Beenbreuk en verveling..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Beenbreuk en verveling..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 20:38

Precies een week geleden reed ik heerlijk in het zonnetje op buitenrit en gleed mijn paard per ongeluk uit en samen rolde we toen over de kop.
Ik zag direct dat mijn been in een positie lag wat ie normaal niet zou moeten kunnen. En mijn cap kapot was. En toen was het zwart. Gelukkig reed er een lieve boer langs en die de ambulance belde.

Die nacht nog 4 uren lang geopereerd om de breuk, scheenbeen in twee stukken en kuitbeen doormidden, te repareren. Verder gelukkig er alleen een hersenschudding en gekneusde pols erbij. Volgens de boer en dokters heb ik mazzel gehad.

Maar nu, na een paar dagen in het ziekenhuis te hebben gelogeerd, zit ik thuis en mag ik mijn been alleen maar horizontaal houden. Bed, bank, rolstoel idee..

Alleen wat kan je nou doen als je eigenlijk niks mag doen?! Heeft bokt misschien tips om deze tijd door te komen??

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:43

Ga slapen of mediteren, das het beste als je ook een hersenschudding hebt :D
Scheelt je achteraf een hoop gelazer met neurologisch gedoe omdat je te ongeduldig bent geweest.

belle_boef

Berichten: 10732
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:44

Ik heb destijds the sims geïnstalleerd op mijn laptop. Uren bezigheidstherapie.

Verder sliep ik viel want alleen al aankleden en mezelf naar de kamer verplaatsen kostte me 2 uur aan energie in het begin.

En idd rust nemen, ik ben destijd weer te snel begonnen wat voor overbelasting zorgde met alle pijn die erbij hoort

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:45

Als je weer mag computeren kan ik je 9gag aanraden, ehm dumpert, en je kan starstable spelen, dat houd je ook uren bezig. :P

Of misschien juist iets gaan leren?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:47

Tablet of laptop met Netflix!! Is echt de investering waard. Of heel oubollig gaan breien of haken. Als je echt iets zinnigs wil doen, zou je nog kunnen denken aan een online cursus ofzo.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:47

Och jee wat klinkt dat heftig! Veel beterschap

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Beenbreuk en verveling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:51


Anoniem

Re: Beenbreuk en verveling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:55

Breien, Haken, Vilten, Lezen, Schrijven, legpuzzels maken (met zo'n tafeltje over de bank), puzzelboekjes, netflix, een taal leren, tekenen, kleurboeken voor volwassenen, schilderen op nummer.

Genoeg te bedenken :D

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Beenbreuk en verveling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:57

Ik zou je hersenschudding niet bagatelliseren en zeker geen beeldschermwerk of lezen. Dat is na een week echt te belastend voor je hersenen :)

Idd slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:59

Haken is erg leuk! Ik heb toen van die kleine pakketjes gekocht bij de zeeman of de wibra ofzo, heb een olifantje gehaakt en een penguin.

pimmetje222
Berichten: 335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:08

Klinkt als een naar ongeval. Sterkte ermee.
Ik heb 2.5 jaar bijna continu in een rolstoel gezeten met mijn been hoog. Zeer akelige beenbreuk (mijn voet was er helemaal af) waar allerlei complicaties bij kwamen.

Vanaf dag 1 toen ik thuis was heb ik gedacht: wat kan ik nog in die rolstoel. En dat mondde erop uit dat ik vrijwel het hele huishouden gewoon deed vanuit de rolstoel. Niet denken aan wat je niet kan, zoeken naar wat je wel kan.

Nu nog even weinig doen in verband met je hersenschudding natuurlijk.
En dat hoogleggen van je been, zo mogelijk hoger dan je hart leggen. Dus plat op de bank liggen - been op de leuning. Dan loopt het vocht makkelijker weg. 's Nachts ook je been op een stapel kussens in bed. En vraag om lympfdrainage, dat helpt echt geweldig tegen de zwelling.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Beenbreuk en verveling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:15

Met gewichtjes je armspieren trainen? Dat kan liggend en dan verlies je minder spieren.

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 21:21

Twee maanden geleden werd ik ook al binnen gebracht bij de spoedeisende hulp met gekneusde nekwervels en een hersenschudding. En begon net alles op te pakken en nu dit. Ze herkende mij zelfs in het ziekenhuis :=

En dat terwijl ik daarvoor nog nooit iets heb had. Nu alles in een keer.

Bedankt iedereen!

Telefoon beeldscherm staat zo donker mogelijk. En heb er eigen ook niet veel zin in om naar beeldschermen te kijken. Omdat ik daar snel moe van word.
Wel ben ik nu begonnen met een boek, maar ook daarbij kan ik me nog slecht concentreren. Dus dat doe ik in etappes.
Volwassenen tekenboek heb ik, die maar weer eens opzoeken!
Dat haken dat lijkt mij ook wel wat, zou m'n moeder eens naar de winkel sturen :D
Buikspieren en armen 'trainen' deed ik stiekem al :')

Slaap overdag ook en mijn been ligt keurig op een kussen. De zwelling neemt langzaam alweer wat af. Mijn been was echt twee keer zo dik!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:51

EN aangezien er toch een pin in je been zit kan er weinig meer verschuiven, dus als het gaat niet toch een beetje waggelen op krukken? Ik weet zeker dat ik dat zou doen zodra dat gaat, ook al zou men adviseren van niet. Een advies mag je immers naast je neer leggen :D
Oh ja, wist je dat je met een been in het gips ook prima kunt paardrijden en hardlopen? LOL. Ik spreek uit ervaring, maar hoop het nooit meer mee te maken.
Enne armen trainen is niet stiekem, dat kan liggend. :D
Laatst bijgewerkt door germie op 20-02-17 22:12, in het totaal 5 keer bewerkt

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:02

Herkenbaar! 3 dubbele beenbreuk ( 2breuken in m'n scheenbeen en 1 in m'n kuitbeen) gehad. Van m'n knie tot m'n enkel en 5 schroeven in m'n been voor mijn scheenbeen.
Ik heb heeel veel nat.geo en discovery gekeken haha, toen hadden we nog geen Netflix. Ook heb ik wat fotoalbums gemaakt online en veel op Bokt gezeten. Verder was het vooral inderdaad verveling en wachten tot iemand langs kwam om tegen te praten. De breuk in m'n kuitbeen kon niet gerepareerd worden, dat moest uit zichzelf gebeuren dus ik heb een paar weken in een ziekenhuisbed in de woonkamer gelegen waardoor ik m'n been wat hoger kon leggen. Door de pijn kon ik er amper uit, alleen s morgens en s avonds om te plassen en tandenpoetsen, daarna gauw weer met krukken terug naar het bed want dat been werd gelijk rood met paarse vlekken zodra hij naar beneden af hing, liep gelijk vol met vocht. Deed zo'n pijn. Na een paar weken werd dat minder en kon ik steeds iets vaker uit bed.
Ziekenhuisbed is na 3 weken geloof ik terug gegaan naar de uitleenwinkel. Het was zo'n opluchting voor de pijn om die te hebben en mijn been fatsoenlijk hoog te kunnen leggen zonder het gekloot van opgestapelde kussens die dan verschoven waardoor ik het uitschreeuwde van de pijn. Na 3 maanden mocht ik voorzichtig beginnen met er op te gaan staan, belasting opbouwen onder begeleiding van de fysio.
Na een half jaar liep ik eindelijk voorzichtig zonder krukken.

Succes, ik hoop dat de tijd snel voorbij gaat voor je!

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 22:19

Germie, mijn kuitbeen zit nog los. En ik heb geen gips. Mag er absoluut niet op staan, en als mijn naar beneden gaat. Doet dat echt ongelooflijk pijn. Ik kan m'n enkel amper bewegen, die doet het gewoon nog niet :') Ik doe ook alles wat niet mag qua blessures. Maar dit is echt drama.

Ashley, dat klinkt wel een beetje als mijn breuk. Ik heb ook een ziekenhuis bed in de kamer, traplopen is nog niet aan de orde ;)

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Beenbreuk en verveling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:37

Ik heb mn rug gebroken ongelukje zwembad en een glijbaan.

Gat in mn kop en waarschijnlijk hersenschudding dus eerste week echt plat gelegen.

2de week kon ik beetje tv kijken en bokken. Verder ben ik nu 4 weken verder en loop ik inmiddels maar verder veel tv kijken en plat liggen.

Discovery en natgeo zijn nu favo tv programmas verder videoland.

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:39

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb mn rug gebroken ongelukje zwembad en een glijbaan.

Gat in mn kop en waarschijnlijk hersenschudding dus eerste week echt plat gelegen.

2de week kon ik beetje tv kijken en bokken. Verder ben ik nu 4 weken verder en loop ik inmiddels maar verder veel tv kijken en plat liggen.

Discovery en natgeo zijn nu favo tv programmas verder videoland.


Haha ook nat.geo en discovery :))
Beterschap hoor!

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Beenbreuk en verveling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:41

Beterschap allemaal!

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:43

kevinsky schreef:
Germie, mijn kuitbeen zit nog los. En ik heb geen gips. Mag er absoluut niet op staan, en als mijn naar beneden gaat. Doet dat echt ongelooflijk pijn. Ik kan m'n enkel amper bewegen, die doet het gewoon nog niet :') Ik doe ook alles wat niet mag qua blessures. Maar dit is echt drama.

Ashley, dat klinkt wel een beetje als mijn breuk. Ik heb ook een ziekenhuis bed in de kamer, traplopen is nog niet aan de orde ;)


Die pijn van het afhangen van je been is verschrikkelijk hè?
Ik moest ook echt moed verzamelen om uit bed met krukken zo snel mogelijk naar de badkamer te gaan, tanden poetsen, gezicht wassen, Deo op doen, plassen en daarna ongeveer weer huilend terug naar het bed.
Dan de hele dag knijpen om maar niet te hoeven plassen en dan 's avonds nog een keer. Paar keer per week zette mijn vriend me onder de douche op een stoel, en daarna hielp hij me in een andere stoel voor het afdrogen waar ik dan mijn been op een krukje kon leggen.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Beenbreuk en verveling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:57

Oef... je brengt me even terug naar de pijn van ruim een jaar geleden. Ook mijn kuit- en scheenbeen gebroken en ben nu twee platen en dertien schroeven rijker na een spoedoperatie. Ik had (gelukkig) wel gips, zorgde er voor mij voor dat ik lang niet zo stoer kon doen als dat ik wilde zijn.

De eerste weken heb ik heel veel geslapen. Als ik wakker was, keek ik even tv, maar vaak was ik na een half uur alweer weg.

Toen ik weer wat beter was ben ik online spelletjes gaan spelen, van die klik-games. Ik moest toch wat verzinnen.

Boeken lezen is ook een goede :) is ook altijd lekker ontspannend.

Oh, en zodra je de moed ervoor hebt (ik dacht met drie dagen dat het wel kon, was geen succes), ga lekker even op je krukken een rondje om ofzo. Deed mij zo ontzettend veel goed. Voelde me zo opgesloten in huis!

Anoniem

Re: Beenbreuk en verveling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:46

Wat heftig TS! Hopelijk knap je snel op!
Ik mocht ook een tijdje niet teveel doen ivm zwaar gekneusde enkel en knie (leuke combinatie :') ), en heb mijn dagen gesleten met netflix, boeken en games. Ook nog wat aan mijn studie gekloot.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23424
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 06:08

Irisx schreef:
Oh, en zodra je de moed ervoor hebt (ik dacht met drie dagen dat het wel kon, was geen succes), ga lekker even op je krukken een rondje om ofzo. Deed mij zo ontzettend veel goed. Voelde me zo opgesloten in huis!


Dat begrijp ik maar er staat heel duidelijk dat het NIET belast mag worden...

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 07:04

Aller eerst veel sterkte en wat een nare breuken..

Ik heb zelf aantal jaren gebroken knieschijf gehad en kon ook helemaal. Niks doordat ik van bovenbeen tot enkel in het gips zat.

Uiteindelijk heb ik mijnvermaakt met wat boeken, ministeck, spelletjes... maar ik was echt strond chagrijnig...

Siggislief

Berichten: 13960
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 07:11

Is er iemand in de buurt die je een kleurboek kan halen voor je, zo'n kleuren voor volwassenen.
Met viltstiften of kleurpotloden, wat jij wilt. Het is rustgevend en je bent vaak zo 2-3u verder.

En heel veel sterkte toegewenst!