[VOLG] Django en zijn avonturen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

[VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 23:13

:wave:

Het speelde al een poosje in mijn hoofd, een voltopic maken van Django... Dus toch maar aan beginnen! Voornamelijk als dagboek voor mijzelf, maar ook voor iedereen die het leuk vind om mee te lezen en mee te kletsen!

Django maakt altijd een hoop gekke dingen mee en hij is een echt karaktertje... Maakt mij en vele andere mensen regelmatig aan het lachen met zijn gekke acties en streken :')

Dus bij deze, meet Django!

Afbeelding

Filmster, mafketel, supermodel, droompaard en vooral een geweldige leermeester :+:

Django is een 7 jarige PRE ruin die in maart 2015 vanuit Spanje bij mij is komen wonen. Hij heeft een rol gehad in paardenpraattv, in actie geweest op Animal en Horse Event, al gekke film en foto opdrachten mee mogen doen en mij al heel veel geleerd :j

Afbeelding

Meneer vind zichzelf enorm leuk en geniet van aandacht, en dat maakt hem geweldig in het werk dat hij mag doen :j

We houden ons voornamelijk bezig met freestyle en vrijheidsdressuur, maar ik vind het ook enorm belangrijk om hem fysiek in conditie te houden, en hiervoor zijn we veel bezig met de klassieke dressuur (aan de hand en aan de longe)

Rijden doen we bijna niet, ivm zijn verleden heeft hij daar mentaal gewoon nog moeite mee, maar als hij is verhuist wil ik hier weer rustig mee gaan beginnen, en hoop dan ook samen te kunnen gaan genieten van lange ritten buiten :D

Ons motto? Niks moet, alles mag!


NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 23:17

Om maar gelijk een eerste dagje te delen...

Vandaag was er een ander paard in de bak voor les... en jeetje wat was dat een knappe Ierse dame! Uiteraard liet Django zich graag van zijn beste kant zien... dansen, hals er op en vooral knipperen met zijn mooie ogen. Het enige jammere is dat zijn sierlijke danspassen snel minder werden toen hij er achter kwam dat er een gladde plek in de paddock was... lag hij daar toch bijna op zijn edele snufferd :') gelukkig kun je in stap ook prima de stoere man uithangen :Y)

Daarna even met hem wezen trainen aan de lange teugel, morgen hebben we show en er was gevraagd of dit aan de lange teugel kon. Zo gezegd, zo gedaan? Dus voor de 3e keer aan de lange teugel. Oefenen op al zijn matcho moves... Gooien met je benen en schudden met die billen :):)

We zijn vast wel klaar voor morgen! Dan is het weer tijd om van het moddermonster een wit paard te maken... Altijd leuk, een schimmel 24/7 buiten hebben :=

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:56

VisibreTeam schreef:
Om maar gelijk een eerste dagje te delen...

Vandaag was er een ander paard in de bak voor les... en jeetje wat was dat een knappe Ierse dame! Uiteraard liet Django zich graag van zijn beste kant zien... dansen, hals er op en vooral knipperen met zijn mooie ogen. Het enige jammere is dat zijn sierlijke danspassen snel minder werden toen hij er achter kwam dat er een gladde plek in de paddock was... lag hij daar toch bijna op zijn edele snufferd :') gelukkig kun je in stap ook prima de stoere man uithangen :Y)

Daarna even met hem wezen trainen aan de lange teugel, morgen hebben we show en er was gevraagd of dit aan de lange teugel kon. Zo gezegd, zo gedaan? Dus voor de 3e keer aan de lange teugel. Oefenen op al zijn matcho moves... Gooien met je benen en schudden met die billen :):)

We zijn vast wel klaar voor morgen! Dan is het weer tijd om van het moddermonster een wit paard te maken... Altijd leuk, een schimmel 24/7 buiten hebben :=


Waar heb je show? En wat ik mij afvraag, kun je aan de lange teugel alle oefeningen vragen die je norma gezien los of aan een leadrope ook doet? Bv een compliment of buigen lijkt me dan heel lastig

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-17 00:21

@Diede, in Vught dus lekker dichtbij voor ons :))

Alle oefeningen zijn aan te leren zowel los, er naast, er achter of vanaf er op :) het was voor Django alleen even schakelen met het steigeren, dat vond hij toch wel heel raar haha. Liggen niet eens kunnen trainen vanwege bevroren bak helaas...

Maar gooi denk ik halverwege demo gewoon het hoofdstel er af :D

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-17 13:07

Zo, spulletjes voor vanavond schoon en klaargelegd, we hebben er zin in!

Afbeelding

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:23

Ziet er goed uit!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:28

Ik kom je ook volgen ;)

Mooie setje zo met dat rood.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:45

ik ga je ook volgen leuk paard heb je !

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:08

Gave spullen zeg! Heel apart! Haha! Veel plezier! ( wss te laat.. xD)

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-17 16:46

Hahaha show is pas vanavond om 22.00 :')

Leuk welkom nieuwe volgers :D

Django is in bad geweest en zn spullies hangen klaar, zo thuis mezelf fixen en muziek in elkaar zetten, had eerder nog geen inspiratie :=

Afbeelding

Queen123
Berichten: 300
Geregistreerd: 31-03-16

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:57

Ik ga volgen! Vind je op een hele fijne en leuke manier met je paarden omgaan :))

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:09

Leuk Nikki, en topic van Django. *\o/* *\o/*
Wij hebben elkaar ontmoet op de Yellowhoeve en wij zijn ook bevriend op fb. ( ik ben Dorry)

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 09:58

Welkom :):)

Moet zeggen dat ik het toch wat drukker heb dan verwacht om alles bij te houden := maaR zal mijn best doen!

Afgelopen vrijdag dan dus show gehad, meneer deed het zo knap! Gelijk de hals er op en dansend binnenkomen :') de vlek in het midden van de bak was wel even spannend, maar ach, het was een try out :)

Deed keurig zn pasjes en daarna het hoofdstel er gewoon afgegooid, werkt veel fijner!

Na ons stukje wilde de mede demogever een toegift doen dus kwam met zijn PRE de piste terug in... Django was alleen nog los :') ging gelukkig best goed. Op ten duur Django in galop om mee heen gestuurd, paard en ruiter er achteraan _O-

Heeft daar een nachtje mogen slapen en zaterdag ochtend weer opgehaald :j

En nu alweer vakantie want de bak was nog steeds hard... hopen dat er zo wat te doen valt :)

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-17 15:15

Gisteren even lekker met Django gespeeld, hij had er goed zin in en bood zelfs nieuwe oefeningen aan :D

Aantal jaar geleden leerde ik mijn KWPN merrie steigeren vanuit het knielen, en gisteren lukte het met Django ook :):) Knappe man :D Nu doen inmiddels heel wat meiden het, en had het Django vast eerder aan kunnen leren, maar nu pas vind ik dat hij genoeg kracht heeft om die oefening uit te voeren :j

Daarnaast kent hij nu ook 'steigeren' vanaf het blok :) Stukje coördinatie en hij moet laag en gebalanceerd blijven in zijn steiger om netjes te landen. Misschien een 'gewaagde' oefening, maar prima mogelijk als je het maar niet forceert of zomaar even aan begint :))

En daarnaast weer gewoon lekker blij ei zijn en alle oefeningen steeds weer wat beter uitvoeren :j
Heb weer nieuwe show aanvragen in de mail, dus hoop dat we er dit jaar weer wat van kunnen gaan maken :):) :):)

En kan niet wachten tot het weer voorjaar/zomer is... Django kiest echt altijd precies de smerigste plekken om te gaan liggen :') Ugh, schimmels :=


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:25

Ik volg ook! Wat een heerlijk paardje zeg!! <3 En wat een geweldig leuke jas heb je aan!!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-17 15:26

Enjoyx2 schreef:
Ik volg ook! Wat een heerlijk paardje zeg!! <3 En wat een geweldig leuke jas heb je aan!!



Dankje!!

Van mijn vriend mocht ik die jas destijds écht niet kopen, hij vond m VRESELIJK :=

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:37

VisibreTeam schreef:
Enjoyx2 schreef:
Ik volg ook! Wat een heerlijk paardje zeg!! <3 En wat een geweldig leuke jas heb je aan!!



Dankje!!

Van mijn vriend mocht ik die jas destijds écht niet kopen, hij vond m VRESELIJK :=


Niks vreselijk!!!! Snap niet waar dat vandaan komt hoor!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Jolijn15
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-07-14
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:39

Ik volg ook! Ik vind Django echt een super gaaf paard!

Lucky <3
~If your horse says no, you either asked the wrong question or you asked the question wrong~

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:32

ik ken je schimmel probleem ik heb er ook zo een :') Maar wat is Django toch een heerlijk paard om te zien. de vrolijkheid en werkwilligheid straalt er vanaf!

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 18:04

@Savieralover, gedeelde smart is halve smart :')
Ja het is een behoorlijke pleaser _O-
Breekt momenteel alleen helaas de halve omheining af omdat hij wat te doen moet hebben...

Ben een poosje geleden verhuist, dus heb helaas gewoon wat minder tijd om met hem bezig te zijn, maar vandaag begonnen met Django zijn eigen nieuwe stekkie klaar te gaan maken. Flink bomen kappen, hopelijk snel omheining zetten.... Dan kan hij naar huis komen :):)

Dat is pas écht een droom die in vervulling gaat, paard aan huis :+:

Superleuk trouwens dat jullie allemaal komen volgen :D

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-17 16:24


DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:26

hij ziet er goed uit! <3

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-17 13:47

Zo weer eens een update...

Django werd thuis niet meer te houden... kon niet meer met hem werken en alles was 1 brok spanning. Werd er zelf ook niet beter van. Daarnaast relatietroubles en andere privé zaken waar het allemaal niet beter van werd....

Vorig weekend heeft django het hele hek afgebroken omdat mijn zusje met haar pony een buitenritje ging maken. Django was echt niet meer op zijn plek daar dus die dag gelijk nog op zoek gegaan naar een nieuwe plek.

Gisteren is hij verhuist, 24/7 buiten met schuilstal en een hoop vriendjes die speels zijn. Hoef niet dagelijks te gaan en kan me dus focussen op even alleen de leuke dingen doen en zelf weer beter in mijn vel gaan zitten :)

Ben nu al heel blij dat hij daar nu is en is voor mij ook een hoop stress minder. Kan hem nu eindelijk weer lekker gaan oppakken :+:




Afbeelding

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:31

Wat jammer dat het allemaal niet zo lekker loopt! Hoop dat het snel wat beter gaat! Fijn dat Django nu een nieuw plekje heeft. Ik hoop dat ie zich ook snel wat fijner gaat voelen! :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away


darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:35

Vervelend dat e.e.a. prive even niet zo lekker gaat en dat ook invloed heeft op jullie samen en Django zijn gemoedstoestand. Maar ook wel weer een mooi voorbeeld van hoe enorm paarden spiegelen.
Hij ziet er blij uit op zijn nieuwe tijdelijke plekje. Hopelijk geeft het jou ook even wat rust om e.e.a. op orde te krijgen. Succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, CairnTerrier, Dancer, FenrisLoki, Hanjan, Happy16, idylle, KaasSouffle_, laura22, Lisewiesje, Miran, Mo_Noah, Swift, Syb_sem, Vagabondo en 161 bezoekers