We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 14:51

Dag allemaal,

Vorige week heb ik een wedstrijd gereden en mijn proef besproken. Dit topic viel in de smaak en men vroeg mij op dit nogmaals te doen. Dus hierbij een nieuwe proef die wordt besproken.

Ik was meer tevreden en vond Alwin vooral erg stoer. Hij is vaak erg schrikkerig en daarom ga ik altijd baanverkennen, maar hier (Sonnega) was ik al eens geweest en als ik wilde baanverkennen moest ik ruim een uur eerder aanwezig zijn. En aangezien het alleen al 2 uur rijden was om er te komen, besloot ik gewoon zo te starten. Maar toen ik mij ging aanmelden zag ik dat ze de baan prachtig hadden aangekleed. Super mooi, maar ik kneep hem wel even. Gelukkig ging Alwin na een kleine onzekerheid toch heel netjes de baan door.

Het was een lange rit met een flinke tegenwind over de Afsluitdijk, maar het was het zeker waard.

Waar ik op zit moment vooral op train is het fel maken en houden van Alwin, mijn houding, de wissels om de 2 en de piro's. Genoeg om te oefenen, maar ik laat jullie graag onze weg zien.

Veel kijkplezier allemaal.


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:21

Wat leuk! Ik heb weer met veel plezier zitten kijken. Je legt het mooi uit en hebt ook een fijne stem om naar te luisteren. :j

Super gaaf ook om te zien dat je deze week op sommige onderdelen waar je vorige keer een beetje van "baalde" beter wist te scoren. :D

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:24

Super leerzaam! Heel fijne uitleg en inderdaad gaaf om te zien dat je de mindere punten van vorige keer nu wist op te halen! Gaaf paard is het! Heel veel succes de volgende keer +:)+

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:31

Je rijd erg symphatiek en ik zie echt wel de potentie in jullie om die prix te halen! Ik zou je meegeven iets hoger galop tempo te behouden, hij lijkt nu vaak wat achter je been te zijn en moeite te hebben met de gesloten oefeningen. Ik vind je overal beeld wel heel ontspannen en harmonieus ogen! Een fijne houding van paard en een fijne hand! In je vorige topic noemde iemand je bovenlijf in galop, ik zie ook in de draf in je appuyementen dat je iets souplesse mist in je bovenlijf daar is misschien ook nog winst te behalen..

Maar echt een fijne vriendelijke amazone waar velen een voorbeeld aan mogen nemen!

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 15:42

rink schreef:
Je rijd erg symphatiek en ik zie echt wel de potentie in jullie om die prix te halen! Ik zou je meegeven iets hoger galop tempo te behouden, hij lijkt nu vaak wat achter je been te zijn en moeite te hebben met de gesloten oefeningen. Ik vind je overal beeld wel heel ontspannen en harmonieus ogen! Een fijne houding van paard en een fijne hand! In je vorige topic noemde iemand je bovenlijf in galop, ik zie ook in de draf in je appuyementen dat je iets souplesse mist in je bovenlijf daar is misschien ook nog winst te behalen..

Maar echt een fijne vriendelijke amazone waar velen een voorbeeld aan mogen nemen!


Dank je wel. Ik kan me zeker vinden in je commentaar. Wanneer ik het tempo hoger leg in bijvoorbeeld de serie, dan lukt het nog niet. Maar het is zeker iets om naartoe te werken.

Myrthe64
Berichten: 1014
Geregistreerd: 25-07-12

Re: We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:51

Ik vind je video's altijd erg interessant! Leuk, de vergelijking met vorige week!

Roikik

Berichten: 95
Geregistreerd: 01-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:52

Super goed gereden, ik zie ook wel dat je een beetje onrustig zit maar daar kun je goed aanwerken. Verder heel netjes gereden! :)

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:04

Nieuwe bokt tv! Echt heel erg leerzaam en erg prettig om naar te kijken. Wat kun jij goed rijden!

fleurhorses1
Berichten: 4
Geregistreerd: 20-12-16

Re: We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:01

Leuk om te zien dat het beter ging kijk met plezier naar de video's

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:19

Eigenlijk was ik de interesse in de dressuur verloren maar deze filmpjes geven een heel realistisch beeld.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:33

Heerlijk om naar te kijken weer. Die slow motion beelden heb je er goed in gemonteerd! Slim bedacht. Heb je net wat meer tijd om te vertellen en wij kunnen zo makkelijker zien wat je bedoeld zonder dat wanneer je knippert het al voorbij is.
Ik heb maar even op je kanaal geabonneerd, krijg ik vanzelf wel een melding als je weer wat nieuws plaatst :D

Ook trouwens heel goed je uitleg over het jury commentaar, het vakjargon een beetje uitgelegd. Sommige woorden zijn wat moeilijker te begrijpen en dat je ze dan ook even uitlegt maakt het weer makkelijk te volgen.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:38

Weer een erg leuke video! Fijn dat de fouten van vorige week minder aanwezig waren. Lekker blijven oefenen. Komt vast goed.

Wel super knap die eners :')

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:50

Leuk gedaan zo. Goed gemonteerd en leerzaam zo. Ik ben het zeker eens met het commentaar en vind het fair gejureerd. Voor hogere punten moet het echt meer gedragen, meer van de grond af en mag hij met meer lichaamsgebruik lopen. Met name het achterheen moet actiever ondertreden. Galop is voorzichtig, daar moet hij meer sprong houden en een zuivere drietact.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 19:47

Dank jullie wel! Er komen nog veel leuke dingen aan!

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:12

Ziet er weer goed uit! Ik verbaas me alleen dat je voor de tweede pirouette en de serie op de 2 nog allebei een 4 hebt gekregen, ik dacht dat in een klasse als de inter 1 zoiets veel zwaarder wordt afgestraft. :P Maar zeker weer heel leerzaam! Dat commentaar erbij is zo fijn! En ik vind het een fijne bevestiging voor mijzelf dat ik de fouten ook zelf eruit kan halen en dan bevestiging krijg van jou. :D

Pallatin

Berichten: 2492
Geregistreerd: 30-05-08

Re: We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:26

Wat een leuke video, knap dat jezelf ook al je verbeterpunten kunt benoemen. Ik heb er verder geen verstand van, maar vind jullie een hele fijne combinatie om naar te kijken...ik ben benieuwd naar de vervolgvideo's... :)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:15

Wauw wat fijn om naar te luisteren! Heel leuk gedaan. Wat ik mij afvraag, en dit bedoel ik niet vervelend, maar ik merk dat je veel werkt om hem wat feller en vlugger te maken, wat je zelf ook schrijft. Twijfel je dan soms niet met betrekking tot zijn leeftijd? Ik vraag dit omdat ik toevallig zelf ook m'n hengst t/m zijn 19e uitgebracht heb, ondanks dat ik denk dat als hij 5 jaar jonger was we nog veel verder waren gekomen ben ik toch gestopt omdat ik toch wel begon te twijfelen of ik hem niet beter met actief pensioen kon doen. Merkte namelijk aan mezelf dat ik snel onzeker werd of hij het wel aankon, bijvoorbeeld als het wat warmer was buiten of hij het met bepaalde oefeningen wat zwaarder had. Ook omdat hij zich altijd voor 200% gaf.. Heb jij dat ook met Alwin? Ben ik oprecht nieuwsgierig naar, vind vooral dat je lekker door moet gaan en zeker moet proberen om weer verder te komen met 'm, want jeetje wat gaan jullie goed!

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 23:15

Zeepsop schreef:
Ziet er weer goed uit! Ik verbaas me alleen dat je voor de tweede pirouette en de serie op de 2 nog allebei een 4 hebt gekregen, ik dacht dat in een klasse als de inter 1 zoiets veel zwaarder wordt afgestraft. :P Maar zeker weer heel leerzaam! Dat commentaar erbij is zo fijn! En ik vind het een fijne bevestiging voor mijzelf dat ik de fouten ook zelf eruit kan halen en dan bevestiging krijg van jou. :D


Haha, dat had ik zelf ook verwacht. Zelf zou ik eerder rond de 2 zitten, het zijn tenslotte behoorlijke fouten! Maar dat valt dus dan wel weer mee :o

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 23:22

essie_blue schreef:
Wauw wat fijn om naar te luisteren! Heel leuk gedaan. Wat ik mij afvraag, en dit bedoel ik niet vervelend, maar ik merk dat je veel werkt om hem wat feller en vlugger te maken, wat je zelf ook schrijft. Twijfel je dan soms niet met betrekking tot zijn leeftijd? Ik vraag dit omdat ik toevallig zelf ook m'n hengst t/m zijn 19e uitgebracht heb, ondanks dat ik denk dat als hij 5 jaar jonger was we nog veel verder waren gekomen ben ik toch gestopt omdat ik toch wel begon te twijfelen of ik hem niet beter met actief pensioen kon doen. Merkte namelijk aan mezelf dat ik snel onzeker werd of hij het wel aankon, bijvoorbeeld als het wat warmer was buiten of hij het met bepaalde oefeningen wat zwaarder had. Ook omdat hij zich altijd voor 200% gaf.. Heb jij dat ook met Alwin? Ben ik oprecht nieuwsgierig naar, vind vooral dat je lekker door moet gaan en zeker moet proberen om weer verder te komen met 'm, want jeetje wat gaan jullie goed!


Ik snap je reactie heel goed, maar die twijfel heb ik absoluut niet. Dit omdat ik zijn vorige eigenaren t/m 16 jaar terug ken en zij allemaal bevestigen dat dit ook hun probleem was. Alwin heeft van zichzelf een hele trage gang en wanneer hij spanning ervaart bevriest hij. Een ander paard schiet weg waar hij dus juist stil gaat staan.
Dus als hij zich fijn vertrouwd voelt loopt hij veel minder met de handrem erop dan wanneer hij iets spannend vindt. Als ik hem dan scherper aan mijn been heb kan ik hem hier uit rijden.

En ja, verder heb ik natuurlijk ook wel eens twijfels of het niet te veel is. Maar aangezien ik nog altijd mijn handjes vol aan hem heb, hij iedere week beter wordt en onbekende juryleden/instructeurs zijn leeftijd niet weten en dan echt verbaasd zijn als ze het horen, denk ik dat het wel goed zit. Hij heeft bijvoorbeeld ook nooit dat hij stijf is of wat dan ook en hij wordt twee keer per jaar helemaal nagekeken.

Hier zie je een video van 6 jaar terug. Ik vind hem nu zeker niet minder ogen. Jij?
https://www.youtube.com/watch?v=U1Bbt7CbsWc

Maar nogmaals bedankt. Ik snap je vraag heel goed.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:56

Minder? Stuk beter! :) gelukkig maar. Snap wat je bedoelt ook met het trage lopen, mijn paard heeft dat ook en het leek daardoor wel eens traag, terwijl hij altijd super vlug was. Maar hartstikke leuk om te horen dat ie juist nog zo fit is, twijfel daar ook niet aan. Vroeg het me vooral af omdat ik een zelf ook een tijdje heb lopen dubben doorgaan/niet doorgaan. Wanneer is het genoeg? Best een moeilijke. Afgaan op je gevoel is dan inderdaad het beste. Dankje voor je antwoord.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 00:12

Dat is ook zeker zo. Ik denk ook dat ik dit jaar uit ga rijden en dan ongeacht of hij fit is of niet, ga stoppen met de wedstrijden.
Maar eerst nog even lekker genieten van deze topper :-)

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:57

Super leuk om te kijken en leren. Uitleg erbij is echt top. Super leerzaam en maakt het kijken naar proeven waar wij hier alleen van kunnen dromen een stuk interessanter. Thnx

Rozepaard
Berichten: 54
Geregistreerd: 09-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:12

Ik vind je video's erg interessant om te volgen +:)+ erg leerzaam!

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: We puzzelen verder in Inter 1 (op verzoek besproken proef)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:05

Erg tof! Fijn om naar te kijken en te luisteren, met je eigen commentaar en jury erbij. Je weet goed waar je verbeterpunten zitten, jullie komen er wel :) Leuke combinatie, mag je trots op zijn!

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:13

Bedankt voor het delen! Superleuk en leerzaam!