daar ook altijd een nieuw wachtwoord opvragen als je die niet meer weet of als die niet werkt (om wat voor reden dan ook).

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 18:09

aestate schreef:
Is er eigenlijk een aparte nederlandse en internationale website? Ik kwam er namelijk net achter dat als ik via de mail inlog ik geen toegang heb tot de module (en die pagina is in het nederlands). Als ik dit doe door gewoon dressagepro op te zoeken, kom ik op de internationale pagina kom en heb ik wel toegang, maar dat daar staat het werkboek nog niet op.


Ik kwam dit weekeind ook op de Engelse versie uit, dacht laat maar doen we het in het Engels, maar bleek anders te zijn, dus maar weer naar NL gegaan.

laat maar.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:04

Hoera, werkboek! *\o/*
Ben heel benieuwd...

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:58

Nou na dat optimistische contactteugel filmpje van laatst zijn wij nu weer hier |( .
Giraffe met kantelend hoofd.

Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Elegance_, Fleuribelle, OmgiliBot, Paardje02 en 155 bezoekers