Heaven op weg naar nieuwe doelen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
BritHittepit

Berichten: 2541
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Heaven op weg naar nieuwe doelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-17 18:34

Hoi allemaal,

Ik wou dit filmpje met jullie delen. We hebben lange tijd geen les meer gehad maar gisteren zijn we terug gestart met een nieuwe lesgever.

Het is verre van perfect maar ik had best een goed gevoel (tot ik de filmpjes zag)

In het filmpje loopt ze niet regelmatig (al kan ik er niet echt mijn vinger op leggen), haar aanleuning kan stabieler, al is ze niet zwaar op mijn handen... en ik moet vooral aan mezelf werken maar oefening baart kunst!

Ik probeer vooral zelf ontspannen te zijn en aan de ontspanning te werken...

Vroeger was het 3 kwartier vechten en spanning om 1 kwartier plezier te hebben en dit hebben we helemaal om kunnen draaien naar opstappen en ontspanning zoeken zonder in gevecht te gaan.

Tuurlijk is er werk aan de winkel, tips en raad zijn zeker welkom maar hou het alsjeblieft vriendelijk.

Mijn zadel wordt binnenkort weer nagekeken en dan komt ook de osteopaat weer langs!

https://m.youtube.com/watch?v=QneOf9lM-w4
Laatst bijgewerkt door BritHittepit op 19-02-17 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

You're not working on the horse, you're working on yourself!


Eef_Bam

Berichten: 4087
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:47

Mijn enige tip is : haal er een dierenarts bij.
De reden dat de aanleuning zo instabiel is komt door de kreupelheid, ze knikt mee met haar hoofd. Kreupelheid zit zo te zien voor.

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:52

Eef_Bam schreef:
Mijn enige tip is : haal er een dierenarts bij.
De reden dat de aanleuning zo instabiel is komt door de kreupelheid, ze knikt mee met haar hoofd. Kreupelheid zit zo te zien voor.


Ik ga hierin mee... Geen fijn beeld om te zien zo.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:54

"Niet altijd regelmatig" vind ik een behoorlijk understatement... Ben het eens met mijn voorganger. Haal hier aub een DA bij. Begrijp niet dat je dit niet kan voelen...
Als ze regelmatig is, is het hoog tijd om aan jezelf te werken, je zit erg strak en gespannen waardoor je haar beweging blokkeert.
Als je lesgever dit niet ziet, dan zou ik ook terug op zoek gaan...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:55

Hoe kun je een uur genieten op een onregelmatig paard?

je wilt vriendelijke tips maar geeft wel aan 1 uur op een onregelmatig paard te rijden, dat is vragen om een rel.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 19-02-17 19:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Heaven op weg naar nieuwe doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:01

Here we go, again.

Beeld is niet erg fijn, TS. Dat schudden/knikken met haar hoofd, i.c.m. hoe ze loopt, geeft aan dat er iets niet helemaal goed zit. Lijkt me ook dat je dit direct zou voelen, al is het goed mogelijk dat iemand dit vanwege spanning niet goed voelt. Dat je instructrice dit niet ziet vind ik persoonlijk wel echt een kwalijke zaak.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:02

Eens met mijn voorgangers, en zoek alsjeblieft een andere instructrice, snap niet dat iemand je zo laat lessen en als ze niet heeft gezien dat die onregelmatig is mag ze de naam instructrice niet eens hebben.

little_birdy
Berichten: 12224
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:03

Oeps , ik vind het vooral zeer verondrustend dat jouw lesgever je hiermee door laat rijden :oo
Ik zou er even een dierenarts bijhalen want paardje is toch wel kreupel

BritHittepit

Berichten: 2541
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Heaven op weg naar nieuwe doelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-17 19:05

De dierenarts komt zowiezo langs volgende week, ik had ook het gevoel dat het niet goed was maar eigenlijk is er niks echt gezegd tijdens de les, daarom dat ik ook schrok van de filmpjes en dat ik jullie mening vraag!

You're not working on the horse, you're working on yourself!

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:11

Kay_Kim schreef:
De dierenarts komt zowiezo langs volgende week, ik had ook het gevoel dat het niet goed was maar eigenlijk is er niks echt gezegd tijdens de les, daarom dat ik ook schrok van de filmpjes en dat ik jullie mening vraag!


Zoals je het schrijft klink je toch echt niet geschrokken en ookis het voor mij niet duidelijk dat je over de kreupelheid meningen vraagt. Waarom klinkt het niet zo, omdat je vol trots verteld dat je een uur hebt genoten tijdens het rijden op een onregelmatig paard.

Dat niet iedereen het voelt als een paard kreupel is, is 1 ding, maar dan zou ik persoonlijk het filmpje plaatsen met de vraag of mensen zien waar het zit.

En wat de instructeur betrefd, er is helaas een hele generatie die gewoon betaald wilt worden door de klant en/of vindt dat dat de verantwoording van het rijden op een kreupel paard bij de eigenaar ligt.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 19-02-17 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BritHittepit

Berichten: 2541
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Heaven op weg naar nieuwe doelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-17 19:12

Het uur genieten is niet echt op deze les bedoeld maar vroeger was er nog veel meer spanning en daar doelde ik meer op...

You're not working on the horse, you're working on yourself!

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Heaven op weg naar nieuwe doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:14

Ik heb er nog even een alinea aan toegevoegd wat de instructie betrefd.

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:59

Deze persoon zou zich geen instructeur mogen noemen. Iedere idioot kan zien dat dit niet goed is, dat jou 'instructeur' je hiermee door laat rijden vind ik echt heel heftig.

Dierenarts afwachten en instructeur ditchen.

[o]

BritHittepit

Berichten: 2541
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Heaven op weg naar nieuwe doelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-17 20:07

Ik ga zowiezo ook osteopaat en zadelmaker vragen sneller langs te komen dan voorzien! Ik heb ze ook het filmpje doorgestuurd en Zoals gezegd komt dierenarts volgende week, klinkt misschien raar maar ik zie dan toch geen spoken als ik de filmpjes zie... zoals ik zei had ik een goed gevoel voor de filmpjes maar met het zien zit het me echt niet lekker! Dus ik ga zeker actie ondernemen!

You're not working on the horse, you're working on yourself!

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:11

Kay_Kim schreef:
Ik ga zowiezo ook osteopaat en zadelmaker vragen sneller langs te komen dan voorzien! Ik heb ze ook het filmpje doorgestuurd en Zoals gezegd komt dierenarts volgende week, klinkt misschien raar maar ik zie dan toch geen spoken als ik de filmpjes zie... zoals ik zei had ik een goed gevoel voor de filmpjes maar met het zien zit het me echt niet lekker! Dus ik ga zeker actie ondernemen!
Goed om te lezen TS, fijn! Ik zou tot die tijd ook niet meer gaan rijden en het paard niet te veel fysiek belasten.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

BritHittepit

Berichten: 2541
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Heaven op weg naar nieuwe doelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-17 20:14

Ik doe ook wat parelli/ grondwerk en ze komt ook heel de dag buiten en ze is heel braaf dus ik kan ze makkelijk wat rust geven ivm rijden, kan ze makkelijk langern stil zetten zonder gekke dingen! Dat ga ik ook doen!

You're not working on the horse, you're working on yourself!


Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Heaven op weg naar nieuwe doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:18

Het is een advies hé, geen opdracht. Ik zou zelf z.s.m. een DA laten komen, evt. daarna fysio/osteo en tot die tijd rust.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:20

Goed dat je er een DA bij haalt, ik kon het filmpje gewoon niet afkijken!

Jammer dat je instructie niks gezegd heeft, zou voor mij een reden zijn om een nieuwe te zoeken.

Sterkte met je paardje, het is wel een lieverd volgens mij!

BritHittepit

Berichten: 2541
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-17 20:21

Ja, dat ga ik ook doen, eerst dierenarts, dan osteopaat en dan zadelmaker, alle 3 zijn al op de hoogte! Weidegang vind ik wel heel belangrijk maar de rest kan gerust achterwegen blijven! Mijn paard gaat voor op rijden of wat dan ook we hebben nog tijd genoeg om andere dingen te doen als alles terug in orde is!

You're not working on the horse, you're working on yourself!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:23

Ik snap wel dat je als ruiter dit niet voelt. Niet banketstaaf bedoelt, maar sommige ruiters voelen dat nu eenmaal niet, en ik snap dat als een instructrice daar niks van zegt, dat je dan van geen kwaad bewust bent.
Ik zou even een kreupelheidsonderzoek laten doen.
Ik las dat je eerder ook problemen had, wat voor problemen waren dat dan?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:26

Fortitude schreef:
Deze persoon zou zich geen instructeur mogen noemen. Iedere idioot kan zien dat dit niet goed is, dat jou 'instructeur' je hiermee door laat rijden vind ik echt heel heftig.

Dierenarts afwachten en instructeur ditchen.

Niets meer aan toe te voegen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

BritHittepit

Berichten: 2541
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-17 20:29

Vroeger vertoonde we beide heel veel spanning die ze overnam wat dan ook resulteerde in vechten, trekken, frustratie,... we zijn daarom ook met parelli begonnen om meer zelf bewust te worden en zelf meer te ontspannen... ze is nu zelf ook 'rustiger' in haar hoofd.

Zoals je zegt had ik wel het gevoel dat ze 'korter' liep als anders maar omdat de instructeur niets zei dacht ik meer dat het maar een 'gevoel' was...

Ik heb in het verleden ook 'last' gehad met slecht passend zadel, toen ging ze in verzet door bokken daarom dat ik er nu ook terug een zadelpasser bij wil om men zadel na te kijken misschien komt het daardoor dat ze onregelmatig is want men dekje schuift ook naar achter...

You're not working on the horse, you're working on yourself!

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:31

Ik heb het filmpje vrijwel gelijk weggeklikt
Dat je niet voelt dat die kreupel is tot daar aan toe
(Vaak genoeg gezien in de kliniek helaas)
Hij/zij is voor en achter niet regelmatig
Wat ik zo snel kan zien rechtsvoor links achter
Maar dat is puur vanaf filmpje
Super dat je er een dierenarts bij laat komen maar ik vind dat als jij dit zelf niet merkt dat je instructrice hier wat over hoort te zeggen die staat er met de neus boven op

Set some goals.
Stay quiet about them.
Smash the hell out of them.
Clap for your damn self.
Kerstmuts :D

zusi2

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-11-10

Re: Heaven op weg naar nieuwe doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:30

Ik sluit me volledig bij mijn voorgangers aan.
Het is duidelijk te zien dat dit paard niet regelmatig loopt.

En dat je dit zelf niet voelt, maar dat je instructie dit niet ziet en niet zegt, vindt ik wel heel kwalijk.
goed dat je der een dierenarts naar laat kijken, hopelijk gaat het snel goed met je paardje

Zusi en felien mijn meiden voor altijd.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:44

Wat ontzettend vervelend dat je instructrice hier niets van gezegd heeft. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je het niet helemaal goed voelt maar denk dat het merendeel van de ruiters toch graag op gewezen wordt als een instructrice ziet dat het paard duidelijk niet lekker loopt.
Misschien moet je de betreffende instructrice bellen en zeggen dat je op de video zag dat je paard kreupel liep ten tijde van de les en kijken wat ze dan zegt.
Hopelijk valt het mee met je paard en kunnen jullie weer snel samen gaan genieten van de ritjes.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers