Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 00:29

Dag allemaal,

Vandaag ben ik weer met Alwin in de Subtop gestart. We rijden in de klasse Intermediair 1.

De meeste kennen Alwin ondertussen al wel, maar voor wie er nieuw is wat informatie:
Alwin is een Hannoveraan van 22 jaar oud. Ik heb hem nu iets meer dan een jaar en hiervoor had Alwin al Z2 dressuur gelopen. Ik ben in december 2015 met hem begonnen in de klasse Z1 en nu rijden we dan Subtop. Dit wordt heel waarschijnlijk het laatste jaar dat ik Alwin in de wedstrijdsport ga uitbrengen en heel stiekem droom ik natuurlijk van een keer Grand Prix met hem. Maar hiervoor moet nog heel wat gebeuren en ik weet niet of het haalbaar is. Maar goed, dromen mag altijd, toch?

De proef van vandaag ging echt heel slecht. Ik kreeg Alwin niet super scherp eraan en hij was erg afgeleid waardoor er veel fouten werden gemaakt. Maar omdat ik denk dat het toch leerzaam is, heb ik de proef online gezet met daarbij commentaar.

Veel kijkplezier en ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.
Tips zijn uiteraard ook altijd welkom!

Als je alleen de proef wilt bekijken, moet je de video even doorschuiven naar 1:00 minuten.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 01:05

Fijne manier om je eigen proef te evalueren en met de gegeven kritiek om te gaan.
Interessant in ieder geval om ook een stukje te kunnen volgen van als het minder goed gaat.
Hopelijk bereik je nog je doelen met je lieve Alwin.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 01:26

Wel een fijne jury zo te horen. Voor een nette ac lijn gewoon een 8 geven. Zo hoort het ook. Vroeg me wel af waar het andere protocol in je filmpje is gebleven. Omdat je cijfers noemt maar dat is vast maar van 1 protocol. Ik heb zelf altijd wel op sommige punten juryverschillen, variƫrend van een halve punt tot in extreme gevallen 2 punten per onderdeel

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 01:31

@Dorine92 Dat klopt, maar ik kwam qua tijd niet uit om steeds beide cijfers/commentaar te noemen (dan zou ik echt de hele proef aan het woord zijn. Daarom heb ik het strengst beoordeelde protocol genomen, maar het scheelde maar 2 punten tussen deze jury's. Ze zaten dus mooi op 1 lijn!

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 01:36

Theeglas schreef:
@Dorine92 Dat klopt, maar ik kwam qua tijd niet uit om steeds beide cijfers/commentaar te noemen (dan zou ik echt de hele proef aan het woord zijn. Daarom heb ik het strengst beoordeelde protocol genomen, maar het scheelde maar 2 punten tussen deze jury's. Ze zaten dus mooi op 1 lijn!

Das altijd fijn. En wanneer komt de overstap? Heb zelf al aardig wat winstpunten in de inter 1 maar de piaffe houdt ons nog tegen om over te gaan

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 01:42

Ik ga ook voorlopig nog niet over. Ik ben zelf inderdaad ook nog bezig met de piaffe en die pirouettes moeten echt beter!

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 01:49

Theeglas schreef:
Ik ga ook voorlopig nog niet over. Ik ben zelf inderdaad ook nog bezig met de piaffe en die pirouettes moeten echt beter!

Ja sommige oefeningen zijn niet makkelijk.. maarja dat heb je op dit niveau. En dan nog met een oudje (mijne is ook al 18). Ik wens je iig veel succes met trainen en kom je vast wel tegen op wedstrijd

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 02:04

Dank je wel, jij ook!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 02:20

Wat een leerzaam filmpje! Ik vind het knap hoe eerlijk je naar jezelf en je paard kijkt. Daar kunnen nog een boel mensen een voorbeeld aan nemen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 02:37

Leuk om zo eens te zien met commentaar.
Alleen het laatste stukje... je verteld zo leuk en enthousiast met handbewegingen erbij, maar dan de volgende keer misschien je teugel wat langer vastpakken? ;)

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 02:45

Eilleen; ik zag het O:) Bedankt.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 06:00

Hey, dit is bij de goude adelaar toch?

Iig, alwin is een knapperd. Hopelijk haal je je doel om ooit GP te starten met hem!

Sanet

Berichten: 7943
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 07:54

Ooooh, maar dit valt toch nog alles mee :)
Ik heb wel veel ergere proeven gereden :D

Dure fout van de niet gesprongen wissel...als je daar gewoon een 6 op gehad had, was je percentage al heel anders geweest :) met dan nog gewoon een volte 8 meter ipv 10 meter, dan had je al winst gereden.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:26

Jullie zijn een fijne combie samen.

Mag ik een Tip geven?

ik denk dat er in galop te winnen is als er minder spanning is in jouw bovenlijf. Jij werkt teveel in met je bovenlijf in de galop, waardoor je het ritme verstoort. Misschien een paar zitlessen in ontspannen zitten in galop met je paard.

Succes

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 09:37

Dank je wel voor je tip Janoek. Ik ben al bezig met zitles, dus hopelijk zien we gauw verbetering!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:41

Wat leuk voor mij om je proef te bekijken met je eigen mening en de opmerkingen van de jury erbij.

Bedankt voor het delen! :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:48

Wat een super leerzaam filmpje, je legt echt mooi uit wat er wanneer en waar te zien valt. Dankjewel hiervoor!

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:00

Jammer van de fouten, maar kan gebeuren. Paarden zijn geen robots. :D Ik denk trouwens dat je een 7 voor die overgang terug naar draf hebt gekregen omdat de jury het niet zo goed kon zien. Het stilvallen van Alwin lijkt net voor het juryhokje te gebeuren en vervolgens kom je wel actief langs het hokje dus ik denk dat ze alleen het actieve gedeelte hebben kunnen zien.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:04

Leuk dat je ons laat meekijken, succes zondag!

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:06

Blijf het dapper vinden als mensen ook de mindere dagen delen op Bokt +:)+

Mijn complimenten voor je sympathieke proef. Ondanks de fouten zie ik nergens onnodige spanning, frustratie of lompe miscommunicaties. Foutjes zijn dusdanig dat als je even zou knipperen of een blik de andere kant op werpt, het niet eens opvalt, ondanks dat er grote fouten tussen zitten. De basis oogt stabiel en het kan gewoon niet altijd feest zijn :+

Bedankt voor het delen!

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:06

Wat heb jij een eerlijke, vriendelijke houding naar je paard! Heel fijn om te zien! Ik ben zelf westernruiter, maar ik vond jouw filmpje heel interessant om te zien :) Dank daarvoor en heel veel plezier en succes zondag!

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:09

Leuk weer een topic van je opa!

Wat ik me afvroeg, boven de 19 mogen paarden toch niet internationaal starten? Dacht dat dat een regel was? Maar kan het natuurlijk grandioos mis hebben :')

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 10:23

Bedankt voor jullie leuke reacties!

@suikermeisje: het klopt dat je vanaf een bepaalde leeftijd (zo uit mijn hoofd 20 jaar) niet meer internationaal mag uitkomen. Maar je mag nog wel gewoon binnen Nederland doorrijden, hier zit geen leeftijdsgrens aan (gelukkig :o )

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Ook in de Subtop gaat het wel eens mis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:34

Wat super leuk en leerzaam om te zien. Fijn om je commentaar te horen. Je klinkt als een eerlijke ruiter. Voor zowel jezelf als voor je paard. Hopelijk maken jullie nog heel wat leuke wedstrijdkilometers!

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:36

Theeglas schreef:
Bedankt voor jullie leuke reacties!

@suikermeisje: het klopt dat je vanaf een bepaalde leeftijd (zo uit mijn hoofd 20 jaar) niet meer internationaal mag uitkomen. Maar je mag nog wel gewoon binnen Nederland doorrijden, hier zit geen leeftijdsgrens aan (gelukkig :o )


Vandaar! Dankje.

Ondanks dat het je wedstrijd niet was, was het leuk om te zien. Fijn dat je vertelt wat je er moet doen en welke punt je ervoor kreeg. Die SB was echt zonde. Kwam dit ook doordat je uit je hoofd moet rijden? Leerzaam filmpje en leuk dat je je kwetsbaar op durft te stellen.