Straô Renesse 2017

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Straô Renesse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 20:34

Afgelopen weekend werd de eerste Straô van het jaar gereden, traditiegetrouw in Renesse. *\o/*

Speciaal voor de Straô (en een weekend aan het strand lekker buitenrijden ;) ) ben ik met Santi richting Zeeland gegaan.

Er waren dit jaar meer dan 80 deelnemers, dus het was (voor Renesse) een grote Straô!

Klaar voor vertrek, paarden natuurlijk versierd!


Afbeelding


En de Straô zelf. Foto's zijn gemaakt door PIX fotografie

Vanaf de manege eerst een rondje door het dorp heen.

De trekpaarden van de leiding traditioneel versierd:


Afbeelding

Stukje van de (enorme) stoet:

Afbeelding

Maar het gaat natuurlijk om het strand! Daar worden traditiegetrouw de voeten van de paarden gewassen, "om de boze geesten te verjagen". En het zoute water helpt natuurlijk ook goed tegen mok en andere kwaaltjes. :Y)



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Santi durfde vrijdag niet bij het water in de buurt te komen (Golfjes, iek! Het raakt me aan!!!) maar tijdens de Straô rit had hij zijn moed hervonden en hij liep zo achter de tinker van mijn zus aan het water in. En die ging gelijk heel diep. :=


Afbeelding

Even rondspetteren, ook fijn voor de fotograaf die er ongeveer twee meter voor zat.


Afbeelding

En een galopje door de vloedlijn.

Afbeelding

Mijn andere paard had ik uitgeleend aan een vriendin, hij was erg schattig versierd. Nieuwe bijnaam is nu het Bloemenelfje. _O-

Afbeelding

Daarna splitste de groep in tweeën, de langzame en de snelle groep. Ik ging mee met de snelle groep en dat ging ook echt op hoog tempo! Santi vond het wel een leuke uitdaging, we begonnen achteraan de groep maar eindigden bijna helemaal vooraan.

In het dorp reed ook nog een paardentram rond met indrukwekkende Zeeuwse trekpaarden ervoor:


Afbeelding

Het was een leuke maar vermoeiende rit, zoals dit trekpaard ook nog even laat zien, haha.

Afbeelding

Was weer tof, volgend jaar weer! Komende weken wordt er nog Straô gereden in verschillende andere dorpjes. Aankomende zaterdag in Noordwelle en Burgh-Haamstede. :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Straô Renesse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:43

Leuk! Kon zelf helaas niet meedoen dit jaar. Jullie hadden je goed versierd zeg, het bloemenelfje is inderdaad uit de kunst!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Straô Renesse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:50

oh wat mooi weer ik kan er altijd zo van genieten!

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Straô Renesse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:01

Hihi, Boris is moe geworden;)

Mooi om te zien, maar ik vond het jammer dat zo weinig in zwart wit zijn. Hopelijk is dat in noordwelle meer ( misschien hecht Renesse daar minder waarde aan?)

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 20:27

Gypsy schreef:
Jullie hadden je goed versierd zeg, het bloemenelfje is inderdaad uit de kunst!


Thanks! Ik had ook nog een tuig voor achterhand, tijdens het passen alles prima maar blijkbaar zat ie toch niet lekker want tijdens de Strao zelf ging hij er flink van bokken. :') Dus op een rustig moment toch maar even eraf gehaald.

Santos_05 schreef:
Mooi om te zien, maar ik vond het jammer dat zo weinig in zwart wit zijn. Hopelijk is dat in noordwelle meer ( misschien hecht Renesse daar minder waarde aan?)


Ik weet niet of dat minder belangrijk is in Renesse. Het viel mij wel op dat er maar weinig paarden uitgebreid versierd waren.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Straô Renesse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:33

Heerlijk! Ik rijd zelf komende zaterdag mee met Noordwelle, morgen m'n versiering eens in elkaar draaien.

Jullie hebben je goed vermaakt iig +:)+

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 20:59

Jaan81 schreef:
Heerlijk! Ik rijd zelf komende zaterdag mee met Noordwelle, morgen m'n versiering eens in elkaar draaien.


Leuk! Ik rij zaterdag ook Noordwelle mee op m'n Bloemenelfje. :') Die past qua looks iets beter bij de trekpaarden dan de Lusitano, haha.

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Straô Renesse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:14

Ben benieuwd! Zal letten op een tinker met blauwe elfjesversiering!

@Janneke, hier staat de versiering al in de auto :=

Heb er zin in!!!

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Straô Renesse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:02

Wat gaaf zeg! En wat zijn ze mooi versierd <3

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Straô Renesse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:47

Superleuk!

mariantjuh
Berichten: 144
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Straô Renesse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:56

Ik ben geweest om te kijken. Leuk altijd al die paarden! Normaal gesproken ga ik altijd naar noordwelle. Heb wel het idee dat ze daar wat meer aan de versiering doen. Renesse vond ik best weinig versierde paarden idd. Ik doe mee met scharendijke.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Straô Renesse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:13

Oh die 5de foto is zò mooi!