CV vraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

CV vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:47

Ola!

Ik ben mijn CV aan het veranderen en nu zit ik ontzettend te twijfelen. Ik heb al rondgezocht op internet maar kan geen eenduidig antwoord vinden. Het zit namelijk zo, ik ben in 2015 aan een opleiding begonnen (en nu op zoek naar stage dus) waar ik nog mee bezig ben. Echter heb ik in de tussentijd een korte opleiding gedaan (8 maanden) als aanvulling op mijn huidige opleiding. Op eigen initiatief uit interesse, dit was niet vanuit school o.i.d. Dit diploma heb ik behaald, het is echter geen NVAO-geaccreteerde opleiding. (dwz het was een specifieke cursus/opleiding). Mijn vraag is echter, deze opleiding heb ik in 2016 afgerond, maar ook in 2016 begonnen. Moet deze nou als recentste opleiding staan, of zal ik mijn huidige opleiding bovenaan laten staan (lijkt me het meest logisch, maar qua chronologie he :D ). Of, nog gekker, bij curriculaire activiteiten?

Daarnaast heb ik een helemaal zakelijke cv, dus gewoon zwart wit, overzichtelijk, kort maar krachtig. Nu kreeg ik wat creatieve uitspattingen en heb ik er een tweede versie van gemaakt met een opmaak. Geen gekke dingen hoor, maar een gekleurde rand rechts en de koppen/letters qua kleur en lettertype passend gemaakt. Ik vraag me echter af of dat een positief of juist negatief beeld zou geven. Ik zou het natuurlijk zonde vinden in goede hoop díe cv op te sturen, terwijl ik met de zakelijke cv meer kans zou hebben gemaakt.

Alvast bedankt!

Groetjes


Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: CV vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:50

Opleiding waar je nu nog mee bezig bent bovenaan met duidelijke vermelding dat je er nog mee bezig bent. Geen idee in welke richting je studie gaat of wat voor baan je zoekt maar het lijkt me niet heel handig als bijvoorbeeld een accountant met een flashy kleurrijk cv op de proppen komt :D

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:51

Hoi, recruiter hier. Mocht je het willen, dan kan ik morgen naar je cv's kijken. Uiteraard zonder NAW-gegevens :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:51

Wildgirl schreef:
Opleiding waar je nu nog mee bezig bent bovenaan met duidelijke vermelding dat je er nog mee bezig bent. Geen idee in welke richting je studie gaat of wat voor baan je zoekt maar het lijkt me niet heel handig als bijvoorbeeld een accountant met een flashy kleurrijk cv op de proppen komt :D



Sorry, psychologie :D

Dat is aardig Ailill! Daar zou ik graag gebruik van maken :j

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:52

Wildgirl schreef:
Opleiding waar je nu nog mee bezig bent bovenaan met duidelijke vermelding dat je er nog mee bezig bent. Geen idee in welke richting je studie gaat of wat voor baan je zoekt maar het lijkt me niet heel handig als bijvoorbeeld een accountant met een flashy kleurrijk cv op de proppen komt :D
Nou, vandaag de dag is dat juist dé manier om op te vallen. Dan hoeft het nog niet eens flashy en kleurrijk te zijn, persoonlijk en met een (een beetje) lef is juist tof :j

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:53

Ik heb een CV met lijntjes en grotere lettertypes in het oranje, ik krijg altijd de feedback dat hij energiek en opvallend is.

En qua chronologie... zou ik toch je huidige opleiding bovenaan zetten... die is immers van 2015-heden

Ik heb ooit de tip van een reintegratie coach gekregen om geen maanden neer te zetten.


Dus ipv
Maart 2015- december 2016 opleiding bla bla
Maar gewoon
2015-2016 - opleiding bla bla


Hopelijk kun je er wat mee.

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:54

Ik wilde je gelijk mijn Randstad account pb-en, die is echter vanaf morgen niet meer actief. Ik stuur je mijn mail via pb.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:57

_KiMbErLeY_ schreef:
Ik heb een CV met lijntjes en grotere lettertypes in het oranje, ik krijg altijd de feedback dat hij energiek en opvallend is.

En qua chronologie... zou ik toch je huidige opleiding bovenaan zetten... die is immers van 2015-heden

Ik heb ooit de tip van een reintegratie coach gekregen om geen maanden neer te zetten.


Dus ipv
Maart 2015- december 2016 opleiding bla bla
Maar gewoon
2015-2016 - opleiding bla bla


Hopelijk kun je er wat mee.
Die tip zou ik vanaf nu niet meer toepassen. Niets zo irritant als géén maanden op een cv. Hoe vaak ik niet iemand sprak die in 2014 was gestopt (januari) tot 2015 (november), dan zit je dus bijna 2 jaar thuis. Nu is dit een extreem voorbeeld, wel het eerste waar veel recruiters aan denken.

LinkedIn kloppend met cv, is in mijn optiek, ook erg fijn. Al werk ik veel me LinkedIn (search) en zit ik in finance en I(C)T, wat sowieso veel online verloopt.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:58

Ailill schreef:
Wildgirl schreef:
Opleiding waar je nu nog mee bezig bent bovenaan met duidelijke vermelding dat je er nog mee bezig bent. Geen idee in welke richting je studie gaat of wat voor baan je zoekt maar het lijkt me niet heel handig als bijvoorbeeld een accountant met een flashy kleurrijk cv op de proppen komt :D
Nou, vandaag de dag is dat juist dé manier om op te vallen. Dan hoeft het nog niet eens flashy en kleurrijk te zijn, persoonlijk en met een (een beetje) lef is juist tof :j


Hier ook recruiter geweest in de it en een cobol programmeur met een gekleurd cv in comic sans ging bij mij rechtstreeks het ronde archief in ;)

Anoniem

Re: CV vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:58

Maar comic sans is sowieso verschrikkelijk :))

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:01

Wildgirl schreef:
Ailill schreef:
Nou, vandaag de dag is dat juist dé manier om op te vallen. Dan hoeft het nog niet eens flashy en kleurrijk te zijn, persoonlijk en met een (een beetje) lef is juist tof :j


Hier ook recruiter geweest in de it en een cobol programmeur met een gekleurd cv in comic sans ging bij mij rechtstreeks het ronde archief in ;)
Dat is dan ook direct het andere uiterste :')

Maar een edgy balk, foto, iets persoonlijks/humor kan ik erg waarderen. Al moet ik eerlijk zeggen dat deze 'trend' echt van de laatste maanden is en, inderdaad, binnen I(C)T minder dan finance of bijv. accountancy.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:02

Ailill schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:
Ik heb een CV met lijntjes en grotere lettertypes in het oranje, ik krijg altijd de feedback dat hij energiek en opvallend is.

En qua chronologie... zou ik toch je huidige opleiding bovenaan zetten... die is immers van 2015-heden

Ik heb ooit de tip van een reintegratie coach gekregen om geen maanden neer te zetten.


Dus ipv
Maart 2015- december 2016 opleiding bla bla
Maar gewoon
2015-2016 - opleiding bla bla


Hopelijk kun je er wat mee.
Die tip zou ik vanaf nu niet meer toepassen. Niets zo irritant als géén maanden op een cv. Hoe vaak ik niet iemand sprak die in 2014 was gestopt (januari) tot 2015 (november), dan zit je dus bijna 2 jaar thuis. Nu is dit een extreem voorbeeld, wel het eerste waar veel recruiters aan denken.

LinkedIn kloppend met cv, is in mijn optiek, ook erg fijn. Al werk ik veel me LinkedIn (search) en zit ik in finance en I(C)T, wat sowieso veel online verloopt.


Uit oogpunt van de sollicitant kan dit wel erg fijn zijn!

Ik heb bv. Bijna een jaar thuis gezeten (met her en der wel wat opdrachten) maar hierdoor geen gat in mn cv ;)

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: CV vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:07

Ben ik niet met je eens. Ik scan echt op details. Als ik kan kiezen tussen 2 kandidaten en bij 1 v.d. 2 staat die info meer gedetailleerd dan bij de ander heb ik mijn keuze snel gemaakt. Daarnaast verwacht ik ook van een kandidaat om zichzelf duidelijk te profileren. Als ik toch besluit kandidaat 2 te bellen, om zo tot meer informatie te komen en iemand te leren kennen, dan is het vaak geen positief punt wanneer ik verneem dat iemand voor lange(re) thuis zit. Er er vanuit gaande dat er voor die kandidaat meer dan genoeg kansen zijn en er geen persoonlijke zaken van invloed zijn.

Indien dat laatste toch van toepassing is heb ik alle begrip en wil ik graag met diegene kijken naar de mogelijkheden en een eventueel traject. Helaas moet ik vaak concluderen dat dit niet het geval is, al is dit uiteraard persoonlijke ervaring,

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:09

Als ik mag inhaken. Ik heb een giga gat in mijn CV. Ik heb 16 jaar thuis gezeten als huisvrouw. Ben er dus echt helemaal uit wat het solliciteren en werk zoeken aangaat. Heeft er iemand concrete voorbeelden van wat gewild is in een CV? En ik heb het helemaal moeilijk met die online sollicitaties waarbij je dan een motivatie moet schrijven. Want hoe en wat schrijf je daar en op welke manier. Ik ben nog zogezegd uit de oude school met een brief met aanhef ed. :D

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

madeliefw

Berichten: 2665
Geregistreerd: 14-10-05

Re: CV vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 03:07

Ik hoorde dat het in is om je cv in een infographic te gieten. Dat lijkt me wel van deze tijd. Maar een leuk lettertype en gekleurde lijntjes enzo lijkt me niet zo. Ik heb alles gewoon zakelijk zwart en wel een foto.

[o]

Judass

Berichten: 4826
Geregistreerd: 20-05-09

Re: CV vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 04:24

Mijn zus studeert HR, en werkt nu sinds kort ook als recruiter. Ik mocht toevallig van het weekend haar CV zien, en hij is precies zoals Aillil beschrijft :)). Vrij opvallend met kleur en een foto, maar toch is ie helemaal niet tacky. Wel opvallend op een goede manier.

8nnemiek

Berichten: 43368
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: CV vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 07:13

Ik ben jarenlang als grafisch vormgever aan het werk geweest en heb daardoor een vrij complex vormgegeven cv met veel kleur.. nu heb ik de afgelopen jaren bij veel verschillende bedrijven moeten solliciteren en ben ook regelmatig bij het uwv geweest, en ik kan je zeggen dat de meningen echt mijlenver uit elkaar lopen := Bij het uwv stond iemand met echt veel verstand ervan, daar kon je je cv laten controleren, en die vond em geweldig.. die stapte als grap op me af en gaf me een hand, 'jij bent aangenomen', en heeft mijn cv gekopieerd om aan anderen als voorbeeld te laten zien voor hoe het wel moet.. Maar ik ben ook wel eens iemand tegen gekomen die zei dat mijn cv niet echt pastte bij een beroep als vakkenvuller, waar ik toen op solliciteerde :')
Persoonlijk vind ik juist dat je op moet vallen. Een cv op zichzelf zegt nauwelijks iets. Je kan 20 jaar ervaring hebben als secretaresse en in die 20 jaar alleen maar enveloppes hebben staan likken bij wijze van spreken, maar als je maar weinig ervaring hebt en je kwaliteiten op een andere manier in je cv kan weergeven, bijvoorbeeld door het cv bijpassend bij een bepaald beroep te ontwerpen, dat zegt zo veel meer dan alleen die cijfertjes.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Mando

Berichten: 15681
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: CV vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 07:33

Mijn voorblad van mijn cv was groen met blauw met een korte beschrijving en een mooie zakelijke foto
De rest gewoon rustig overzichtelijk.
Ik heb altijd geleerd 100 jaar geleden ook met solliciteren blauw is de kleur van vertrouwen en groen van rust daarom heb ik dat in mijn cv gebruikt.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Courses

Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:34

Ik houd altijd aan dat de activiteiten waar je nu mee bezig bent altijd bovenaan blijven (2015 ..... Heden) en alles afgerond op data volgorde daaronder :)

Omdat ik in de creatieve industrie zit heb ik een opgemaakt CV voor die sollicitaties en voor parttime jobs (nu nog als student) had ik een simpel Word document met nette opmaak, maar dat was puur vanwege de hoeveelheid regels aan ervaring en bij bijbaantjes kijken ze er niet heel nauw op heb ik gemerkt :) Ik wil wel even voor je kijken als je wilt.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:47

ik heb ook en CV met verschillende gekleurde vakken per onderdeel en gecombineerd met een paar foto's. Ik heb alleen nog maar positieve reacties gehad (al heb ik hem nog niet vaak hoeven gebruiken)

#snotterzegt

Joltsje

Berichten: 9022
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: CV vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:04

Het allerbelangrijkste blijft natuurlijk de inhoud :o .

We hebben wel eens mensen op gesprek gehad met een super slechte cv qua lay out. Maar wel de juiste werkervaring.

Maar natuurlijk heb ik als hr adviseur ook voorkeur.

Mooi strak met hier en daar een kleurtje vind ik het mooiste.

Dus indd de titels als werkervaring, opleiding etc in een kleur met een lijn er tussen.

Be your best self

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:08

Ik zou hem denk ik onder het kopje 'cursussen' zetten. Maar als het echt meer een opleiding was dan een cursus kan ik me voorstellen dat je hem liever bij opleidingen zet.

Be the change you wish to see in the world.

Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: CV vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:11

Mijn cv is te lang. Ik heb bij alles ook mijn takenpakket kort uitgelegd.

Moet ik dat verwijderen om het beter leesbaar te maken?

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: CV vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:22

Mijn CV is zakelijk en overzichtelijk, maar heeft wel paarse lijnen en paarse kopjes. Daar lijkt mij echt niks mis mee. Als ze het lelijk vinden dan printen ze 'm maar in zwart-wit.

Ik pas het aan op de functie waar ik naar solliciteer. Bij relevante functies voeg ik dan dus het takenpakket toe, bij minder relevante dingen is het 1 regel. In de brief die ik erbij stuur kan ik dan altijd nog zetten dat ik meer toelichting kan geven bij mijn werkervaring.

Joltsje

Berichten: 9022
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: CV vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:02

@lente.. wat yellowgraw ook zegt. je moet de uitleg per functie aanpassen.

solliciteer je op een administratieve functie. dan hoef je geen tekst en uitleg te geven m.b.t. je ervaring op de manege bijvoorbeeld. dan zeg je gewoon instructrice en klaar.

over je administratieve functie vertel je wat je taken waren etc. projecten kun je ook benoemen.

meestal is de stelregel 2 pagina's cv

Be your best self


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 73 bezoekers