ruzie met politie om paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:07

Zal maar niet zeggen dat wij altijd langs café belanden als we gaan wandelen met de ijsjes Haha!.
Die van mij draait gewoon uit zichzelf de parking op dus ja, parkeert zich netjes en verroert geen vin tot we binnen en buiten geweest zijn. Blijft wel iemand in de buurt van die twee snuiters, maar eerder omdat er zo'n rotte taxushaag staat Lachen.
Is wel héél landelijk hier bij ons dus zelfs al zoude ze gaan lopen staan ze in een weide Lachen.
Als we 'savonds gaan verroert eentje zelfs niet voor ie van de kriek mocht proeven Haha!. gekke beestjes Lachen.

Maar ik vind dat het moet kunnen, op voorwaarde dat je je beestje GOED vastmaakt en hij wel héél erg netjes is opgevoed en niet schrikt enzo en dan ook niet voor 2 uur gaan shoppen, maar gewoon even boodschap doen Lachen, waarom niet.


easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 00:04

Wij halen tijdens het buitenrijden ook weleens een ijsje bij de patatzaak, maar dan blijft er toch echt een buiten om de paardjes vast te houden.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 11:19

Ik heb niet alle reacties gelezen wat het gaat er weer heftig aan toe. Het maakt dus niet uit waar je paard/pony staat, hij/zij kan altijd een klap uitdelen, zelfs op de manege waar het paard/pony staat. Ik kan best begrijpen dat je zoiets niet in de stad doet, maar in een dorp waar veel mensen zowieso door het dorp rijden? Wat is daar nou fout mee? Dan vraag ik me inderdaad af of de politie niets beters te doen heeft! En laat me zeggen dat we allemaal wel eens een domme actie doen want we zijn niet perfect, maar om gelijk zo heftig te reageren, Ho maar!
Zoals sommigen al zeiden, honden kunnen ook een hoop ellende opbrengen. Ze worden ook vastgezet terwijl het baasje boodschappen of dergelijk doet.
Wat betrefd de grote bek? Je kunt van de politie nooit winnen. Het maakt niet uit hoe je reageert! Dus misschien volgende keer gewoon je excuses aanbieden en ervandoor gaan!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 22:19

ik zie vaak bij cafe's van die speciale ringen hangen, echt speciaal voor paarden. Als je je paard daar wel neer kan zetten, waarom dan niet bij een winkel? Denk dat je eerder in de winkel klaar bent als bij een cafe. En natuurlijk moet je je paard goed hebben opgevoed logisch toch? Over die opmerking, als ik weleens buitenrijd of gewoon in paardekleren rondloop krijg ik vaak opmerkingen naar mijn hoofd 'daar heb je weer zo'n arrogant paarden-figuur' Na deze opmerking (naar die agent) snap ik hoe dat komt!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 00:49

Ze heeft niet meer gereageerd!! Wel lafjes hoor!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 11:08

niet ieder paard is lief.
jij kunt wel gaan zeggen mijn paard is goed opgevoed maar er zijn zat paarden die dat niet zijn.
ik ben ook welleens met een pony naar de upermarkt geweest maar dan bleef er een vriendin bij.
straks is je paard gestolen.
ik vind het niet zo'n slimme actie maar jij moet het weten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 18:09

Ik zou denk ik ook niet meer gereageert hebben! Sommige mensen komen erg aardig uit de hoek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:57

Ren je in het dagelijkse leven dan ook meteen weg als er iets gezegd word wat je niet bevalt?
Kun je wel vast voor de marathon gaan oefenen Knipoog

Rivendell

Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 20:01

Prima schreef:
Ze heeft niet meer gereageerd!! Wel lafjes hoor!


Heb ook weinig zin om zo een discussie te voeren. Sommige hier denken dat ze alles beter weten.
Anyway, veel mensen hebben het hier over wat er kan gebeuren en zo. Mijn pony is opgevoed en is braaf. Dat gebeurt als je ook eens uit de stoffige binnenbak komt en eens echt gaat rijden. Worden ze braaf van.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:03

Gaaaap
Stond er niet vaak te lezen dat jou pony wel braaf kon zijn, maar omstanders niet?

En kort door de bocht dat anderen nergens komen, want dat weet je niet.

Rivendell

Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 20:06

Ik kom eigenlijk nooit "stoute" dorpsbewoners tegen. Vinden het altijd leuk die paardjes.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:32

hier in hoogeloon kan je ook nog met je pony snel even langs de winkel, of ff iets te eten halen bij de friettent!

en de mensen die er dan in de buurt zijn, gaan allemaal paardje aaien, of geven haar een appeltje, en dankzij de 'sociale controle' die er hier nog is, gebeurd er niets met je paardje!
mensen die er bang van zijn lopen er omheen, mensen de het leuk vinden gaan ff aaien, mensen die iets 'verkeerds' zouden willen doen, worden door anderen erop aangesproken!
en iedereen in t dorp hier kent elkaar en weten precies van wie t paard is enzo.

maargoed ik ga het met Quentin niet proberen, das gevaarlijk maar met destiny ging het altijd goed!

en ben zelfs in eindhoven een keer naar school gegaan om mn rapport op te halen, met destiny!want toen stond ze nog op de manege in eindhoven en woonde ik nog in veldhoven!

maar niet iedere pony is braaf genoeg, en tuurlijk een paard kan altijd schrikken, maar het is niet 'wereldschokkend' al er hier iemand vertelt dat ie ff met zn pony boodschappen is gaan doen hoor!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 12:29

Melanie5 schreef:
Ik kom eigenlijk nooit "stoute" dorpsbewoners tegen. Vinden het altijd leuk die paardjes.


Idd leuk ja Verward
Leuk om mee te nemen, ik vind het nog steeds een domme actie, het gaat ook niet om, om een discussie te voeren, het is wel jammer dat je zo vol blijft houden, maar jammer genoeg zie je wel vaker mensen die wat te "makkelijk" met hun paard omgaan.
En ik snap je argument even niet "Moet je in plaats van een stoffige binnenbak eens echt gaan rijden" Verward
Wat noem jij echt rijden, buiten rijden ?? Meid... dat doe ik ook zo vaak, maar mijn paard word daar echt niet "wijzer" van hoor, een paard is een vluchtdier, jij gaat mij niet vertellen dat hij niks eng vind.
Vooral met die jaargetijde, komt er langzaam vuurwerk op gang, wat als er van die rotjochies bij je paard langslopen, en denken (kweet nu al wat ze denken) "Jeetje wie is er nu zo dom om zijn paard aan een paal vast te zetten" en beginnen met rotjes of klappertjes te gooien in de omgeving van je paard, en die blijft dan ook heus staan

Meestal leren mensen er pas van als er daadwerkelijk iets gebeurd

Heel jammer....

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 12:37

ShannaY schreef:
[Leuk om mee te nemen, ik vind het nog steeds een domme actie, het gaat ook niet om, om een discussie te voeren, het is wel jammer dat je zo vol blijft houden,

[/quote]


Ik vraag me hier op bokt wel eens af wat mensen onder een discussie verstaan. De grap is dat je argumenten uitwisselt en eventueel dichter bij elkaar komt met je standpunten. Sommige mensen verwarrren een discussie met kritiek leveren en dan verwachten dat ze hun zin krijgen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 12:39

Dit is idd al een tijdje geen discussie meer volgens mij, maar een wellus nietus verhaal Lachen
Meningen zijn meningen, gelukkig heeft iedereen de vrijheid te ventileren, zelfs vaker dan 1 keer Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 12:47

Je mag de dingen zo vaak zeggen als je zelf wilt. Maar mensen gaan niet beter naar je luisteren omdat je iets voor de zoveelste keer zegt. Wel als je in staat bent om met sterkere argumenten te komen en te luisteren naar wat anderen zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 12:47

Citaat:
Ik vraag me hier op bokt wel eens af wat mensen onder een discussie verstaan. De grap is dat je argumenten uitwisselt en eventueel dichter bij elkaar komt met je standpunten. Sommige mensen verwarrren een discussie met kritiek leveren en dan verwachten dat ze hun zin krijgen.


Het is kritiek.. als je zo'n onderwerp plaatst kun je die verwachten, kun je er niet tegen, moet je er niet aan beginnen. Want wat is nu het probleem ??
Zij plaatst het bericht, en vervolgens krijgt ze er kritiek op, en zij gaat er tegen in, prima zou ik zelf ook doen. Maar wat wil je dan eigenlijk met dit topic bereiken Verward

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 12:50

Ze heeft al eerder aan gegeven met dit topic alleen haar verhaal te willen vertellen. Dat je dan kritiek krijgt is te verwachten. Maar om nou na 5 pagina's kritiek ook nog commentaar te geven dat iemand niet meer op die kritiek reageert vind ik een beetje raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 13:01

Daar heb je gelijk in...


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 13:04

Katja schreef:
Ze heeft al eerder aan gegeven met dit topic alleen haar verhaal te willen vertellen. Dat je dan kritiek krijgt is te verwachten. Maar om nou na 5 pagina's kritiek ook nog commentaar te geven dat iemand niet meer op die kritiek reageert vind ik een beetje raar.


Kan me voorstellen dat ze niet meer reageert, het is inderdaad, zoals Romkabouter al zei, een wellusnietus verhaal geworden, 5 pagina's lang, en ik vind eigenlijk dat er wel een eind aan mag komen.

Haast ieder argument is al genoemd over waarom wel/niet, en mocht iemand iets nieuws (dat nog niet gezegd is) te melden hebben, dan is dat welkom.
Zo niet, hier een goede raad: zappen! }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 21:49

GEZELLIG!!! Dit heeft volgens mij geen enkele zin. Zullen we het daarom gezellig houden!?
Oh, Melanie, vandaag heeft onze directeur van school de politie 'omgekocht'. Hij vond de boete voor het fout parkeren een beetje hoog, misschien een idee?!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 00:43

Op veler verzoek een slotje, alles is IMO al een aantal keren gezegd.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, criollo_yess, FCSA, Googlebot, MissWeenie, StalNollie, Telpeva, Vagabondo en 80 bezoekers