Zadelpasser moeilijkheden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MisterAnne
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-02-17

Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 22:20

Heyy! Ik wil mijn eerste eigen zadel aanschaffen, en ik dacht dat het handig zou zijn om een zadelpasser langs te laten komen. Maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan... Divoza: veel slechte reacties op. Feike Bruinsma: gemengde reacties, hetzelfde geldt voor Tweesprong. Harrie vd Bosch zijn veel goede reacties over, maar dat ligt wel buiten mijn budget... Heb hulp nodig :j
Groetjess

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:22

Ah ja, klinkt bekend! Zo lastig om een goede zadelmaker te vinden. In welke omgeving woon je?

MisterAnne
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-02-17

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 22:23

In Friesland :D

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:25

Ow,ik zit aan de andere kant van het land :D . Kan je helaas niet helpen met mijn ervaringen.

MisterAnne
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-02-17

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 22:26

Jammer maar toch bedankt _/-\o_

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:57

Ik kan je wel Country Mill aanraden, maar die zitten in Nijkerk. Ook niet echt naast de deur vanuit Friesland...

Mariskaa3

Berichten: 226
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:58

ik heb zelf mijn zadel bij helen van Dijk van Happyhorseadvies vandaan. Ik ben echt super tevreden over haar! Neemt rustig de tijd en kijkt goed naar het paard maar ook naar jouw als ruiter. Ze gaat ook regelmatig door Nederland heen.

Origineel

Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:05

Ik weet niet wat je budget is, maar ik kan je Tweespan aanraden. Ze hebben Fryso zadels en zowel nieuwe als tweedehands (diverse merken).

Ze hebben wel een overzichtelijke website.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:08

Mariskaa3 schreef:
ik heb zelf mijn zadel bij helen van Dijk van Happyhorseadvies vandaan. Ik ben echt super tevreden over haar! Neemt rustig de tijd en kijkt goed naar het paard maar ook naar jouw als ruiter. Ze gaat ook regelmatig door Nederland heen.


Idem! Ik vind haar ook echt een aanrader!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:20


MisterAnne
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-02-17

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 23:25

Heel erg bedankt voor alle hulp tot nu toe al :# ik sta altijd open voor meer suggesties :j

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:26

Bij ons komt ook Helen van happyhorseadvies super blij mee heeft in het verleden me door een ander verkochte zadel helemaal leeg gemaakt en weer super netjes opgevuld dat hij heel mooi past en nu komt ze elk jaar voor controle !!

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:32

Harry Van den Bosch grote aanrader, maar die is echt niet duurder dan de andere die je genoemd hebt.. Ook Harry heeft 2e hands zadels, en hij smeert je niks aan, ook handig.. Divoza geen ervaring mee, tweespan wel maar die was erg slecht..

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:13

Omdat je op zoek bent naar ervaringen met een paardgerelateerde dienst verplaats ik het topic naar [ED] Ervaringen en diensten.

vdlinden
Berichten: 10
Geregistreerd: 30-06-08

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:12

Hulsebos soms, regio apeldoorn geloof ik.

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:19

Harry is ons altijd erg goed bevallen en vond hem niet duur. Nu had ik zelf al een tweedehands zadel gekocht, maar hij heeft aardig wat op voorraad.
Tweespan beviel veel minder goed en hun voorraad was ook minder, vooral in de lagere prijsklasse.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:40

Ik ben vorig jaar bij Harry geweest, echt niet idioot duur hoor. Maar hij heeft niets tweedehands liggen. Dus met twee paarden heen en onze eigen zadels weer mee terug. Met een kleine aanpassing.
Ik vind hem persoonlijk wel wat laks wat betreft vullen, daar kreeg ik bij Tweespan commentaar op. Toen ik dus een Fryso wilde bij mijn paard (zitten in mijn Stubben was gewoon geen succes, bijna een jaar geprobeerd). Omdat zij Fryso leveren laat ik mijn 'nieuwe' (niet bij Tweespan gekochte) zadel door hun opvullen. Zijn ze ook totaal niet moeilijk mee hoor. Ik ga er niet heen voor kleding, maar ze zijn wel super vriendelijk en behulpzaam. En wat betreft het vullen gaan we het dadelijk meemaken. Mensen die ik persoonlijk ken en daar een zadel hebben gehaald of in onderhoud hebben, hoor ik er in ieder geval nooit negatief over.

Anoniem

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:35

ik ben erg tevreden met mijn hulsebos zadels. Er is tweedehands ook best wel wat te koop.
Je zou Arno Brandt eens kunnen bellen of hij wat te koop heeft.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:18

Ipv een nieuw topic aanmaken wil ik graag in topic mijn "probleem" neerleggen.

Begin augustus is Harrie van den Bosch langsgeweest om mijn huidige zadel na te kijken en te checken of deze nog goed ligt op mijn pony. Alles was prima alleen 2 singelstoten vervangen en het zadel moest iets opgevuld worden. Echter valt mij sinds vorige week op dat mijn pony aan een kant links achter haar schoft, een paar witte haren krijgt. Dit lijkt mij een drukplek -O-
Nu wil ik graag een second opinion van een andere zadelmaker.
Wie raadden jullie mij aan om hier naar te laten kijken? Ik ben opzoek naar iemand die echt kijkt of dit goed ligt of niet en niet alleen wil verdienen door mij een ander zadel te verkopen of aanpassingen te doen, iemand die ook echt eerlijk zegt dat het goed ligt wanneer dit ook het geval is.
Ik zoek iemand in Friesland (of in ieder geval iemand die ook naar Friesland kan komen).

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:22

Countrymill in Nijkerk: daar kunnen ze ook zadeldrukmetingen doen.
Ik ben groot fan!

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:10

Waarom bel je Harry niet om het te vragen en hem de kans te geven om het op te lossen?

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:43

@Ipsilonka, dat heb ik gedaan. Hij zei dat dit kan kloppen en dat het een drukplek is van voordat hij langs kwam, dat nu pas de witte haren daardoor gaan groeien..

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:54

bellehorses schreef:
@Ipsilonka, dat heb ik gedaan. Hij zei dat dit kan kloppen en dat het een drukplek is van voordat hij langs kwam, dat nu pas de witte haren daardoor gaan groeien..


Dat kan serieus ook...
Bij mijn paard komt het steeds terug in de wintervacht, terwijl zelfs drukmetingen laten zien dat het echt heel goed ligt. Paard heeft ook geen rugpijn.

Ik vind echter wel, dat de zadelmaker best de moeite kan nemen om te kijken, klopt het wat ik zeg/denk en misschien kan er inmiddels al wel wat opgevuld worden.
Het kan overigens ook nog uit de huid als wrijving of schuurplekken komen.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:58

Hmm.. Oke, nou rijd ik op dit moment maximaal 2 keer per en dan max 45 min. per keer. Dus ik kijk het een maandje aan. Harrie vertelde mij dat de witte haren met een maand weer weg zouden zijn.
Hij twijfelde totaal niet aan zijn kunde, ondanks dat hij na het opvullen het zadel niet heeft gecheckt op mijn paard.
Morgen heb ik les en zal mijn instructrice eens vragen hoe zij erover denkt.

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Zadelpasser moeilijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:15

Gek dat hij het niet even heeft gepast na het vullen. Daarbij verdwijnen de witte haren dus niet altijd en binnen een maand zou helemaal gek zijn?! Vaak duurt het zelfs -als ze wegtrekken- nog tot een volgende verharing, nu in het voorjaar