Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:45

Ik ben net weer begonnen met kijken (door trainen deed ik wel). Vorige week een paar dagen gehad dat ik dacht ik ben terug bij standje kameel, maar na die paar dagen was het kwartje toch niet weg.

Nu voor het eerst mijn vraag gesteld.

Filmpje maken vind ik nog wat te dapper want ik ben bang dat mijn perfectionisme weer in volle ellende doorbreekt want een slecht filmpje daar houd ik echt niet van. Dus daar moet ik nog even voor dapper worden


connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:23

Ha ladies, morgen ben ik bij Rien om alle vragen en filmpjes door te nemen! *\o/*

En wat goed dat je je eigen fouten zag. Het is inderdaad heel leerzaam en confronterend om jezelf op camera terug te zien. Goed van je hoor!

Ik kan eigenlijk ook gewoon weleens de camera op statief neerzetten ipv te wachten op dat mijn vriend eens zin heeft om mee te gaan en te filmen.


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:27

Mijn filmpje hoeft denk ik al niet meer, geloof dat die problemen ondertussen voorbij zijn, is al stuk verbeterd. GA wel weer nieuwe maken als we weer hopeloos in de knoop zitten.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:57

Maar is alsnog interessant om te horen wat hij zegt toch? Ik doe die van jou ook wel gewoon joh. En ik zeg er wel bij dat het inmiddels al verbeterd is maar dat het toch interessant is om zijn feedback te horen.

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:32

Wat cool dat je naar Rien gaat Conny! Er zijn zoveel leuke en interessante vragen bij gekomen en ik ben ook nog steeds benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.

Ik voel me af en toe wel een beetje een rare eend in de bijt, volgens mij heb ik het oudste paard in de online cursus. (een 19-jarige Uniformmerrie) en zo ver zijn we ook nog niet qua rijden , er zijn nog zoveel verbeterpunten , met name bij mij hoor, door groen met groen begonnen op haar 6,5e en jarenlang alleen maar, of een enorme focus op buitenrijden (heb nu wel een extreem verkeersmak paard)

Maar dan denk ik maar: ze doet het nog super als rijpaard, ik geniet elke minuut dat ik bij haar ben en zou haar voor geen miljoen ruilen, en sinds de cursus zie ik echt nog sneller en meer verbetering, en ik vergelijk mezelf maar met mezelf. Hebben jullie ook wel eens last van zulk soort onzekerheid?

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 08:49

Het beantwoorden van de vragen en feedback geven op de video's was erg leuk. Rien vond het ook super om te zien dat men op de video's echt aan de slag was gegaan met de trainingsmethode.

Ik ben er vandaag mee bezig om alles te monteren e.d. Volgende keer gaan we voor alle vragen starten met een live Q&A.

En daydream, die onzekerheid die jij noemt herkennen we denk ik allemaal wel. Overigens, 19 jaar is niet zo heel oud toch? Ik kan mij nog herinneren dat Carolien Munsters een keer bij een workshop vertelde dat paarden die wij als oud bestempelen vaak nog heel fit kunnen zijn en helemaal niet zo oud zijn. :)

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:08

O leuk ik hoop dat ik erbij kan zijn en niet aan het werk ben dan.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:53

Ik ga mijn 15-jarige ook terug oppakken, staat langere tijd "stil" mede door veulen. Ik heb dit paard al 14 jaar, maar helaas niet van in het begin goede/juiste begeleiding gehad waardoor de basis naar mijn gevoel niet echt ok is. Er is mij destijds geleerd om alleen aan de voorkant te zitten...:n
Ik denk niet dat ik haar als oud mag beschouwen, maar ik merk wel dat ze stijver is. Hiervoor ga ik haar een supplement beginnen geven, eens zien of dat verschil geeft. Als iemand met bepaalde producten goeie ervaringen heeft, hoor ik het graag :)
Ik vraag me af of ik bij dit paard terug een betere basis voor elkaar zou krijgen.

Misschien moet ik van dit paard wel eens een filmpje insturen, want ik ben wel benieuwd naar Rien zijn tips hiervoor en of dit paard nog beter kan worden.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:05

Ik kom hier even binnenvallen.
Ik ben deze cursus aan het overwegen. Nu is mijn basiskennis vrij groot, ik ben grotendeels autodidact met af en toe een lesje. Heeft deze cursus nog veel toegevoegde waarde?
Of misschien juist veel toepasbare tips?

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:28

een erg goed supplement dat al na 3 dagen werkt.
Is arti sport gold van global medics. Van tom marien.
Bij die van mij werkt het goed maar het is wel prijzig.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:30

@ Avanti ik zou t doen. veel toegevoegde waarde, een logisch totaaloverzicht over de hele africhting en heel praktisch. En je wordt super geïnspireerd en enthousiast ervan.

@connepon ; dankjewel ; mijn paard is t overduidelijk met je eens! ik ben gister helaas door mn rug gegaan maar mijn instructrice heeft vandaag dus gereden en na prachtige schouderbinnenwaartsen en in stap een werkpirouette ging ze ' even' appuyeren en dat briljante dier van mij deed dat dus 'zo even'. Mijn instructrice was helemaal blij over dat t elke week zo vooruit gaat en hoe blij mijn paard wordt van nieuwe dingen leren.
Ik heb enorm genoten van t toekijken;
je kon duidelijk zien dat ze moest nadenken maar ook super geïnteresseerd en blij was. ik ben trots!

@cyta; equilin basic of motion - en ook vooral elke dag veel naar buiten met vriendjes in een ruime wei of paddock. -

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:44

Avanti schreef:
Ik kom hier even binnenvallen.
Ik ben deze cursus aan het overwegen. Nu is mijn basiskennis vrij groot, ik ben grotendeels autodidact met af en toe een lesje. Heeft deze cursus nog veel toegevoegde waarde?
Of misschien juist veel toepasbare tips?


Ik ben heel gekleurd omdat ik natuurlijk mede-eigenaar ben van de training maar laatst zat ik aan de telefoon met een Grand Prix ruiter uit Canada. Rien was daar in oktober geweest om een clinic te geven en volgens Rien was ze echt een goede ruiter. Nu is het zo dat zelfs zij blij is met de training.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:08

kitobeer schreef:
een erg goed supplement dat al na 3 dagen werkt.
Is arti sport gold van global medics. Van tom marien.
Bij die van mij werkt het goed maar het is wel prijzig.


Toevallig is net dat supplement hier vandaag toegekomen. Fijn te horen dat je er goede ervaring mee hebt! Geef je dat constant of werkt een kuur van 100 dagen nog na?

@daydream: mijn paarden gaan gelukkig ganse dagen de weide op :-)

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 01:01

wat goed cyta ; ik heb moeten merken hoe veel dat uitmaakt (paar uur klein stukje ivm grote stad vs wat ze nu krijgt, voor mij meer reizen maar zo de moeite waard) en ik wou dat ik de verandering eerder had gedaan. Dus t was zeker geen kritiek

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

aestate
Berichten: 113
Geregistreerd: 03-01-15

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:17

Ik meld me hier ook even, na wat wikken en wegen toch besloten mee te doen aan de online training! Heb al specifieke doelen en les 2 keer per week, maar denk echt dat dit een hele goede aanvulling zal zijn in zijn opleiding naar "happy athlete" :)

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:18

aestate schreef:
Ik meld me hier ook even, na wat wikken en wegen toch besloten mee te doen aan de online training! Heb al specifieke doelen en les 2 keer per week, maar denk echt dat dit een hele goede aanvulling zal zijn in zijn opleiding naar "happy athlete" :)


Welkom! Leuk dat je meedoet! En wat een luxe, 2 keer per week les. Fijn hoor! :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:10

Aestate, leuk dat je je ook aangemeld hebt en 2 x per week les, lekker!

Hier ligt boel al tijdje min of meer stil, maar toch is Heps wel verbeterd, al zit er nog steeds een hele berg werk aan, zoals hier onder te zien is, ons probleem is dus de aanleuning, met nadruk op ons..
Aangezien ik nog wel eens contact verlies met name op buiten teugel, maar ondertussen heb ik in ieder geval weer een paard dat zowel links als rechts gewoon contact opzoekt (nog niet helemaal gelijk).
En sommige dingen, tja daar moet je gewoon als paard talent voor hebben, zekere cool... en een vreselijke nieuwsgierige aag zijn.
Zo moeten we momenteel naar de rijvereniging, sluisje is er nu uit (sinds maandag) en moet er over dike week weer in zitten, nu dus 3 noodbruggen langs het oude weggetje en een groot gat met betonslijpende mensen erin naast het wegje, echt zo braaf!!

Ik twijfel echt wel veel of ik er goed aan heb gedaan haar te houden, omdat ze voor mij te klein is. (en omdat ze momenteel net als Toobs echt in de weg staat, maar hoop dat dat nog keer verbeterd) Maar zoals vandaag tja, dan weet je weer dat Great gifts come in small packages.... <3

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:20

Sjolvir wat een schatje! <3 Wat een route! Braaf hoor : goud waard!( Dit Zou mij ook lukken, maar niet ZO rustig.) En ik vond je dressuur al heel netjes gaan. Ik snap het aan de ene kant met wat te klein, maar het kan toch nog wel? Je bent lang niet zwaar. ik zou haar houden als ik jou was../denk dat je er goed aan doet...wat een leuk dier. Het is ook nog de dochter van je oude paard!

Aestate; wat leuk dat je meedoet! en inderdaad wat fijn dat je 2x per week les kan hebben

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:29

Sjolvir ik vind het er netjes uit zien voor contactteugel

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:38

Vandaag weer eens dressuurles gehad en ik kreeg complimenten over hoe goed mijn paard gaat draven. Ze krijgt veel meer losliggende en tegelijkertijd kracht in de bovenlijn. Heb ik niet voor niks geoefend

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:49

Wat goed Joki!

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:39

. foute quote

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:40

daydream schreef:
wat goed cyta ; ik heb moeten merken hoe veel dat uitmaakt (paar uur klein stukje ivm grote stad vs wat ze nu krijgt, voor mij meer reizen maar zo de moeite waard) en ik wou dat ik de verandering eerder had gedaan. Dus t was zeker geen kritiek


En ik heb dan weer gemerkt hoeveel verschil het maakt om niet alleen buiten te hoeven staan maar in koppel. Kwa soepelheid , fysiek en mentaal.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:40


daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:47

@kitobeer;

ja ik geloof zeker dat dat helpt! Mijn paard geniet ook zo met haar vriendinnetjes in de wei

jammer he, dat soort dingen, dan wou je dat je t eerder had gedaan.

@Conny/connepon ja ik las t net! super gaaf voor jullie Conny! goed stuk ook; kern goed samengevat

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Damelza, Eliine, Evito_06, SJP, sterregoud, Sting, StonedRomy, Telpeva en 100 bezoekers