Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 08:13

Vandaag wordt het superslecht met veel regen en vanmiddag gaat het stormen.
Daarbij woon ik aan de kust, vandaag het slechtste stukje van Nederland.
Ik ga evengoed de paarden op het land zetten. Ze willen toch naar buiten en ze moeten natuurlijk ook hun benen strekken. Waarschijnlijk haal ik ze wel eerder binnen. Normaal staan ze nu tot 17.15 buiten.
Ik zat nu te denken tussen 15 en 16 uur. Wel lastig dit weer. Wil geen risico's nemen maar ook hun weidegang en speeltijd niet ontnemen. Wat doen jullie vandaag?

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:16

Ze heeft vandaag een dagje vrij. Had ze normaal al, maar scheelt mij een halfuur fietsen in dit weer. Verder staat ze gewoon normale tijd buiten. Als ze eenmaal gewend zijn aan die wind is er niks aan de hand.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:19

Ik heb geen mogelijkheid om ze op stal te zetten. Ze staan dus buiten met schuilstal. In het water :( want het is intussen een zwembad overal.
Enige droge plekje is de schuilstal. Daar hang ik hooi. Dus moeten ze daar wel in staan. Anders doen ze dat denk ik toch niet ;)

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:24

Mijn paard heeft ook vrij vandaag. Ze staat al buiten nu, in de kudde van +- 40 paarden. Lekker even spelen en lopen.
Ik werk tot 13.00 uur en zal rond 14:30 uur op stal zijn. Denk dat ik haar rond 16:00 uur binnen haal. Of al iets eerder. Al is bij ons 'binnen' nooit echt binnen; ze hebben een buitenstal.
Maar mijn paard haat regen en wind dus ik denk dat ze zelfs al eerder naar binnen wilt :')

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:50

Ik hang vandaag alleen hooi op in de schuilstallen. Hiermee dwing ik ze om droog te staan als ze hooi willen eten.
Verder trek ik mijn regenpak aan en neem ik bij thuiskomst een grote kop warme chocolademelk.
Over de paarden maak ik mij geen zorgen. Ze kunnen droog staan en liggen en hebben onbeperkt hooi tot hun beschikking om de kachel te laten branden.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:03

We zouden vandaag mijn paard verhuizen naar zijn nieuwe stal maar door het weer hebben we het gisteren gedaan. Vandaag ga ik hem lekker poetsen en misschien door de binnenbak met hem lopen zodat hij alvast kan wennen aan de binnenbak en de poetsplaats

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:05

Paarden gaan een paar uurtjes naar buiten en ik zet ze in mijn pauze even binnen.

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:07

Mijn pony"s staan gewoon buiten,blijven ook buiten en ik moet werken tot half 5.
Maar denk dat ik daarna wel even heen ga om te kijken of de ene nog droog is onder zijn deken en zo ja te wisselen.
De ander staat zonder deken, die heeft geen problemen met regen :j

c_alsemgeest

Berichten: 20659
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:14

Hij staat overdag wel buiten... zonder hoge bomen in de buurt :+
Hij heeft een goede regendeken en ze staan vandaag niet de hele dag buiten.
En vanavond ga ik denk ik gewoon even rijden of buiten wandelen, hij is nooit zo spooky in relatie met het weer, kijkerigheid en drukte is bij hem niet te voorspellen :')
Soms heb je windkracht 10 en is er niets aan het handje, en soms heb je 20 graden, fluitende vogels en een licht briesje en schiet je alle kanten op...

Muronia

Berichten: 19525
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:18

Ik heb veel hoge bomen om mijn terrein heen en ik zie het even aan vandaag. Mijn paarden staan een groot deel van het jaar 24/7 buiten, in de wintertijd 's nachts op stal en bij echt noodweer komt het eens voor dat ze een dag op stal blijven (dat zal gemiddeld zo'n 3 keer per jaar voorkomen). Mocht het zo zijn dat het de hele dag zo blijft hozen als nu en de wind komt erbij dan wordt vandaag zo'n dag. Dan krijgen ze wel extra hooi om zich niet te vervelen. Mocht er toch nog een periode droog tussen zitten, dan gaan ze nog wel even lekker naar buiten. Ik ben de hele dag thuis dus ik kan snel anticiperen.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:19

Hier gaat alles gewoon naar buiten, afhankelijk van wat ze zelf aan geven komen ze eerder naar binnen (of niet) :+

Eigenlijk alleen met sneeuw/ijzel blijven ze hier binnen.

Muronia

Berichten: 19525
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:22

Hier zijn ze juist met die sneeuw en vorst wel elke dag nog een flinke tijd buiten geweest. Ik heb me suf geharkt om mijn paddock begaanbaar te houden toen (ik heb geen tractor of iets). Maar tegen dit weer kan ik ook niks beginnen. En ik weet ook dat ik ze weinig plezier doe om ze in de hoosregen buiten te zetten. Dan duiken ze met zn allen de schuilstal in en kijken mij sneu aan tot het tijd is om weer naar binnen te gaan. Hier hebben ze ook buitenstallen dus wel frisse lucht :)

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:28

Van mij mogen ze een dagje warm op stal blijven. Dekens etc. wordt allemaal zeiknat. Rijden slaan we gewoon een dagje over!

c_alsemgeest

Berichten: 20659
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:31

Met sneeuw gingen die van ons idd ook gewoon naar buiten.
En de bak was gewoon te rijden... helemaal schoon geharkt, we hebben wel top lui als stalhouders hoor :P

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:32

Hier gaan ze als t droog is even in de paddocks.
In de wei lukt hier in de winter sowieso al niet door blubber, we hebben hier kleigrond dus je breekt echt je benen bijna.

Daarnaast heb ik mn enkelbanden overstrekt dus rijden zat er sowieso al niet in voor mij helaas ;(

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:33

Om 7.00 uur de mijne al buiten gezet en de rest volgt rond 9.00 uur denk ik en mijn beurt vandaag om binnen te halen maar ja werk tot 16.30 uur en ben niet eerder dan 17.00 op stal of iemand anders moet ze vast binnen halen en anders moeten ze wachten tot 17.00 ben ik bang. En ja er zijn er wel een aantal die uit hun dak gaan met binnen zetten en wind.
Tot nu toe valt de regen mee en buienradar gaf aan dat er nog wel een bui komt maar verder mee zou vallen, dat hopen we dan maar.

c_alsemgeest

Berichten: 20659
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:35

ja klopt, hier ook paddocks, tot eind maart/begin april als ik zo de weersverwachtingen zie :+
Daarna weer lekker het land op gelukkig.

Gister met rijden was ik echt doorweekt tot op mijn onderbroek met die regen :')
Volgens buienradar zou het droog worden... maar helaas bleef het gieten.
Uni had het gigantisch naar zijn zin, ik heb deels rubberen teugels, dus die werden lekker glibberig en lang met rijden en hij had alle vrijheid :+

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:42

Lekker dagje vrij! Gaat wel nog even naar buiten, verder lekker binnen. Ze vind er niets aan buiten, gisteren wilde ze ook om half 3 naar binnen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:00

Lekker buiten spelen!

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:03

Die van mij staat 24/7 op het land, is bijna 2 jaar oud en ik ben dinsdag met hem naar het strand gelopen. Dan krijgt hij 2 dagen vrij. Heb ik dus goed ingepland. :=

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:06

Die van mij gaat lekker naar buiten vandaag en verder niet. Maar die is dat dan ook gewoon zo.

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:16

Vandaag heeft ze lekker een dag vrij (of mijn bijrijder moet vanavond denken het kan prima om te gaan rijden, is volwassen genoeg omdat goed in te schatten) maar staan gewoon lekker buiten. Als het vanmiddag echt link mag worden gaan ze iets eerder naar binnen.
Met de sneeuw stonden ze ook gewoon buiten.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:18

Ik zwaai even vanaf binnen waar het wel lekker warm en droog is :o .
Hij staat met dit weer de hele dag in zijn inloopstal naar buiten te staren omdat zijn vrienden wel naar buiten gaan maar hij echt niet van regen houdt. :')

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:22

Mijn paarden willen ook met dit weer buiten staan. Wilde ze gister avond de keuze geven om naar binnen te gaan maar daar hadden ze allebei geen trek in.
Ze hebben beide wel een goede waterdichte Rambo deken met halve hals op.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:24

Bij mij staan ze buiten maar kunnen wel de inloopstal in. Ik merk wel aan ze dat ze niet naar binnen gaan dus het niet erg vinden om buiten te staan