[Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

[Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 14:54

Voor diegenen die meelezen in het [BB] [HK] Puppy erbij 2016/2017 en/of [BB] Wie heeft er een Welsh Corgi? kennen haar misschien al, maar wou toch graag eens een fototopic aan Ginny wijden.

Who's Ginny?
Welsh Corgi Cardigan
Teef
Blue merle
6 NOV 2016
http://www.cardiped.net/details.php?id=95301

Ginny woont inmiddels een weekje bij ons. Ze is nu 16 weken. De reden dat ze al zo 'oud' is, is omdat wij ze van Nederland is en wij in België wonen. Door de rabieswet in Europa ben je dus verplicht om te wachten. Zo niet, kunnen er nare gevolgen zijn. Gelukkig hebben wij haar weg van een hele fijne fokker (Cardi Cottage) die enorm veel met de pups is bezig geweest. Op sommige foto's zullen jullie zien dat er een oortje geplakt is. Haar oren waren zo groot, dat ze hulp nodig hadden om te gaan staan. Dit is pijnloos, is gedaan met schilderstape en pedicure vilt en dat is werkelijk zo los. Gelukkig is ze er inmiddels al vanaf. :D Geniet van de foto's en filmpjes.


Afbeelding
10 weken - Nog platte flappers

Afbeelding
13 weken - Na enkele keren plakken, vliegtuigoren :')

Afbeelding
Afbeelding
15 weken - Beide oren nog geplakt van bij de fokker, dag van thuiskomst


Ginny & Ophélia (onze andere Cardigan) samen spelen op het grasveld, voor de eerste keer


Voor de eerste keer naar de Puppy-klas! Wat was ze voorbeeldig <3

Afbeelding
De tape mocht er af.. Resultaat :=

Afbeelding
Terug plakken was de boodschap. Het ene oortje ging wel bijtrekken. Op aanraden van verscheidene fokkers iets anders aangepakt.

Afbeelding
Dit heeft maar een kleine 2-tal dagen gezeten.. We werden verrast toen we het af deden! (was zelf losgekomen)


Dat moest gevierd worden. Lekker spelen op het veld *\o/*

Afbeelding
Doei! :wave:

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: [Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:46

Wat is ze knap!

Stieum vind ik zn half hangend oor wel leuk <3

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: [Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:08

Mooi hondje , veel geluk met haar. :)

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: [Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:09

Leuk hondje!
Hadden de ouders ook oren die geplakt waren?

Mijn prikoor heeft al een week of 3 strak staande oren. Ze is nu bijna 14 weken. Ik heb ze nooit geplakt :)

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 17:11

Thx!

Naar mijn weten zijn de oren van haar ouders niet geplakt :) Mijn andere Cardigan had als eerste staande oren, dus ook die van haar hebben we nooit moeten plakken. Is wel een zege hoor, als je het niet moet doen.

Maar gelukkig is het hier wel goed gekomen.. De flapoortjes zijn idd wel schattig, maar niet rastypisch. Zou wel een showtje met haar willen meepakken en dan zou ze helaas afgekeurd worden.

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: [Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:12

Ah, ja dat is het nadeel van showen.
Stiekum ben ik zelf verliefd geworden juist op de mislukte oortjes van mn pup.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 17:16

Nu, wij hebben gewoon afgewerkt wat de fokker al had gedaan. :) Vind het ook geen optie om halverwege te stoppen zeg maar. We zouden even veel van haar gehouden hebben moesten ze blijven hangen zijn, hoor. Maar het is een feit dat zeker is dat ze dan nét dat tikkeltje minder Corgi is. En uiteindelijk is het maar een 'korte pijn' en moet ze het daarna nooit meer doen.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: [Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:18

Ze is nog zo jong, die oren gaan nog alle kanten op met het wisselen ;)

Ik vind dat oren zouden moeten staan zonder hulpmiddelen. Maar dat is dan weer mijn mening en totaal niet relevant :D

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: [Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:21

Oh dat van mij was ook geen kritiek op de aanpak hoor. Meer een "jammer dat voor shows juist het schattige vaak niet ok is" Zn aanpak met tapijt en schilderstape zullen ze hooguit irritant vinden als ze er aan moeten winnen.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 17:22

Snap die mening wel hoor Machie! ;) Zoals ik al zei was het bij onze andere ook geen probleem.

En daar zijn we ons van bewust, dat het bij het wisselen nog kan veranderen. Alhoewel - bij Ophélia zijn haar oren wel gewoon strak omhoog gebleven eens ze stonden.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: [Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:23

Ik gok dat de oren van mijn Fiji ook niet meer gaan veranderen van positie :+
Ze staan ernstig strak rechtop zeg maar ;)

Afbeelding

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 17:32

Die zien er idd best stevig uit :P Hier moet het nog wat steviger worden.

Ons ander teefje had als eerste staande oren van de nest.
Afbeelding
9 weken ;)

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:21

<3 <3 <3

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:05

Ooohh :+: Ik wist helemaal niet dat Corgi's ook deze kleur konden hebben! Knap hoor!

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 20:09

Berdien schreef:
Ooohh :+: Ik wist helemaal niet dat Corgi's ook deze kleur konden hebben! Knap hoor!

Ja, hoor. Wel enkel de Cardigans, niet de Pembrokes. Ginny is een brindle pointed merle. Er bestaat dan ook tan pointed merle (die zijn bekender, hebben duidelijke tan aftekeningen). Hier zie je alle kleurtjes die een Cardigan kan hebben :D
Afbeelding

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Re: [Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:44

WAt een geweldig leuk hondje! met die mega oren haha
Voor zover ik het geleerd heb maakt het plakken geen enkel verschil, maar ligt het aan de oorschelp zelf e.d. maar goed dat doet er niet toe :)

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 22:57

amyyy55 schreef:
WAt een geweldig leuk hondje! met die mega oren haha
Voor zover ik het geleerd heb maakt het plakken geen enkel verschil, maar ligt het aan de oorschelp zelf e.d. maar goed dat doet er niet toe :)

Interessant. Mag je mij gerust over PB'en. Ik heb genoeg voorbeelden gezien waar het wel bij werkte. Vraag me af of ze toch zo mooi gingen staan moest ik het niet gedaan hebben. :)

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:59

Jackytje schreef:
amyyy55 schreef:
WAt een geweldig leuk hondje! met die mega oren haha
Voor zover ik het geleerd heb maakt het plakken geen enkel verschil, maar ligt het aan de oorschelp zelf e.d. maar goed dat doet er niet toe :)

Interessant. Mag je mij gerust over PB'en. Ik heb genoeg voorbeelden gezien waar het wel bij werkte. Vraag me af of ze toch zo mooi gingen staan moest ik het niet gedaan hebben. :)


Ik weet het enkel van mijn anatomie boeken (opleiding paraveterinair) heb het zelf ook nooit uitgetest.
Misschien dat het wel wat bijdraagt, maar het is wel zo dat een hond met een ongeschikte oorschelp ongeacht plakken niet opeens rechtopstaande oren (zonder pijn) zal krijgen.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Corgi] Say hello to misses Big Ears!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 14:12

Sowieso horen deze honden normaliter gezien rechtopstaande oren te hebben. Bij de meeste pups gingen ze dus ook van zelf staan. Bij Ginny en nog een ander reutje heeft het even geduurd. Ze blijven nu wel staan, dus denk dan toch persoonlijk dat het niet persé aan de oorschelp lag, maar aan het gewicht van de oren. (Want ze zijn écht groot.. :P ) Bovendien is het blijkbaar niet gek dat het bij een zwaarder gebouwde hond langer duurt.. Ik ben wel benieuwd naar hoe het eigenlijk precies werkt en wat er voor zorgt dat de oren rechtstaan. Ik studeer nu zelf ook Dierenzorg, heb volgend jaar anatomie, dus wellicht wordt daar mijn vraag ook wel beantwoord.