Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SamCas
Berichten: 440
Geregistreerd: 07-07-14

Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 21:29

Hallo Bokkers,

Wij gaan voor het eerst dit jaar op vakantie met onze hond, de planning is dat we 1.5 week naar Oostenrijk gaan. Wie gaat er nog meer met zijn hond op vakantie? En waar gaan jullie heen.

Hebben jullie nog tips of tops wat we echt moeten doen/moeten vergeten.

Ook zijn we nog opzoek naar een leuk vakantiehuisje/chalet/ iets anders ;) waar we met de hond welk zijn, dus tips zijn welkom.


Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16089
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:10

Ik verplaats dit topic naar [BEU] Bokt erop uit, omdat het daar beter op zij plek is.

yvje86

Berichten: 2693
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:14

Ja ik! Een rondreis van 3 weken door Zweden/Noorwegen met mijn man en onze border collie.
Het duurt nog ongeveer een half jaar maar ik heb er erg veel zin in, we moeten wel nog eea regelen wat betreft inentingen etc.

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:18

Ik lees even mee, helemaal gezien je vraag met betrekking tot huisjes in Oostenrijk. :D

Wij hebben vorig jaar voor eerst onze hond (toen 2) meegenomen op vakantie in Frankrijk, heerlijk. <3
Zaten toen in de Vogezen/Elzas in een luxe trekkershut, en is ons erg goed bevallen. Lekker wandelen in de bergen!

Dit jaar willen we haar ook graag weer mee hebben en zijn we aan het oriënteren op Oostenrijk.
Onze hond is alleen niet zo'n held met lange autoritten, dat vindt ze niet fijn. Maar daar kan je iets voor halen.

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:19

yvje86 schreef:
Ja ik! Een rondreis van 3 weken door Zweden/Noorwegen met mijn man en onze border collie.
Het duurt nog ongeveer een half jaar maar ik heb er erg veel zin in, we moeten wel nog eea regelen wat betreft inentingen etc.



moet je voor die landen ook speciale inentingen hebben dan?

Leef: neem en geef!

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:22

MarrieLeen schreef:
Ik lees even mee, helemaal gezien je vraag met betrekking tot huisjes in Oostenrijk. :D

Wij hebben vorig jaar voor eerst onze hond (toen 2) meegenomen op vakantie in Frankrijk, heerlijk. <3
Zaten toen in de Vogezen/Elzas in een luxe trekkershut, en is ons erg goed bevallen. Lekker wandelen in de bergen!

Dit jaar willen we haar ook graag weer mee hebben en zijn we aan het oriënteren op Oostenrijk.
Onze hond is alleen niet zo'n held met lange autoritten, dat vindt ze niet fijn. Maar daar kan je iets voor halen.


Link van de trekkershut? :D

Niet banketstaaf maar poetsen.

yvje86

Berichten: 2693
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:25

Knakker schreef:
yvje86 schreef:
Ja ik! Een rondreis van 3 weken door Zweden/Noorwegen met mijn man en onze border collie.
Het duurt nog ongeveer een half jaar maar ik heb er erg veel zin in, we moeten wel nog eea regelen wat betreft inentingen etc.



moet je voor die landen ook speciale inentingen hebben dan?


Uhm nou ja een rabiës inenting en ontworming.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:25

Wij nemen onze hond voor het eerst mee op vakantie. Waarschijnlijk Zweden!

Ja, honden moeten geënt zijn tegen rabiës. En dat moet ruim van te voren gedaan zijn dacht ik.
Ook zijn er in sommige landen regels hoe je je hond in de auto vervoert (gordel-hondenrek etc) en zijn er in sommige landen muilkorven verplicht in treinen ed.

Fleur ❤️


Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:29

Ik ben toevallig nu op vakantie met onze twee kleine hondjes.
Wat ik merk is dat ze heel erg op zoek waren naar iets wat vertrouwd is. Daarom ben ik heel blij dat we de bench met eigen kussen hebben meegenomen. Dat geeft enorm veel rust (Ze zijn het ook niet gewend om lange tijd van huis te zijn).
En verder vinden ze het heerlijk om lekker actief bezig te zijn en overal mee naartoe mogen!

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[EJL-ITP] Gouden zonnestraaltje Isha een jaar lang ITP
[ITP] Golden Champagne Isha in de Surae

Goof

Berichten: 28613
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:30

Houd rekening met de juiste inentingen en houd er ook rekening mee dat niet ieder ras in ieder land welkom is, dat geldt ook als je er enkel doorheen reist.

Douce

Berichten: 3502
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:34

Wij gaan ook op vakantie met onze hond dit jaar. We vertrekken altijd op de bonnefooi, dus nog geen idee waar we naar toe gaan. Ik zorg in ieder geval dat de hond op tijd zijn rabiës heeft gehad en dan zien we verder wel. Ik wil inderdaad voor de zekerheid ook een muilkorf aanschaffen, in sommige landen is dat verplicht in bijvoorbeeld de gondels.

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

Gashmiron
Berichten: 229
Geregistreerd: 10-11-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:38

Wij gaan ook met de hond :)
In alle landen is volgensmij de rabiës inenting verplicht dus die zou ik sowieso optijd gaan halen. De bestemming is hier nog onbekend we weten het niet zo goed, we zitten vast aan de bouwvak dit jaar helaas dus alles is hardstikke duur :(.
Eigenlijk was de planning Noorwegen maar dat doen we nu waarschijnlijk volgend jaar.

Instagram: Beagle_Ted

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:14

Hannanas schreef:
MarrieLeen schreef:
Ik lees even mee, helemaal gezien je vraag met betrekking tot huisjes in Oostenrijk. :D

Wij hebben vorig jaar voor eerst onze hond (toen 2) meegenomen op vakantie in Frankrijk, heerlijk. <3
Zaten toen in de Vogezen/Elzas in een luxe trekkershut, en is ons erg goed bevallen. Lekker wandelen in de bergen!

Dit jaar willen we haar ook graag weer mee hebben en zijn we aan het oriënteren op Oostenrijk.
Onze hond is alleen niet zo'n held met lange autoritten, dat vindt ze niet fijn. Maar daar kan je iets voor halen.


Link van de trekkershut? :D

http://www.camping-orbey.com/en/locations/
Erg mooie locatie, dichtbij de bergen van de Vogezen maar ook nabij de wijnroute met mooie dorpjes in de Elzas. :j

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Dorus

Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:27

Wij gaan regelmatig met onze hond naar Luxemburg waar wij onze eigen stacaravan hebben. Veel verder dan België, Luxemburg en Duitsland komen wij niet, omdat we dan met aanvullende regels te maken hebben ivm het ras van onze hond.

Een rabies enting is o.a. verplicht voor buitenlandse honden in België en Duitsland. Aangezien het lastig is om in een ander land te komen zonder een van die twee landen te doorkruisen kan je dus stellen dat een rabies enting verplicht is wanneer je met de hond de grens over gaat.
Overigens geld die regel in Nederland ook voor buitenlandse honden, kom je vanuit een ander land naar Nederland dan moet de hond een rabies enting hebben. Een rabies enting moet minimaal 3 weken voor vertrek gezet worden.

Er is ook een website waar je per land heel veel informatie kunt vinden over welke regels gelden wanneer je daar naartoe gaat met je hond. Ik weet hem zo even niet meer, maar als je googled op vakantie hond land dan komt hij als het goed is naar boven.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

lukka63
Berichten: 1394
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:31

Onze jack is vaker mee geweest op vakantie,maar gaat in april voor het eerst mee vliegen naar spanje waar we een eigen appartement hebben nog niet te warm dan en ze kan lekker mee wandelen en in de zee zwemmen.

SamCas
Berichten: 440
Geregistreerd: 07-07-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-17 21:30

Onze hond vind de auto niet zo heel erg, dus ik denk dat dat geen probleem is. Regelmatig stoppen en dan komt het vast goed.

In Oostenrijk zijn alle rassen welkom, idd moeten ze wel een muilkorf om bij bepaalde gelegenheden.

Onze hond moet ook alle inentingen nog. Wij hebben haar sinds een half jaar en de vorige eigenaren hebben niets gedaan met haar kwa inentingen enz. Dus dat moeten we nog doen, ook laten Chippen en een Europees paspoort aanvragen.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:05

goede tips komen hier voorbij, bedankt!

Leef: neem en geef!

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:14

Hier gaat de hond ook mee. Waarschijnlijk wordt het Mallorca en dus vliegen en anders met auto en tent naar Frankrijk. Het hangt een beetje af van de vluchttijden. Ik wil niet om 12:00 uitchecken en pas om 22:00 vliegen. Maar goed dat is nog even puzzelen. Heb bij booking.com al een appartement gereserveerd. Kom ik er niet uit dan kan ik altijd nog annuleren en een plan B bedenken. Gelukkig ken ik de plek en weet dat er een waanzinnig hondenstrand is.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:26

Wij gaan eigenlijk altijd met de hond op vakantie. We gaan met de auto en ik lees ruim van te voren goed in welke entingen de hond nodig heeft en wat de reis verplichtingen zijn. Dat verschilt ook per land. Soms moet de hond vast in een speciale gordel. Handig is om het paspoort van je hond gewoon altijd mee te nemen in je handtas. wij nemen ook altijd een 'snoetje' mee. Soort muilkorfje. In bv Italië is dat verplicht in openbare gelegenheden. Nog maar een keer hoeven gebruiken in een bus, maar je weet nooit. Een waterfles met zon bakje eraan neem ik ook altijd mee. Handig voor als het warm is en nergens water voor handen. Onze hond ligt gerust vijf uur aan een stuk te slapen in de auto, maar genoeg plas pauze is wel belangrijk.
Wij zijn in Frankrijk, Oostenrijk, Belgie, Duitsland, Zwitserland en Italië geweest. Oppassen met strand en vooral toeristisch strand en heel toeristisch gebied want honden zijn daar niet altijd welkom. Ik kijk altijd van te voren goed of de hond welkom is ook in het water. Desnoods mail of bel ik van te voren daarover. Ook niets aan als je aan een strand of meer zit en je hond Mag er niet in!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:32

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:02

Wat ook misschien nog het vermelden waard is, is dat ik op vakantie mijn hond eigenlijk nooit aan andere honden laat snuffelen of ermee laat spelen. In sommige landen zijn er veel straathonden met ziektes of nemen mensen het niet zo nauw met de gezondheid van de honden, zoals hier in Nederland.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

SamCas
Berichten: 440
Geregistreerd: 07-07-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-17 09:16

Bedankt voor alle tips, hier heb ik ( wij) veel aan. Dat is ook een goeie tip Def, daar denk je niet snel aan.

SamCas
Berichten: 440
Geregistreerd: 07-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-17 09:17

Def schreef:
Wij gaan eigenlijk altijd met de hond op vakantie. We gaan met de auto en ik lees ruim van te voren goed in welke entingen de hond nodig heeft en wat de reis verplichtingen zijn. Dat verschilt ook per land. Soms moet de hond vast in een speciale gordel. Handig is om het paspoort van je hond gewoon altijd mee te nemen in je handtas. wij nemen ook altijd een 'snoetje' mee. Soort muilkorfje. In bv Italië is dat verplicht in openbare gelegenheden. Nog maar een keer hoeven gebruiken in een bus, maar je weet nooit. Een waterfles met zon bakje eraan neem ik ook altijd mee. Handig voor als het warm is en nergens water voor handen. Onze hond ligt gerust vijf uur aan een stuk te slapen in de auto, maar genoeg plas pauze is wel belangrijk.
Wij zijn in Frankrijk, Oostenrijk, Belgie, Duitsland, Zwitserland en Italië geweest. Oppassen met strand en vooral toeristisch strand en heel toeristisch gebied want honden zijn daar niet altijd welkom. Ik kijk altijd van te voren goed of de hond welkom is ook in het water. Desnoods mail of bel ik van te voren daarover. Ook niets aan als je aan een strand of meer zit en je hond Mag er niet in!


Weet je toevallig nog de huisjes in Oostenrijk :)

95Ellen

Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:26

Wij hebben onze teckel een keer of 3 meegenomen naar Landal Hochmontafon in Oostenrijk. Is echt een aanrader! Je kan in die regio heel veel en mooi wandelen want heel veel skiliften draaien ook in de zomer voor wandelaars. Oostenrijk is Super hondvriendelijk, hij mocht overal restaurants, skiliften en bussen enzo in :)

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:47


Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: C_estmoi, Eelmo, Flieno, henshem, IndianSu, Iselda, MareVeer, moOby, TinkerTreas en 74 bezoekers