Meerdere ontvangers pb

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
The_Cat

Berichten: 7284
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-17 16:34

Ik vroeg me af, vandaag viel het me op dat ik meerdere ontvangers in men pb kon toevoegen. Ik dacht handige feature, tot ik uiteindelijk wou verzenden. Dan kreeg ik de error dat het maar naar 1 persoon mag. Is het de bedoeling dat dit nog verder uitgewerkt wordt? Want ik vond het nu wel vreemd dat de optie om meerdere personen toe te voegen er is, maar niet gebruikt mag worden :P


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101665
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:37

Nee, die optie is er alleen voor teamleden...voor ons gebruikers is hij er niet en komt hij er ook niet.
Om spam naar een grote groep te voorkomen geloof ik.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:49

Ik pleit ervoor die optie toe te voegen bij gebruikers met 100+ berichten. En dan bijvoorbeeld maximaal 5/10

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:25

Een tijdje geleden lijkt er ergens een foutje in het systeem geslopen te zijn waardoor het lijkt alsof er meerdere gebruikers geselecteerd kunnen worden. Op het moment dat je dat daadwerkelijk wilt doen, dan volgt er een (fout?)melding dat dit niet kan. Bart heeft hier een tijdje geleden naar gekeken en kreeg het niet zo snel opgelost waardoor het op een todo-lijst belandt is. Ik zal navragen hoe het er nu mee staat omdat we ondertussen alweer een paar maanden verder zijn.

Dan neem ik de suggestie van Iris ook mee, want ik ben het er wel mee eens dat het kunnen versturen van PB's aan meer dan 1 gebruiker soms heel handig kan zijn. Het is zo ingesteld om spammers tegen te gaan, maar als daar bijv. een drempel (evt. in combinatie met een limiet van een x-aantal gebruikers die je gelijktijdig kunt PB'en) in kunt bouwen, dan zou het best een winwin-situatie op kunnen leveren. Geen idee of het technisch allemaal mogelijk is, maar het gaat in elk geval mee in het overleg. Bedankt voor de suggestie :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

The_Cat

Berichten: 7284
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-17 23:45

Ah dat wist ik niet, het viel me gewoon op, en vond het vreemd om een functie te hebben die je dan niet mag gebruiken :') het zou wel fijn zijn om het te kunnen gebruiken, al dan niet naar idd max 5 ofzo. Thanks voor de uitleg!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:54

Zou het kunnen dat er een bokt-techneut aan het knutselen is aan de pb-instellingen? Ik heb vandaag al een aantal keer onderstaande melding voorbij zien komen. Ondanks dat ik de melding an sich geniaal vind, lijkt het mij niet de bedoeling.
Afbeelding

Ik heb een Google Chrome webbrowser (Versie 56.0.2924.87) die ik recentelijk nog heb opgepoetst met een cleaner.

Als ik op een willekeurige gebruiker klik en die een pb wil sturen dan krijg ik de melding te zien. De melding komt weer tevoorschijn als ik op 'voorbeeld' druk om mijn hele verhaal aan die gebruiker nog eens door te lezen. De pb's verzenden wel gewoon.
Het is dus heel niet mijn intentie om pb's aan meerdere gebruikers te versturen. Ik klik 1 iemand aan en vervolgens begint Chrome tegen mij te 'kletsen' met bovenstaande melding.


Anoniem

Re: Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:55

Kreeg die melding ook :j Ook in Chrome inderdaad.

Seb8iaan

Berichten: 1833
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 08:21

Hier dezelfde melding. Op zowel Bokt 5 als Bokt Office.
Als je start met "Schrijf bericht", dan is het "Naar" veld geheel verborgen:


Afbeelding

Afbeelding

Allememachies! Dat ga ik even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 08:27

Dat is wel heel onhandig! Ik heb het even gevraagd, wellicht dat er inderdaad iemand mee bezig is geweest. In elk geval dank voor het melden en de screenshots. :j

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 08:34

Jup ik had het gisteren ook in safari

Seb8iaan

Berichten: 1833
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 08:39

Het lijkt aan dit stukje te liggen:
Code
<input type="text" data-recipient-type="to" id="recipient-input-to" style="display: none;">


Heel specifiek
Code
style="display: none;"


Als je dat stukje weg haalt (Chrome: F12; zoek het stukje op; Rechtsklik: Edit as HTML; Verwijder stukje met de style)

Of even Bokt4 gebruiken, waarin je aan de linkerzijde de gebruikersnaam voor je bericht in kunt voeren.

Allememachies! Dat ga ik even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:04

Bedankt voor de melding. Het was bedoeld als oplossing voor het probleem dat sommige mensen meer gebruikers invoerden en dan bij het versturen alsnog de melding krijgen dat ze niet kunnen opsturen.

Als het goed is kun je nu weer pb's versturen.

Seb8iaan

Berichten: 1833
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:08

Ja het versturen lukt weer, alhoewel er een BCC veld (eindelijk _O_ ) is bijgekomen. Daar er maar 1 geadresseerde mag zijn ("Naar" óf "BCC"), is het in de praktijk echter niet helemaal toepasbaar.
Bedankt in ieder geval voor je snelle hulp :)

Allememachies! Dat ga ik even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:13

Ik ben inderdaad bang dat het BCC-veld binnenkort weer gaat verdwijnen :P Dit is even een snelle fix omdat het aantal waar je naar mag sturen blijkbaar niet bij iedereen is ingevuld. Daarna maak ik het even wat netter, en als je naar 1 persoon stuurt krijg je dan sowieso geen bcc-veld.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:21

Als het goed is kunnen mensen met Huiskamer-toegang nu ook meerdere gebruikers tegelijkertijd een pb'tje versturen, en je kunt gebruikers toevoegen vanuit het lijstje met vrienden. Als er rare dingen optreden, hoor ik het graag :)

Seb8iaan

Berichten: 1833
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:44

Als je meerdere ontvangers gebruikt, komt er onder de "naar" regel nog wel:
"Je kunt je bericht slechts aan 1 gebruikers tegelijk versturen. Verwijder alsjeblieft 1 ontvanger"

En na het (proberen te) verzenden:
"Te veel ontvangers, je mag een PB naar maximaal 1 ontvangers sturen"

Allememachies! Dat ga ik even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken

Anoniem

Re: Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:43

Sebas, is dat inmiddels opgelost of nog steeds van toepassing?

Seb8iaan

Berichten: 1833
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:55

Hi Miranda, het is nog steeds van toepassing.

Allememachies! Dat ga ik even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken

Anoniem

Re: Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:57

Ga het even doorgeven :j

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Meerdere ontvangers pb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:49

Dat was een foutje van mijn kant, er stond een instelling niet goed. Excuses voor de valse hoop :o

Als het goed is werkt dit nu wel?

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Seb8iaan

Berichten: 1833
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:28

Het versturen naar meerdere ontvangers werkt nu, bedankt +:)+
Nog 1 kleine opmerking: Er is maar 1 geadresseerde te zien als het verzonden bericht bekeken wordt (via postvak uit/verzonden), terwijl die naar meerdere geadresseerden gestuurd is. Maar dat is meer cosmetisch ;)

Edit: Overigens zijn deze geadresseerden wel te zien in de lijst weergave van het postvak uit/verzonden.

Allememachies! Dat ga ik even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 29 bezoekers