eerste keer zonder zadel tips

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

eerste keer zonder zadel tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 20:54

hallo allemaal,

ik wil binnenkort zonder zadel gaan rijden maar de laatste keer dat ik zonder zadel heb gereden is heel lang geleden toen ik op ponykamp was.
hoe kan ik dit dus het beste aanpakken?

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014


Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: eerste keer zonder zadel tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:55

Krukje ernaast met opstappen en aan beide kanten een been houden. Niet zo moeilijk over doen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:56

Anne_GTI schreef:
Krukje ernaast met opstappen en aan beide kanten een been houden. Niet zo moeilijk over doen.

*D

Eventueel een halstertouw om de hals om je aan vast te houden.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 20:57

bruintje123 schreef:
Anne_GTI schreef:
Krukje ernaast met opstappen en aan beide kanten een been houden. Niet zo moeilijk over doen.

*D

Eventueel een halstertouw om de hals om je aan vast te houden.

bedankt voor de tips een halstertouw zal ik voor de zekerheid ook wel omdoen.

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

gwneva
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-02-17

Re: eerste keer zonder zadel tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:58

Zo ben ik begonnen om zonder zadel te rijden:
Ik heb eerst geoefend met zadel voor m'n balans. Dat is namelijk wel belangrijk. Ga veel doorzitten en zonder beugels rijden. Als dat goed gaat kan je gewoon zonder zadel proberen. Je kan het beste wel eerst een kwartiertje/half uur met zadel om te kijken hoe je paard is en je hem al een beetje los kan rijden/energie kwijt.
Ga eerst gewoon lekker stappen om het gevoel te krijgen en daarna kan je steeds korte stukjes gaan draven. Oefen daarna met tempowisselingen en dan kan je misschien galopperen.
Bouw het rustig op en eigenlijk moet je het gewoon goed voelen.
Je kan voor de eerste paar keren een halstertouw of neckrope om de hals heen doen voor de grip mocht je even uit balans raken.
Maar ga niet te vaak zonder zadel rijden! Dat kan slecht zijn voor de rug van je paard!

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 23:01

gwneva schreef:
Zo ben ik begonnen om zonder zadel te rijden:
Ik heb eerst geoefend met zadel voor m'n balans. Dat is namelijk wel belangrijk. Ga veel doorzitten en zonder beugels rijden. Als dat goed gaat kan je gewoon zonder zadel proberen. Je kan het beste wel eerst een kwartiertje/half uur met zadel om te kijken hoe je paard is en je hem al een beetje los kan rijden/energie kwijt.
Ga eerst gewoon lekker stappen om het gevoel te krijgen en daarna kan je steeds korte stukjes gaan draven. Oefen daarna met tempowisselingen en dan kan je misschien galopperen.
Bouw het rustig op en eigenlijk moet je het gewoon goed voelen.
Je kan voor de eerste paar keren een halstertouw of neckrope om de hals heen doen voor de grip mocht je even uit balans raken.
Maar ga niet te vaak zonder zadel rijden! Dat kan slecht zijn voor de rug van je paard!
bedankt voor de tips! Hiermee ga ik ook zeker aan de slag. Ik zal niet zo vaak zonder zadel rijden maar ik wil het voor het vertrouwen toch een keer proberen en eventueel voor als ik een zonder zadel wil rijden dat ik dit dan kan

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers