Leren rijlaarzen laten oprekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Leren rijlaarzen laten oprekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 09:59

Hoi allemaal,
Mijn leren rijlaarzen zijn te klein geworden, de lengte en voetmaat past bij mij nog wel, maar de kuitbreedte is te smal. Huilen Is er ook een mogelijkheid dat ik ze kan laten oprekken want hier heb ik wel eens van gehoord? In hoeverre kan dat? Het liefste wil ik er geen rits in zetten, alleen als het echt niet anders kan. Of anders in combinatie oprekken en met een rits? Ik heb ze namelijk nog maar iets van 2 jaar en vind het zonde om nieuwe rijlaarzen aan te schaffen. Ze zijn van het merk Equine, of dit iets uitmaakt? Ik hoop dat iemand mij raad kan geven. Verward
Groetjes Summertje.


Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 10:19

Ik heb de schachten van mijn leren rijlaarzen gewoon bij de schoenmaker laten oprekken. Geen probleem hoor. Er is natuurlijk wel een maximum aan hoever er opgerekt KAN worden. Gewoon even navragen bij de schoenmaker.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 10:25

Ik moet vandaag zowiezo een nieuwe rijbroek kopen, dus denk ik dat ik het beste maar even naar Divoza kan gaan. Die hebben al die speciale machines en kunnen me misschien advies geven. Ik ben een beetje bang dat ze m'n rijlaarzen bij de schoenmaker verprutsen..
Ik mijn rijlaarzen al weer maanden niet aan gehad, en nu liggen ze maar in een koude schuur wat ook niet zo bevordelijk is
Eerst maar eens kijken of ze uberhaupt wel te redden zijn, voor mij dan!
Ik denk dat ik ze niet eens meer aan kan trekken, en als ik ze uiteindelijk aankrijg dan doet dat ongelofelijk zeer bij mijn kuiten.
Misschien een kleine elastieken aanzet zodat ik mijn kuiten door het bovenste smalle gedeelte aankrijg en bij de kuiten laten oprekken zodat het weinig of geen pijn meer doet, want ik hoorde dat het ook deels te maken heeft met het weer 'inrijden', net als toen je ze kocht. Lips are sealed

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 10:45

Dit kan je beter laten doen bij een ruiterspeciaalzaak dan bij een gewone schoenmaker, die hebben niet de juist mal voor rijlaarzen en dan wordt de bovenrand te wijd opgerekt. Erg lelijk!


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:21

Ik zou zeker langs een ruiterspeciaalzaak gaan, want sommige laarzen zijn niet op te rekken. Door een plastic laag die over het leer heen zit.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 16:02

Ik heb het oprekken bij een goede (!) schoenmaker laten doen, en ze zitten me nu weer goed!
Ook had ik er al eerder een rits in laten zetten (moet je er wel bijzeggen dat ze er wijder van moeten worden, anders snijden ze het stuk wat er door de rits aankomt weer af) en ik moet zeggen dat ik het heel prettig vind!!
De rits zit bij mij achter, dus je ziet er niks van en het is met het aantrekken véél makkelijker!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 19:40

Ik heb het ook al 2x laten doen bij een goede schoenmaker en ik ben er erg tevreden over. Je moet gewoon naar een erkende schoenmaker gaan of naar de ruiterspeciaalzaak natuurlijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, Evito_06 en 83 bezoekers