De strijd tussen 4 eczeemdekens: Epplejeck, Rambo, Shires en

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hoezoo
Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-17

De strijd tussen 4 eczeemdekens: Epplejeck, Rambo, Shires en

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 14:55

Hallo allemaal,

Er zal wel een slotje op komen omdat er al zoveel topics over zijn, ik hoop van niet anders kom ik niet verder :+

Maar er zijn 4 eczeemdekens die ik erg op elkaar vind lijken alleen de prijzen variƫren nogal...
Daarbij heb ik een soort excel bestand gemaakt om te kijken welke punten de dekens hebben en welke niet.

- Epplejeck Itch Free full neck 69,95,-
- Rambo Sweet Itch full neck 154,95,-
- Shires Sweet Itch full neck 79,95,-
- Horsegear Sweet Itch full neck 91,95,-

Volledige bescherming hoofd tot staart: ja allemaal
Waterafstotend: Alleen Rambo
1000 denier sterke buitenstof: Epplejeck en Rambo. Horsegear is sterk, maar hoe sterk is sterk?
Extra fijn maas: Alleen Epplejeck, Rambo en Shires
UV bescherming: Alleen Horsegear en Shires
Goed ademend: Ja allemaal
Gevoerde borst/hals: Epplejeck en Horsegear van Nylon, Rambo van Polyester.
Loopsplit: Alleen Epplejeck niet

Zo heeft het ene het wel en het andere het niet..
Wat ik heel belangrijk vind is de sterkte van de stof, ik heb een sloperd ~~}>
Daarnaast vraag ik mij af wat is nog meer belangrijk? Zoals UV bescherming..?

Mijn keuze gaat uit naar een Epplejeck of een Rambo vooral omdat die sterk zijn en het goed doen volgens mij :j

Bij Epplejeck is nu een actie 2e voor de halve prijs, dat betekend dat ik 2 dekens voor ongeveer de prijs kan hebben van 1 Rambo deken :$ Mocht er een stuk gaan heb ik gelijk een reserve. Maar niet dat ik twee kapotte dekens heb binnen 2 weken 8)7

Ik hoor graag jullie bevindingen en foto's!! _/-\o_

haffishetti

Berichten: 122
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Winterswijk

Re: De strijd tussen 4 eczeemdekens: Epplejeck, Rambo, Shires en

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:03

Heb helaas geen foto van, maar heb zelf de Shires deken gehad voor mijn Haflinger.
Was geen succes met hem, hij zat wel goed maar paardlief kreeg het te warm onder de deken en zweette al bij 15 graden.
Hij is dan wel wat gevoelig voor warmte, maar de deken was voor hem niet ventilerend genoeg.
Heb nu een deken van de welkoop, hals met een elastische stof aan de deken genaaid en dit is voor mijn paard goed genoeg, hij heeft matige eczeem.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: De strijd tussen 4 eczeemdekens: Epplejeck, Rambo, Shires en

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:05

Ik heb die van Epplejeck gehad, die stof was niet stevig... Paard had hem zo gesloopt terwijl ze niet echt een sloper is. Staat wel in een kudde van +- 40 paarden.

Heb nu al jaren de RSIH en die werkt perfect, zit goed, is een fijne stof & heel stevig! Heb maar 1x de voorsluiting moeten maken en er zit na al die jaren maar 1 mini gaatje in.

itske
Berichten: 721
Geregistreerd: 03-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:07


Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:07

Hier de Rambo Sweet Itch Hoody en wil geen ander meer. Goede pasvorm, wordt niet te warm omdat ie uv-werend is. Hele sterke deken die ze niet snel slopen. Wel prijzig maar houdt vooral sites als Dochorse en Paardendrogist in de gaten voor aanbiedingen.

Hoezoo
Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 15:10

Okee super bedankt!! Mijn paard staat met shetlandertjes, maar is zelf ook al een sloper ben dus bang dat de deken het niet gaat overleven.. Ik heb een Rambo deken gehad, ook al was deze te laat opgedaan en hij was al kapot dus hielp niet echt. Hier kreeg hij het ook wel warm onder en zweette een beetje maar dat lijkt mij over het algemeen wel logisch. Als hij maar niet zeiknat onder de deken staat..

Hoezoo
Berichten: 98
Geregistreerd: 10-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 15:11

itske schreef:
Ik heb vrijwel alle eczeemdekens geprobeerd maar de rambo is mij het beste bevallen en bij ej is er een leuke korting.
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _1998.html


Dat is inderdaad de korting. Maar als een Rambo dan toch zo lang mee gaat waarom dan al een tweede kopen? Of ligt dat aan mij |o

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:12

Ik heb de Rambo Sweet Itch. Ik ben er super tevreden over. Mijn paard staat met 7 ruinen in de wei en dat gaat niet altijd rustig :-) stelletje feestbeesten :-). De dekens gaan ongeschonden het nieuwe seizoen in. Ze zijn heel sterk. Mijn paard staat 24/7 van mei tot oktober buiten.
Ik heb ook een Boett deken gescoord en fijn deken het was altijd lastig en tijdrovend om hem om te doen. Ook de dunne exceemdekens van EJ en divoza. Die waren niet echt bestaand voor de spelletjes van de ruinen. Er zit heel snel een scheur in e.d. De naaimachine was gelukkig heel geduldig.
Bij agradi is weer een leuke korting: https://www.agradi.nl/rambo-sweetich-ho ... en-205.htm

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: De strijd tussen 4 eczeemdekens: Epplejeck, Rambo, Shires en

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:18

De Rambo SH is voor 95 % UV werend.

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: De strijd tussen 4 eczeemdekens: Epplejeck, Rambo, Shires en

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:43

ik heb de ej deken gehad. fijne deken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:46

Ik heb de shires, bevalt me heel goed.
Hele seizoen vorig jaar op gehad, paar keer gewassen en nog steeds netjes.
Ik heb de ej thuis gehad en gepast, toen alleen al zaten er kleine haaltjes in de stof waar per ongeluk de klittenband aan kwam. Die heb ik direct terug gestuurd, lijkt mij veel te kwetsbaar dat stof.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 21-02-17 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: De strijd tussen 4 eczeemdekens: Epplejeck, Rambo, Shires en

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:05

Ik heb een rambo sweet itch en gaat al 2 of 3 seizoenen mee! Heel erg positief over de deken ondanks dat hij wel wat warm is. 1 nadeel vind ik dat als het veel regent hij al het water opzuigt hij waardoor de deken heel zwaar wordt, daarbij duurt het dan ook een tijd voordat hij droog is dit vind ik wel een nadeel. Ook kan je er een liner onder doen waardoor je in het voorjaar en najaar niet met heel veel dekens moet zeulen want die kan je er gewoon aan vast maken, maar dit is natuurlijk alleen van toepassing als je paard ook daadwerkelijk met een deken staat in de winter.

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:07

Die van epplejeck en de shires waren hier zo stuk, al hield de shires het wel iets langer. Beide ademden niet optimaal en onder de shires stond ze snel te zweten. Mijn voorkeur gaat uit naar de Rambo, ademd goed en doet het nog steeds.

Lukasje
Berichten: 11243
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:12

De Rambo!
Ik gebruik dit merk eczeemdeken al jaaaaren voor mijn merrie en ben er erg tevreden over!

In het voor- en najaar gebruik ik er een liner onder. Wordt mijn merrie er in de zomer nat onder, laat ik het op haar drogen.
Laatst bijgewerkt door Lukasje op 21-02-17 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:13

Ik heb voor m'n shet de horsegear deken. Ik ben zeer tevreden. Deken lijkt dik maar m'n shet had het er niet warm onder. M'n shet heeft kwa eczeem nog nooit zo'n goede zomer gehad. Echt bijna geen last van jeuk.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: De strijd tussen 4 eczeemdekens: Epplejeck, Rambo, Shires en

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:20

Ik heb zo'n vier jaar met de rambo kunnen doen. Ook een tweede aangeschaft omdat ik ze elke 8 weken was.
Grootste nadeel van rambo:
- paard gaat er vrij snel onder zweten
- deken wordt erg zwaar vd regen en duurt lang om te drogen (heb de regenliner, maar dat maakt het samen weer best warm)

Grootste voordeel:
- pasvorm
- deken is super sterk en gaat lang mee

Toch heb ik vorig jaar voor de amigo aussie allrounder gekozen. Deze is in gewicht lichter en is daadwerkelijk regen afstotend. Dus hoefde ik er geen liner onder te leggen.
Mijn paard werd er veel minder warm onder
Nadeel is dat deze hals wat korter is waardoor de voorpluk wel licht geschuurd werd.

itske
Berichten: 721
Geregistreerd: 03-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:31

Tonyyyyy schreef:
itske schreef:
Ik heb vrijwel alle eczeemdekens geprobeerd maar de rambo is mij het beste bevallen en bij ej is er een leuke korting.
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _1998.html


Dat is inderdaad de korting. Maar als een Rambo dan toch zo lang mee gaat waarom dan al een tweede kopen? Of ligt dat aan mij |o



Als ze nat zijn drogen ze langzaam en dan heb je altijd een achter de hand en staat je paard nooit zonder

Yank

Berichten: 696
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:43

Agradi heeft in de winter altijd interessante korting op eczeemdekens (ook Rambo).

Fjordengek93
Berichten: 158
Geregistreerd: 16-02-16

Re: De strijd tussen 4 eczeemdekens: Epplejeck, Rambo, Shires en

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:49

Heb de vammose te klein gekocht maat 183 dus die gaat de verkoop in alleen gepast

Is de aussie ook geschikt voor eczemers?

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: De strijd tussen 4 eczeemdekens: Epplejeck, Rambo, Shires en

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:51

Hier de Rambo.... maar bij +20 graden zweet m'n paard zich lek! Moet dan echt deken af
Druppelt van d'r lijf

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Belgiƫ

Re: De strijd tussen 4 eczeemdekens: Epplejeck, Rambo, Shires en

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:58

Hier ook de rambo gehad, is niet waterafstotend trouwens (die van ons was dat toch niet...). Wel sterke stof, maar m'n shetlander had m na 2 weken al gesloopt. Zij was ook een echte sloper en stond ook met een professionele sloper samen :+.

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:59

Onze eerste RSIH ging 3 seizoenen mee dus vond ik echt waar voor het geld.
Toen de deken toch stuk ging, niet eens rondgekeken maar meteen weer dezelfde besteld.
Helaas nu binnen twee weken volkomen gescheurd. Hoe/wat/wanneer het is mij een raadsel maar werd er wel verdrietig van (en zeker mijn portemonnee)

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:00

Luca03 schreef:
Hier ook de rambo gehad, is niet waterafstotend trouwens (die van ons was dat toch niet...). Wel sterke stof, maar m'n shetlander had m na 2 weken al gesloopt. Zij was ook een echte sloper en stond ook met een professionele sloper samen :+.


Ik had hetzelfde probleem als jij (zie hierboven). Ben jij nu voor een ander merk gegaan?

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:04

Ik heb zowel de EJ als de Rambo gehad.

De EJ was kapot binnen een seizoen, en mijn paard is echt geen sloper nog staat die bij slopers in de wei. Ze schuurde met deze deken ook egenzins aangezien hij nooit helemaal sluitend was.

De bucas werkte mooi maar kapot na twee seizoenen, was ook erg warm paard en pony stonden echt te zweten met themperaturen boven de 25 graden.

Heb de Bucas zebra eczeem en deze werkt perfect, is wel iets duurder maar je ziet echt dat paardlief rustiger is met deze deken net als de paarden in de directe omgeving. Wel even een kap omgedaan zodat dat elastiek achter de oren niet afzakt maar goed. Hij is na 2 seizoenen nog helemaal inorde. Paard zweet er niet onder, ook niet bij 30 graden. Dit is toch wel de winner voor mij.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:05

Ik heb de EJ hoodie gehad en heeft het hier min of meer een seizoen overleefd met 24/7 buiten in een kudde. Er zat vrij snel een scheur in op de zijkant bij zijn heup, omdat de beenriemen die eraan zitten niet elastisch zijn, en meneer daarin ws had vast gehangen aan de striemen te zien en 1 afgebroken clip. Echter had hij lichte eczeem dus de deken gewoon blijven gebruiken, maar de bilkoorden vervangen voor elastische. Rest van seizoen prima gegaan. Heb hem niet gemaakt maar weggegooid, maar had m ook in aanbieding gekocht, dus ach. Pasvorm was goed voor mijn paard, terwijl ie in de winter altijd schuurplekken van zijn deken krijgt. Ook is hij gevoelig voor hitte, maar tot 22 graden geen last mee gehad, en de echt hete dagen haalde ik hem sowieso binnen ivm geen schuiloptie.